« Föregående · 2878157 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MOT PÖLSAN!
Wilhelmsson: Ja måste säga att Luleå hade inte ens varit i final utan Ward..
Med det sagt, extremt jävla tur att ni har honom... usch
Med det sagt, extremt jävla tur att ni har honom... usch
Sv: MOT PÖLSAN!
Zappaholic: Det var två bästa lagen i final, ni gjorde det bra som "nykomling" i serien ändå, ha en bra sommar, jag kommer njuta av guldet till att nästa säsong startar.
+ 2
Sv: MOT PÖLSAN!
Wilhelmsson: Grattis till guldet. Lite struntsamma nu vad många tycker i brynäsboken. Ni hade bättre målvakt och bättre spetsbredd, fler kedjor som klev fram.
Man ska vara god förlorare och god vinnare. God vinnare klarar du av, synd att vissa andra härinne inte har samma omdöme.
Ses nästa säsong.
Man ska vara god förlorare och god vinnare. God vinnare klarar du av, synd att vissa andra härinne inte har samma omdöme.
Ses nästa säsong.
+ 4
Sv: MOT PÖLSAN!
Wilhelmsson: Stort grattis! Skönt med ett guld till Norrland!
Extra skönt att se fullblodspsykopaten Larsson gråta också!
Extra skönt att se fullblodspsykopaten Larsson gråta också!
+ 4
Sv: MOT PÖLSAN!
Wilhelmsson: Välkomna till 2Gulds-klubben. Efter den avbrutna Covid-säsongen så känns detta helt rättvist. Kul att se Johan Harju härja på läktaren med
+ 3
Sv: MOT PÖLSAN!
eltifoso: Stämmer in i hyllningskören och gratulerar mäster Sven och Luleå Hockey till ett ytterst välförtjänt SM-guld!!! Skål broder 🥂
+ 1
Sv: MOT PÖLSAN!
Läser att många Brynäsare tycker att dom var bättre än oss, jag tycker helt tvärtom, vi har spets som levererar, en målvakt som är på absolut topp, vårt försvarsspel har sett lite taskigt ut hela säsongen men det känns som vi kontrollerar Brynäs bra, bara väntar ut dom, låter dom spela runt och hålla dom på utsidan, vår spets är så förbannat giftig så vi behöver inte skjuta 35 skott för att vinna matchen, vi sätter våra chanser när dom dyker upp.
Man blir glad.
Man blir glad.
+ 3
Sv: MOT PÖLSAN!
Sven.Savage: Stort grattis i första hand Sven och i andra hand Luleå till det efterlängtade guldet.
Detta var ytterst välförtjänt och kom retroaktivt efter det snöpliga slutet på G7 2022
Nu tror jag inte ni behöver vänta lika länge på kommande, och allt snack som vissa s k Lule fans dravelspammat genom åren om svaga psyken och om ett Luleå som aldrig kommer vinna hade såklart fel
Hatten av till Sven som hållt fanan högt och aldrig sviktat i tron på GLUD!
Ut och fira nu, det var som sagt länge sedan sist, perfekt långhelg nu också, krogarna kommer slå omsättningsrekord
Vi ses i höst igen som senast
Detta var ytterst välförtjänt och kom retroaktivt efter det snöpliga slutet på G7 2022
Nu tror jag inte ni behöver vänta lika länge på kommande, och allt snack som vissa s k Lule fans dravelspammat genom åren om svaga psyken och om ett Luleå som aldrig kommer vinna hade såklart fel
Hatten av till Sven som hållt fanan högt och aldrig sviktat i tron på GLUD!
Ut och fira nu, det var som sagt länge sedan sist, perfekt långhelg nu också, krogarna kommer slå omsättningsrekord
Vi ses i höst igen som senast
+ 7
Sv: MOT PÖLSAN!
Sven.Savage: Sven!
Jag var med förra gången ni tog sm-guld, så SJ fick göra en kort comeback och önska dig ett stort grattis. Ni har lidit länge nog.
Passar på att hälsa alla gamla forumare ett grattis också....om det nu finns några sådana som hänger här.
Och som gammal, högst ofrivillig, medlem i Luleå så borde jag glädjas lite, men njae.
Knäpper upp en staro, i brist på en spaten, i skymningen ikväll för er.
SKÅL TA MEJ TUSAN!
Jag var med förra gången ni tog sm-guld, så SJ fick göra en kort comeback och önska dig ett stort grattis. Ni har lidit länge nog.
Passar på att hälsa alla gamla forumare ett grattis också....om det nu finns några sådana som hänger här.
Och som gammal, högst ofrivillig, medlem i Luleå så borde jag glädjas lite, men njae.
Knäpper upp en staro, i brist på en spaten, i skymningen ikväll för er.
SKÅL TA MEJ TUSAN!
+ 3
Sv: MOT PÖLSAN!
Wilhelmsson: Grattis Luleå, det svider som fan men ni var bättre denna finalserie och värda vinnare. Väl mött nästa gång, då tar vi er :)
+ 4
Sv: MOT PÖLSAN!
Sven.Savage: Ett stort grattis oerhört välförtjänt. Era spöken är bortblåsta efter uteblivet slutspel när ni vann grundserien överlägset samt två matchbollar mot oss. Än en gång Grattis
+ 1
Sv: MOT PÖLSAN!
{7536}: KUL! Grattis Luleå! Skönt att Brynäs INTE vann!
Finalen -99, never forget!
Finalen -99, never forget!
+ 5
Sv: MOT PÖLSAN!
Kenttäcam: grattis Luleå. Ni är värda guldet. Även fast ni haft mer fördel av domarna den här serien så har ni varit det bättre laget.
Gynnar alla i Luleå guld förutom shinnimin.
Gynnar alla i Luleå guld förutom shinnimin.
+ 1
Sv: MOT PÖLSAN!
Dembo: 5-1 fan man hinner knappt med.
Nu vågar jag öppna skumpan, tänker bli skitfull och vara så minst till söndag.
Skål ta mig fan!
Nu vågar jag öppna skumpan, tänker bli skitfull och vara så minst till söndag.
Skål ta mig fan!
+ 1
Sv: MOT PÖLSAN!
{7536}: Grattis till SM-gludet, Luleå! Extra stort grattis till Henrik Stridh (ALLTID Tikare!) och Markus Hardegård!
+ 1
Sv: MOT PÖLSAN!
{7536}: Inte ännu men nu 4 - 1. Nu måste Brynäs få till en liknande vändning som vi gjorde mot Gnaget
Sv: MOT PÖLSAN!
{7536}: Jag tycker målvaktsspelet har avgjort hittills. Inte domarna. Problemet med domarna är att de inte är konsekventa. Det slår åt båda håll och det blir svårt ute på isen. Era spelare har hanterat det bättre än våra.
+ 2
Sv: MOT PÖLSAN!
Dallemas: Tack! Det var stort av dig men den feta damen har inte skrikit ännu men ja vi har en överjävlig målvakt i Ward.
+ 3
Sv: MOT PÖLSAN!
Har aldrig varit in å vevat nått i eran gästbok. Men jag tycker att ni varit bättre än oss i alla matcherna. Bara att grattulera. Ni har en grym Målvakt.
+ 4
Sv: MOT PÖLSAN!
{7536}: Om ni vinner ikväll kommer sociala medier svämmas över av omogna Brynäs supportrar som kommer veva domargnäll fram Augusti
+ 2
Sv: MOT PÖLSAN!
Brynäsgubbe: Första finalen jag ser då jag av haft fokus på annat håll så jag kan inte uttala om tidigare matcher men kan bara konstatera att D´Aatous blev onödigt när het han blev utvisad
Sv: MOT PÖLSAN!
Dembo: Omark och tonåringen som inte längre är tonåring i Luleå försökte ju få Brynässpelare avstängd efter förra matchen. Ingen skam i kroppen där inte.
Sv: MOT PÖLSAN!
Dembo: Omöjligt när båda lagen inte har samma förutsättningar. Bromé och Kopacka åker, bara D'Astous åker...???
+ 1
Sv: MOT PÖLSAN!
Dembo: Nej. De har helt fel fokus ännu en gång, trodde inte det om Silfverberg. Larsson vet man ju, men men.
+ 3
Sv: MOT PÖLSAN!
{7536}: Sakligt förklarat av de neutrala experterna att Brynäs blev bortdömda i första perioden.
Sv: MOT PÖLSAN!
Klåparna: Det är sedan gammalt i den föreningen. Finns svatvita filmbilder på bröderna Salming som skogstokiga skriker på domaren.
Det sitter i Brynäs dna att gnälla.
För övrigt tackar vi för deras målvaktsval som idag ligger på stabila 50% i räddningar.
Man blir glad!
Det sitter i Brynäs dna att gnälla.
För övrigt tackar vi för deras målvaktsval som idag ligger på stabila 50% i räddningar.
Man blir glad!
+ 2
Sv: MOT PÖLSAN!
Sven.Savage: Ja, det värsta emot för oss idag är inte ett jävligt bra lag på andras sidan isen, det är oraklet i AB. Aja, vi tog oss ända hit iaf, som nykomlingar.
Inte illa ändå….👊😉👍
Inte illa ändå….👊😉👍
+ 1
« Föregående · 2878157 · Nästa »
Brynäs blev vingklippta av skador på alla viktiga positioner inför finalen. Bertilsson och Persson skador vägde för mycket när man får göra lite vad man vill i ett slutspel.