Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen
« · 401683 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nya arenan?
MoK: Kom och titta på SA....fin arena till billig penning! (I dessa sammanhang, ca 55 miljoner)

gud: Kanske fel GB ja men vi kör på. Jag tycker det är det största fuskbygget som gjorts eftersom den gamla arenan bara byggdes på. Jag vet att det är fler som gjort såp. Men när Kinnarps var nu o man kom dit för att inspåektera den o blev nödig o gick på toa så var det samma gamla sunkiga illaluktande toaletter som fanns kvar. Nått kunde dom väl ändå gjort åt dom. Sen gången runt hela arenan eller vad man skall kalla det.... glömde dom den? Otroligt trist "inredd".

MoK:
Kanske det är helt fel GB att ställa den här
frågan till dig..men kan du precisera vad du
menar att KA är det största fuskbygget som
har gjorts i Sverige??

RoW: Kinnarps Arena? Vad tycker du är så bra med det största fuskbygget som gjorts i sverige?

pettsson: Sannolikt inte särskilt mycket, med tanke på att konkurrensen om biljetterna är större då. Till en vanlig "invasion" går det säkert att öka antalet.

bobbe: En normal maxgräns på 200 pers till bortastå låter väl ganska ok, men frågan är väl hur mycket den går att utöka under slutspel?

RoW: Maffigt blir det, vill jag lova. Läktarmässigt är arenan faktiskt bättre än LLA på långsidorna, eftersom långsidorna inte är helt raka, utan aningen böjda. Detta gör att man ser bättre.

Bortasupportrarna blir heller inte besvikna vill jag lova. Bra plats på kortsidan bakom motståndarmålvakten i två ordinarie perioder. Det är väl bortafolket värda, efter alla år i Stångebro... Dock verkar det som att den normala maxgränsen för bortastå blir 200 personer, vilket är för lite.

Barmöjligheterna vet jag inte så mycket om, annat än att det inte är LHC som kommer att ha hand om den biten, utan i stället kommunens bolag som sköter driften av hallen. De indikationer jag fått verkar ändå lovande.

Rob: Maffigt så det förslår! Hoppas innehållet lovar lika mycket som utandömet. Då kan Cloetta-arenan hamna på topptre-listan över de bästa hockeyarenorna i landet, i kamp med Kinnarps och Löfbergs Lila.

För att få absolut toppbetyg krävs bra platser för bortasupporters och en trevlig bar, som tar bank- och kreditkort, vilket man exempelvis inte gör på LL-arena i Karlstad.

Hoppas på bra matcher mellan de gamla antagonisterna LHC och TIK. Med tanke på de tunga förvärven hittills, möts vi kanske i finalen.

Lycka till!

Sv: Mårtensson klar för LHC
Bengt, Larionov: Precis, ingenting nytt... i intervjun med Mårtensson så framkommer precis detta att Tony kan lämna för spel i NHL, men då är 15 juli deadline.

Men det är kul att ni bevakar och bryr er! ;)

Bengt: Ja, det där är väl ungefär vad som sagts redan från start, och vad som gäller för nästan samtliga som kommer hem från NHL och dess farmarligor.
Tony åker över igen om han får ett envägskontrakt eller ett på något annat sätt attraktivt erbjudande.

Inget nytt under solen m.a.o.

bobbe:

Enligt www.hockeysfuture.com så kan det bli så att Mårtensson ändå stannar i NA. www.hockeysfuture.com/article.php?sid=6946&mode=threaded&order=0

mangan: Jag håller med Dragan. LHC har inte värvat särskilt mycket denna säsong, tvärtom är stommen mer än intakt. Fyra spelare har tillkommit, fem har försvunnit. Möjligtvis kommer en spelare till att värvas, men oavsett kan man inte kalla det någon stor omsättning.

Truppen, se länk.

Håller med. Bara att gratulera till nyförvärvet. Men inte har väl Linköping värvat så där mycket. Vilka är det? Mange Johansson, Ulf Söderström, Mårtensson och Johan Andersson. Har man missat någon?

Då får man gartulera till ännu ett bra förvärv. Hoppas bara att alla nya spelare hinner spela ihop sig innan starten den 21: september. Vi ses då....

Mårtensson klar för LHC
Japp, så är det! Tvåårskontrakt... se länk.

Bilden som jag länkat till diggar jag sjukt mycket.

epa: Följer du min länk kan du se webcam över arenan. Sen kan du gå in på corren.se -> sport och sedan gå in på "följ arena bygget vecka för vecka" nere i vänsta hörnet så kan du se lite bilder på CC.

Nya arenan?
Vart kan man gå in och kika på den nya arenan?

Sv: Skämmes ta mig faaan
bobbe: För guds skull låt fingret sitta kvar!! Men Välkommen ändå :)

Petra, PerHapps: Tackar tackar... :)

Fast långfingret sitter rätt fast, verkar opraktiskt att ta loss det bara för att åka till Proppskåpet. ;)

bobbe: Håller med föregående talare.Ni är så Välkommen hit upp till oss nästa säsong :)

Swordster:
Där håller jag med Swordster. Tänkte för mig själv i slutet på tredjeperioden.

-Tänk att resa 160 mil bara för att visa fingret och skrika "fula" ord åt Timråpubliken.

Men skit i det nu och städa upp i leden så kör vi snart en säsong till.
och då är ni välkommna upp igen. Men lämna långfingret hemma:))

Swordster: Observera att jag dock frågade vad _jag_ hade gjort. ;)

Petra: Opassande, javisst. Jag erkänner att jag pekade långfingret åt hemmaklacken till någon gång när jag ansåg det befogat (och det händer inte ofta). Men, vad har det med saken att göra? Jag förstår inte kopplingen till idiotiska hot mot ens egen klubbdirektör och.

Det är lätt att man gör det. So? Gör det saken bättre?

/bobbe, i provocerande och debatterande "mode" ;)

bobbe: Ja Ok då inte du då men en stor skar av era "supporters" betedde sig opassande.Låter det bättre?Och jag drar inte alla över en kam men jag sa att det är LÄTT att man gör det eller hur?

bobbe: DU gjorde inget av dessa saker men en del av dina läktarkolleger gjorde det...

Swordster: Gjorde jag? Åh fan... det var något nytt. Det visste jag inte att jag har gjort? :)

Jag kan dock tyvärr inte påminna mig något sådant. Du får gärna fråga Frella, matsby, Maggan, Chief m.fl. om de har något minne av att jag gjorde någon av dessa saker.

Som sagt, dra inte alla över en kam.

bobbe: Spottade på folk, "Rukade i luften" i stort sätt hela matchen, försökte provocera fram slagsmål, Visade fina fingret m.m m.m.

Detta är inget betende jag skull acceptera i Timrå!

Petra: Jasså? Så det gjorde vi? Ja, jag säger vi, för jag var själv där (första matchen). Du får gärna utveckla och förklara vad jag gjorde som var så hemskt, för tydligen kommer jag inte ihåg det själv.

Visst är det lätt att dra alla över en kam, men det gör väl inte att jag kan förvänta mig att folk på SpS ska vara tänkande, intelligenta varelser? Eller vänta nu, nu drog jag alla över en kam... :P

bobbe: Ja men dom få stackare som var uppe i Timrå under slutspelet betedde sig som Typ 14 hela högen....
Tom mot barn var dom totalidioter....
Och det är lätt att dra alla över en och samma kam,håll m om det eller?

Per HApps: Javisst, dra alla över en kam bara, gör det. Kalla alla LHC-supporters idioter och fåntrattar. Kom an bara! Kalla oss rasister och börja prata om bandybollar med spik när du ändå är igång...

Seriöst, skärpning. Tror du själv en enda sekund på att någon vettig person, oavsett LHC-supporter eller inte, skulle ställa sig bakom detta? Att i detta forum uppmana någon att skämmas är inte särskilt klyftigt. Dessa IQ-befriade marodörer som rymt från någon psykklinik, där de borde höra hemma, ska inte få dra skam över oss andra som inte har gjort något ont. Dessutom är sannolikheten 99.999% att de skyldiga inte läser här.

Jag blev enormt förbannad när jag läste om det hela, av två skäl. Ett: att illdådarna över huvud taget har mage att göra på det sättet och dra LHC:s namn i skiten. Två: att varenda skadeglad eller mindre eftertänksam människa åter igen kommer att ta första bästa chans att hacka på LHC-supporters i gemen.

TÄNK! Annars är du inte mycket bättre själv... det är inga vanliga människor eller supporters som ligger bakom dessa dåd, det är rena ligister. Vi riktiga supporters avskyr dessa dåd och önskar att de inte skedde, men vad begär du av oss egentligen?

Jag hoppas innerligt att du bara uttryckt dig slarvigt och (alldeles för) kort. Du får gärna utveckla ditt resonemang, för säkerhets skull.

Skämmes ta mig faaan
Vad är det för mentala kalhyggen som finns nere på slätten?

Sportchef i LHC...
...blir tidigare andretränaren Johan Hemlin. Se länk.

Sv: Uffe O'boy
65Selander: Med tanke på det är samma arkitekt och det redan i tidigt skede sades bli "som LLA, fast bättre", så har du helt rätt. ;)

bobbe: Ser hyfsat ut men ser den inte lite ut som LLA med den glasade fronten?

65Selander: Ok, det spelar ingen större roll, så länge vi vinner. ;) Kan slå ut FBK i kvart eller semi, det går lika bra det.

För övrigt börjar CC bli i stort sett klar byggnadsmässigt nu. Riktigt maffig arena. (se länk)

bobbe: Lessen men det blir mot oss iaf.

Brynäs=Lilla Soumi :-))

65Selander: Ännu bättre - i förlängningen i en sjunde och avgörande SM-final i Cloetta Center om knappt ett år. :P

bobbe: Skulle sitta fint om han fick avgöra mot FBK i första matchen lagen emellan

65Selander: Att det gått dåligt på sistone "har sin förklaring", sa Söderström till Corren. Han trivdes nog inte med "vi är mycket bättre än alla andra"-mentaliteten i kaffegänget.

Han gjorde ett godkänt slutspel, och producerade hyfsat med poäng i serien, trots skador och spel i fjärdeformationen. Han kommer få ett lyft i LHC, tror jag.

bobbe:
Bara att hoppas att han återfår sitt fornstora spel för han har inte glatt FBK fansen sedan han var skadad.

Fast bortskämdare fans får man leta efter

Uffe O'boy
Ulf Söderström återvänder hem till Linköping igen. Yay! :)
Se länk.

Sv: Frölunda-Linköping
bobbe: Tycker ni skall stå rak i ryggen "sperle" i målet kostade ifs mig resultatet i "Tippa Matchen" men en LHC som vinnare hade jag iaf.

bobbe: Om Sperrles spel hänvisar jag bara till min profil... Om jag hade ett lag skulle jag köpa in honom som första keeper det första jag gjorde.

Ännumer irriterande att vi tappar på de framförvarande.
Äh - man kanske ska vara glad att vi tog poäng i indiantältet. Det är ju inte det lättaste.

Underdog: Äh, sluta gnälla nu... ;) Vi är obesegrade vid full tid i Scandinavium och har fått 7 av 9 möjliga poäng på mästarnas hemmaplan.

Jag är inte missnöjd med en pinne. Tack Sperrle.

Fan. Så typiskt... skott i stolpe...
Och hur f-n kan man tillåta att ta en utvisning på för många spelare i sudden??? Det var väl inte första gången i matchen heller.
Asch.

Underdog: Tja, några skadeskjutna indianer med tilltufsade fjädrar har nog inte mycket att sätta emot en liten söt kissemiss ens... ;)

Men komiskt var det. :)

Hahaha....
Bros4ever är faktiskt lite rolig.. ;)
Se länk hur Indianerna ser på LHC inför matchen.......

Bara hoppas att Norrena kan ta rekordet efter SHG. Imorrn blir det tufft men om vi har lite flyt kan det nog bli någon pinne ifrån Göteborg.

SSK har blivit riktigt bra efter deras nyförvärv av Sekeras, Döme etc, och nu är ju "tomten" riktigt stabil i målet. SSK brukar spela bra mot cluben, och det är nog 1 av de lagen jag helst vill slippa möta i slutspel. Fast det skulle ju vara oehört roligt att slå ut dom.. =)

Forza cluben!

Sv: Intervju: Peltola & Tarvainen
Jag skulle vilja ha en intervju med Sperrle. Vill veta hur han ser på matchningen, framtiden och norrena... Men det kanske är svårt att få ur honom några politiskt Okorrekta svar... :)

« · 401683 · »