Luleå HF

SHL · 118240 inlägg · 891 ämnen

Viktiga veckan

Sv: Viktiga veckan
Albert Hall: Sedär, trodde annars att det räckte med att vara Modoist för att klara legitimationen.
Hmm, kan man kanske hoppas på att man får Lars Ramqvist då, skulle behöva en ny mobil. ;)

Paddan: Masochist med ett ständigt gnagande magsår är ett par av kraven. Sen är det en del psykologiska tester där man får berätta om alla motgångar man haft i livet. Jag för min del berättade om när jag gick vilse i skogen som liten och sånär frös ihjäl, samt när jag fick punktering på min cykel under skolutflykten.

Utfärdare är en kommitté bestående av Refat el Sayed, Lars Ramqvist från Ericsson och ordföranden i GAIS supporterklubb.

Albert Hall: Några särskilda kriterier som måste uppfyllas för att man ska klara den legitimeringen? Vem är det som är utfärdare av en sån legitimation?

Portello: Yepp, som leg. motgångssupporter är LHF ett idealiskt lag om höstarna. Efter jul får man alltid byta klubb.
Den här säsongen funderar jag på att byta till Kiruna HC.

Albert Hall:
Ser att du har blivit Leg.motgångssupporter.

Vad ska man tro om kvällens match?
Ska Luleås målskytte lossna?
Fortsätter Hento att storspela?
Lyckas vi ta tre poäng ikväll?

Albert Hall: Jomenvisst.

Paddan: Ok, rätt hyggligt med andra ord. Brynäs har visst katastofalt BP har jag för mig?

Albert Hall: Hmm, existerar verkligen BP-mackar fortfarande i Sverige?

Få se vad Swehockey säger: Ni ligger sexa i PP och leder fortfarande i BP.

Paddan: Leder vi BP-ligan än? Hur ligger vi till i PP?

Albert Hall: Å andra sidan så ligger vi faktiskt sist när det gäller skott på mål, där har vi skjutit 20 färre än Brynäs men å andra sidan gjort 8 mål fler än Brynäs.

Japp, sämst räddningsprocent av alla förstamålvakter med 88,38% eller ett genomsnitt på 3,16 insläppta per match.

Paddan: Gissade nog det. Santidigt har väl Ram rätt usel statsestetik? Rätt enkelt att se var problemet ligger.

Rädda fler puckar och gör fler mål!

(När ska folk inse min genialitet och erbjuda mig jobb som elittränare?)

Albert Hall: Effektivitetsstatsestetik, hmm låter som ett spännande ord för rysk arkitektur.

Tro vilket lag det kan vara, jo, Brynäs IF med 37 mål på 542 skott eller 6,83%.

Paddan: Bemström brukar vara bra mot Lule. Wanhainen gör en stormatch.
Men vi vinner ändå?

Vem ligger sist i effektivitetsstatsestetiken?

Albert Hall: Wanhainen i mål för SSK ikväll, Jörgen Bemström tillbaka i laget efter att ha utgått i matchen mot MODO.

Nu gäller det väl att bli lite effektivare i målskyttet och avancera från den näst sista platsen i måleffektivitet. Mål på 7,77% av skotten, hmm, till och med vi är bättre.

Tippar seger för Luleå med 3-1.

Portello:
Ser att några universitetsspelare i amerikansk fotboll kom på ett genidrag för att minska risken att bli nedtacklade:
"Four American footballers at a university may be disciplined after spraying themselves with non-stick cooking oil.
It is believed they oil may have prevented opponents in the game from effectively tackling them."

Hmm, kanske någonting att ta efter för elitserielagen ;) Ingen risk att fastna vid sargen och man bör heller inte bli sittande särskilt länge på bänken. Uttrycken "hal som en ål" och "en oljad blixt" skulle väl kunna få en än större användning i hockeyn.

Albert Hall: Imorgon är jag helt säker på att vi tar 3 poäng.
Vi vinner matchen med 4-1. Målskyttar: rönnqvist, Fagemo, Husse och Sandström.

Albert Hall: Japp, precis som vår seger mot Brynäs i SVTs Hockeykväll tillfälligt spolierade teorin om att vi alltid förlorar när matchen sänds på teve.

Paddan: Exakt. Det är ingen slump att alla målvakter alltid gör sitt livs match mot oss. Eller för den delen er. Fast Wanhainen gjorde ju inte det senast mot er. Undantaget som bekräftar regeln?

Albert Hall: Hmm, ett fenomen som jag känner igen, alltså att motståndarmålvakterna gör kanonmatcher mot oss. Alternativt, det är vi som är riktiga målsumpare och därigenom får målvakterna att se bättre ut än vad de i själva verket är.

Portello: Isåfall har du två alternativ:

1. Ställ dig på huvudet.
2. Vänd på datorskärmen.

Sen leder du.

Paddan: Jag kan inte statistiken i huvvet, men har en känsla att vi haft relativt lätt mot dom, åtminstone på hemmaplan. Förra säsongen vann vi båda hemma varav en i förlängning. På bortaplan vann vi en på straffar och förlorade en. Tror jag.
Bortamatchen i den här säsongen såg jag i TV och den var jämn men SSK vann till slut någorlunda rättvist.

Wanhainen gör säkert en kanonmatch och är bäste SSK:are imorron. Det gör alla motståndarmålvakter.

Trots det tror jag att vi vinner!

Albert Hall: Hmmm ,det måste bestämt vara något fel på den där tabellen......... Hmmmmm vad kan det vara? Ahhhh, nu kom jag på det . Den är ju upp och ner =)

Albert Hall: Vad tror du om matchen imorgon mot SSK, vad har ni för statistik mot Södertälje de senaste åren? Wanhainen var darrig i matchen mot oss och han verkar, vad jag har förstått, uppträtt lite osäkert även i matchen mot Frölunda. Kanske blir dags för Skägget i mål mot er då.

Albert Hall: Jaha, men då funkar det bättre för min del med 2-3! Nej, har på känn att vi kommer att åka på stryk uppe i Coop Arena 3/12. Men, men, med en Staal-Kanin på gång så vet man aldrig...

Albert Hall: Hmm, då kliver du i och för sig om Kickan, men Dysso är fortfarande ohotad i toppen.

Paddan: 2-2 efter full tid kan du glömma. Vi har bestämt oss för att sluta spela oavgjort. Åtta oavgjorda på 21 matcher får faktiskt räcka.
I fortsättningen är det treor som gäller.

&¤#!*¤¤&%& !! .............
Jag missade att tippa matchen i lördags! Hur korkad får man bli? Jag som troligen hade tippat 3-3 också! Kickan gick förbi mig igen, jag trodde aldrig jag skulle behöva uppleva det!
Nåja, nu ökar ju chanserna något för er övriga att åtminstone hänga med någorlunda. Men nu tippar jag i ren ilska så åkta er noga......

Ställningen i tvävlingen:

Dysso 155 pinnar
Kickan 136
Albert Hall 135
Paddan 134
Salcin 122
Portello 119

Kanske skulle vi övergå till att räkna snittpoängen istället? *hoppas*

Albert Hall: Tyckte närmast att det lät som en sprotradiokommentator i fullständigt chocktillstånd varje gång Luleå gjorde mål på Färjestad. Lyssnade man på denne reporters matchrapporter så var Färjestad hela tiden överlägsna Luleå och borde ha vunnit riktigt komfortabelt.

Låter som fyra "trevliga" matcher, i och för sig verkar SSK vara inne i en liten downperiod och de är inte helt omöjliga att slå. Wanhainen visat sig riktigt mänsklig den här säsongen. Brynäs verkar vara lite på gång men en vinst där är väl inte otänkbar.Timrå ångar på, men någongång ska väl bränslet ta slut i The Big Red Machine. Den sista matchen kan sluta lite hur som helst, till exempel 2-2 efter full tid och 2-3 efter förlängning.

Luleå - Brynäs slutar 3-2 eftér sd!!!!!

Viktiga veckan
Härligt med två sköna, viktiga bortapoäng mot FBK! Tror nog inte det var många som räknat med det, speciellt inte efter två perioder och underläge med 3-1 och en sprotradio som berättar att FBK har matchen under fullständig kontroll.
Äntligen lite medflyt! Samtidigt var det den sista matchen i den på papperet tunga nystarten efter landslagsuppehållet som innebar fyra bortamatcher av fem, ofta mot av tradition svåra motståndare. Fem poäng på dessa fem matcher är väl ändå i minsta laget men positivt är i alla fall att spelet stundtals varit mycket bra.

Den vecka som kommer kallas för "viktiga veckan" i länspressen. Jag är faktiskt benägen att hålla med om det. Fyra hemmamatcher på åtta dagar och nu bör det bärgas en hel del poäng om vi ska hänga med slutspelståget.
Vi möter i tur och ordning SSK, Brynäs, Timrå och Modo.
Här SKA vi inte tappa många poäng!

« · 163877