Inlägg: 1736571
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: slippa och slippa. har Lustan varit bra nog för att ta sig ända fram tidigare år? uppenbarligen inte. ni slog ut dom för 3 år sen. LHC året efter samtidigt som FBK slog ut Växjö. någonstans handlar det ju då om hur laget tar lärdom av sina Slutspels sejourer. Frölunda och RR har inte lyckats riktigt med de. Växjö och Hallam har gjort det bättre. iaf ifjol då man lärt sig sin läxa efter uttåget mot FBK året före.
rent generellt blir det lite konstigt att man säger att Skellefteå fått slippa tuffare motstånd. man har fått det motstånd som varit bäst på att ta sig fram till finalerna.. vare sig man tycker att andra lag borde gått längre i slutspelet så har dessa lag inte varit bra nog för att ta sig ända fram. (exempelvis lustan).
rent generellt blir det lite konstigt att man säger att Skellefteå fått slippa tuffare motstånd. man har fått det motstånd som varit bäst på att ta sig fram till finalerna.. vare sig man tycker att andra lag borde gått längre i slutspelet så har dessa lag inte varit bra nog för att ta sig ända fram. (exempelvis lustan).
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Och jämmer och elände och hans moster. Blues mötte Oljan, dvs topplaget mot bottenlaget. Ungefär 25 skott per gäng men Oljan slår Blues med 7-4 och vakterna Talbot samt Allen lågpresterar bigtime.
Synd att de inte lät Brossoit och Nilly gör upp om saken...
Synd att de inte lät Brossoit och Nilly gör upp om saken...
Men utvecklingen med dessa bäst av tre-åttondelsfinaler är inte trevlig och speciellt nu när Öret-HV fick ta fram ett lag att möta Apan. Nu blev det 6-1 och vad hade det blivit mot Öret? 13-1?
Den här kvartsfinalen uppfattar nog de flesta som ointressant. Medan de andra har förutsättningar att bli spännande.
Hade varit rejält bättre om Apan fått möta Pölsan. 15 segrar i rad må så vara, men Pölsan skulle säkert ha taggat upp och gjort det intressant.