Luleå HF

SHL · 118243 inlägg · 891 ämnen

Fly Nordic Cup

Fly Nordic Cup
Igår väll spelade Luleå sin första match i Fly Nordic Cup som just nu går av stapeln i Coop arena. Deltagande lag är Lule, Schleffte, Saipa och Plzen. Det var Saipa som stod för motståndet i denna ganska tama tillställning som hade två ansikten. Den första halvan var det Lule som gjorde målen och gick ifrån till 3-0, medan den andra vanns av Saipa med 5-0 varav det sista gjordes i tom kasse. Lule som lag imponerade inte alls. Antila i målet får ta på sig två av målen och flera av de andra spelarna var totalt osynliga. Det ser faktiskt inte särskilt bra ut inför den kommande säsongen. Visserligen saknas fortfarande Renberg (rehabilitering) och Obsut (World Cup). Men ändå, jag har en känsla av att det kan bli kamp om att slippa kvalserien denna vinter... Bäst i Lule var nog Jonasarna Nordquist och Rönnqvist. Nye Lindberg gör heller inte alls bort sig i mitt tycke. Ett snyggt mål och ilsket humör lovar gott.

Roligt var i alla fall att återse hjältarnas hjälte, Jarmo Myllys i motståndarkassen! Han var sedvanligt bra, speciellt i slutet när det hettade till och han var tvungen att göra en massa svettiga räddningar i närspel. Bäst när det gäller som alltid. Fast mest minns man ju när han i numerärt underläge med en 35-meters passning friställde en medspelare som dock missade. Jag tror för övrigt att han slog passningen ÖVER sitt eget mål stående bakom detsamma. Går det? Med plockhandske och målvaktsklubba? Jag måste nog gå in i någon lada idag och testa.

Mediakuben är helt klart ett lyft för totalupplevelsen. Mycket bra!

Ikväll fortsätter turneringen när vi möter Schleffte som för övrigt slog Plzen i sin första match med 6-4. Det ska bli roligt att bland annat återse Wernblom som jag dessutom lovat specialstudera åt en rabiat modoit.

« · 411683