Luleå HF

SHL · 117834 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: Wow, så du har alltså besök av Frank Andersson.
Det låter ju onekligen intressant.
G´natt med dig din gamle luling!

Albert Hall: G'natt med dig, sov så gott. Tror jag ska följa ditt exempel. Fast jag utelämnar nog Frank. G'natt lulingar och olulingar.

Dysso: Allt hör naturligtvis hit. Ungjävlarna borde få ett rejält kok stryk medan dom fotograferades med digitalkamera. Sedan skulle bilderna läggas ut på nätet. kokstryk.nu.

Nej, nu ska jag gå och lägga mig och lyssna på Frank. Gonatt lulingar och olulingar!

Albert Hall:

Vad du säger och var sanningen ligger har åas inte så stort samband just här, tydligen. Förövrigt äger jag ingen digitalkamera .. Däremot stal några ungjävlar från Porsön en polares digitalkamera, men det kanske inte hör hit.

Dysso: Vilken himla tur att det inte var jag då. Hmm, men då finns det ju bara en skyldig kvar.
Någon person med insikt och upplysning, tydligen.

Dysso: Sa jag att tipsaren fanns här inne på SpS? Nej så var det inte. Det var kvarterspolisen som tipsade oss boende här om att "en underlig figur iförd HV-halsduk smyger omkring i buskarna med digitalkamera om nätterna". Jag lade sedan ihop ett och ett, jag.

Dysso: Klart det var Paddans fel! Vi skyller allt på Paddan...;)

Paddan:

Börjar ana att det var till två personer. För omväxlings skull så misstänker jag inte dig. Men det kanske var ditt fel ändå? ;)

Dysso: Hmm, är det nu jag borde börja vissla lite lätt falskt och försöka se oskyldig ut?
Eller det kanske jag skulle ha gjort ända ifrån första början.

Men, titta, är det inte Lasse Lönndahl som går där borta...

Albert Hall:

Jag börjar ana vem det var. Fast det är väl inte så svårt att lista ut, eftersom jag bara spridit länken till en person här inne. Tills jag la den som länktips i förra inlägget, då.

Albert Hall: Det där med lexikonet har jag ingen aning om, men det kanske du kan få hjälp med att hitta någonstans.

Hmm, så du har alltså tänkt dig en framtida karriär som stalker? Jaja, det kanske kan finnas lönsamhet i det också.

Dysso: Jag har blivit varnad av en anonym tipsare att jag snarare ska akta mig för dig. Du är visst på jakt efter en egen. Allt enligt tipsaren.

Kickan: Låter ungefär som vår dataundervisning på Bjästaskolan. Har för mig att dataläraren var borta på kurs eller utbildning under nästan samtliga lektionstimmar från sjuan till nian.

Ingen språkstudio har de heller, annars hade man kunnat köra lite roliga läsövningar med eleverna. Var alltid lika intressant på gymnasiet när man hörde lärarens röst i lurarna när denne kom med kommentarer på uttal mm.

Albert Hall:

Men riktigt kille går väl rätt snabbt att läsa, inte mycket text på varje sida direkt. Funderat på att skaffa en egen?

Portello: Jag kan nog göra mig förstådd någorlunda på Engelska, men just Redogörelsen innehåller en hel del fack ord (inte fuck ord, snuskhumrar) som jag inte är någe vidare på.

Finns det något svensk-engelskt lexikon som behandlar könsbyten ur kirurgisk synvinkel måntro?

Annars har jag fullt upp med Frank Sinatra och Riktig Kille just nu.

Paddan: Det är väl bara att placera ungarna i någon datasal så får de sköta undervisningen själv om du ledsnar. Så gjorde våran franskalärare på gymnasiet. När vi efter 1,5 månad fortfarande inte fått någon normal undervisning ledsnade ett 20-tal av oss och bytte till spanska istället.

Paddan: Nog tror jag Albert kan engelska. Om inte så kan han ju sitta i skolbänken och bli undervisad av magister Padda!

Portello: En riktigt strålande idé. Men frågan är om han är villig att berätta det hela på engelska? Det är ju nämligen det som jag ska "undervisa" i.

Paddan: Du kan ju alltid bjuda in Albert så får han ta REDOGÖRELSEN.
Sedan kan du ju publicera den här.

Chief: Tja, det är väl med blandade känslor man vandrar in som ensam "lärare" i klassrummet imorgon. Borde väl tydligen ha någon plan klar för vad jag ska ta upp på lektionen, men det kanske ger sig självt...får jag hoppas.

Chief: Kan det vara så illa ?

Stackars elever...

Portello: Vet inte eftersom dagen inte är bestämd, men det skulle vara en match som kan tänkas bli bra i alla fall.

Mmm, det är kul. Egentligen skulle han inte träna för fullt förrän på måndag men det gör ju inget att det blev tidigare. Undrans om kedjan Fabbe, JR, Mange får återförenas när Fabbe är tillbaka? Det skulle jag vilja även om JR och Mange har funkar bra med Bulan också.

Hälge: Jo det är klart. Tja, jag får väl ducka bakom pansarglaset då.
Första skoldagen efter ett lov, tycker det känns som läge för allmänt kaos.

Hälge: Eller så kan man vända på det, ser eleverna ointresserade ut så borde Paddan brinna av lust att få undervisa.

Paddan: Med tanke på att det ursprungliga rådet tydligen kom från Vecko-Revyn eller liknande tror jag det är bäst att ta det med en nypa salt. Jag har ingen större tilltro till tillförlitligheten hos källan, har ingen tilltro alls till dylika blaskor faktiskt.

Paddan: Om du ser helt ointresserad ut, så tror jag att eleverna blir glad.

Chief: Jäklar, då har jag tydligen missuppfattat det hela. Jag som försöker att se så desperat ut som möjligt, eller så kanske jag förväxlar desperat med menlös.

Tro om det där funkar i lärarrollen också? Om jag ser helt ointresserad ut av att lära ut någonting så blir alltså eleverna desperat kunskapstörstande?

Kickan: Vilken match är det då?

Låter ju kanon att Fabbe är på G. Hoppas att han spelar lika bra efter skadan som före den.
Eller, hoppas han spelar ännu bättre. :)

Kickan: Hm, så om en potentiell pojkvän verkar helt ointresserad av andra tjejer betyder det att han egentligen raggar desperat? Verkar komplicerat det där med förhållanden, tur man är singel...;)

Portello: Jag ska faktiskt kolla en PHC-match snart, fast vi lär ha slipsplats eftersom vi är inbjudna dit.

Fabbe tränar förresten på allvar nu så han kan nog snart vara i spel igen.

Paddan: Iofs ångrar jag inte att jag sa det eftersom hon borde få veta det. Hans förra sambo måste ha varit totalt blind för annars borde hon rimligen ha upptäckt hur desperat han raggade. Han är faktiskt rejält patetisk. En gång hade han läst i Vecko-Revyn eller nåt sånt att han skulle spela ointresserad för att tjejerna skulle bli intresserade och han testade följaktligen det utan någon som helst framgång.

Kickan: Ojdå, det lät ju eeh...intressant...eller nåt sånt...
Låter som att du verkligen tog din kostymering på allvar.

Iofs så verkar det som ett sånt där tillfälle då det hade varit intressant att vara en fluga på väggen, förutsatt att inga flugsmällor eller liknande tingestar finns att tillgå.

Paddan: Nej, det har du rätt i. Dessutom gjorde det mig verkligen till en häxa. Jag förklarade för en tjej att hennes pojkvän är tidernas äckel som har raggat på allt som rör sig och lite till utan någon större framgång och att jag inte skulle bli förvånad om han visade sig vara en våldtäktsman. Jag tror inte att det var vad hon ville höra.

Kickan: Tycker verkligen du borde pallra dig ner på en Piteåmatch. Spelar riktigt rolig hockey.Skönt att tvålade dit Brittas gäng idag.

Kickan: Hahaha, de där häxbrygderna var med andra ord inte nådiga.

Tänkte annars att åsynen av Brithén borde få dig nykter på nolltid ;)

Paddan: I Piteå? Jag tycker att det var nog jobbigt att överhuvudtaget kliva ur sängen. Tur att det inte är Halloween så ofta.

Kickan: Apropå sabotage, trodde nästan att du skulle vara i Piteå på match idag. En av dina favoriter fanns ju på plats för match mot PHC.

Paddan: Man kunde ju överväga ett åtal för sabotage i alla fall.

Kickan: Nu tycker jag att det är dags att du säger till på skarpen.
lizzard verkar ju inte kunna sköta sina sysslor vad gäller att förhindra Portello att närvara på hemmamatcher i Coop Arena. Kan man kanske döma de båda för kedjebrott?

Kickan:

Visste att det var nåt mer jag skulle bett honom om..

Dysso: Då återstår bara för mig att genast gå till arenan och se till att Portello inte blir insläppt. Han har väl inte Laziotröjan på sig också? isf betyder han extremt mycket otur.

Kickan:

Portello lovade att gå på matchen, tycker det var sympatiskt av honom. :)

Dysso: Oh no, Portellos status är "Är på match". Då vet man ju tyvärr hur matchen slutar : ( Jela lizzard, han har ju lovat att binda fast Portello vid ett träd i Piteå varje match.

nappen: Det är ju nästan alltid samma linjemän. Carlman lär hur som helst ha en framtid - han blev kursetta i alla tester, bättre än samtliga ES-domare. Kanske kan han byta roll med (B)lindh?

nappen:

Lite märkligare att Jan(ne) Sandström ska spela Linjeman idag .. (fast jag har ett starkt minne av att ha sett både honom och detta skämt förr)

nappen:

Det händer ofta att linjedomarna är från hemmaorten.

Dysso: Damnit, då får vi hoppas att någon annan kan locka fram vansinnet. Kanske kan ni få låna ES fegaste spelare Sjögren? : )

COOP Arena Luleå HF - HV 71
D Lindh Ulrik Ljungby
L Carlman Fredrik Luleå
L Sandström Jan Luleå

Lustigt att linjemännen är från Luleå..

Kickan:

Antar att du är ledsen att Jämtin antagligen inte spelar idag. Han hade nog kunnat ge Bulan den där vansinnesblicken... :)

Frisco: Det ena kan ju iofs ge det andra, om man inte ser enbart till hans längd dårå. Bulan är som bäst när ögonen lyser svarta av vansinne och käften går i ett.

« · 321878 · »