Luleå HF

SHL · 117714 inlägg · 890 ämnen

Rönnqvist

Sv: Rönnqvist
Lulekickan: Jocke har alltid varit lite knepig. Fan, hänga upp MooDoo-tröjor där folk ska sitta och käka och dricka pilsner...

Albert Hall: att det blir tungt varje höst tror jag beror på flera saker. En av orsakerna är nog rent mental, att man liksom VET att det går tungt under hösten. En annan orsak är nog att vi på senare år har haft ganska många nya att spela in i laget, och det kan nog påverka en hel del.

Frisco: Ja, det kanske skulle vara bra förstås. På någe sätt skulle ju det ta er ett steg närmare kvalplats : P Dags för en läggmatch för våran del kanske.

Lulekickan: Jag hoppas naturligtvis Malmö vinner matchen imorgon. Det gjorde de väl även den gången som de var tvungna att agera trafikpoliser för Zambonin! Äh hur som helst... zzzzz

Paddan: Nattinatti Paddelände.

Tack för lyckatillandet och olycka till imorgon : P Till tikarna kan jag däremot kosta på mig ett lycka till.

LHF kommer att pissa på Malmö, och dagen till ära ska jag naturligtvis bära tröjan som har tillhört killen som sa just det till massmedia, eller snarare sa han väl att "Vi pissade på dem".

Paddan: Hmm, han heter väl med k, det är J som heter med ch. Ingen av dem bär dock groteska tröjor.

Paddan: Instämmer helt och hållet! Både i godnattandet och lyckatillandet!

Nej, nu är det väl bäst jag lägger av om inte alla pengarna ska gå åt till att betala interneträkningen.

Lycka till mot MIF idag, se till att ta en säker seger.
God natt!

Lulekickan: Äsch jag och namn, menade ju er trevlige andretränare Michael Andersson.

Paddan: Vilken Micke?

Lulekickan: Jo, jag förstår att det är jädrigt tungt att behöva se Micke i de där MoDo-tröjorna som han hela tiden envisas med att bära.

Chief: Ja, så kanske man skulle kunna uttrycka det : )

Albert Hall: Jo, Hlinka har inte alls varit bra den här säsongen. Var riktigt bra några matcher när Brithén satsade på tre femmor och han fick mycket speltid. Då riktigt lyste det spelglädje om honom.

Högardh får ta mycket mer ansvar i år motför förra säsongen när Wahlberg matade honom med passningar, nu jobbar han mer över hela banan och gör ett otroligt jobb i försvarszon.

Jo, får jag nog lov att säga, även om Wennerberg verkar helt ur form för närvarande. En som också höjt sig rejält jämfört med förra året är Martin Johansson, starkt att ha gjort fem mål och ändå har han suttit bänkad så mycket under säsongen.

Hmm...var nog inte så pjåkigt ändå att använda sig av den där pjäsen Look back in Anger. Den utspelar sig över tre akter! och handlar om "the mood of the angry young man".

Sen att ett av omdömena också kommer att stämma in efter lördagens egermatch för MoDo är heller inte fel.
"...a minor miracle. All the qualities are there, qualities one had despaired of ever seeing on the stage...the best young play of its decade".

Paddan: Fan nu försvann mitt långa inlägg som jag skrev med frågor till Paddan. Nån mer som har problem ikväll? Plötsligt försvinner bara HS för mig.

Paddan, kort då. Jag har en känsla av att, förutom Hlinka, även Högardh har varit en besvikelse den här säsongen. Jag tycker inte alls man hört honom nämnas, eller märkt honom på samma sätt som ifjol.
Endast Hedin och Wernblom av dom etablerade har varit lika bra, eller bättre än i fjol.

Av dom oetablerade tycker jag att Wennerberg och Enström har varit positiva överraskningar, hur rätt eller el har jag?

Paddan: Som Oasis ungefär då?

Lulekickan: Less is more?

Ja, vad ska man säga, indiemusik, gitarrbaserad rockmusik från Manchester. Ähfan, vet faktiskt inte riktigt. Men jag verkligen gillar bandet i varje fall.

Upptäckte bandet under en vistelse i Manchester -91 eller möjligtvis -92 när deras "debut" Goldmother återutgavs med de nya spåren "Sit Down" och "Come Home" som spelades flitigt i radion just då.

Paddan: Nej, snyggheten finns ju kvar även om jag då skulle anse honom ha dåligt omdöme. Det finns nog några som har spelat i Modo också som inte skulle göra mig spyfärdig bara de lät bli att ha på sig Modoutstyrsel när jag ser dem.

Lulekickan:

Han gör det väl om inte annat nu när han läser inlägget.
Kanske det, kanske.

Hemska tanke, om Snygg-Brabenec skulle bli MoDoit, då antar jag att han också förlorar sin snygghet, eller?

Paddan: Det är i alla fall tre jättebra låtar. jag måste säga att jag inte har hört talas om James, vad är det för typ av musik?

Paddan: Vet scim att spelaren i fråga erbjöd LHF sina tjänster i våras? Kanske hade den prima ballerinan inte stått lika högt i kurs hos honom då.

Hmm.....kan den där sista låttiteln ha något med en av mina böcker från Engelskakurserna, "Look back in anger" skriven av John Osborne? Har för mig det.

Äsch, jag satsar istället vidare med James, denna gång med låten "Getting away with it (all messed up)".

Lulekickan:
Äsch, i fallet Scim så gör den inneboende kraften från att faktiskt ha varit buren av en prima ballerina att den tappat förmågan att utlösa kräkattacker. Numer medför den bara utvisningar på löpande band för spelaren ifråga.

Paddan: Den slutsatsen var en aning för långtgående. Samma trasa kan orsaka kräkningar hos ett stort antal människor. I Umäää finns ju t ex scim som håller sig med en sådan gräslig tingest, vilket kan förklara de vinterkräksjukiga som inte kunde inställa sig till våra förhandlingar förra veckan.

Chief: Ha, där gav du mig en idé. Få se nu, gula sidorna eller kanske rosa sidorna... *bläddra, bläddra*

Lulekickan:

Så, vad du egentligen menar är alltså att den våldsamma ökningen av så kallad vinterkräksjuka motsvaras av samma ökning i försäljningen av MoDo-matchtröjor?

Strålande, borde innebära att vår souvenirförsäljning ökat lavinartat denna säsong och intresset för MoDo sprider sig som en löpeld genom Sverige. Alltid något att vara glad över...

Lulekickan: Hälsovårdsmyndigheten kanske har synpunkter...?

Paddan: Den har bara funnits i baren sedan i måndags eftermiddag vid fyra-fem någon gång så han har nog inte haft så många tillfällen att luncha efter det. Dessutom lunchar man ju gudskelov inte i baren. Restaurangen kan ju drabbas av dåligt rykte om folk börjar spy helt plötsligt efter att ha fått syn på den vedervärdiga tingesten.

Albert Hall:
Ja, ok, någon gång kan det väl hända att lunchen kanske också blev halva dagen när du inte längre kunde motstå den trevliga MoDo-matchtröjan utan beslutade dig för att plocka med dig den hem från sportbaren.

Paddan: Alltid och alltid. Du får det att låta så definitivt.

Chief och Kickan:
Jomenvisst, visste ni inte att tröjorna är kända för sin goda uppsugningsförmåga, går också bra att använda i plantskolor.

Albert: Äsch, erkänn, du har alltid tvåtimmarsluncher...

Lulekickan: Jag brukar ha lunch mellan halv tolv och halv två. Ja inte hela tiden utan trekvart till en timme där emellan nånstans.

Paddan: Toapappret tog slut så vi klippte den i bitar och la in den prydliga högen med Modo-skithuspapper på den papperslösa toan istället.

Paddan: eller hänger på tork i städskrubben efter dagens renskurning....

Lulekickan:
Självklart måste ni åtgärda det. En MoDo-tröja förtjänar alltid att hamna i blickfånget. Men jag antar att den hänger uppe på den där torkvindan på taket eller något sånt, eller kanske knuten runt någon sån där basketkorg.

Paddan: Jag hoppas han hängde den på en undanskymd plats iaf, annars måste vi nog åtgärda det imorgon.

Albert Hall: Jag brukar luncha vid 12 ungefär, ibland går jag någon kvart tidigare eller senare, och sitter jag i förhandling kan det bli ännu senare eftersom man ju inte gärna kan ta lunch mitt i ett förhör. Jag tror att de oftast slutar träningen vid 12 på fm och äter lunch vid halv ett, men jag vet att de slutat träningen ca 12.30 någon gång också.

Lulekickan:
Hmm.....jag som trodde att en så fin tröja som en MoDo-matchtröja skulle förtjäna en hedersposition i sportbaren med extra belysning och allt!

Lulekickan: Allt är relativt. Själv anser jag det vara förmiddag fram till klockan 14.00 någon gång.

Lulekickan: Jag vet inte när du äter lunch. :) Men jag har varit där i höstas vid tolvtiden och då har träningen pågått för fullt. Kanske kan variera lite, jag vet inte.

Albert Hall: Hela Luleå borde käka lunch där varenda dag tycker jag. Bättre att endel av det man betalar för lunchen går till LHF än att allt går rakt ner i någon krögares ficka.

Du får väl be snällt så kanske träningarna börjar sändas på TV i restaurangen : ) Fast är inte förmiddagsträningen nästan slut när det är dags för lunch? Eller äter du lunch tidigare än jag?

Lulekickan: Jag har börjat käka lunch där titt som tätt. Mysig miljö och bra salladsbuffé.
Sen är det ju inte fel att kolla på den inramade Myllyströjan medan man käkar.
Om allt skulle varit helt perfekt så skulle man ha haft fönster in mot arenan. Tänk att kunna sitta och käka och titta på lunchträningen en matchdag. Oj!

LL: Det är jättefint sedan det blev klart. Nästan så man skulle kunna bo där - bara att ställa in en säng i en av logerna så finns allt man behöver. Det enda som skrämmer mig är att Jocke hängde upp replicatröjor från samtliga ES-klubbar i sportsbaren i måndags. Jag bad honom hänga MooDoo-tröjan bakom någon annan så folk skulle slippa bli illamående av åsynen av den men jag vet inte om han lyssnade.

LL: Vad tror du det beror på att det varit så här varenda höst i flera års tid? Slump, säsongupplägg, mentalt eller nått annat?

Albert Hall: ja, usch och fy, det var en tung period. Men just nu går det bättre. Fast matchen i morgon blir knappast någon lätt resa. Det gäller nog att ha tålamod om inte målen trillar in redan från början.

LL: På den tiden var vi ju inne i en oerhörd oflytsperiod. Det spelade ingen roll hur bra vi spelade, vi förlorade ändå. Det spelade heller ingen roll vilka hur bra målchanser vi hade, det blev inte mål.
Nu har allting varit tvärtom en tid. Underligt.

Lulekickan: nej, senast jag var uppe var mot HV då vi skulle ha vunnit med sisådär 8-1 om vi hade tagit vara på ens hälften av målchanserna men förlorade med 3-2 (usch, hemskt jobbig förlust att tänka på - bort bort bort ur minnet!). Men nu blir det alltså besök i baren också.

LL: Skoj med LL-besök i Coop Arena. Var restaurangen inte klar när du var upp sist? Själv har jag rymt hem redan nu så jag får se matchen imorgon.

Nästa lördag kommer jag förresten äntligen att få se en hemmamatch igen. Det blir tåget upp på torsdag kväll och ner på söndag och besök på matchen mot SSK på lördag. Måste ju testa baren i Coop Arena också...

« · 197606 · »