« Föregående · 405121 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Bätte bemötande!
65Selander:
Nä, det är fan livsfarligt att åka på supporterresor. Det är ett under att jag överlevt.
;)
Nä, det är fan livsfarligt att åka på supporterresor. Det är ett under att jag överlevt.
;)
Sv: Bätte bemötande!
lizzard: Det kan jag förstå men det är ju upp till var och en om man vill dricka ;-)
Om det är fler "sobra" så kanske flera vågar åka med!
Om det är fler "sobra" så kanske flera vågar åka med!
Sv: Bätte bemötande!
65Selander: Som jag fattar det e det mest bara supar resor, och det e jag inte så pigg att åka på, jag åker ner för hockeyns skull. Så då tycker iaf jag att det är skönare att ta sig ner själv.
Sv: Bätte bemötande!
65Selander: Tackar, fast den är inte helt färdig. Lite smådetaljer återstår ännu men det skall väll vara klart innan ES drar igång.
Sv: Bätte bemötande!
knaskamilla: Nog för att jag stavar som en kratta men lite äldre är jag iaf!
Lövve- Snyggt jobb med fanssidan, Vi släpper nog våran i morgon kväll!
Lövve- Snyggt jobb med fanssidan, Vi släpper nog våran i morgon kväll!
Sv: Bätte bemötande!
Paddan: Sover inte du?
Nej helt allvarligt så är det många som förkastar supporterklubbarnas tjänster med resor mm.
Om man inte gillar konceptet, ge förslag på ändringasr mm eftersom i slutändan så är det supporterklubben som tjänar på det och givetvis Moderklubben eftersom fler reser!
Samt om man reser orgsniserat med supporterklubben så får man billigare biljetter också (ståplats)
Nej helt allvarligt så är det många som förkastar supporterklubbarnas tjänster med resor mm.
Om man inte gillar konceptet, ge förslag på ändringasr mm eftersom i slutändan så är det supporterklubben som tjänar på det och givetvis Moderklubben eftersom fler reser!
Samt om man reser orgsniserat med supporterklubben så får man billigare biljetter också (ståplats)
Sv: Bätte bemötande!
65Selander: Oj, 75 år gamla bussar. Det låter som att det tar en tid för er att komma till bortamatcherna...
Sv: Bätte bemötande!
lizzard: Kom igen nu!
Det är faktiskt roligare än man tror eftersom lär känna nytt och roligt folk!
Nu vet jag inte hur ni har det men vi har en spridning från 10-75 år på bussen/bussarna och då är det inte jag som är 75 år!
Det är faktiskt roligare än man tror eftersom lär känna nytt och roligt folk!
Nu vet jag inte hur ni har det men vi har en spridning från 10-75 år på bussen/bussarna och då är det inte jag som är 75 år!
Sv: Första isträningen.
By the way. Såg att LHC drog storpublik...å Skellefteå, 3800....ganska grym siffra
Sv: Bätte bemötande!
nappen: Iofs har jag aldrig följt med Luleåfans på någon resa, men jag tror faktiskt det e roligare att åka ner själv. Det blir kanske lite dyrare men då blir man inte lika bunden som om man skulle åka med dom.
Sv: Bätte bemötande!
lizzard: Luleåfans anordnar resa ner till Gävle till matchen i slutet av februari. Vet dock inte hur du ställer dig till supporterresor, ville bara tipsa.
Sv: Bätte bemötande!
65Selander: Skulle gärna åka ner till Gavlerinken och se en match, har aldrig varit där.. Hoppas vi kan åka ner ett gäng under detta året. Med Bil eller åka Tåg.
Sv: Bätte bemötande!
65Selander: Vi kommer mest troligt me också. Så tre poäng är att fodra då, efter våran lååångaaaa resa!
Sv: Bätte bemötande!
Albert Hall: I såna fall så får ni sluta servera så god Buffé
Det skall bli kul iaf att komma upp igen eftersom jag fortfarande inte har sett en vinst där uppe!
Det skall bli kul iaf att komma upp igen eftersom jag fortfarande inte har sett en vinst där uppe!
Sv: Bätte bemötande!
65Selander:
På sidan av rinken ska vi så klart ha lite bättre uppträdande än senast. Vi ber lite smått generat om ursäkt för vårt taffliga uppträdande då. Det var lite uselt av oss att att vara så trevliga att ni knappt ville lämna sportsbaren för att kolla på matchen...
Däremot så lovar vi att vi kommer att som vanligt sopa banan med er nere på rinken.
På sidan av rinken ska vi så klart ha lite bättre uppträdande än senast. Vi ber lite smått generat om ursäkt för vårt taffliga uppträdande då. Det var lite uselt av oss att att vara så trevliga att ni knappt ville lämna sportsbaren för att kolla på matchen...
Däremot så lovar vi att vi kommer att som vanligt sopa banan med er nere på rinken.
Bätte bemötande!
Nu vet jag inte om det blir höstmatchen eller den i Januari vi kommer upp men jag hoppas då på bättre bemötande eftersom ni var taskiga nog att vända erat underläge sist vi var uppe! ;-)
Sv: Första isträningen.
Paddan:
"Magnum 44" Lehto gjorde åtminstone ett mål i LHF:s tröja. Borta mot TPS Åbo i den salig avsomnade Europaligan. I och för sig friskriver det inte inte honom från att vara ett av dom största stolpskott som någonsin dragit på sig tidigare nämnda tröja. Möjligen i konkurrens av samma säsongs storförvärv av Alexander Vinogradov och nr:25 vad-han-nu hette. Han som fick problem med balanssinnet efter ett par matcher och sedan inte visade sig mer än ett par uppvärmningar? Nu kom jag på det Jokke Heinänen! Det underliga är att vi trots allt gick till SM-final trots dessa stolpskott som värvades inför den säsongen. (Ja, det fanns fler, tex Fredrik Nilsson, han var väl iofs en hygglig hockeyarbetare, men absolut inte mer.) Säsongen var för övrigt 96-97. 95-96 vann vi SM-guld.
"Magnum 44" Lehto gjorde åtminstone ett mål i LHF:s tröja. Borta mot TPS Åbo i den salig avsomnade Europaligan. I och för sig friskriver det inte inte honom från att vara ett av dom största stolpskott som någonsin dragit på sig tidigare nämnda tröja. Möjligen i konkurrens av samma säsongs storförvärv av Alexander Vinogradov och nr:25 vad-han-nu hette. Han som fick problem med balanssinnet efter ett par matcher och sedan inte visade sig mer än ett par uppvärmningar? Nu kom jag på det Jokke Heinänen! Det underliga är att vi trots allt gick till SM-final trots dessa stolpskott som värvades inför den säsongen. (Ja, det fanns fler, tex Fredrik Nilsson, han var väl iofs en hygglig hockeyarbetare, men absolut inte mer.) Säsongen var för övrigt 96-97. 95-96 vann vi SM-guld.
Sv: Första isträningen.
Portello: Hmm, var det inte vad man sa om Joni Lehto också? Det där med ett rätt bra skott alltså. ...och han producerade ju otroligt mycket poäng ;)
Sv: Första isträningen.
Paddan: Kan ju meddela att Obsut finns, har sett honom med mina egna ögon! :)
Fö verkar han ha ett rätt bra skott, borde nog kunna göra en och annan poäng.
Såg rätt kul när spelarna skulle träna på bakåtåkning, det syntes att det bara var andra träningen om man säger så.En del såg ut som bambi på hal is.
Fö verkar han ha ett rätt bra skott, borde nog kunna göra en och annan poäng.
Såg rätt kul när spelarna skulle träna på bakåtåkning, det syntes att det bara var andra träningen om man säger så.En del såg ut som bambi på hal is.
Sv: Första isträningen.
Dysso: Ojdå, så du menar att det var mer än 4.000 åskådare på LHFs andra isträningsdag.
Det var alltså 3999 personer som var där för att kolla på H2:an på parkeringen...
Det var alltså 3999 personer som var där för att kolla på H2:an på parkeringen...
Sv: Första isträningen.
Paddan:
Äsch, vi hann allt snacka lite skit om Modo också. Vi fick veta hur det känns att gå på match i Ö-vik, ungefär samma publiksiffra. ;)
Äsch, vi hann allt snacka lite skit om Modo också. Vi fick veta hur det känns att gå på match i Ö-vik, ungefär samma publiksiffra. ;)
Sv: Första isträningen.
Portello: Det var väl det jag kunde tänka mig om LHF. Laget är så tråkigt att titta på att man hellre drömmer om asfalt... ;)
Sv: Första isträningen.
Portello:
Och sammanfattningen efter träningen blir .. Asfaltera parkeringen! Eller vad sa vi? :)
Och sammanfattningen efter träningen blir .. Asfaltera parkeringen! Eller vad sa vi? :)
Sv: Första isträningen.
Holmström tränade för övrigt med Piteå igår. Han var kung! Å den nya målvakten var rugigt bra. Mycket reaktionssnabb
Sv: Första isträningen.
Portello: jo jag vet, å Obsut börjar ju snart, som bekant ladda för World Cup
Sv: Första isträningen.
Lövva: Nagander och Fransson åker visst bort idag för spel i U20 landslaget. 10-14 så spelar dom en U20 turnering i USA.
Sv: Första isträningen.
Paddan: Kan gå halva vägen! Jag garanterar att han finns i Coop området. Det inkluderar b-hallen. Att han visar sig i a-hallen låter lite halv järft å säga redan nu :)
Men på lördag får man facit i handen
Men på lördag får man facit i handen
Sv: Första isträningen.
Lövva: Hahaha, okej, det var så det var. Men det låter ju bra att han inte finns i Coop, kan du garantera att det förblir så även under elitseriesäsongen? ;)
Sv: Första isträningen.
Paddan: Hurvida om han finns i Coop vågar jag inte svara på. Träningen var ju i b-hallen så om han hinner ta sig till Coop till på tisdag är ju osett :)
Sv: Första isträningen.
Portello: Lindberg var nummerlös. Den enda som saknades när träningen började var Holmström. Om man nu kan räkna honom...
Sv: Första isträningen.
Lövva: Hmm, så Obsut finns alltså i verkligheten. Fast jag tror inte riktigt på det förrän jag sett honom utanför den alternativa verkligheten som heter Coop Arena...
Sv: Första isträningen.
Lövva: Obsut verkar defentivt vara lika bra som alla har trott, i alla fall i defensiven
Sv: Första isträningen.
Portello: Kivan första spontana svar när jag frågade honom var: "Kanske, vi får se". Oj chokerande :)
Sen lät det på honom som om han skulle haka på. Däremot TPT skulle jobba eller nått sånt.
Träningen i sig var rugigt bra. Tror jag aldrig har sett en sådan bra första träning som iår. Bra fart och insitet plus en Rönnqvist som verkar vara på spelhumör redan nu vilket alltid är postivt.
Renberg tränade de första 15-20 minuterna å gick sedan, som planerat av. Han såg ändå väldigt fräsh ut måste jag medge. Farten hade han kvar.
Erik Lindberg visade att han vill på allvar vara med å slåss om en plats i laget i vinter. Han spelade med tufft å med mycket pondus. B.la hamnade han å Fabbe i ett mindre "bråk" när dom spelade "match".
Obsut visade sig stor å stark å fick b.la in en riktig tryckare på Hynning. Obsut verkar defentivt vara lika bra som alla har trott, i alla fall i offensiven.
Svårt att egentligen ge något omdömme om Antilla. På en träning blir ju målvakterna bombarderade med skott så man hinner som aldrig se dem glänsa. Däremot så var han STOR!
Piggast av alla nyförvärven, enligt mig var kanske inte helt oväntat Hynning som visade fart och förmågan att ta sig in på mål. Det kryddades med ett rugigt snabbt handledsskott. Med risk för att låta tjatig så säger jag bara, han kommer att bli en stor tillgång i LHF:s tröja.
I övrigt så var det bra fart på hela laget. Dock piggast av de "gamla" spelarna verkade Rönken, Fagemo och inte helt oväntat Ledin vara.
Men en bra genomförd träning av hela laget. Tränarduon var också nöjda med laget.
Sen lät det på honom som om han skulle haka på. Däremot TPT skulle jobba eller nått sånt.
Träningen i sig var rugigt bra. Tror jag aldrig har sett en sådan bra första träning som iår. Bra fart och insitet plus en Rönnqvist som verkar vara på spelhumör redan nu vilket alltid är postivt.
Renberg tränade de första 15-20 minuterna å gick sedan, som planerat av. Han såg ändå väldigt fräsh ut måste jag medge. Farten hade han kvar.
Erik Lindberg visade att han vill på allvar vara med å slåss om en plats i laget i vinter. Han spelade med tufft å med mycket pondus. B.la hamnade han å Fabbe i ett mindre "bråk" när dom spelade "match".
Obsut visade sig stor å stark å fick b.la in en riktig tryckare på Hynning. Obsut verkar defentivt vara lika bra som alla har trott, i alla fall i offensiven.
Svårt att egentligen ge något omdömme om Antilla. På en träning blir ju målvakterna bombarderade med skott så man hinner som aldrig se dem glänsa. Däremot så var han STOR!
Piggast av alla nyförvärven, enligt mig var kanske inte helt oväntat Hynning som visade fart och förmågan att ta sig in på mål. Det kryddades med ett rugigt snabbt handledsskott. Med risk för att låta tjatig så säger jag bara, han kommer att bli en stor tillgång i LHF:s tröja.
I övrigt så var det bra fart på hela laget. Dock piggast av de "gamla" spelarna verkade Rönken, Fagemo och inte helt oväntat Ledin vara.
Men en bra genomförd träning av hela laget. Tränarduon var också nöjda med laget.
Sv: Första isträningen.
Lövva:
Bangade Kievan och Tommy eller? Ska höra om lizzard ska med, beror väl på om han jobbar.
Hur var träningen idag? Hur verkade de nya spelarna?
Bangade Kievan och Tommy eller? Ska höra om lizzard ska med, beror väl på om han jobbar.
Hur var träningen idag? Hur verkade de nya spelarna?
Sv: Första isträningen.
Jag funderar på att ta mig till isträningen imorgon (tisdag), hade varit kul med lite sällskap. Några som tänker ta sig dit?
Alltid kul att få lite ansikten till namnen om det är någon jag inte träffat på tidigare som ska dit också...
Alltid kul att få lite ansikten till namnen om det är någon jag inte träffat på tidigare som ska dit också...
Sv: LuleåFans nya hemsida
Äntligen har vi öppnat den! Efter att ha lagt ner en mängd med vakna nätter så är den äntligen uppe!
Personligen så, jag som har arbetat med den, tycker jag den blev väldigt bra! Klart den bästa Luleå Fans sidan hittils! Dock, kom gärna med kritik och idér.
Tåls väl också att påpeka att det fortfarande finns lite småsaker som ännu ej är färdigt
Personligen så, jag som har arbetat med den, tycker jag den blev väldigt bra! Klart den bästa Luleå Fans sidan hittils! Dock, kom gärna med kritik och idér.
Tåls väl också att påpeka att det fortfarande finns lite småsaker som ännu ej är färdigt
LuleåFans nya hemsida
Kanske kunde vara bra att tipsa om nya hemsidan här också. 00:00:01 imorgon alltså.
www.luleafans.se
www.luleafans.com
www.luleåfans.se
www.luleafans.se
www.luleafans.com
www.luleåfans.se
Sv: Omröstning.
Kickan: På tal om påläggskalvar. Jag kan försäkra er om att "Snurre Sprätt" är tillbaks i ES om 1-2år igen efter en lyckosam sejour hos de blå. Fastän jag inte gillar kattkräken som måste man säga att deras matchningar av unga talanger är beundransvärd. Gunno gjorde en vända där innan Timrå lockade över honom. Almtorp var där, Fredrik Warg likaså och se va det blitt. Jimmy Danielsson är näste man till rakning. Han kommer göra ett utomordentligt bra jobb som backup i Timrå i skuggan av Kapanen. Han är inte färdig än men vänta ni bara - det kommer var så säkra.
Mats Hansson var ju oxå utlånad från Timrå till Sundsvall och nu är han helt ordinarie i TIK. Erik Tägström gjorde en strålande säsong ifjol i allsvenskan och som belöning sommartränar nu igen med moderklubben Timrå och förhoppningsvis får se ännu ett inslag från Fagervik utanför Timrå blomma ut i ES. Alltid skoj när grabbar från orten lyckas hävda sig nationellt.
Huvaligen vad jag gruvar mig inför den dagen då Berggren är färdig att hämtas hem till Lule igen så till vida inte Nubben är och fingrar på honom innan dess vill säga. För jag tror på samma utveckling för Berggren som för Fabbe och Lundberg - vilka killar!!!
Bäva Norrland Hockey-Sverige bäva :)
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Mats Hansson var ju oxå utlånad från Timrå till Sundsvall och nu är han helt ordinarie i TIK. Erik Tägström gjorde en strålande säsong ifjol i allsvenskan och som belöning sommartränar nu igen med moderklubben Timrå och förhoppningsvis får se ännu ett inslag från Fagervik utanför Timrå blomma ut i ES. Alltid skoj när grabbar från orten lyckas hävda sig nationellt.
Huvaligen vad jag gruvar mig inför den dagen då Berggren är färdig att hämtas hem till Lule igen så till vida inte Nubben är och fingrar på honom innan dess vill säga. För jag tror på samma utveckling för Berggren som för Fabbe och Lundberg - vilka killar!!!
Bäva Norrland Hockey-Sverige bäva :)
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Omröstning.
Portello: Klart han har. Han är inte en färdig ES-spelare ännu. I vart fall inte ui mina ögon om man vill ha en spelare som inte spelar i fjärdelinen. Se på Fabbe - han har varit grym sedan han kom tillbaka från PHC. Fast han skulle iofs ha grejat ES redan tidigare om Tavve hade vågat låta honom spela.
Sv: Första isträningen.
Jesper Jonsson: Varje isträning är unik ju. Särskilt de första ispassen inför varje säsong när man får tillfälle att skåda nyförvärven. Det första kanske inte ger så mycket eftersom spelarna ofta ser ut som Bambi på hal is, men efter ett par dagar börjar man kunna se vilka formationer som funkar och inte funkar. Nåja, jag får väl ge mig till tåls tills det är dags för helgträningsmatcher.
Jepp. Jag behövde inte ta ut någon semester i julas eftersom alla fick vara lediga utan att ta semester mellan fredagen innan jul till efter trettonhelgen, bara vi kunde nås och rycka in när det behövdes om det behövdes. Jag slapp hur som helst åka till jobbet under den tiden, fast jag läste in ett stort tvistemål hemma. Det är bl.a. pga den gratis julsemstern som jag har så myckey sparat.
Jepp. Jag behövde inte ta ut någon semester i julas eftersom alla fick vara lediga utan att ta semester mellan fredagen innan jul till efter trettonhelgen, bara vi kunde nås och rycka in när det behövdes om det behövdes. Jag slapp hur som helst åka till jobbet under den tiden, fast jag läste in ett stort tvistemål hemma. Det är bl.a. pga den gratis julsemstern som jag har så myckey sparat.
« Föregående · 405121 · Nästa »