Dysso: Allt hör naturligtvis hit. Ungjävlarna borde få ett rejält kok stryk medan dom fotograferades med digitalkamera. Sedan skulle bilderna läggas ut på nätet. kokstryk.nu.
Nej, nu ska jag gå och lägga mig och lyssna på Frank. Gonatt lulingar och olulingar!
Vad du säger och var sanningen ligger har åas inte så stort samband just här, tydligen. Förövrigt äger jag ingen digitalkamera .. Däremot stal några ungjävlar från Porsön en polares digitalkamera, men det kanske inte hör hit.
Dysso: Sa jag att tipsaren fanns här inne på SpS? Nej så var det inte. Det var kvarterspolisen som tipsade oss boende här om att "en underlig figur iförd HV-halsduk smyger omkring i buskarna med digitalkamera om nätterna". Jag lade sedan ihop ett och ett, jag.
Dysso: Hmm, är det nu jag borde börja vissla lite lätt falskt och försöka se oskyldig ut? Eller det kanske jag skulle ha gjort ända ifrån första början.
Men, titta, är det inte Lasse Lönndahl som går där borta...
Jag börjar ana vem det var. Fast det är väl inte så svårt att lista ut, eftersom jag bara spridit länken till en person här inne. Tills jag la den som länktips i förra inlägget, då.
Kickan: Låter ungefär som vår dataundervisning på Bjästaskolan. Har för mig att dataläraren var borta på kurs eller utbildning under nästan samtliga lektionstimmar från sjuan till nian.
Ingen språkstudio har de heller, annars hade man kunnat köra lite roliga läsövningar med eleverna. Var alltid lika intressant på gymnasiet när man hörde lärarens röst i lurarna när denne kom med kommentarer på uttal mm.
Portello: Jag kan nog göra mig förstådd någorlunda på Engelska, men just Redogörelsen innehåller en hel del fack ord (inte fuck ord, snuskhumrar) som jag inte är någe vidare på.
Finns det något svensk-engelskt lexikon som behandlar könsbyten ur kirurgisk synvinkel måntro?
Annars har jag fullt upp med Frank Sinatra och Riktig Kille just nu.
Paddan: Det är väl bara att placera ungarna i någon datasal så får de sköta undervisningen själv om du ledsnar. Så gjorde våran franskalärare på gymnasiet. När vi efter 1,5 månad fortfarande inte fått någon normal undervisning ledsnade ett 20-tal av oss och bytte till spanska istället.
Chief: Tja, det är väl med blandade känslor man vandrar in som ensam "lärare" i klassrummet imorgon. Borde väl tydligen ha någon plan klar för vad jag ska ta upp på lektionen, men det kanske ger sig självt...får jag hoppas.
Portello: Vet inte eftersom dagen inte är bestämd, men det skulle vara en match som kan tänkas bli bra i alla fall.
Mmm, det är kul. Egentligen skulle han inte träna för fullt förrän på måndag men det gör ju inget att det blev tidigare. Undrans om kedjan Fabbe, JR, Mange får återförenas när Fabbe är tillbaka? Det skulle jag vilja även om JR och Mange har funkar bra med Bulan också.
Paddan: Med tanke på att det ursprungliga rådet tydligen kom från Vecko-Revyn eller liknande tror jag det är bäst att ta det med en nypa salt. Jag har ingen större tilltro till tillförlitligheten hos källan, har ingen tilltro alls till dylika blaskor faktiskt.
Chief: Jäklar, då har jag tydligen missuppfattat det hela. Jag som försöker att se så desperat ut som möjligt, eller så kanske jag förväxlar desperat med menlös.
Tro om det där funkar i lärarrollen också? Om jag ser helt ointresserad ut av att lära ut någonting så blir alltså eleverna desperat kunskapstörstande?
Kickan: Hm, så om en potentiell pojkvän verkar helt ointresserad av andra tjejer betyder det att han egentligen raggar desperat? Verkar komplicerat det där med förhållanden, tur man är singel...;)
Paddan: Iofs ångrar jag inte att jag sa det eftersom hon borde få veta det. Hans förra sambo måste ha varit totalt blind för annars borde hon rimligen ha upptäckt hur desperat han raggade. Han är faktiskt rejält patetisk. En gång hade han läst i Vecko-Revyn eller nåt sånt att han skulle spela ointresserad för att tjejerna skulle bli intresserade och han testade följaktligen det utan någon som helst framgång.
Kickan: Ojdå, det lät ju eeh...intressant...eller nåt sånt... Låter som att du verkligen tog din kostymering på allvar.
Iofs så verkar det som ett sånt där tillfälle då det hade varit intressant att vara en fluga på väggen, förutsatt att inga flugsmällor eller liknande tingestar finns att tillgå.
Paddan: Nej, det har du rätt i. Dessutom gjorde det mig verkligen till en häxa. Jag förklarade för en tjej att hennes pojkvän är tidernas äckel som har raggat på allt som rör sig och lite till utan någon större framgång och att jag inte skulle bli förvånad om han visade sig vara en våldtäktsman. Jag tror inte att det var vad hon ville höra.
Kickan: Nu tycker jag att det är dags att du säger till på skarpen. lizzard verkar ju inte kunna sköta sina sysslor vad gäller att förhindra Portello att närvara på hemmamatcher i Coop Arena. Kan man kanske döma de båda för kedjebrott?
Dysso: Då återstår bara för mig att genast gå till arenan och se till att Portello inte blir insläppt. Han har väl inte Laziotröjan på sig också? isf betyder han extremt mycket otur.
Dysso: Oh no, Portellos status är "Är på match". Då vet man ju tyvärr hur matchen slutar : ( Jela lizzard, han har ju lovat att binda fast Portello vid ett träd i Piteå varje match.
nappen: Det är ju nästan alltid samma linjemän. Carlman lär hur som helst ha en framtid - han blev kursetta i alla tester, bättre än samtliga ES-domare. Kanske kan han byta roll med (B)lindh?
Frisco: Det ena kan ju iofs ge det andra, om man inte ser enbart till hans längd dårå. Bulan är som bäst när ögonen lyser svarta av vansinne och käften går i ett.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Det låter ju onekligen intressant.
G´natt med dig din gamle luling!