Luleå HF

83992 inlägg · 860 ämnen

Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

1907932 · » Till forumet

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Perro: Ja, jag håller med. Man är orolig för vad som händer med Patrick Cehlin. Han var ju för j-t bra i fjol, när han spelade. Gick rakt på mål i alla lägen och utrustad med ett mäktigt skott. Säsongen innan hos Röglarna havererade ju p g a hjärnskadeproblematik men hos oss kom han igång och det gick bra.

Till dess att den jävla skitstöveln Swingerli delade ut en jocke i ansiktet på Cehlin vill säga. Vilket tog Cehlin av isen i åtta matcher eller något sådant. Fy fan för apor!

Är det p g a skador han saknats nu? Magproblem och förkylning på varandra låter ju lite knepigt.

Jag tycker ju att Luleås lag - som jag tror att Bulan vill att det ska se ut, ser mycket lovande ut:

Lassi - Rubin

Erik - Jesper
Nisse - Jalvanti
Engsund - Sondell

Cehlin-Olle-Kovacs
Emil-Isac-Einar
Farley-Connolly-Petter
Fabbe-Berglund-Foppa

Men vilka av dessa har vi på isen i kväll mot vårt andra Bogeyteam Öret?

På vår officiella hemsida intervjuas Emil och han kommer att spela, men laget i övrigt har vi inte fått ännu.

Isac är ju fortfarande i Anaheim, även om det trevligt nog blivit tydligare att han är hemma inom några veckor.

Men vi räknar väl tyvärr med att Cehlin är borta till dess att vi fått annat besked.

Skulle väl gissa att Sondell kan vara tillbaka efter hjärntrappan, men vet inte om det är dags redan nu.

Förra säsongen öppnade vi ju med att tappa en j-a massa pinnar mot det förbannade Öret i en B2B. Skulle vi tagit de pinnarna och lägger dessa på vår slutställning i serien hade det bara varit en pinne efter fjärde plats; och då hade vi nog fixat det - och en j-t bättre position i slutspelet än att åka redan i åttondelen mot Bogeyteamet Pölsan. Så varje pinne ÄR viktig och satan så skönt det vore om vi kan sänka både Pölsan och Öret i serieinledningen.

Full omgång för övrigt. Bland övriga matcher finner vi att Warulfven tar emot Apan. Blir ju lite kul att se hur f d fusk-apan mApKyss hanterar den ulfvska spaden mot apan och kommer fläskberget att överfalla mApKyssen - och hur reagerar mApKyssen då?

Warulfven skulle förstås ha vunnit kvarten mot Apan i fjol då man var det bättre laget men föll p g a att Ulfvens dåvarande vakter inte alls höll måttet medan Apans köpevakt Ortio levererade sina peak-matcher under åren hos Apan.

I år tippas Warulfven generellt gå ännu bättre och kanske t o m utmana Läjkrarna om seger i serie och slutspel? Och med den målsättningen ska de väl kunna spöa Apan i kväll, även om Apan förstås kan förväntas dela ut jockar och annan skit.
Kommentera

DansbandsWolf: Ja, verkligen.

Jag brukar ju tänka på Esais Tegnérs - för 210 år sedan skrivna - "Det Eviga" när jag tänker på Hockey.

Sverige - som sedan sekler varit en av de mest krigiska nationerna i Europa deltog i slutskedet i kriget mot Napoleon och har sedan dess varit i fred - längre än något annat land i världen.

Tegnér anspelar i dikten på hur ovärdigt krig är, mycket illustrativt inför vår kommande tid av fred, och faktum är att mycket är relevant för vår moderna elithockey.

Läs bara:

"Vad våldet må skapa är vanskligt och kort
det dör som en stormvind i öknen bort"

Känns det inte som att Tegnér redan för drygt två sekler sedan såg framför sig hur Apan skulle dela ut jockar, överfalla målvakter och bråka och tjafsa efter varenda avblåsning? Men Apans högmod kommer att leda till dess fall och då kommer Apans tid i finrummet att likt en stormvind dö bort.

I dikten lyfter Tegnér det som enligt han är evigt:

• Det Sanna
• Det Rätta
° Det Sköna

Allt det som saknas hos Apan.

Men som finns i Luleå.

Och det förklarar varför FruktHamster har kvar Luleå Hockey i hjärtat.

Liksom vi andra.
Kommentera

SDHL

Luleå har börjat lika starkt som vanligt. 4 matcher, 4 vinster, 12 poäng och 16-1 i målskillnad. I toppen av vaktlistan Luleås Sara Grahn med ett insläppt mål på 83 skott och fantastiska 98,8% räddningar.

Vilka ska utmana Luleå i år?

Tidigare har det ju väsentligen varit DamPungen, men den har börjat serien rätt uselt och förlorat tre av fem matcher - mot Luleå med 0-3, mot TrottoarDamen med 7-2 och mot det vanliga bottenlaget Stocksund med 3-2! Nu har de ju tappat världsmålvakten Schelling i mål och det lutar väl mot att Dampungen är på väg ned.

Damgården har ju hängt på därefter - vann t o m SM för två år sedan - men i år har de börjat med tre förluster - mot Luleå med 1-4 och 6-0 samt mot DaMooDoo med 4-2. Det har ju varit tufft motstånd, så kanske DamGården kommer igång?

DaMooDoo har inlett med 3 av 4 vunna. Kanske de ska utmana i år?

DamHV har vunnit 2 av 3, kanske de blir bra?

DamPölsan tappade ju Grahn till Luleå efter att ha skitit i damerna några år och till slut tröttnade de. Men sedan har de värvat spetsar så kanske? 1/2 vunna hittills.

Och så TrottoarDamen som har 2/3 vunna - torskade med 2-3 mot Da,Pungen men vann nästa dag mot samma gäng med 7-2.

Jadå, det finns lag som kan utmana, men med all säkerhet kommer de alla att vara rejält distanserade av Luleå, som nu spelar sin fjärde säsong och tycks bli bäst i landet för fjärde säsongen i rad. Luleå har ju vunnit serien alla säsonger och dessutom slutspelet - förutom för två år sedan då DamHV i semifinal försvarade ihjäl sig och spelade 3-3 mot Luleå två matcher i rad - och båda gångerna vann på straffar.

Nå, i dagens konkurrens och nu också med landslagsvakten Sara Grahn med spaden samt starka Maria Omberg från Skurholmen som back-up är det faktiskt svårt att se hur Luleå ska kunna förlora någon match alls i serien. Det händer väl förstås, de kan väl inte vara fokuserade varje match, samtidigt som motståndarna vet att när e möter Luleå blir det säsongens svåraste match, varpå de ger allt.

Luleå har i seriesammanhang 2015-2018 förlorat 7/36 (varav 5 efter tre perioder) matcher, 4/36 (varav 4 efter 3 perioder) matcher och 4/36 (varav 2 efter 3 perioder) matcher. Skulle inte förvåna mig om det blir färre i år. :-)
Kommentera

bisterfinnen: Våran välgörare, hedersman och Luleåfan Porser aka Frukthamstern är född och uppvuxen i Luleå men i tonåren utflyttad till Stockholm tillsammans med sin familj.
Han har ingen anledning att sponsra Schtaaaans AIK men visst svider det i ögonen på deras fans.
Man blir glad!
+1
Kommentera

Perro: Det måste ju svida för Skellefteå att till och med den finaste grabben i gruvan, GruvMojängen har allierat sig med fina Luleå Hockey istället för med Saurons Orcher.
Uppladdat:

381x300-orch-1.jpg

225x300-orch-2.jpg

377x300-orch-3.jpg

300x300-kingen.png

+2
Kommentera

Sven.Savage: "Internet Trolls Are Narcissists, Psychopaths, and Sadists."

Det skulle förklara varför dom njuter av och gottar sig åt jockar??
+3
Kommentera

Daddeh: Håller med! Tror han tjänar på en sässe till i Luleå. Och jag tror han kommer vara grym, 35 pinnar minst tror jag också. Jo jag började också bli lite orolig....så skönt att han kommer hem :)

Nån som vet vad det är med Cehlin? Börjar bli misstänkt. Först var det "magsjuka" (när han kom ner sent till schweiz) sen blev han "förkyld" och har vare sig spelat eller tränat sen han klev av efter 2 perioder mot löven. Nån mer än jag som börjar noja för hjärnskakningsproblematik?

Hoppas Larsson lyfter nu när han verkar vara tillbaka. Än så länge har han varit en skugga av fjolåret. Vi behöver han i samma form som ifjol även om han inte gör lika många mål.
+2
Kommentera

Perro: Underbart att Lundeström kommer tillbaka. Det kändes hela tiden som att han skulle göra det men började bli lite orolig efter att han imponerat så mycket där borta. Jag tycker han gör helt rätt som kommer hem en sista säsong och tror han kommer göra minst 35 pinnar denna sista säsong hos oss.
+1
Kommentera

Rytter: Där kom första personangreppet "Jag tror dock att du har stora personliga problem med Skellefteå AIK. Försök få ur dig det du bär på så kommer du se klarare." Från någons farbror som heter Barbro och dessutom är bryster till sina syskonkusiner, jaja personangrepp från henom på dig, intressant se hur lång avstängning det blir. 😆
+3
Kommentera

Verkar som att Lundeström är på väg hemåt. Det var skönt!!!!! Är orolig för att Cehlin måste räknas bort och hade vi även tappat bästa centern (tror jag) så hade det känns jäkligt tungt.
+2
Kommentera

Sven.Savage: Förvisso...men den/det/dom dyker väl då upp i andra skepnader/nick...åsså är man tebaks till ruta uno...
+3
Kommentera

{Rytter, bisterfinnen och Knegare}: Ett internettroll är numera en vedertagen psykiatrisk diagnos och det finns hur mycket information som helst tillgängligt om detta. T ex den länkade artikeln där man skriver:

"Internet Trolls Are Narcissists, Psychopaths, and Sadists.
An Internet troll is someone who comes into a discussion and posts comments designed to upset or disrupt the conversation. Often, in fact, it seems like there is no real purpose behind their comments except to upset everyone else involved. Trolls will lie, exaggerate, and offend to get a response. Researchers have demonstrated evidence that strongly linked trolling with the "Dark Tetrad" of personality traits: narcissism, Machiavellianism, psychopathy, and sadism. Trolls truly enjoy making you feel bad. Both trolls and sadists feel sadistic glee at the distress of others. Sadists just want to have fun ... and the Internet is their playground!"

Hockeysnacket tillhandahåller en ljuvlig möjlighet för alla som älskar hockey att mötas och prata med varandra, även om man inte håller på samma lag, och de flesta av oss är tacksamma för detta.

Men en sådan öppen och välkomnande plats riskerar alltid att hemsökas av internettroll och det är nödvändigt att kunna identifiera och hantera ett troll - speciellt för en moderator - även om denne narcissistiska och sadistiska psykopat (skenbart) håller på samma lag som man själv gör.

Att i stället bestraffa de svar som trollerierna inducerar eller blunda för det egentliga problemet och ägna fokus åt annat, t ex en fråga om namn, är dömt att misslyckas. Då fungerar man i stället som ett skydd och en garant för trollet och fortsatta trollerier.

Knegares förslag om att nonchalera trollet är förvisso den sedvanliga rekommendationen för hantering av ett troll, men när det gäller det särdeles elakartade exemplar som härjar på apsidan sedan åratal tror jag, som ett flertal andra moderatorer på snacket, att mer effektivt är att stänga av detta troll på livstid.
Uppladdat:

450x258-images.jpeg

+7
Kommentera

bisterfinnen: Ja du...vad som är mitt förslag? Sprollar antagligen...Sofos verkar ju mer eller mindre ”lierad” med ”dom” så det gör varken till eller från vad jag tycker även om man skulle önska att det var som förr(hösten -06) då jag vart värvad till hokkysnack av en TIK:are. Man skrev om ens eget lag...iåförsej med i vissa fall spydig ton men å fick även tebaks...men det urartade aldrig som nu...

Ja det enda förslag jag har att ge...är att ni ger fan i sidan å låt dom haspla ur vad fasen som helst...för provocera kan dom å då ni hakar på där så får dom ju bränsle att fortsätta...
+2
Kommentera

Peter:

Ja fast jag vill först se om det blir bättre, detta betyder ju att ca 98.4% av Yoda och Barbros inlägg kommer fastna i filtret. Några saker väldigt bra och sedan en liten Skellefteå twist på det hela.

"För övrigt så ska alla här börja använda de officiella namnen på alla lag, eller de förkortningar som är vedertagna av de lagens fans."

Officiella namnet är ju Skellefteå AIK, alla förkortar det SAIK (kolla på tv-sändningarna inte fan står det AIK), så skriver du ett inlägg med SAIK åker du ut eftersom det inte är vedertaget av lagets fans, väldigt löjligt och nitisk inställning, liknar lite nordkorea där.
+1
Kommentera

Rytter: Klagomålen bar tydligen frukt, helt ny ton från Sofos och helt annan inställning. Han har fått på fingrarna av chefen!
+2
Kommentera

Rytter: Fan vad du ägde Marklundaren Rytter, kudos till dig Modo till trots ;-)
+2
Kommentera

Daddeh: Jag skrev annat i mina brev till honom, som, med ett kreativt sinne, skulle kunna uppfattas som hot.

Jag uppmanar inte till mobbing. Han gör nog så gott han kan.
+1
Kommentera

Daddeh:

Ja du satt fingret på vad han är.

Hur kan man ta bort inlägg där ena parten skryter över deras anor och den andra parten visar upp att det är ganska pinsamt med stöld, plagiat av klubbmärke och ställ. Som Sven påpekade så gick det så långt att man tvingades till en ursäkt.

Snacka om att försöka förändra historien genom att välja vad som passar eller ej. Är Nordkorea varning över det hela.

Självgranskning är inte SAIK supportrars starka sida, sticker man ut hakan och hävdar att man är den mest anrika klubben, bäst på att ta fram juniorer, har en trupp av egna produkter osv så får man räkna med att många kommer vilja syna detta och sätta dem på plats och diskutera. Det är då man väljer att plocka bort oliktänkande, väldigt farlig utveckling och knappast värdigt 2018.

Att dom aldrig undrar varför större klubbar som t.ex DIF, Brynäs, FBK inte alls framkallar samma avsky.

Den enda förklaringen hur klubbens fans (inte alla men majoriteten av de man träffat) och dess ledning beter sig som rövhål. Att dom sedan under åren haft riktigt osympatiska spelare som Goren, Ericsson, Lindström mfl gör inte saken bättre.
+6
Kommentera

bisterfinnen: Jag hann faktiskt läsa det du skrev och jag såg då inget som liknade ett direkt hot utan det var självfallet bara som så att Sofos inte gillade det du skrev. 180 dagars ban var i mitt tycke ordentligt skitnödigt för det som du skrev.

Själv gjorde jag ett test och kallade honom nyss "genuint sinnessjuk". Bara använda samma ord som trollen själv använder så kan han inte göra något. Mitt inlägg försvann så klart på direkten men varken varning eller ban, så det kan bli en kul följa john-lek att utöva där inne :)
+4
Kommentera

Knegare: Du har rätt Knegare, som du nästan alltid har.

Som alla vet är det oslagbara och ofta enda fungerande sättet att hantera troll att nonchalera dem. Utan näring ger de upp och drar till annan sida för att sabotera den.

Jag brukar själv ta paus på typ sex månader då jag inte kommenterar och inte ens läser den skit de lägger in. Och ägnar mig då bara åt hockey.

Men efter att brännvinsjournalisten med stöd av vissa apor förföljt och ljugit om Luleå Hockeys lag, spelare, tränare, ledare och supportrar medan jag hållit tyst eftersom jag hade så fina tankar om Apan sedan tidigare, känns det tillfredsställande att då och då bemöta "apsanningarna" med fakta :-)
+2
Kommentera

Knegare: Vad är ditt förslag? Låta dom äga och dominera er del av HS och förpesta tillvaron för oss normalstörda?

Har inte ni vettiga Skellefteåsupportrar rätt till ett eget forum utan typer som bara förstör?
+4
Kommentera

Sven.Savage: Kan inte annat än hålla med...men funderar också varför ni försöker diskutera å tillrättavisa dessa "troll"...även då ni kommer med ä-k-t-a sanningar så fortsätter dom i oförminskad styrka...tycker ni verkligen att det fungerar till fullo? Liknar mer att släcka med flygfotogen...
+6
Kommentera

bisterfinnen: Synnerligen pinsamt. Apans sida på snacket fungerar inte och det beror på att två troll slänger in all möjlig skit där. Alla vettiga bedömare har begripit det sedan länge och dessutom att det bara finns ett enda sätt att fixa saken. Genom att stänga av de båda trollen på livstid.

All form av "modererande" som utgår från att de båda trollen ska skyddas kommer att misslyckas och fortsätter hålla normala och vettiga apsupportrar därifrån. Medan trollskiten frodas.

Bläh!
+3
Kommentera

Peter:

Redan gjort av mig och bisterfinnen i hs-drift forumet. Om detta är rätt väg eller ifall någon bryr sig har jag ingen aning om, men känner ändå att man måste markera angående detta.
+3
Kommentera

Peter: Gör ett inlägg till Marcus i Support-forumet om du känner att du orkar.
+3
Kommentera

bisterfinnen: Jag fick 3 månader utan förvarning, förklaring eller anledning. Dessutom är det ju mest dom själva som kommer med personangrepp, lögner, tjat m.m men dom blir misann inte avstängda. Vem är chef på stället och är det värt att påtala dessa missförhållanden till honom?
+2
Kommentera

Anor.

Vi har ju nyss tittat igenom Elitserien under snart femtio år och funnit att Apan under den dominerande tiden inte fanns överhuvudtaget, annat än som ett lag som när de någon gång var med hamnade i botten och kvalade, kvalade och kvalade igen. Inte att undra på att Apan ligger jättelångt bakom the Original Seven - de sju klubbar som överlägset leder maratontabellen.

Men Apmonstrumet tjatar och tjatar om att Apan är hemskt mycket jätteväldigt värd - eftersom Apan har … anor.

Vad är det? De tycks ju inte finnas med bland oss andra annat än undantagsvis senaste halvseklet.

Nej, det handlar om att Apan var hemskt mycket jättebästigast under 1940- 1950- 1960- och 1970-talen. Enligt Apmonstrumet.

Ska vi kolla fakta igen?

Sanningen är ju den att först när Elitserien startade 1975 hade vi en riktig, jämlik och rättvis nationell högsta serie. Innan dess var det si ock så. Under större delen av tiden från 1920 och framåt var det i princip en kvartersserie i Fjollträsk, och alla lag hade gångavstånd till såväl hemma- som bortamatcher. Så småningom började man släppa in lite lag utifrån som någon sorts alibi för att kalla det hela "nationellt" men det var inte rättvist på något sätt, utan några platser här och där bjöds in.

Hade det varit en juste serie decennierna innan elitserien skulle säkert Kiruna AIF fått vara med, kunnat behålla sina spelare, och slagits i Sverigetopp år efter år.

Så tiden innan Elitserien startade 1975 är inte så mycket att hurra för. Men hur ligger det då till med apmonstrumens påstående om att Apan fightades i Sverigetopp med Djurgårn alla dessa decennier, före Elitserien?

1946 fick hela trettio klubbar delta i SM. Apan hade bara ett år hockeyerfarenhet och bjöds in. Så hur gick det? Inte alls. De skulle möta Timrå i första omgången men krisade ihop och lämnade walkover.

Men med gräddfilen från Västerbotten lyckades Apan få spela i norra division 1 1955-56 och 1956-57, men misslyckades och bommade slutspelet.

1958 tog Apan sig till slutspel, 4 lag deltog. Apan vann första tre matcherna, men kollapsade sedan och fick bara en pinne på följande tre matcher. Fast i den jämna serien blev de tvåa.

1958/59 missade Apan slutspel igen, men 1959/60 fick de delta och kom näst sist av åtta lag.

1960/61 fick de vara med igen, slutade tvåa efter att ha krossats av ettan Djurgårn med 6-3 och 6-1.

1961/1962 fyra i norra serien, fyra i slutspelet.

1962/63 återigen tvåa i slutspelet på samma poäng som Djurgårn som dock hade 300-400% bättre målskillnad.

Ja, i den begränsade konkurrens och lite lotteriliknande hade Apan senaste sex åren en period då de vid tre tillfällen utmande lite grann.

Inte så speciellt imponerande jämfört med klubbar som kunde hålla sig i topp under betydligt längre perioder i den betydligt tuffare konkurrens som utvecklas senare i Elitserien.

Och efter denna korta peak går det - som det alltid tycks göra för Apan - åt helvitte. Under drygt tio år handlar det väsentligen om att hamna i botten av norra Division 1-serien, ramla ur, kvala upp, hamna i botten av norra Division 1, och så vidare:

1963/64 Trea i norra, sist av åtta lag i slutspelet.

1964/65 Trea i norra, sexa i slutspelet.

1965/66 Femma i norra, missade slutspelet.

1966/67 7a i norra med MooDoo Timrå, Clemens, IFK Umeå etc. Nedflyttade.

1967/68 Nere i Div 2.

1968/69 Återkommer, blir 7a i Norra, flyttas ned till Division 2.

1969/70 Nere i Div 2.

1970/71 Sjua i Norra, sist i kvalet efter att ha tagit mäktiga 0 poäng av 12 möjliga.

1971/72 Nere i Div 2.

1972/73 5 av 8a i Norra, vinner en match men förlorar resten i kvalserien, sparkas ur igen.

1973/74 Nere i Div 2.

1974/75 Detta år slog man ihop både norra och södra serierna för att förbereda sig för Elitserien nästa säsing. Apan, som slagit ihop sig med Skellefteå IF, och fått in Hardy Nilsson och andra, lyckades plocka en plats i Elitserien 1975/76.

Där man fick några år i fokus, innan man försvann i det stora tomma mörkret och var borta i en massa år.

Anor?

Nja. Att under c:a tio år ha tillhört en av TVÅ Division 1-serier och några gånger, i den synnerligen begränsade konkurrensen, ha fightats i toppen av slutspelet men misslyckats. Och sedan ha hamnat i sitt vanliga: att hamna i botten (då i en av två Division 1-serier) ramla ur, kvala upp, och samma usla resultat igen.

Nej det är inte mycket till anor jämfört med the Original Seven som tillhört högsta nationella serien samtliga eller närapå samtliga säsonger i snart femtio år - i betydligt svårare konkurrens - där har vi historiskt imponerande bedrifter!

Apans anor är ju blaha blaha. Ska vi då också hylla de med ännu "bättre anor"? Göte, Godtemplare, Matteuspojkarna, Atlas Diesel, Årsta, Westmania, Linnea, Traneberg, St Erik, Traneberg, Liljanshof, Reymersholm, IK Sture, IK Hermes, IF Vesta, Hornstull, IK Westmanna, Dixhof, Vapen, Skuru, Sörhaga, Åker, Karlberg, IK Stefa och andra lag med "anor" av aptyp och därmed mycket fiiiiinare än de riktiga hockeylag vi etablerat senaste snart femtio år med Elitserien SHL.

Ja, denna Apa. Det man inte har får man ljuga om och köra hittepå. Typiskt ljug-Apan.

DE båda apmonstrumen nedan...
Uppladdat:

450x277-skarmavbild-2016-11-26-kl-081309_0.png

+2
Kommentera

bisterfinnen:

Rätt pinsamt, men vad kan man vänta sig.

Vad blev du avstängd för?
+1
Kommentera

Sven.Savage: Han har också anmält mig till Marcus för hot 🙈, stängt av mig i 180 dagar, raderat brevkonversation oss emellan. Jag har såklart tagit skärmdumpar på allt eftersom jag förstod vartåt det skulle barka på en gång...
+1
Kommentera

I Wikipedia har någon under hockey lagt in informationen att " Under 1920-40-talen var rivaliteten mellan de två skellefteåklubbarna AIK (Skellefteå AIK) och IF (Skellefteå IF) stor…. Idag finns inte IF som hockeyklubb längre men den gamla åtskillnaden gör att det är vanligt att bara benämna som AIK i Skellefteå."

Jahaja.

Hur fan kunde rivaliteten i hockey vara stor under 1920-40-talen när bandyklubben Apan aldrig använt puck förrän slutet av andra världskriget?

Och "IF som hockeyklubb finns inte längre" - hur kan det vara så svårt att skriva sanningen, nämligen att hockeysektionerna i Skellefteå IF och Skellefteå AIK slogs ihop under namnet Skellefteå AIK/IF?

Hockeyklubben Skellefteå AIK lades ned 1985 och gick in i Skellefteå Hockey Club. 1991 ville man ändra namn till "Ants" men hindrades och tog namnet Skellefteå AIK igen eftersom man inte kom på bättre. Några år senare beslutade man att byta namn till Stinkäggs eller något sådant, men hade inte råd att betala logotypen och blev kvar vid namnet.

Med allt detta som bakgrund finns det inget försvar mot att i nationella sammanhang påstå sig heta "AIK" medan man kallar det Riktiga AIK för "Solna AIK".

Alla dessa lögner och hittepånamn kan ingen hålla koll på. Så det är enklast att kalla eländet efter deras symbol.

Apan.
Uppladdat:

186x300-apbild-kopia-2_2.png

+1
Kommentera

Underhållning blir allt bättre i Apboken. Monstrummoderatorn hoppar in och förklarar att han kommer att radera inlägg i den s k namndebatten, och därefter lägger han själv inlägg efter inlägg efter inlägg för att debattera namn :-)
+3
Kommentera

Sven.Savage: På tal om snåla så var det faktiskt en skellefteåbo som avslöjade för mig hur det kan komma sig att typ 5000 dyker upp på saiks träningarna, "det är ju gratis å skellefteåbor är snåla", sa han och detta är en sann historia. Därav 5000 på träning å 4000 på match. Endast i sixfingerland. Men också en vink om att det finns nån vettig å ärlig person där.
+2
Kommentera

Intelligentian frodas, eller, för att tala klartext: de tvenne extremt llegenta* apmonstrumen kliar varandras rygg.

Apmonstrumet barbruden förklarar att Rögle gjorde årets match sedan de torskat mot Apan med 5-1. Samme kretin brukar ju förklara att efter varje Luleåvinst beror det på att de andra lagen "vill förlora" mot Luleå för att de senare ska "få vinna" mot Luleå...

Ja, det är som att höra en tvååring uttala sig. Här skulle Hockeysnacket behöva lägga in ett filter som eliminerar inlägg på den "nivån". Det skulle ju förstås innebära att samtliga inlägg av den där nollan blir blanka, saknade av ingen.

Vilken sörja det är i Apboken. De båda apmonstrumen lägger in respektive skit och sedan gillar de varandras skit. De är ta mig fan koprofager.

"I de blindas rike är synålen kung"

Fotnot. Lligens är motsatsen till intelligens, men det visste förstås alla olligenta läsare dvs oapor redan :-)
Uppladdat:

450x299-images-16.jpeg

+3
Kommentera

DansbandsWolf: De apar efter allt och alla och påstår att det handlar om egna "anor".

Nu sitter hatbrottslingen, hård pressad sedan samtliga klarlagt och blivit kunniga om Apans fuskerier att "Solna AIK var med och startade upp dynastiernas 1921."

Nej du, gubbe, så var det inte. Så här var det:

1. En handfull pojkar i Skellefteå IF ville att klubben skulle ta upp bandy, men ledningen sa nej.

2. Då beslutade pojkarna att bilda en egen klubb, men hur gör man?

3. De kontaktade paraplyorganisationen för IFK-föreningarna, som lärde pojkarna hur man gör och allt var förberett för att de skulle bilda IFK Skellefteå.

4. Men då sket aporna i det, eftersom de då skulle behöva betala räkningen för den hjälp de fått.

5. Nu visste de hur man gör och beslutade att bilda en annan förening än IFK för att slippa betala för sig. De tittade runt i sport-Sverige.

6. Kolla på AIK! De är ju bästigast i allt och har ett vackert namn, en vacker vapensköld och en vacker dräkt - vi kopierar dem! Vi bildar Skellefteå AIK! De kommer säkert inte att upptäcka vad vi gjort. Vi är ju bara sju grabbar från Schtaan som vill spela bandy.

Summa summarum.
Snåljävla Apan vägrade betala för sig som de alltid gjort och de apade bara efter andra som de alltid gjort.

Ljuger, snålar, stjäl, och fuskar.

Senaste åren har de haft några framgångar efter att ha myglat sig upp i Elitserien med ett lag bestående av köpespelare till 95% och sedan har de hållt sig flytande ett tag på baseb av stulna talanger från andra klubbar och allt fler köpespelare.

Men....de har ju "anor". Åtminstone har de båda apmonstrumen ljugit om det på apsidan i åratal.

Nå, vi kollar fakta.

Apans sporsliga "framgångar" och aaaaanor under 26 säsonger.

Men... var fan är de? Större delen av tiden är de ju komplett osynliga. Inga slutspel överhuvudtaget på dessa 26 säsonger. Och när Apan synts, handlar det nästan bara om att hamna bland bottenskrapet i serien och åka på kvalspel.

Jag konstaterar att vi funnit Apans anor. Hamna i botten av serien och kvala, kvala och åter kvala. När de överhuvudtaget synts...
Uppladdat:

134x300-skarmavbild-2018-09-18-kl-115427.png

+3
Kommentera

Peter: SAIK=Stulit Allt I Klubben. ;-)
+4
Kommentera

Sven.Savage: Varför inte kombinera de båda? En husvagnskuliss (full med spyor och urinfläckar) och i husvagnskulissens öppning står ett fläskarsle. Ut ur arslet kommer apspelarna samtidigt som banjomusiken skrålar. Givetvis står det soptunnor och brinner vid sidan av husvagnskulissen. Monstrumen skulle ändå tro att dom minsann har det coolaste introt i Europa medans alla andra skrattar åt deras enfald.

Tänk det introt (eller dagens pappskiva och brinnande soptunnor) och ta med att klubben har "anor" från 1996 (Stingheads), jättefula tröjor, ligans mest självgoda fans (några vettiga finns såklart) och ett pinsamt lågt publiksnitt.
Sedan jämför du det med en klubb som har anor från 1900, har Europas häftigaste och mest påkostade intro, jättesnygga tröjor samt ett markant högre publiksnitt.

Deras "wall of fame" borde kompletteras med en betydligt länge "wall of shame". Finns en diger lista på lämpliga saker att hänga upp där.
+4
Kommentera

bisterfinnen: Bästa på länge! Målvaktsträning från "bygden"!!!! Haha!
+4
Kommentera

Svanru: Som Sven säger, lär Sållet Svensson att sluta filma och bli mindre fladdrig i mål, han verkar älska att överdriva situationerna så det blir tv-räddningar....nackdelen med det är att han ofta släpper billiga returer. Men nu när han kommit till er som har bättre målvaktanor än SKAIk så kanske det gåt att rädda upp honom lite :-)
I.ö tycker jag nu har värvat en bra bredd, inga direkta stjärnor men många bra spelare så ni kommer att bli farliga denna säsong, tror jag.
+3
Kommentera

Svanru: Yep, från Oskarshamn ursprungligen. Sedan vandrat runt bl a i Gnaget som då hade Victor Fasth med spaden - när han lånade ut den till "sållet" silades det hejvilt - därav namnet.

Sedan blev han en egen produkt, från egna led och utbildad och utvecklad i Apans blygd dit han kom som liten pöjk, bara 29 år gammal;-)

När Joakim Ericsson drog fick sållet ta spaden några säsonger, men därefter två år i Mockba och hoppas ni kan lära av honom apavarterna;-)

Ha det gött!
+5
Kommentera

Sven.Savage: Uj missade att Svensson var en apa men han kanske är av apavlärd :) hoppas jag annars blir jag orolig. Ha det gött
+5
Kommentera

Svanru: Hej! Kul att du är framme igen !

Har noterat att alla förståsigpåare bedömer att ni är rejält starka nu och de tror att ni nu har fungerande vakt, till skillnad från ifjol då ni skulle vunnit kvarten med fungerande vakter.

Jag är lite tveksam. Sållet Svensson nådde inte ens 90% SVS under två säsonger borta i KHL och hela 2018 var han placerad på läktarn. Och ni får lära honom av med de filmningar som Apan tränat honom på och förklara att det inte accepteras i en riktig hockeyklubb. Vi får se om han håller.

När det gäller vårt lag tror jag att vi också kanske har fyra starka kedjor, förutsatt att alla kan lira. Men flera tycks skadebenägna, eller har inte kommit överens om lön ännu, och dessutom riskerar vi att Anaheim övertalar Isac Lundeström att stanna i NHL redan nu.

Men jag hoppas att ni får en underbar säsong - efter de många åren efter er långa peak förstår jag att ni längtar och trängtar ;-)
+3
Kommentera

bisterfinnen: Ha ha ha, redan på 60-talet körde de med sin legendariska målvaktsträning - "Ta pucken!" - det gäller fortfarande och det var det som fick Filip att lämna schtaan och Apan för Luleå Hockey. Faktum är att även Klimpen fick nog och drog hem till Norrbotten första hösten, men de lurade ner honom igen, vilket på sikt gjorde honom illa förstås.
+4
Kommentera

bisterfinnen: Hahahaha! De kommer nog snart att kopiera bland annat Luleå för att se hur man själv utvecklar målvakter ska du se. Varför utveckla det man själv skamlöst kan plagiera verkar vara deras melodi :D
+5
Kommentera

Sven.Savage: Dör av garv 😂😂😂🙈
Uppladdat:

422x300-243ab432-f4e6-4312-9cc1-31980b9175e9.jpeg

+5
Kommentera

Sven.Savage: Hej och lycka till och kul att du är tillbaka.
Några tips efter första omgången hur det kommer att gå?
Vi Vargar är lite spända hur vårt lagbygge med fyra starka kedjor kommer att gestalta sig men hur ser ert lagbygge ut?
Hoppas att vi visar musklerna i nästa match men börjar bli vana att det går upp och ner som en bergochdalbana likt er de senaste åren.
Som sagt ha en underbar säsong och lycka till
+4
Kommentera

Peter: De jäklarna! Vi får stänga av flödet från den fina norrbottniska vattnet och gräva en kanal så att det rinner över till en älv som når norrbottenskusten i stället.

Det enda "egna" från Apan tycks vara försöken att inför "jockar" och Neymar-filmningar i hockeyn. USCH!
+5
Kommentera

1907932 · »