« Föregående · 94942 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Sylvegård tillbaka i Mif...
19 Nicke: Håller med, Sylvegård är ju en legend i MIF, han är väl den som spelat längst i MIF under elitåren iallafall. Det är väl Roger Nordström som också har spelat länge. Förresten, någon sade här att två miftröjor hissats upp i isstadions tak, vems är den andras tröja om nu Sylvegårds är den ena. Är det månne Roger Nordström. Förresten, var lirar Nordström numera? Fattar inte varför han lämnade MIF, han kunde ju bli en världsmålvakt men han väljer pengarna framför en spikrak karriär uppåt istället!!!!!!
Sv: Sylvegård tillbaka i Mif...
CoolaKoffe: MEN SNÄLLA IBLAND UNDRAR MAN VERKLIGEN HUR MYKKE DU VET OM MIF!:...ASSÅ OM MAN INTE VET VEM SYLVEGÅRD ÄR SÅ BORDE MAN NOG HÅLLA PÅ ETT ANNAT LAG TYCKER JAG!....KALLA MEN EINSTAIN ELLER VA DU VILL MEN DOM FLÄSTA MIF/ARE HÅLLER NOG ME MEJ!.
Sv: Sylvegård tillbaka i Mif...
CoolaKoffe: Kan du inte vara snäll och läsa lite MIF-historia istället för att fråga varje gång det dyker upp en gammal MIFare i diskussionerna här?
Det börjar kännas aningen tjatigt...
Speciellt som du ofta frågar om spelare som 99% av alla MIFare känner till mycket väl.
Det har genom tiderna hissats två styck matchtröjor upp i taket i Malmö Isstadion.
Sylvegårds namn finns på den ene.......
Det börjar kännas aningen tjatigt...
Speciellt som du ofta frågar om spelare som 99% av alla MIFare känner till mycket väl.
Det har genom tiderna hissats två styck matchtröjor upp i taket i Malmö Isstadion.
Sylvegårds namn finns på den ene.......
Sv: Sylvegård tillbaka i Mif...
CoolaKoffe: Det har du rätt i, men alla måste ju veta vem Sylvegård är. :)
Svehla har förresten gått i pension, iaf från NHL-hockey. Skulle vara kul om han kunde spela för MIF nu. :)
Svehla har förresten gått i pension, iaf från NHL-hockey. Skulle vara kul om han kunde spela för MIF nu. :)
Sv: Sylvegård tillbaka i Mif...
CoolaKoffe: Men snälla grabben lille nu får du ge dej...snart börjar man o gråta asså!
Sylvegård tillbaka i Mif...
Härligt att läsa om Sylvegårds inträde i Mif:s styrelse. En kämpe som aldrig viker sig och dessutom kan hockey behövs i slipsrummet! (se länk)
Sv: shopen!
Stefan:
tack för svaren. jag kom inte ihåg vad hon hette, men nu när du sa Gittan ringde det faktiskt en klocka!
nej, jag vet att det inte e någon från kansliet som kollar här, men det fanns kanske någon annan som visste något.
man får ju mycket sällan några svar i från dem på kansliet även om man skickar till dem personligen, tyvärr.
tack för svaren. jag kom inte ihåg vad hon hette, men nu när du sa Gittan ringde det faktiskt en klocka!
nej, jag vet att det inte e någon från kansliet som kollar här, men det fanns kanske någon annan som visste något.
man får ju mycket sällan några svar i från dem på kansliet även om man skickar till dem personligen, tyvärr.
Sv: En olycka kommer sällan...
Stefan: jo, sett i det perspektivet var väl det ekonomiska utfallet ok. Hurt går det nu då, har man ngn huvudsponsor på gång, eller?
Sv: Dagens citat!
Gone:
Nej men Gone, nu ska du väl inte var sån där;)
Måste vara skönt för Malmö att slippa favorittrycket i år=)
Nej men Gone, nu ska du väl inte var sån där;)
Måste vara skönt för Malmö att slippa favorittrycket i år=)
Sv: Dagens citat!
Magnus:
Längtar också lite till september, tror det blir en intressant säsong. Tycker inte MIF kan räknas bland favoriterna den kommande säsongen, vilket brukar passa oss bra. Dessutom ska det bli intressant att se hur det går för juniorerna.
Längtar också lite till september, tror det blir en intressant säsong. Tycker inte MIF kan räknas bland favoriterna den kommande säsongen, vilket brukar passa oss bra. Dessutom ska det bli intressant att se hur det går för juniorerna.
Dagens citat!
Från sydsvenskan.se om Dominik Hasek:
"I Detroit hamnade tjecken i en klubb fylld av framgångsrika karriärister med en åldersstruktur som får Mif Redhawks att framstå som en dagisavdelning. Hasek själv är 37 år, Igor Larionov 41, Chris Chelios, 40, Steve Yzerman, 37, Brett Hull, 37, Luc Robitaille, 36, Brendan Shanahan, 33, Sergej Fedorov, 32 och Nicklas Lidström, 32. Samtliga kommer förmodligen att väljas in i ishockeyns "Hall Of Fame"."
Förövrigt:
Är det inte sorgligt? Jag längtar till september i början av sommaren! ÄLSKA MIF!
"I Detroit hamnade tjecken i en klubb fylld av framgångsrika karriärister med en åldersstruktur som får Mif Redhawks att framstå som en dagisavdelning. Hasek själv är 37 år, Igor Larionov 41, Chris Chelios, 40, Steve Yzerman, 37, Brett Hull, 37, Luc Robitaille, 36, Brendan Shanahan, 33, Sergej Fedorov, 32 och Nicklas Lidström, 32. Samtliga kommer förmodligen att väljas in i ishockeyns "Hall Of Fame"."
Förövrigt:
Är det inte sorgligt? Jag längtar till september i början av sommaren! ÄLSKA MIF!
Sv: En olycka kommer sällan...
nek97raj:
Det var ett bra resultat i mina ögon då MIF har genomgått en säsong utan huvudsponsor och det är huvudsponsorn som normalt pumpar in ett x antal miljoner.. så hade man haft en huvudsponsor så hade man haft ett fint resultat med många miljoner plus i kassan.
Samt så ökade man på utgiftssidan genom att sparka Niklas Wikegård och Stephan Lundh... Lundh blev sportchef och Wikegård fick lösas ut från sitt kontrakt... och nya tränare anställas.
Många fina miljoner som rök där tyvärr. Det med utökade löneutgifter är Lillis tjänst som inte fanns tidigare, då lönebudgeten för a-laget minskades ned inför förra säsongen och den har minskats ned även till denna säsong.
Det var ett bra resultat i mina ögon då MIF har genomgått en säsong utan huvudsponsor och det är huvudsponsorn som normalt pumpar in ett x antal miljoner.. så hade man haft en huvudsponsor så hade man haft ett fint resultat med många miljoner plus i kassan.
Samt så ökade man på utgiftssidan genom att sparka Niklas Wikegård och Stephan Lundh... Lundh blev sportchef och Wikegård fick lösas ut från sitt kontrakt... och nya tränare anställas.
Många fina miljoner som rök där tyvärr. Det med utökade löneutgifter är Lillis tjänst som inte fanns tidigare, då lönebudgeten för a-laget minskades ned inför förra säsongen och den har minskats ned även till denna säsong.
new hockey forum you should check out
Take a look at this link www.hockeyplanet.tk - this is a new hockey forum, it has the potential to be a very large one too, but it´s brand new and need members. So plz take a look at it - if you like it then join us! We want to have the best forum ever - Help us do it.
Jacob Vinkel
Herning Bluefox
(Go Frans Nielsen) :D
Jacob Vinkel
Herning Bluefox
(Go Frans Nielsen) :D
Sv: shopen!
Jönsson:
Nya souvernirer lär det nog komma... har iofs inte hört nått om dem.
Monica har inget med souvenirerna hon jobbar med biljetterna.
Gittan heter hon som sköter souvenirerna och hon har ingen tillgång till internet nerifrån Shopen.
Och så vitt jag vet så är det INGEN från MIFs kansli som kikar här inne på HS.
Den enda "offentliga" ´person jag vet som brukar kika in här lite då och då är Niklas Wikegård och han är inte anställd av MIF längre tyvärr.
Nya souvernirer lär det nog komma... har iofs inte hört nått om dem.
Monica har inget med souvenirerna hon jobbar med biljetterna.
Gittan heter hon som sköter souvenirerna och hon har ingen tillgång till internet nerifrån Shopen.
Och så vitt jag vet så är det INGEN från MIFs kansli som kikar här inne på HS.
Den enda "offentliga" ´person jag vet som brukar kika in här lite då och då är Niklas Wikegård och han är inte anställd av MIF längre tyvärr.
Sv: Freddi
19 Nicke:
Men nu är det så att DIF tog hand om den unge "talangen" från TPS Åbo och han valde själv att vandra vidare från DIFs juniorlag för att få spela A-lags hockey, vilket han inte skulle få göra i DIF vid den tidpunkten.
Ungefär som för Ola Nilsson nu.. han måste lämna MIF för att få spela a-lags hockey.
Men nu är det så att DIF tog hand om den unge "talangen" från TPS Åbo och han valde själv att vandra vidare från DIFs juniorlag för att få spela A-lags hockey, vilket han inte skulle få göra i DIF vid den tidpunkten.
Ungefär som för Ola Nilsson nu.. han måste lämna MIF för att få spela a-lags hockey.
Sv: Freddi
Sant att Hannula kom från Hammarby till MIF!...Men ni syfta ju så envist på att Linkan var bra när han kom till MIF från schveiz (eller hur d stavas)--> bara för att han hade ett par goda år i DIF!..men då säjer jag att det är vell lika som om vi skulle säja att vi tog hand om en ung talang från eran förening för att han plattasade ju tydligen inte där!..o sen en sak till!..Hannula bad inte om att få komma till DIF!...han sa bara att det skulle kanske ha vart en bätte lösning för han att spela för ett stockholms gäng eftersom att han har tjej o allt i där och sen kom en fråga på vad han tyckte om DIF men den frågan fick man alldrig höra i intervjuven bara dom glada orden om DIF som dom ville år..dom förvränger så mykke median i 08-land..jag vet för att jag bor precis i närheten..men Hannula trivs bra i MIF!...men som sackt d är ju så me stockholmare...dom förvränger allt!..
Sv: Freddi
19 Nicke:
Har Linkan rätt motivation (vilket jag tror) så kommer han att göra bra ifrån sig kommande säsong, han känner redan några av de gamla rävarna i DIF inklusive tränarna.
Du vet ju lika väl som jag att det inte är lönen som lockar i DIF med tanke på att DIF skär ganska ordentligt i lönerna. Nej det måste vara glädjen att få spela i DIF igen (ökar motivationen) och/eller glädjen att få komma ifrån Malmö (ökar motivationen) som får honom att flytta.
Tycker lite synd om Hannula som i direksänd TV i princip bad om att få komma till DIF men som det ser ut nu måste harva runt i Malmö i ett år till.
Har Linkan rätt motivation (vilket jag tror) så kommer han att göra bra ifrån sig kommande säsong, han känner redan några av de gamla rävarna i DIF inklusive tränarna.
Du vet ju lika väl som jag att det inte är lönen som lockar i DIF med tanke på att DIF skär ganska ordentligt i lönerna. Nej det måste vara glädjen att få spela i DIF igen (ökar motivationen) och/eller glädjen att få komma ifrån Malmö (ökar motivationen) som får honom att flytta.
Tycker lite synd om Hannula som i direksänd TV i princip bad om att få komma till DIF men som det ser ut nu måste harva runt i Malmö i ett år till.
Sv: Freddi
Gone: Håll dej till dina drömmar du gone!..om ni tror att Linquist blir en stjärna bara för att få sätta på sej en DIF-tröja så låt stå för dej!..dagis drömmar tycker ja!..har MIF gjort han till en sämre spelare!..hmm hur då om man får fråga?!..d är ju lika som att MIF gjorde Hannula till en stjärna när han kom från ett sop gäng som ni!
Sv: Freddi
L u n k a n: Ja men mitt första medelande så syfta jag på att linkan ej var nå bra när han kom till MIF från Schweiz, och dom poängen har gjorde där kan inte gämföras med Elitserien, där är det mins dubbelt så högt tempo och bättre klass!..men då skrev du att han var bra under DIF-tiden, visst d var han i hans yngre dagar, och det syfta inte jag på!.
Sv: Freddi
19 Nicke:
Nu är du väl ändå ute och cyklar: "han var ju inte ens bra när han var på väg till MIF". Det kan du inte mena, Linkan hade några riktigt bra år i DIF, visst va det mycket beroende på de spelarna han hade omkring sig.
Men hans otroliga blick för spelet samt alla hans smörpassningar som satt perfekt på klubbladet kan ingen ta ifrån han.
Därmed inte sagt att han kommer göra succé i DIF, det låter jag vara osagt, men vi vet alla att han har potential. hoppas att få se honom och Ekman i en kedja - det skulle bli nåt det!
Nu är du väl ändå ute och cyklar: "han var ju inte ens bra när han var på väg till MIF". Det kan du inte mena, Linkan hade några riktigt bra år i DIF, visst va det mycket beroende på de spelarna han hade omkring sig.
Men hans otroliga blick för spelet samt alla hans smörpassningar som satt perfekt på klubbladet kan ingen ta ifrån han.
Därmed inte sagt att han kommer göra succé i DIF, det låter jag vara osagt, men vi vet alla att han har potential. hoppas att få se honom och Ekman i en kedja - det skulle bli nåt det!
« Föregående · 94942 · Nästa »