« Föregående · 1737545 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
HELVETE!
4.52 kvar och Warulfven ligger under med skotten 9-0 i perioden och plötsligt kommer Gulashelvetet lös i slottet och drar sig fri, sätter 2-1!
NU JÄVLARS ÄR DET NERVÖST! Ett mål till så har Warulfven kvitterat. KÄMPA, LULEÅ!
4.52 kvar och Warulfven ligger under med skotten 9-0 i perioden och plötsligt kommer Gulashelvetet lös i slottet och drar sig fri, sätter 2-1!
NU JÄVLARS ÄR DET NERVÖST! Ett mål till så har Warulfven kvitterat. KÄMPA, LULEÅ!
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Nu försöker Ulfven trycka på, dumpa ned puck, sätta press på våra backar. Men det är imponerande att se hur väl vi hanterar det.
Och speciell njutning när det är Melart som är den back de ska sätta press på. För då vågar ingen Ulfv gå på honom och Luleå får alltid ut pucken. Ulfvarne har försökt gå i närkamp tillräckligt många gånger nu för att inse att det är som att försöka attackera en bergsklippa och nu törs de inte längre.
I vilket fall har det senaste minuterna blivit allt mer tryck mot Lassi eftersom Warulfvarne gått över till desperationshockey. Nu gäller det att Luleå fortsätter lira säkert och inte krymper ned för att tillåta Ulfvarne få chans på chans.
KÄMPA PÅ, LU-LE-Å!
Och speciell njutning när det är Melart som är den back de ska sätta press på. För då vågar ingen Ulfv gå på honom och Luleå får alltid ut pucken. Ulfvarne har försökt gå i närkamp tillräckligt många gånger nu för att inse att det är som att försöka attackera en bergsklippa och nu törs de inte längre.
I vilket fall har det senaste minuterna blivit allt mer tryck mot Lassi eftersom Warulfvarne gått över till desperationshockey. Nu gäller det att Luleå fortsätter lira säkert och inte krymper ned för att tillåta Ulfvarne få chans på chans.
KÄMPA PÅ, LU-LE-Å!
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Fem minuter spelade av tredje och hittills har vi inte sett något av den väntande Warulfvsanstormningen.
det har i stället varit Luleå som fortsatt pressa uppåt. Man är inte fega och drar sig tillbaka för att ge Ulfvarne chansen att ta över match och mata skott på Lassi. Det spel vi ser nu innebär att Luleå är lite närmare 3-0, men samtidigt finns chansen för Ulfven att få till någon av de kontringar de delvis lever på. Ivilket fall som helst: helt klart rätt av Luleå att spela på detta sätt.
Fortsätt så nu, Luleå! Ulfven kommer att fortsätta att chansa, att gå på mer uppåt och det betyder att deras försvar blir mer riskfyllt och vi får chans till 3-0.
HUGG OCH SLÅ, LU-LE-Å!
det har i stället varit Luleå som fortsatt pressa uppåt. Man är inte fega och drar sig tillbaka för att ge Ulfvarne chansen att ta över match och mata skott på Lassi. Det spel vi ser nu innebär att Luleå är lite närmare 3-0, men samtidigt finns chansen för Ulfven att få till någon av de kontringar de delvis lever på. Ivilket fall som helst: helt klart rätt av Luleå att spela på detta sätt.
Fortsätt så nu, Luleå! Ulfven kommer att fortsätta att chansa, att gå på mer uppåt och det betyder att deras försvar blir mer riskfyllt och vi får chans till 3-0.
HUGG OCH SLÅ, LU-LE-Å!
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Andra perioden över. 2-0 till Luleå.
Helt tydligt är att Luleå är det bättre laget och har det bättre lagspelet under dessa två perioder. Man börjar ju tycka att med det vi nu sett borde vi kunna ha chans att kontrollera Warulfvarne.
Men vi får se. Ulfven har ju för vana att plköstligt totalt ändra på matchbilden och krossa som fan.
Magnus Nygren intervjuas innan paus och får frågan: Är ni onöjda med zebrorna?
-Nej absolut inte. Om det är något lag som ska vara det är det Luleå.
Vad säger man?
Det var bland det mest imponerande jag hört av en hockeyspelare i intervju. Förra matchen i Delfinen intervjuades Nygren också inför tredje och förklarade att spelet såg ut som det gjorde eftersom ett antal Ulfvar såg ut som att de inte var intresserade.
Mycket imponerande kille, Nygren. Förutom att han är en förbannad duktig spelare är han osedvanligt imponerande som hockeytyckare. Jag placerar in honom omedelbart i Min Bok för Imponerande Hockeyspelare. Respekt, Nygren!
Nu visar de från fler vinklar den utvsining på Lassi som gav Ulfven 5 mot 3 i 1,5 minuter och det är extremt tydligt att Tyrväinen superfilmar. Tyrväinen åkte dessutom på straff sista seriematchen mot Djurgårn för filmning och nu blir det fläskbergsagerande igen, fy fan!
Helt tydligt är att Luleå är det bättre laget och har det bättre lagspelet under dessa två perioder. Man börjar ju tycka att med det vi nu sett borde vi kunna ha chans att kontrollera Warulfvarne.
Men vi får se. Ulfven har ju för vana att plköstligt totalt ändra på matchbilden och krossa som fan.
Magnus Nygren intervjuas innan paus och får frågan: Är ni onöjda med zebrorna?
-Nej absolut inte. Om det är något lag som ska vara det är det Luleå.
Vad säger man?
Det var bland det mest imponerande jag hört av en hockeyspelare i intervju. Förra matchen i Delfinen intervjuades Nygren också inför tredje och förklarade att spelet såg ut som det gjorde eftersom ett antal Ulfvar såg ut som att de inte var intresserade.
Mycket imponerande kille, Nygren. Förutom att han är en förbannad duktig spelare är han osedvanligt imponerande som hockeytyckare. Jag placerar in honom omedelbart i Min Bok för Imponerande Hockeyspelare. Respekt, Nygren!
Nu visar de från fler vinklar den utvsining på Lassi som gav Ulfven 5 mot 3 i 1,5 minuter och det är extremt tydligt att Tyrväinen superfilmar. Tyrväinen åkte dessutom på straff sista seriematchen mot Djurgårn för filmning och nu blir det fläskbergsagerande igen, fy fan!
+ 2
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Ja Lassi är ju per definition 6+ av 5 möjliga i alla matcher han står skadefri. Tänka sig att han bara är inne på sin andra elitseriesäsong, känns som att vi kan ha han som förstemålis i 10 år till. Långtidskontrakt på sin plats, sen kan vi hyra ut han till KHL något år bara för att kunna ge våra kommande prospekts chansen.
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Jag tror att det är Ulfvarne som fegar ur. De törs inte slåss/fightas fysiskt eftersom de insett att Luleå är starkare. Däremot kör de fult spel när zebrorna inte ser, eller när zebrorna så tillåter, typ brotta ned motståndare, crosschecka, slaska hur mycket som helst.
Latmasken Johan Ryno får plötsligt till en kontring, blir naken men Lassi är redan 3-4 meter ut och Ryno hittar ingen lucka. Fy satan vilken klippa han är, Lassi:-)
Latmasken Johan Ryno får plötsligt till en kontring, blir naken men Lassi är redan 3-4 meter ut och Ryno hittar ingen lucka. Fy satan vilken klippa han är, Lassi:-)
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Lindberg Råkkar: Håller med. Pojkarna Claesson och Nord får fina löneförhöjningar, antar jag, efter en sådan "fin" insats enligt hejsanhejsan.
Nygren får flera skott detta PP och dessutom blir Ryno naken och ostörd i skottet 2-3 meter ut.
Men nu dags att hylla Lassi som varit helt suveränt perfekt i målet, Myllysklass på vår duktige lulepojke. Med en mer normal vakt - typ markussvensson, Honken Trophy-vinnaren - skulle Warulfven mycket möjligt varit i ledning i matchen.
Äntligen en riktig zebrautvisning, på Warulfven, där Nygren kör nacksving på lulespelare utan puck.
14.55 spelat av andra, Luleå PP 1.47 (gärna kortare) och 2-0 för Luleå. Just nu ser detta bra ut för oss. Men man ska komma ihåg att Warulfven alltid blir argare och bättre ju längre matchen går...
Nygren får flera skott detta PP och dessutom blir Ryno naken och ostörd i skottet 2-3 meter ut.
Men nu dags att hylla Lassi som varit helt suveränt perfekt i målet, Myllysklass på vår duktige lulepojke. Med en mer normal vakt - typ markussvensson, Honken Trophy-vinnaren - skulle Warulfven mycket möjligt varit i ledning i matchen.
Äntligen en riktig zebrautvisning, på Warulfven, där Nygren kör nacksving på lulespelare utan puck.
14.55 spelat av andra, Luleå PP 1.47 (gärna kortare) och 2-0 för Luleå. Just nu ser detta bra ut för oss. Men man ska komma ihåg att Warulfven alltid blir argare och bättre ju längre matchen går...
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
M.Lemiux: Ja, fy fan. Hejsanhejsan har bestämt rejält hur zebrorna ska agera. Nu fjärde Luleutvisningen i rad, och för en crosschecking av Melart som Ulfvarne har gratiskört i tre matcher nu.
Den förbannade hejsanhejsan bestämmer om regelboken (en för hemmalaget, en annan för bortalaget) i den gredelina arenan, men nu lyckas han visst kräva fram samma bok, men motsatta lag på bortais.
KÄMPA NU LULEÅ!
Den förbannade hejsanhejsan bestämmer om regelboken (en för hemmalaget, en annan för bortalaget) i den gredelina arenan, men nu lyckas han visst kräva fram samma bok, men motsatta lag på bortais.
KÄMPA NU LULEÅ!
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: 5 mot 7 på isen och den 8:e på läktaren.
Tragiskt att det ska behöva vara två helt olika regelböcker för lagen.
Tragiskt att det ska behöva vara två helt olika regelböcker för lagen.
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Men herregud era DOMARJÄVLAR...snacka om att de VILL ATT WARULVEN SKA VINNA
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Lindberg Råkkar: Jo, han har tappat, Mikkel, men Melart har växt rejält hela året på ett sätt man aldrig skulle ha trott på och Jaros, som var så lovande i fjol, kändes extremt konstigt att ställa i Aspis medan vi körda Oscarsson/Själin, men sedan han kommit tillbaka in nu under våren har han varit skitbra: stark fysiskt och tekniskt i både def och off: denne Jaros har med all säkerhet en fin NHL-karriär framför sig:-)
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Bra match av oss än så länge, fastän domarna verkar gilla Färjestaden. Fortsätter vi så här ser det bra ut :)
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Luleå lyckas stå emot 3 mot 5, två Nygrenskott ena utanför, andra tar Lassi. Liret fortsätter. nu fem minuter och Luleå bra initiativ men Ulfven tillåts gång på gång brotta ned spelare utan puck framför Ulfvamålet. Fläskbergshockey, alltså. Känns ju rejält trist att det ska tillåtas, fast det kanske bara är för Ulfvarne (lex hejsanhejsan)?
Nu slår en Ulfv ett yxhugg över en Luleåklubba som går i två delar, varpå Luleåspelaren släpper klubbhalvan. Först menar då Arto att "fegt att inte orka hålla i klubban" sedan upptäcker han att klubban gick ju av så då skäller han på materialet;-)
Jag tycker att Arto är skön, men ibland blir det inte rätt;-)
Nu slår en Ulfv ett yxhugg över en Luleåklubba som går i två delar, varpå Luleåspelaren släpper klubbhalvan. Först menar då Arto att "fegt att inte orka hålla i klubban" sedan upptäcker han att klubban gick ju av så då skäller han på materialet;-)
Jag tycker att Arto är skön, men ibland blir det inte rätt;-)
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
1-1 i matcher. Och Luleå leder efter första perioden med 2-0.
Det känns som att båda lagen spelar sunt och klokt men Luleå lite bättre att hindra Ulfven när de kommer in i vår zon och lite påhittigare att komma in centralt. Skillnaderna är riktigt små, men om det ser ut så här, när båda lagen är noggranna, känns det förstås som att Luleå ska ha chans.
Men men. I så många matcher i år har vi sett hur Warulfven plötsligt ägt sönder oss så det stänkt om det.
Vad kan vi nu vänta oss av andra perioden, som dessutom Ulfven inleder med 5 mot 5 i förhoppningsvis 1.48?
NU KÖR VI!
Nej men FY FAN!
Nu tar de ut Lassi för "tripping" sedan en jävla Ulfv filmat! 1,5 minuter 5 mot 3 för Ulfven.
Det märks att peter hejsanhejsan andersson tagit fram starka argument i löneförhandlingarna under paus...
Det känns som att båda lagen spelar sunt och klokt men Luleå lite bättre att hindra Ulfven när de kommer in i vår zon och lite påhittigare att komma in centralt. Skillnaderna är riktigt små, men om det ser ut så här, när båda lagen är noggranna, känns det förstås som att Luleå ska ha chans.
Men men. I så många matcher i år har vi sett hur Warulfven plötsligt ägt sönder oss så det stänkt om det.
Vad kan vi nu vänta oss av andra perioden, som dessutom Ulfven inleder med 5 mot 5 i förhoppningsvis 1.48?
NU KÖR VI!
Nej men FY FAN!
Nu tar de ut Lassi för "tripping" sedan en jävla Ulfv filmat! 1,5 minuter 5 mot 3 för Ulfven.
Det märks att peter hejsanhejsan andersson tagit fram starka argument i löneförhandlingarna under paus...
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
tråkig match, var är känslorna ? var är fighten med tolle ?
nä trodde att detta skulle bli en match som går till världshistorien, snacka om anti klimax .... man gäspar ju igenom hela perioden.
1-1 i filmningar, visst får fabbe den i ansiktet men han förstärker ganska så tydligt, borde ha blivit en tvåa på bägge där.
Nygrens filmning är desto solklarare där han plötsligt tappa bägge benen, ha ha ha.
nä trodde att detta skulle bli en match som går till världshistorien, snacka om anti klimax .... man gäspar ju igenom hela perioden.
1-1 i filmningar, visst får fabbe den i ansiktet men han förstärker ganska så tydligt, borde ha blivit en tvåa på bägge där.
Nygrens filmning är desto solklarare där han plötsligt tappa bägge benen, ha ha ha.
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Dom icke smarta experterna i Cmore, förväntar sig att FBK ska bjuda upp och spela fysiskt och ställa till med bråk i varje avblåsning. Det är döden att göra det mot årets Luleå, några lag har provat och blivit fullständigt demolerade.
Man undrar om Mickelson är skadad, han har varit fullkomligt bedrövlig senaste 15 matcherna. Tur vi har Jaros och Melart som spelar enormt bra mestadels av sin tid på isen.
Man undrar om Mickelson är skadad, han har varit fullkomligt bedrövlig senaste 15 matcherna. Tur vi har Jaros och Melart som spelar enormt bra mestadels av sin tid på isen.
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
En Ulfv lyckas ha Sigalets klubba mot sig och kastar sig direkt som en döende svan vilket zebrorna köper. PP för Warulfven med 12 sek kvar av period, inget händer.
Paus nu. Luleå leder med 2-0. Andra perioden inleds med Warulfvs-PP 1.48. Nygren vässar slagskottsklubban i paus nu.
Och Peter hejsanhejsan Andersson ringer direktnumret till domarrummet för att
a) diskutera insatsen under första med zebrorna (för många Ulfvautvsiningar, för få luleåutvisningar), samt
b) inleda löneförhandlingen med sina anställda, zebrorna i Delfinen.
Paus nu. Luleå leder med 2-0. Andra perioden inleds med Warulfvs-PP 1.48. Nygren vässar slagskottsklubban i paus nu.
Och Peter hejsanhejsan Andersson ringer direktnumret till domarrummet för att
a) diskutera insatsen under första med zebrorna (för många Ulfvautvsiningar, för få luleåutvisningar), samt
b) inleda löneförhandlingen med sina anställda, zebrorna i Delfinen.
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Mycket sarggegga av Ulfven, tycker Ärtan. Luleå får spm regel stopp på Ulfvarne upptacklade mot plank, Spelar eller dumpar ut puck OK som regel.
Ulfven i motsvarande i egen zon tycker jag är lite mer tveksamma. Lyckas få yt puck, men rätt ofta chanspuckar som mycket väl kan ge Luleå chans.
På det sättet lite mer ägande av Luleå, men väl inne i motståndarzon lyckas Ulfven ta fram distansskott till skillnad från Luleå, dock hittills ej farligt för Lassi,
Jämfört med första matchen då Ulfven sov, är Ulfvarne snabbare och låter sig inte bli sönderpressade idag.
Nu PP för Luleå, ofarligt.......skulle jag säga - men va fan händer?
Grana i PP driver in, blir attackerad, droppar då till Micflikier som kommer ned i full fart och slår en stenhård cross förbi målet där Harju ställt upp och direkt klappar in den 2-0!
Ulfven i motsvarande i egen zon tycker jag är lite mer tveksamma. Lyckas få yt puck, men rätt ofta chanspuckar som mycket väl kan ge Luleå chans.
På det sättet lite mer ägande av Luleå, men väl inne i motståndarzon lyckas Ulfven ta fram distansskott till skillnad från Luleå, dock hittills ej farligt för Lassi,
Jämfört med första matchen då Ulfven sov, är Ulfvarne snabbare och låter sig inte bli sönderpressade idag.
Nu PP för Luleå, ofarligt.......skulle jag säga - men va fan händer?
Grana i PP driver in, blir attackerad, droppar då till Micflikier som kommer ned i full fart och slår en stenhård cross förbi målet där Harju ställt upp och direkt klappar in den 2-0!
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Warulfvskontring, dumpar ned puck och alla sticker, men trots att det är tre Ulfvar på honom, är det Ilari Melart som tar kontroll över puck och spelar ut den. En av Ulfvarna tacklar Melart mot sarg, och plexit lossnar, så lite avbrott just nu...
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Precis som väntat. Luleå transporterar in puck I Ulfvens zon 5 ggr, 4 ggr lirar Ulfven ut den efter 5 sek, 5e gången tog det 10-15 sek.
Ytterligare en minut spelad nu. Inget riktigt mönster för matchen ännu förstås, annat än att Luleå inte har börjat med monstertacklingar, men har snurrat lite runt Ulfvamålet och...
Javisst! Cehlarik och Harju agerar intensivt och Harju passar från sarg in till Grana som står helt naken i slottet och klappar in 1-0 för Luleå!
Ytterligare en minut spelad nu. Inget riktigt mönster för matchen ännu förstås, annat än att Luleå inte har börjat med monstertacklingar, men har snurrat lite runt Ulfvamålet och...
Javisst! Cehlarik och Harju agerar intensivt och Harju passar från sarg in till Grana som står helt naken i slottet och klappar in 1-0 för Luleå!
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Nu kör vi!
Magnus Nygren gör bort sig redan efter 12 sek, välter Johan Harju in i Ulfvamålet, PP för Luleå.
Naturligtvis omöjligt att utnyttja i början av match.
Magnus Nygren gör bort sig redan efter 12 sek, välter Johan Harju in i Ulfvamålet, PP för Luleå.
Naturligtvis omöjligt att utnyttja i början av match.
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Strax dags för nedsläpp.
Warulfven kommer att köra som senast - koncentrera sig på att passa puck - och försöka komma undan Luleås höga och intensiva fysiska press, där det dunkar i sarg.
Senast hade de ju inga som helst problem att åka i från oss, speciellt när de kontrade och hemligheten att vi inte fick fast deras backar utan att de hittade första passen och långa passen därefter.
Hur ska vi stoppa Ulfven, hur tvinga dem att följa vårt spel?
Genom att vara snabbare, tuffare, modigare och pressa högt med minst 2, om det behövs 3 spelare. Vilket fungerade utmärkt 2 perioder i Delfinen första matchen. Men inte alls senast i Karlstad.
Det jävligaste är ju att när båda lagen försökt lira det spel man vill, har det 6/8 matcher blivit Ulfvens spel och Ulfven har vunnit. Vi själva har bara lyckats 2/8 gånger,
Känns som att det blir coachernas kamp; Samuelsson mot Fagervall.
Warulfven kommer att köra som senast - koncentrera sig på att passa puck - och försöka komma undan Luleås höga och intensiva fysiska press, där det dunkar i sarg.
Senast hade de ju inga som helst problem att åka i från oss, speciellt när de kontrade och hemligheten att vi inte fick fast deras backar utan att de hittade första passen och långa passen därefter.
Hur ska vi stoppa Ulfven, hur tvinga dem att följa vårt spel?
Genom att vara snabbare, tuffare, modigare och pressa högt med minst 2, om det behövs 3 spelare. Vilket fungerade utmärkt 2 perioder i Delfinen första matchen. Men inte alls senast i Karlstad.
Det jävligaste är ju att när båda lagen försökt lira det spel man vill, har det 6/8 matcher blivit Ulfvens spel och Ulfven har vunnit. Vi själva har bara lyckats 2/8 gånger,
Känns som att det blir coachernas kamp; Samuelsson mot Fagervall.
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Luleås lag är klart. Samma som senast. När det gäller zebror blir det Claesson-Nord igen och i Warulfvarnas lag tycks tidigare skadade VIP-spelare dyka upp varje match.
34. Lassinantti, Joel
30. Gustavsson, Filip
1st Line
6. Schira, Craig
27. Mikkelson, Brendan
26. Cehlarik, Peter
31. Granström, Jonathan
24. Harju, Johan
2nd Line
56. Sigalet, Jonathan
7. Sandström, Jan
25. Hedman, Anton
23. Wallmark, Lucas
11. Micflikier, Jacob
3rd Line
15. Jaros, Christian
41. Melart, Ilari
32. Petrell, Lennart
19. Lagace, Jacob
10. Rajala, Toni
4th Line
3. Oskarsson, Marcus
9. Forsberg, Johan
33. Mastomäki, Christopher
52. Fabricius, Karl
Extra Players
21. Sylvegård, Emil (LW)
34. Lassinantti, Joel
30. Gustavsson, Filip
1st Line
6. Schira, Craig
27. Mikkelson, Brendan
26. Cehlarik, Peter
31. Granström, Jonathan
24. Harju, Johan
2nd Line
56. Sigalet, Jonathan
7. Sandström, Jan
25. Hedman, Anton
23. Wallmark, Lucas
11. Micflikier, Jacob
3rd Line
15. Jaros, Christian
41. Melart, Ilari
32. Petrell, Lennart
19. Lagace, Jacob
10. Rajala, Toni
4th Line
3. Oskarsson, Marcus
9. Forsberg, Johan
33. Mastomäki, Christopher
52. Fabricius, Karl
Extra Players
21. Sylvegård, Emil (LW)
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Ser att St Louis Blues starke vakt Brian "The Moose" Elliot redan är tillbaka efter skadan och ser ut att vara i bra form. Hitchcock meddelar att han kommer att varva Moose med Jake "The Snake" Allen rsten av serien för att sedan avgöra vem som tar förstaspaden i slutspelet.
Det betyder förstås att Anders "The Grizzly" Nilssons möjligheter för Blues är borta. Gissar att han får gå över till farmargänget i Chicago nu, för att kallas upp som tvåa bara om någon skadas. Det var ju också därför han värvades och han fick en halv match, men mer blir det nog inte.
Hmm, undrar vad det innebär nu när det gäller att hitta ett envägs i NHL för nästa år. Får han inte visa sig blir det ju tufft tyvärr.
Uppe hos Oljan fick the great white hope Laurent Brossoit hoppa in igen och lyckades leverera hela 88% räddningar. Sedan Oljan valde att plocka upp honom och ge honom långt kontrakt har han levererat härliga 88%, 76%, 88% i de tre matcher han haft spaden. Det blir säkert jättebra det där, och helt tydligt att Oljan inte behövde säkra upp med Nilly...
När vi ändå är på ämnet blivande NHL-stjärnor ska det bli spännande att följa framtiden för snart 32-årige markussvensson, den suveräne Honken Trophy-vinnaren, som öppnat storstilat i slutspelet om SM. Nu möter ju Apan visserligen fantastiskt supersvåra motståndaren hiskeliga HV, men markussvensson har verkligen visat vem som är bäst genom imponerande 87,88% räddningar, helt makalöst!
Med dessa fenomenala stats ligger markussvensson klart före Nihlstorp och Huvatjeck. Resten av slutspelets vakter har bättre stats än markussvensson, men det är nog bara pga flyt. Det inser väl alla att vaktfantomen från Kalmar är bästigast, egen approdukt som han är!
Det betyder förstås att Anders "The Grizzly" Nilssons möjligheter för Blues är borta. Gissar att han får gå över till farmargänget i Chicago nu, för att kallas upp som tvåa bara om någon skadas. Det var ju också därför han värvades och han fick en halv match, men mer blir det nog inte.
Hmm, undrar vad det innebär nu när det gäller att hitta ett envägs i NHL för nästa år. Får han inte visa sig blir det ju tufft tyvärr.
Uppe hos Oljan fick the great white hope Laurent Brossoit hoppa in igen och lyckades leverera hela 88% räddningar. Sedan Oljan valde att plocka upp honom och ge honom långt kontrakt har han levererat härliga 88%, 76%, 88% i de tre matcher han haft spaden. Det blir säkert jättebra det där, och helt tydligt att Oljan inte behövde säkra upp med Nilly...
När vi ändå är på ämnet blivande NHL-stjärnor ska det bli spännande att följa framtiden för snart 32-årige markussvensson, den suveräne Honken Trophy-vinnaren, som öppnat storstilat i slutspelet om SM. Nu möter ju Apan visserligen fantastiskt supersvåra motståndaren hiskeliga HV, men markussvensson har verkligen visat vem som är bäst genom imponerande 87,88% räddningar, helt makalöst!
Med dessa fenomenala stats ligger markussvensson klart före Nihlstorp och Huvatjeck. Resten av slutspelets vakter har bättre stats än markussvensson, men det är nog bara pga flyt. Det inser väl alla att vaktfantomen från Kalmar är bästigast, egen approdukt som han är!
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Om 4 timmar släpps pucken i Delfinen. Ställningen 1-1 i matcher, men med ett enormt försprång mentalt för Warulfven. Eftersom man är övertygad om att de bestämmer, och när de gör rätt har vi inget motspel att komma med.
Det känns som att under året har vi bara lyckats mot Warulfven, när de inte engagerat sig. Och tar de i, hänger vi inte med.
Igen-kligen oförklarligt, kan man spontant tycka, för Ulfvens spel är inte sådant att de kan tokdominera mot andra lag. Men just mot Luleå, passar Ulfvaspelet obehagligt bra. Just de akilleshälar och blottor vi har, har Ulfven verktygen att utnyttja.
Just nu känns det som att vårt slutspel avgjordes i slutminuterna i Växjö sista omgången. Hade vi fått in vinnande 3-4 skulle vi ha mött Djurgårn i kvartsfinal och därefter sannolikt Köplustan i semi. Det hade varit synnerligen fin väg för oss, den skulle nog ha tagit oss till final. Läjkers var ju tvungna att vinna de med, om något av lagen skulle ta vakt vid tekning och bara 75 sekunder kvar. Tyvärr var vi det bättre laget där och då, med följd att teckningen blev i Läjkers zon och det blev därför vi som tog vår vakt, varpå vi förlorade. Hade telningen varit i vår zon skulle Hallam ha tagit sin vakt och vi hade antagligen vunnit.
Så sammanfattningsvis. Vi ser ut att åka ur slutspelet i redan i kvarten pga att teckningen blev i vår offensiva zon slutminuterna omgång 52 av Elitserien SHL.
Så illa kan det bli ibland.
Sweatt kan vi helt räkna bort, tror jag. Eftersom det är den magmuskelskada som hållit honom borta halva säsongen som gått upp igen, kan jag inte tro att han kommer tillbaka. Snarare var det väl så att de tio matcher drygt han hoppade in i slutet av serien tillförde han inget som helst annat än att vi var tvungna valsa runt bland linorna för att få in honom, vilket inte lyckades. För lagets styrka just nu hade det varit bättre att de inövade linorna fått fortsätta.
Trist att se att Toni Rajala tillför så lite. Mycket osynlig framåt, säkerhetsrisk bakåt. En spetsspelare, en stjärna som ska kunna bli matchvinnare. Men som vi inte hittat rätt användning av, om han nu ska anses vara korrekt scoutat. Dessutom har ju Warulfven bra koll på honom sedan i fjol och vet förstås exakt hur de bästa raderar ut honom.
Nej. Allt talar för att Tommy Samuelsson vinner coachmatchen mot Fagervall och därigenom vinner Warulfven mot Luleå Hockey. Jag kan inte se annat än att vi torskar idag och därefter vandrar Ulfvarne hem och spöar oss även i nästa, i den gredelina arenan. Vinner förstås igen och då, i läget 3-1 i matcher för Ulfven efter vinst i tre senaste...då är det över.
Det minimala hopp man har är att Luleå ska överraskande slå Ulfven igen, idag, hur nu det ska gå till.
I första matchen försökte Ulfvarnes "hårda pojkar" stå upp mot våra hårda. Men den matchen hårdingar emellan vann vi klart och därmed också hockeyn.
I andra matchen hade Ulfvarnes hårdingar bestämt sig för att inte stå upp, så de svarade inte mot oss, de "fegade ur" och sket i att de verkade kycklingar. I stället spelade de hockey och eftersom vi var stillastående jämförelsevis och levererade misstag blev vi plockade. Då, och först då, passade "Warulfvshårdingarna" på att agera. Men inte modigt utan fegt. Då började de fulspela mot våra övriga spelare, dvs de undvek våra 100 kg-bjässar.
Typexempel när Tollefsen utan att bli straffad slår omkull Wallmark bakifrån. Hur j-a fult som helst. Skulle önska att någon av våra starkare straffat Tollefsen för det påhoppet. Får vi se det idag skulle jag applådera. Det känns nästan som en uppgift för Emil Sylvegård, typ att han skulle vara den som bästa passade att tvinga upp Tollefsen till slagsmål och matchstraff. Emil kan ju börja med att när spelet är avblåst och pucken är långt därifrån åka in bakom Tollefsen och slå till honom över skridskorna för att fälla honom till isen. Det skulle vara synnerligen välkommet.
Är det någon som kommer ihåg när en kanadick i Rögle var det väl, gjorde så på en västeråsare i fjol? Jagades av media och åklagare, fick till slut värsta avstängningen. Nu gör alltså Tollefsen mer eller mindre samma sak. Och får av zebrorna OK för det. Och får av situationsrummet OK för det. Och får i princip också av media OK för det.
Varför ska inte Tollefsen straffas? Är det bara för att peter hejsanhejsan andersson är inbiten Warulvssupporter?
När hockeyns egen rättskipning skiter i det ska de inte vänta sig annat än att det får konsekvenser. Genom att vi tar hand om det själva. J-r vad kul det vore att se Emil göra det. Naturligtvis skulle det bli enormt rabalder efter en sådan sak, men i efterdyningarna skulle man identifiera de riktigt skyldiga. Inte Emil, inte Luleå Hockey. Men Warulfven, Tollefsen, zebrorna och situationsrummet. SKÄMMES TA MIG FAN!
Det känns som att under året har vi bara lyckats mot Warulfven, när de inte engagerat sig. Och tar de i, hänger vi inte med.
Igen-kligen oförklarligt, kan man spontant tycka, för Ulfvens spel är inte sådant att de kan tokdominera mot andra lag. Men just mot Luleå, passar Ulfvaspelet obehagligt bra. Just de akilleshälar och blottor vi har, har Ulfven verktygen att utnyttja.
Just nu känns det som att vårt slutspel avgjordes i slutminuterna i Växjö sista omgången. Hade vi fått in vinnande 3-4 skulle vi ha mött Djurgårn i kvartsfinal och därefter sannolikt Köplustan i semi. Det hade varit synnerligen fin väg för oss, den skulle nog ha tagit oss till final. Läjkers var ju tvungna att vinna de med, om något av lagen skulle ta vakt vid tekning och bara 75 sekunder kvar. Tyvärr var vi det bättre laget där och då, med följd att teckningen blev i Läjkers zon och det blev därför vi som tog vår vakt, varpå vi förlorade. Hade telningen varit i vår zon skulle Hallam ha tagit sin vakt och vi hade antagligen vunnit.
Så sammanfattningsvis. Vi ser ut att åka ur slutspelet i redan i kvarten pga att teckningen blev i vår offensiva zon slutminuterna omgång 52 av Elitserien SHL.
Så illa kan det bli ibland.
Sweatt kan vi helt räkna bort, tror jag. Eftersom det är den magmuskelskada som hållit honom borta halva säsongen som gått upp igen, kan jag inte tro att han kommer tillbaka. Snarare var det väl så att de tio matcher drygt han hoppade in i slutet av serien tillförde han inget som helst annat än att vi var tvungna valsa runt bland linorna för att få in honom, vilket inte lyckades. För lagets styrka just nu hade det varit bättre att de inövade linorna fått fortsätta.
Trist att se att Toni Rajala tillför så lite. Mycket osynlig framåt, säkerhetsrisk bakåt. En spetsspelare, en stjärna som ska kunna bli matchvinnare. Men som vi inte hittat rätt användning av, om han nu ska anses vara korrekt scoutat. Dessutom har ju Warulfven bra koll på honom sedan i fjol och vet förstås exakt hur de bästa raderar ut honom.
Nej. Allt talar för att Tommy Samuelsson vinner coachmatchen mot Fagervall och därigenom vinner Warulfven mot Luleå Hockey. Jag kan inte se annat än att vi torskar idag och därefter vandrar Ulfvarne hem och spöar oss även i nästa, i den gredelina arenan. Vinner förstås igen och då, i läget 3-1 i matcher för Ulfven efter vinst i tre senaste...då är det över.
Det minimala hopp man har är att Luleå ska överraskande slå Ulfven igen, idag, hur nu det ska gå till.
I första matchen försökte Ulfvarnes "hårda pojkar" stå upp mot våra hårda. Men den matchen hårdingar emellan vann vi klart och därmed också hockeyn.
I andra matchen hade Ulfvarnes hårdingar bestämt sig för att inte stå upp, så de svarade inte mot oss, de "fegade ur" och sket i att de verkade kycklingar. I stället spelade de hockey och eftersom vi var stillastående jämförelsevis och levererade misstag blev vi plockade. Då, och först då, passade "Warulfvshårdingarna" på att agera. Men inte modigt utan fegt. Då började de fulspela mot våra övriga spelare, dvs de undvek våra 100 kg-bjässar.
Typexempel när Tollefsen utan att bli straffad slår omkull Wallmark bakifrån. Hur j-a fult som helst. Skulle önska att någon av våra starkare straffat Tollefsen för det påhoppet. Får vi se det idag skulle jag applådera. Det känns nästan som en uppgift för Emil Sylvegård, typ att han skulle vara den som bästa passade att tvinga upp Tollefsen till slagsmål och matchstraff. Emil kan ju börja med att när spelet är avblåst och pucken är långt därifrån åka in bakom Tollefsen och slå till honom över skridskorna för att fälla honom till isen. Det skulle vara synnerligen välkommet.
Är det någon som kommer ihåg när en kanadick i Rögle var det väl, gjorde så på en västeråsare i fjol? Jagades av media och åklagare, fick till slut värsta avstängningen. Nu gör alltså Tollefsen mer eller mindre samma sak. Och får av zebrorna OK för det. Och får av situationsrummet OK för det. Och får i princip också av media OK för det.
Varför ska inte Tollefsen straffas? Är det bara för att peter hejsanhejsan andersson är inbiten Warulvssupporter?
När hockeyns egen rättskipning skiter i det ska de inte vänta sig annat än att det får konsekvenser. Genom att vi tar hand om det själva. J-r vad kul det vore att se Emil göra det. Naturligtvis skulle det bli enormt rabalder efter en sådan sak, men i efterdyningarna skulle man identifiera de riktigt skyldiga. Inte Emil, inte Luleå Hockey. Men Warulfven, Tollefsen, zebrorna och situationsrummet. SKÄMMES TA MIG FAN!
+ 2
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Frölunda-Djurgården.....ja, en lite jämnare serie eftersom Djurgården är ett två snäpp bättre lag än HV samt att man har kanske Elitseriens bästa hemmatryck på läktaren, men nog tycker jag ändå att det ser ut som Frölunda ändå är det lag som skapar mer vassa chanser och jag tror de tar detta i 4-2 i matcher.
Och på tal om klasskillnad, med tanke på dagens kvalmatch tror jag MoDo tar detta i 4-1 i matcher. Kul att MoDo fick visa upp sig på en gång :)
Och på tal om klasskillnad, med tanke på dagens kvalmatch tror jag MoDo tar detta i 4-1 i matcher. Kul att MoDo fick visa upp sig på en gång :)
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
För HVs del, som är ett sämre lag både på papperet och vad man har sett efter tre matcher spelmässigt (112-66 i skott till SKAIK vittnar om det) gäller det att tre viktiga saker går in om man ska ha chans att rubba en bättre motståndare:
*Skotteffektivitet.....ja, det kan man inte klaga på HV om...8 mål på 66 skott är inte så dumt ändå, men om det beror på att man har förvaltat sina chanser på ett bra sätt eller att Sållet Svensson kastat in puckar lämnar jag osagt.
*Suverän målvakt.....nja, här kan inte HV skryta direkt...15 insläppta mål på 112 skott är inget imponerande facit. PeeWee har släppt in minst 5 dåliga mål, bara två nu i dagens match....Calofs 3-4 såg inte otagbart ut och Hollywoods 5-4 är ett riktigt misstag...visst, Hollywood är fräck och slår till direkt på tekning och har dessutom en jävla tur att det tar på Abbotts skridsko, annars skulle pucken inte ens gått på mål men faktum är att det är ett höstlöv och PeeWee ser inte ens vaken ut så misstaget är hans. Nä, HV måste ha en målvakt som ligger kring 93-94% och PeeWee ligger på 86,6% och det funkar inte....Sållets 87,8% imponerar inte heller men han är ändå den bättre av dessa två mindre bra målvakter och att han dessutom spelar i det bättre laget hjälper HV föga.
*Lite tur med domslut.....här är det också nej.....inte för att SKAIK kanske har haft så mkt mer tur heller, men som slutet på dagens match som exempel....Fläskberget Hollywood och Chris Abbott kampar på ett bra tag med varann och trots att Fläskberget väger 10-15kg mer än den mindre Abbott så har han mkt svårt med den för storleken betydligt mer vältränade spelaren och då tar han till sitt hemliga vapen, dvs att använda klubban på ett fult sätt och slår till Abbott i ansiktet. En av domarna har följt detta gurgel mellan dessa två, men trots en solklar utvisning på Hollywood blundar domaren och låter det vara.
Så 2/3 punkter är emot HV, då är det godnatt som man på förhand redan visste...tabelläget behöver inte säga mer.
*Skotteffektivitet.....ja, det kan man inte klaga på HV om...8 mål på 66 skott är inte så dumt ändå, men om det beror på att man har förvaltat sina chanser på ett bra sätt eller att Sållet Svensson kastat in puckar lämnar jag osagt.
*Suverän målvakt.....nja, här kan inte HV skryta direkt...15 insläppta mål på 112 skott är inget imponerande facit. PeeWee har släppt in minst 5 dåliga mål, bara två nu i dagens match....Calofs 3-4 såg inte otagbart ut och Hollywoods 5-4 är ett riktigt misstag...visst, Hollywood är fräck och slår till direkt på tekning och har dessutom en jävla tur att det tar på Abbotts skridsko, annars skulle pucken inte ens gått på mål men faktum är att det är ett höstlöv och PeeWee ser inte ens vaken ut så misstaget är hans. Nä, HV måste ha en målvakt som ligger kring 93-94% och PeeWee ligger på 86,6% och det funkar inte....Sållets 87,8% imponerar inte heller men han är ändå den bättre av dessa två mindre bra målvakter och att han dessutom spelar i det bättre laget hjälper HV föga.
*Lite tur med domslut.....här är det också nej.....inte för att SKAIK kanske har haft så mkt mer tur heller, men som slutet på dagens match som exempel....Fläskberget Hollywood och Chris Abbott kampar på ett bra tag med varann och trots att Fläskberget väger 10-15kg mer än den mindre Abbott så har han mkt svårt med den för storleken betydligt mer vältränade spelaren och då tar han till sitt hemliga vapen, dvs att använda klubban på ett fult sätt och slår till Abbott i ansiktet. En av domarna har följt detta gurgel mellan dessa två, men trots en solklar utvisning på Hollywood blundar domaren och låter det vara.
Så 2/3 punkter är emot HV, då är det godnatt som man på förhand redan visste...tabelläget behöver inte säga mer.
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Haha, jag måste erkänna att den egna produkten Hollywood EriKsson gjorde en fräck tekning och slog direkt pucken imål, men otur för Hv men tur för SKAIK är att PeeWee står och drömmer, där måste han vara med...skottet, eller tekningen, i sig är inte direkt hård och sånna mål ska INTE man släppa in om man är med.
Nåväl, rättvisan segrade väl till slut, hade det inte varit för NHL-målvakten Sållet Svensson hade SKAIK vunnit i full tid.
Nåväl, rättvisan segrade väl till slut, hade det inte varit för NHL-målvakten Sållet Svensson hade SKAIK vunnit i full tid.
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Fläskberget använde tydligen magen för att "maga" in 4-4 och jag växlade över och såg sista minuten av matchen innan förlängning som det nu blir.
Då fick man se fläskberget in action och det var en skrämmande upplevelse. Fläskberget stod framför HVs mål och vevade på motståndare efter motståndare men klubban; värsta exemplet när han lyfter klubban och vevar den runt halsen på en HV-spelare som han fäller till isen mer eller mindre medvetslös.
Matchstraff? Avstängning? Nej, för fan. Sa jag inte det? Det är Sjöqvistarn som "dömer" så det blev godkänt och applåderat. Som zebror formellt brukar förklara sin handlingar i Aparenan: "Jag vill ju komma levande ut staden"...
Då fick man se fläskberget in action och det var en skrämmande upplevelse. Fläskberget stod framför HVs mål och vevade på motståndare efter motståndare men klubban; värsta exemplet när han lyfter klubban och vevar den runt halsen på en HV-spelare som han fäller till isen mer eller mindre medvetslös.
Matchstraff? Avstängning? Nej, för fan. Sa jag inte det? Det är Sjöqvistarn som "dömer" så det blev godkänt och applåderat. Som zebror formellt brukar förklara sin handlingar i Aparenan: "Jag vill ju komma levande ut staden"...
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Man kan tro det....men nu kvitterar egenfostrade Hollywood EriKsson med tre minuter kvar...i sista minuten kampar Hollywood EriKsson framför PeeWee med Abbott och Hollywood drar en klubban i ansiktet på Abbott, men likt Färjestad tas sällan utvisningar på hemmalaget.
Nåväl, förlängning nu och med tanke på spel och chansövertaget bör SKAIK vinna, men så har de ju egenfostrade Sållet Svensson i mål, så man vet ju aldrig.
Nåväl, förlängning nu och med tanke på spel och chansövertaget bör SKAIK vinna, men så har de ju egenfostrade Sållet Svensson i mål, så man vet ju aldrig.
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
M.Lemiux: Ha ha ha, suverän beskrivning! Man ser framför sig hur alla Apor på läktarna har släktband med alla markunds och lundmarks på isen!
Jag ser själv inte den matchen. Är på Öland och håller på att öppna fritidshuset. Solen skiner fortfarande och man behöver knappt vara klädd för att bära ut utemöbler och annat. Har datorn framlagd med match, , men har naturligtvis valt Lustan-Djurgårn i Köplustaborg.
Djurgårn sätter precis 2-1 med 12 minuter kvar så det är inte kört. Kanske DIF stjäl tillbaka förlusten första matchen i Göteborg? Å andra sidan stal ju DIF vinsten på Hovet, men väsentligen oskyldiga eftersom zebrorna fixade det själv.
När det gäller Apmatchen räknar vi väl med att de vill ge bort en match för att få tre hemma att tjäna stålar på, de mammondyrkande snåljåparna. Men jag trodde de skulle ge bort match fyra, lira med typ 10 junisar då, fast luriga som de är kanske de släpper matchen idag? Ser att det är 3-4 och 3,5 minut kvar.
Och medan jag skrev den paragrafen sätter Köplustan 3-1 och man blir tvungen lyssna på
Oj, oj, oj,
oj, oj, oj,
oj, oj, oj, oj, oj, oj oj.
Pinsamt förstås men vad kan man vänta sig av publik som sitter på läktarn bara för att träffas för att diskutera det egentliga intresset, nämligen sparkboll.
Jag ser själv inte den matchen. Är på Öland och håller på att öppna fritidshuset. Solen skiner fortfarande och man behöver knappt vara klädd för att bära ut utemöbler och annat. Har datorn framlagd med match, , men har naturligtvis valt Lustan-Djurgårn i Köplustaborg.
Djurgårn sätter precis 2-1 med 12 minuter kvar så det är inte kört. Kanske DIF stjäl tillbaka förlusten första matchen i Göteborg? Å andra sidan stal ju DIF vinsten på Hovet, men väsentligen oskyldiga eftersom zebrorna fixade det själv.
När det gäller Apmatchen räknar vi väl med att de vill ge bort en match för att få tre hemma att tjäna stålar på, de mammondyrkande snåljåparna. Men jag trodde de skulle ge bort match fyra, lira med typ 10 junisar då, fast luriga som de är kanske de släpper matchen idag? Ser att det är 3-4 och 3,5 minut kvar.
Och medan jag skrev den paragrafen sätter Köplustan 3-1 och man blir tvungen lyssna på
Oj, oj, oj,
oj, oj, oj,
oj, oj, oj, oj, oj, oj oj.
Pinsamt förstås men vad kan man vänta sig av publik som sitter på läktarn bara för att träffas för att diskutera det egentliga intresset, nämligen sparkboll.
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Man hinner bara missa fyra minuter av tredje så har Sållet Svensson släppt in två puckar till....men så reducerar "bygdens lille skarpskytt" Calof i PP....men PeeWee gör en Svensson, dvs tappar in ett mindre hårt skott.
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
M.Lemiux: Du har full koll - bara egna produkter som levererar för Apan och speciellt markussvensson som lyckas nå över fantastiska 80% räddningar, även om det är knappt. Det kliar naturligtvis i händerna på NHL-scouterna nu. Naturligtvis vill de signa snart 32-årige sållet; han kommer att ha massor av år framför sig med förstaspade i NHL, gissningsvis i Chicago eller Rangers som gråter blod av behovet att få in Kalmars, förlåt Skellefteås egen produkt - markus "väggen" svensson!
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Fast nu är väl ordningen snart återställd igen då den egna produkten Andrew Calof, bygdens lille skarpskytt som han kallas, snyggt styr in 2-2 :)
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Men ser man på...SKAIK har spelet och skapar mer men HV71 behöver bara skjuta några få skott så får de mål....ändå har SKAIK den nästa NHL "stjärnan" Sållet Svensson i mål. Hur kommer det sig, tro????
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Och SKAIK tar ledningen med 1-0 mot den tunga utmanaren till SM-guldet, HV71....det var den egenfostrade talangen från bygden, Mattias Ritola, som nätade....assisterad av de från egna led spelarna John Norman och Hollywood EriKsson.
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
{7536}: Och inte helt oväntat går schargongen som vanligt på Ap-planket när vinfyllisen lyft upp det alkoholångande ansiktet från lådan med billigt radioaktivt rödtjut och börjar som vanligt med sin rappakalja när han insett att Luleås damer tagit Sm-guld då hans egen klubb valt att lägga ner damverksamheten och andra diverse saker inom kommunen för att miljonsigna deras köpespelare, eller förlåt, deras egna produkter.....hihihihihihi
Med tanke på värdegrunderna så är det inte så svårt att förstå varför Munksund kontaktade Luleå istället för den blasfemiska klubben lite söderut :)
Med tanke på värdegrunderna så är det inte så svårt att förstå varför Munksund kontaktade Luleå istället för den blasfemiska klubben lite söderut :)
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Ha ha, fy fan vad härligt Sven! Om jag var glad igår är det ingenting mot nu.
Just hemkommen från Delfinen hes och med svidande handflator men jösses vilken hockeyorgasm.
Sitplats lever om som när vi tog steget upp i Elitserien ja glud skall vinnas på hemmaplan.
En liten reflektion....det var nästan lika många i publiken som på apornas kvartsfinalmatch :)
Hoppas aporna missar damhockeyhypen och vi får ha norra norrland för oss själva men nu när hästarbetet att skapa SDHL snart är klart kommer väl snåljävlarna krypandes och vill snika in sig. Vi vet ju deras historia med CHL.....
SMglud, SMglud, SMglud in your face Ulf Ture!
Just hemkommen från Delfinen hes och med svidande handflator men jösses vilken hockeyorgasm.
Sitplats lever om som när vi tog steget upp i Elitserien ja glud skall vinnas på hemmaplan.
En liten reflektion....det var nästan lika många i publiken som på apornas kvartsfinalmatch :)
Hoppas aporna missar damhockeyhypen och vi får ha norra norrland för oss själva men nu när hästarbetet att skapa SDHL snart är klart kommer väl snåljävlarna krypandes och vill snika in sig. Vi vet ju deras historia med CHL.....
SMglud, SMglud, SMglud in your face Ulf Ture!
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Vilken succé och Luleå Hockey har lyft landets damhockey till en helt ny nivå:-)
Det fina laget från Munksund-Skuthamn drog fjol mest publik i hela riksserien, men 132 åskådare i snitt och när man böt hemmaplats till Luleå fortsatte man dra mest i landet med nu knappt 500 åskådare per match. Och nu i slutspelet har Luleå dragit knappt 3000 per match och avslutar med 4187 åskådare i finalmatchen - strålande nytt rekord för damhockey i Sverige!
Munksund-Skuthamn hade sådana ekonomiska problem att man inte kunde fortsätta men i stället för konkurs kontaktade man Luleå Hockey några få mil bort från Piteå och hälsades välkomna. Luleå gick in med ekonomiska medel och laget kunde förstärka med ytterligare spelare. Sedan har man året igenom satsat helhjärtat på att ge damerna samma förutsättningar som herrarna och damlaget har lyfts fram av Luleå Hockey hela tiden på hemsidan, med sponsorer, överallt i offentligheten!
Man kanske kan undra varför pitelaget inte valde att kontakta Skellefteå AIK i stället och gick den väg som ett antal förträdare för pites herrhockey valt, i stället för att hålla ihop med grannstaden vid Norrbottenskusten. Men det beror väl på att Apklubben för några år sedan valde att lägga ned sitt damlag för att i stället satsa på Ladies Night en gång om året i hockeybaren med paraplydrinkar i rosa och lila.
Lite olika värdegrund?
Som pitbon Ulf-Ture uttrycker det på apsidan:
"Två filosofier,två skilda världar.
Skellefteå AIK det genuina positiva ljusa äkta.
Motsatsen är Qatar. Det köpta falska mörka som vinner negativt dvs ej egen glädje utan på hån mot andra."
Det fina laget från Munksund-Skuthamn drog fjol mest publik i hela riksserien, men 132 åskådare i snitt och när man böt hemmaplats till Luleå fortsatte man dra mest i landet med nu knappt 500 åskådare per match. Och nu i slutspelet har Luleå dragit knappt 3000 per match och avslutar med 4187 åskådare i finalmatchen - strålande nytt rekord för damhockey i Sverige!
Munksund-Skuthamn hade sådana ekonomiska problem att man inte kunde fortsätta men i stället för konkurs kontaktade man Luleå Hockey några få mil bort från Piteå och hälsades välkomna. Luleå gick in med ekonomiska medel och laget kunde förstärka med ytterligare spelare. Sedan har man året igenom satsat helhjärtat på att ge damerna samma förutsättningar som herrarna och damlaget har lyfts fram av Luleå Hockey hela tiden på hemsidan, med sponsorer, överallt i offentligheten!
Man kanske kan undra varför pitelaget inte valde att kontakta Skellefteå AIK i stället och gick den väg som ett antal förträdare för pites herrhockey valt, i stället för att hålla ihop med grannstaden vid Norrbottenskusten. Men det beror väl på att Apklubben för några år sedan valde att lägga ned sitt damlag för att i stället satsa på Ladies Night en gång om året i hockeybaren med paraplydrinkar i rosa och lila.
Lite olika värdegrund?
Som pitbon Ulf-Ture uttrycker det på apsidan:
"Två filosofier,två skilda världar.
Skellefteå AIK det genuina positiva ljusa äkta.
Motsatsen är Qatar. Det köpta falska mörka som vinner negativt dvs ej egen glädje utan på hån mot andra."
+ 2
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
HEJA HEJA HEJA LU-LE-Å ÄR DOM BÄSTA! HÖRS DET FRÅN >4100 MÄNNISKOR PÅ LÄKTARNA OCH NU STÅR ALLA UPP I PUBLIKEN!
1,5 MINUT KVAR OCH LULEÅ HOCKEY ÄR REDAN SVENSKA MÄSTARE I DAMHOCKEY!
1,5 MINUT KVAR OCH LULEÅ HOCKEY ÄR REDAN SVENSKA MÄSTARE I DAMHOCKEY!
+ 2
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Ja, lite miss av domarna...men å andra sidan gjorde Luleå inget mål heller under dessa 30 sek, till skillnad mot Patrik Sjöbergs grova misstag där Frölunda fick göra 2 mål mot oss.
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Nu håller Luleå Dampungen kort. Två spelar pressar högt och när Dampungen kommer in i vår zon är det enstaka spelare som strax blir av med puck.
Luleå äger totalt nu och den handfull nära mål-chanser vi sett ytterligare i tredje perioden har samtliga varit Luleås!
Det är full fart på läktaren och alla sjunger för Luleå. Betydligt bättre stämning än det blir 13 mil söderut i herrkvarten om någon timme.
Dampungen tar tidut, 4,5 minut kvar och tar ut Schelling.Nu gäller det!
Luleå äger totalt nu och den handfull nära mål-chanser vi sett ytterligare i tredje perioden har samtliga varit Luleås!
Det är full fart på läktaren och alla sjunger för Luleå. Betydligt bättre stämning än det blir 13 mil söderut i herrkvarten om någon timme.
Dampungen tar tidut, 4,5 minut kvar och tar ut Schelling.Nu gäller det!
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Tredje perioden inleds. Dampungen måste trycka på men backarna följer inte med riktigt, det blir långt mellan lagdelarna och Luleå kan kontra och skapar därigenom bättre målchanser än Dampungen och efter två minuter sätter Luleå 4-1!
Några minuter senare visar sig frustationen hos Dampungens stjärna Pernilla Winberg som börjar slåss och vevar krokar på Luleås Fällman! Slagsmål på damhockey!
Pinsamt av zebrorna, slagskämpen fick 2+2, Fällman 2 och man kvittade eller hur man gjorde men följden blev att Luleå spelade 5 mot 4 i två minuter och därefter släpptes inte Winberg in under 34 sek ytterligare! De borde satt en extrakvinna i båset som kunnat hoppa in, men det glömdes bort.
Som vore det höjdhopparen alltså. Men zebrorna kompenserar genom att blunda för två dampungutvisningar därefter.
Nu 9 minuter från SM-glud för Luleå som har 4-1!
Några minuter senare visar sig frustationen hos Dampungens stjärna Pernilla Winberg som börjar slåss och vevar krokar på Luleås Fällman! Slagsmål på damhockey!
Pinsamt av zebrorna, slagskämpen fick 2+2, Fällman 2 och man kvittade eller hur man gjorde men följden blev att Luleå spelade 5 mot 4 i två minuter och därefter släpptes inte Winberg in under 34 sek ytterligare! De borde satt en extrakvinna i båset som kunnat hoppa in, men det glömdes bort.
Som vore det höjdhopparen alltså. Men zebrorna kompenserar genom att blunda för två dampungutvisningar därefter.
Nu 9 minuter från SM-glud för Luleå som har 4-1!
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Ojoj, Luleå sätter ned foten rejält.
Efter tre minuter åker Jaluso in i Dampungens zon och klipper till ett slagskott som träffar höger bröstpå Dampungvakten Schelling. Hade det varit en herrvakt med platt bröst skulle pucken studsat ut men nu har Jaluso suveränt träffat ett Schweisiskt dambröst med större volym och spänst vilket innebär att pucken går upp i en båge över Schelling och går in i mål till 1-0. Naturligtvis helt uträknat av Jaluso:-)
Tre minuter senare fightas en grupp spelare om puck vid sarg i mittzon. Då går vår dansk-finska Michelle Karvinen fram. Vallar pucken mha sarg och passerar första Dampungen. Har sedan en ytterligare Dampung mellan sig och målet, men skrinnar förbi och trycker sedan in sig framför mål. När hon sedan är fri med Schelling drar hon henne, skottningar och får ner vakten, för att sedan hänga in 2-0 högst.
2-0 efter sex minuter då Luleå kört över Dampungen. Men sedan kör Dampungen med bara sina två bästa femmor och får över spelet i vår zon men vi står emot 2-0 efter första.
Nere i Linköping var det c:a 1000 på läktarn. Igår i Luleå 3000 vilket nog skrämde Dampungen. Och idag runt 5000 nytt rekord för damhockey i Sverige. Undrar om inte dagens damhockey i Luleå drar fler än herrhockeyn 12 mål söderut?
Ojojoj. Fem minuter in på andra, som Dampungen börjat bra får de PP och är nära att sätta 2-1. Då hämtar en av stjärnorna i Dampungen puck i egen zon och drar Karvinen - tror hon - men Karvinen snor pucken och hon och Sletback trycker på och lyckas sätta 3-0.
Sju minuter in på andra får i stället Luleå PP.
Kom igen nu flickor! Döda matchen!
Med 18 sek kvar av PP åker ytterligare en Dampung ut!
Efter tre minuter åker Jaluso in i Dampungens zon och klipper till ett slagskott som träffar höger bröstpå Dampungvakten Schelling. Hade det varit en herrvakt med platt bröst skulle pucken studsat ut men nu har Jaluso suveränt träffat ett Schweisiskt dambröst med större volym och spänst vilket innebär att pucken går upp i en båge över Schelling och går in i mål till 1-0. Naturligtvis helt uträknat av Jaluso:-)
Tre minuter senare fightas en grupp spelare om puck vid sarg i mittzon. Då går vår dansk-finska Michelle Karvinen fram. Vallar pucken mha sarg och passerar första Dampungen. Har sedan en ytterligare Dampung mellan sig och målet, men skrinnar förbi och trycker sedan in sig framför mål. När hon sedan är fri med Schelling drar hon henne, skottningar och får ner vakten, för att sedan hänga in 2-0 högst.
2-0 efter sex minuter då Luleå kört över Dampungen. Men sedan kör Dampungen med bara sina två bästa femmor och får över spelet i vår zon men vi står emot 2-0 efter första.
Nere i Linköping var det c:a 1000 på läktarn. Igår i Luleå 3000 vilket nog skrämde Dampungen. Och idag runt 5000 nytt rekord för damhockey i Sverige. Undrar om inte dagens damhockey i Luleå drar fler än herrhockeyn 12 mål söderut?
Ojojoj. Fem minuter in på andra, som Dampungen börjat bra får de PP och är nära att sätta 2-1. Då hämtar en av stjärnorna i Dampungen puck i egen zon och drar Karvinen - tror hon - men Karvinen snor pucken och hon och Sletback trycker på och lyckas sätta 3-0.
Sju minuter in på andra får i stället Luleå PP.
Kom igen nu flickor! Döda matchen!
Med 18 sek kvar av PP åker ytterligare en Dampung ut!
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Damhockey. En sport som varit vana att ha 50-70 åskådare på matcherna, vanligen anhöriga eller klubbengagerade bara.
Men nu är det fest! Luleå Hockey har dragit in i damhockeyn och lyft den till en helt ny nivå! Slagit alla möjliga publikrekord och nu spelas sista matchen för i år och den matchen är avgörande för det svenska mästerskapet - och den spelas i Delfinen inför en jättepublik!
Ja, jävlars vad lyckliga alla ska vara att Luleå gick in i damhockeyn!
Nu kör vi! Kom igen, flickor!
Men nu är det fest! Luleå Hockey har dragit in i damhockeyn och lyft den till en helt ny nivå! Slagit alla möjliga publikrekord och nu spelas sista matchen för i år och den matchen är avgörande för det svenska mästerskapet - och den spelas i Delfinen inför en jättepublik!
Ja, jävlars vad lyckliga alla ska vara att Luleå gick in i damhockeyn!
Nu kör vi! Kom igen, flickor!
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Blister Brigade: Blister Brigade: Jo, det kan ta slut snabbt för oss. Jag vet allvarligt talat inte hur vi ska ta Warulfven. I förra matchen lyckades vi riktigt bra i två perioder, men det verkade som att Ulfvarne sov. Likaledes spöade vi dem med 0-3 första mötet i september i CHL. Men för övrigt har vi sex matcher då vi varit komplett chanslösa.
Det trsita är att jag tror vi skulle haft avsevärt bättre chanser mot alla andra lag, men Ulfven kan vi inte spela mot.
Jag trodde annars att Läjkers skulle vara tuffare mot Pungen, men det verkar nästan lika kört för svenska mästarna som för HV mot er.
I detta nu är det väl bara Köplustan-Djurgårn som är något så när osäker, även om jag undrar om det inte börjar luta över till gårdarna nu; att Lustan tappat sedan i höstas och nu också då de verkar vara utan Joel hela kvarten. Och sedan är det över. Skulle Djurgårn vinna innebär det att Apan inte får Luleå i semi, utan Djurgårn. Nu är det väl bara en akademisk fråga. Eftersom vi förlorar. I detta nu lutar det alltså mot semifinalerna
Apan-Djurgårn
Warulfven-Pungen
I förväg har ju många diskuterat att de farligaste motståndarna till Apan skulle vara Köplustan, Luleå och Läjkers. Och nu ser det ut som att samtliga dessa lag åker ut redan i kvarten och flyt-Apan slipper alltså se röken över dem.
Det trsita är att jag tror vi skulle haft avsevärt bättre chanser mot alla andra lag, men Ulfven kan vi inte spela mot.
Jag trodde annars att Läjkers skulle vara tuffare mot Pungen, men det verkar nästan lika kört för svenska mästarna som för HV mot er.
I detta nu är det väl bara Köplustan-Djurgårn som är något så när osäker, även om jag undrar om det inte börjar luta över till gårdarna nu; att Lustan tappat sedan i höstas och nu också då de verkar vara utan Joel hela kvarten. Och sedan är det över. Skulle Djurgårn vinna innebär det att Apan inte får Luleå i semi, utan Djurgårn. Nu är det väl bara en akademisk fråga. Eftersom vi förlorar. I detta nu lutar det alltså mot semifinalerna
Apan-Djurgårn
Warulfven-Pungen
I förväg har ju många diskuterat att de farligaste motståndarna till Apan skulle vara Köplustan, Luleå och Läjkers. Och nu ser det ut som att samtliga dessa lag åker ut redan i kvarten och flyt-Apan slipper alltså se röken över dem.
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Vi har varit borta över helgen, men man har följt hockeyn så gott det går vi mobilen, viktig match för er i morgon det gäller att ni vinner den annars kan det vara kört! ser att ni verkar tappa eran inofficiella kapten till nästa år lite typiskt att sånt ska rullas i media under pågående slutspel...
Har på känn att vi dödar våran serie idag och efter det blir det hundra procent hålla på lule så vi får slå ut er i ev. semi
Har på känn att vi dödar våran serie idag och efter det blir det hundra procent hålla på lule så vi får slå ut er i ev. semi
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Om 1,5 timmar nedsläpp för avgörande match i finalen om SM för Luleå Hockey mot Dampungen!
Kom igen nu, flickor!
Kom igen nu, flickor!
« Föregående · 1737545 · Nästa »
Warulfven tar tidut. Tar vakten nu?
Nu jävlars är det nervöst...
KÄMPPPPPPPA, LULEÅ!
1.10 kvar och ett fantastiskt spel av Ulfven men Lssi är helt otroligt snabb och tar det som skulle ha varit 2-2,
Och i teckningen efter det - Luleå tar totalkontroll , Mastomäki får puck, omgiven av Ulfvar, och lyfter fram Wally som blir mer anken än en livstidsnaturalist och sätter 3-1:-)
Nu har Luleå vunnit matchen!