nuno1: måste hålla med om att LHC ser väldigt starka ut, dom spelar en mkt roligare hockey än vad MoDo gör..men vi har hemmafördel och vi visade ju i den tredje finalen där nere att vi kan spela bra på bortais.. men men jag vågar ändå inte tippa hur detta slutar, hursomhelst så kommer finalserien att gå till sju matcher.
Jag håller på Modo, men måste tillstå att LHC ser ruggigt starka ut... ni har grymt bra fart i laget och bjuder på riktigt rolig hockey... Fy satan vad snyggt och välplacerat i 2-3 målet var i förra matchen. Tycker matchen i går stod och vägde en del, men ni var klart starkare i tredje perioden... Nåväl, vi får se vart detta leder, men helt klart fördel LHC!
Dåså. Final # 3. LHC vann ganska "enkelt" i första, Modo sglade iväg mot ett lite halvtrögt LHC i andra, för att sedan sånär tappa matchen. Nu har lagen fått känna på varandra både hemma & borta, så är det nu det börjar på allvar?
Jag hoppas LHC tar det här, och sedan kniper minst en av matcherna i Ö-vik. Jag tror också om att möjligheten finns, men det handlar om att åka skridsko HELA tiden, och inte ställa till det med för smånätt spel i egen zon (som det blev för mycket av senast), dåliga rensningar, eller några indianare. Safety first, och sedan nypa till och trycka ner Modo i deras egen zon så går det vägen...
bobbe: Håller med visst var det drag!! "- Helt underbar! Fantastiskt tryck där ute, vi har en grym sittplats och en riktigt bra klack när alla sluter upp på det sätt som de gjorde i dag." Citat Nicklas Persson
Det där var 2 STORA LOL för LHC:s 5-1 seger. Det var ett litet lol för årets baklängesmål. Stackarn. Tur att Holmqvist kunde få folk att skratta åt andra hållet snabbt med årets framlängesmål.
20 Lindgren: 1985 möttes SSK och DIF i en avgörande SM-final i Himmelstalundshallen i Norrköping. SSK vinner matchen med 6-3 och finalerna med 3-2 i matcher.
Vicke_LKPG: Stats: 2006-09-21 MODO Hockey Linköping 1 - 0 2006-10-19 Linköping MODO Hockey 4 - 2 2006-12-05 MODO Hockey Linköping 5 - 2 2007-01-11 Linköping MODO Hockey 1 - 6 2007-02-03 MODO Hockey Linköping 3 - 2
Han är lite svajig och kommer så säkert vara i finalen också. Det viktiga är dock att laget känner sig trygg med honom, så på så sätt ska han inte få så mycket att göra och därmed inte så mycket att schabbla bort...
eh - tror man kan resonera så?
Annars har jag sett Musse stå i kassen på träning en gång... Nja, fransson får nog få före...
Alisandali: Det andra cirkusgänget, MIF Redhawks.. :P Nej skämt och sido...
Trodde inte på honom när han kom hit i början men visade mer och mer klass(tycker jag) Men det är vad jag tycker, ska inte dryga mig med en gammal NHL-målvakt som dig ;P hehe
Vicke_LKPG: Kan ju tyvärr inte säga att han imponerade på mig heller i MIF i årets ES , eftersom jag själv är en gammal puckmotare så håller jag en extra koll på dom .
men men jag vågar ändå inte tippa hur detta slutar, hursomhelst så kommer finalserien att gå till sju matcher.