http://www.nhl.com
« Föregående · 246721 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Hockeyfest i Malmö idag...
Robert P: Men han tacklar på rätt bra ändå... .-)
Länkar:
http://www.nhl.com
http://www.nhl.com
Sv: Hockeyfest i Malmö idag...
nek97raj: Går inte bara att kolla på en spelares vikt och räkna med hur bra en spelare ska klara sig.
Niklas Kronwall är ju exempelvis inte direkt Guds gåva till Världens Starkaste Man-tävlingarna.
Niklas Kronwall är ju exempelvis inte direkt Guds gåva till Världens Starkaste Man-tävlingarna.
Sv: Hockeyfest i Malmö idag...
Stefan: Innebär detta att Björk, Valdix, Vas m.fl. yngre spelare ska få chansen på allvar?
Sv: Hockeyfest i Malmö idag...
Magnus: Erik Andersson hade nock varit i klenaste laget:
3. Erik Andersson
Position: Back
Född: 1982
Längd: 181cm
Vikt: 72kg
Klubb 01/02: Björklöven
Skjuter: Vänster
3. Erik Andersson
Position: Back
Född: 1982
Längd: 181cm
Vikt: 72kg
Klubb 01/02: Björklöven
Skjuter: Vänster
Sv: Hockeyfest i Malmö idag...
Stefan: Det måste ju finnas bättre spelar som man kan sattsa pengarna på en P.Andersson (?)
MIF måste jue för tusan förstärka på alla fronterna, sattsa pengarna på Thomas Johansson i LHC i stället..
Det ser för jävla tunt ut om man sattsar på samma lag i år igen, det här laget skulle aldrig kunna slåss om guldet om så Staal kom hem.
Thuresson`s platts kanske man fyller i med en Dansk ( Degn ) som man inte vet mycket om.
Truppen behöver just nu säkra triumf kort som kan lyfta laget , Degn samt Staal är bara några av dom, man kan inte nöjja sig där.
MIF måste jue för tusan förstärka på alla fronterna, sattsa pengarna på Thomas Johansson i LHC i stället..
Det ser för jävla tunt ut om man sattsar på samma lag i år igen, det här laget skulle aldrig kunna slåss om guldet om så Staal kom hem.
Thuresson`s platts kanske man fyller i med en Dansk ( Degn ) som man inte vet mycket om.
Truppen behöver just nu säkra triumf kort som kan lyfta laget , Degn samt Staal är bara några av dom, man kan inte nöjja sig där.
Sv: Hockeyfest i Malmö idag...
19 Nicke:
Staal hoppas jag verkligen på, sen en center till, samt minst en hög klassig back...
---------
En center till? Kommer Stalle till MIF så blir det för spel som ytterforward inte som center enligt "Lillis".
Skriver Peter Andersson på nytt kontrakt så är backsidan klar.
Staal hoppas jag verkligen på, sen en center till, samt minst en hög klassig back...
---------
En center till? Kommer Stalle till MIF så blir det för spel som ytterforward inte som center enligt "Lillis".
Skriver Peter Andersson på nytt kontrakt så är backsidan klar.
Sv: Hockeyfest i Malmö idag...
kungjussi:
Hirsch är och har aldrig varit aktuell för MIF inför denna säsong då man har målvaktssidan klar redan.
Hirsch är och har aldrig varit aktuell för MIF inför denna säsong då man har målvaktssidan klar redan.
Sv: Hockeyfest i Malmö idag...
nek97raj: Jag är totalt ointresserad av Löven så jag har bara sett en match i år, den sista mot Rögle. Då spelade hela laget så sopigt att det inte är rättvisande skulle jag tro. Han verkar vara ok men de flesta säger att vi skulle tagit Erik Andersson istället...
Sv: Hockeyfest i Malmö idag...
Magnus: Du som bor i Umeå: Vad har Du för uppfattning om backförvärvet från Löven?
Sv: Hockeyfest i Malmö idag...
Magnus: Ja, det gäller att botanisera flitigt i de lägre serierna och i Danmark
Sv: Hockeyfest i Malmö idag...
kungjussi: Du tror vell inte att FBK fick Hyvönen för ett slump summa, Endast FBK, DIF, Frölunda samt HV71 som har råd med sånna spelare i dags läget.
Själv tycker jag att Percy ska börja stå lite mer för spelar värvningarna, just nu är det ju bara föreningen MIF med sinn egen Ekonomi som får stå för spelar inköpen....
När Sandström kom hem så var det jue percy som agera genom att skaffa sponsorer som skulle fixa ihop lönen till honom..
Men jag tycker inte att man ska ta risken hellir genom att köpa stora stjärnor med sky höga löner, för i längden så håller det inte, se på LHC som lider av ekonomi brist just nu..
Men där imot kan man testa en 3-4 spelare antingen från Alsvenskan eller AHL med flera ligor, för att se om dom faller in i smaken, det brukar oftast inte kosta så mycket.
Man gjorde jue så med Burke Henry, sen undrar jag om det var så smart av Bäckis/ Johansson att kicka Sjögren så tidigt.
Han hade nog kunnat blivit något om man bara hade givit honom lite tid på sig, men det var ju ett pressat läge för MIF, man förväntade sig att han skulle bli en stjärn kugge direkt liksom Burra när man plocka hem honom .
Staal hoppas jag verkligen på, sen en center till, samt minst en hög klassig back...
Lasse Degn tror jag mycket väl kan hamna i MIF inom kort.
Sen ska man arbeta mycket med juniorerna, och verkligen låta dom få pröva på, dom behöver också tid på sig, jag tror inte på att skapa en junior kedja, man ska skola in dom med dom äldre spelarna, exempl.. Jussi, Nielsen, Hammar.
Det blir säkert bättre nu med Lillis o Lusth.
Själv tycker jag att Percy ska börja stå lite mer för spelar värvningarna, just nu är det ju bara föreningen MIF med sinn egen Ekonomi som får stå för spelar inköpen....
När Sandström kom hem så var det jue percy som agera genom att skaffa sponsorer som skulle fixa ihop lönen till honom..
Men jag tycker inte att man ska ta risken hellir genom att köpa stora stjärnor med sky höga löner, för i längden så håller det inte, se på LHC som lider av ekonomi brist just nu..
Men där imot kan man testa en 3-4 spelare antingen från Alsvenskan eller AHL med flera ligor, för att se om dom faller in i smaken, det brukar oftast inte kosta så mycket.
Man gjorde jue så med Burke Henry, sen undrar jag om det var så smart av Bäckis/ Johansson att kicka Sjögren så tidigt.
Han hade nog kunnat blivit något om man bara hade givit honom lite tid på sig, men det var ju ett pressat läge för MIF, man förväntade sig att han skulle bli en stjärn kugge direkt liksom Burra när man plocka hem honom .
Staal hoppas jag verkligen på, sen en center till, samt minst en hög klassig back...
Lasse Degn tror jag mycket väl kan hamna i MIF inom kort.
Sen ska man arbeta mycket med juniorerna, och verkligen låta dom få pröva på, dom behöver också tid på sig, jag tror inte på att skapa en junior kedja, man ska skola in dom med dom äldre spelarna, exempl.. Jussi, Nielsen, Hammar.
Det blir säkert bättre nu med Lillis o Lusth.
Sv: Hockeyfest i Malmö idag...
kungjussi: Hyvönen var ju inte direkt svår att hitta då han spelade i NHL, däremot på tok för dyr för Mif:s kassa vågar jag lova. Vi får försöka hitta någon doldis som kan bli en ny Hannula då vi inte har samma ekonomiska muskler som FBK...
Sv: Hockeyfest i Malmö idag...
Vet inte om ni har snackat om ett nyförvärv på målvaktssidan och isf om Peter Hirsch i MoDo. Spelarna där verkar se sig om efter nya klubbar och ett paket med Hirsch och Staal skulle sitta fint.
Sen börjar det bli dags att öppna ögonen mot till ex. Finland igen. Varför kan Färjestad hitta en guldklimt som Hyvönen och inte MIF??
Ciao
Sen börjar det bli dags att öppna ögonen mot till ex. Finland igen. Varför kan Färjestad hitta en guldklimt som Hyvönen och inte MIF??
Ciao
Länkar:
http://www.sboif.com
http://www.sboif.com
Sv: Hockeyfest i Malmö idag...
Magnus: J20 kan betydligt bättre än så här..
HV var inte speciellt bra egentligen.
Tyckte det såg ut som om MIF hade lite dålig inställning...vilket verkar väldigt märkligt förståss.
Men tempot var tämligen lågt och försvarsspelet som man hade mot Huddinge var som bortblåst.
Kommer MIF bara upp i normal standard så ska dom ta HV.
För J18s del ser det dock mörkt ut.
Där blir det nog inte tal om nån vändning.
MIF spelade inte dåligt, tyvärr va MoDo bättre bara...
HV var inte speciellt bra egentligen.
Tyckte det såg ut som om MIF hade lite dålig inställning...vilket verkar väldigt märkligt förståss.
Men tempot var tämligen lågt och försvarsspelet som man hade mot Huddinge var som bortblåst.
Kommer MIF bara upp i normal standard så ska dom ta HV.
För J18s del ser det dock mörkt ut.
Där blir det nog inte tal om nån vändning.
MIF spelade inte dåligt, tyvärr va MoDo bättre bara...
j-18 bättre laget.
J-18 var klart bättre än Modo..
Hade 2 ribb träffar (en kan ha varit inne) och ett stolpskott så jag tror inte det är helt kört för j-18..
Hade 2 ribb träffar (en kan ha varit inne) och ett stolpskott så jag tror inte det är helt kört för j-18..
Sv: Hockeyfest i Malmö idag...
Hockeyfesten uteblev med två förluster, tråkigt. Verkar inte som om försvaret/målvakterna varit världsbäst direkt.
Nilstorp 78,3%
Hansson 82,1%
Det går fortfarande att vända men jag skulle tro att vi får vara nöjda med två semifinaler i år tyvärr...
Nilstorp 78,3%
Hansson 82,1%
Det går fortfarande att vända men jag skulle tro att vi får vara nöjda med två semifinaler i år tyvärr...
Sv: [J18] MIF - MoDo
MoDo, detta MoDo. Känns som om de för evigt måste vara en nagel i ögat på oss bara för att vi snodde deras Guld 94... J18 har nog försatt sin chans till final känns det som...
Sv: Jens Karlssons avstängning
Tycker Jens Karlsson ska få ett ordentligt straff så han missar resten av säsongen alt. någon match nästa säsong!
Sen tycker jag att man skulle börja med att ge pengastraff, d.v.s att spelarna som utför dumheterna tex Karlsson eller Sjögren får betala ett par tusen.
Tror att det blir effektivt!
Sen tycker jag att man skulle börja med att ge pengastraff, d.v.s att spelarna som utför dumheterna tex Karlsson eller Sjögren får betala ett par tusen.
Tror att det blir effektivt!
Länkar:
http://www.vik.se
http://www.vik.se
Sv: [J18] MIF - MoDo
Kom igen MIF, ta ledningen igen. :)
Hade glömt bort matchen totalt. Har varit precis bredvid hallen hela dagen på Ung Företagsamhets mässa, där jag stått vid en monter hela dagen (fruktansvärt tråkigt, men vad gör man inte för att få bra betyg ;)). Så det hade varit skönt att gå in och sätta sig och se lite hockey.
Såg förresten Frans Nielsen på mässan.
Hade glömt bort matchen totalt. Har varit precis bredvid hallen hela dagen på Ung Företagsamhets mässa, där jag stått vid en monter hela dagen (fruktansvärt tråkigt, men vad gör man inte för att få bra betyg ;)). Så det hade varit skönt att gå in och sätta sig och se lite hockey.
Såg förresten Frans Nielsen på mässan.
Sv: [J18] MIF - MoDo
Stefan:
snabba ryck
29.04 2 - 1 EQ MIF 28. LINDAHL, Robin
(19. NIELSEN, Martin)
28.53 1 - 1 EQ MODO 41. HEDMAN, Oscar
(39. HELLSTRÖM, Mattias)
snabba ryck
29.04 2 - 1 EQ MIF 28. LINDAHL, Robin
(19. NIELSEN, Martin)
28.53 1 - 1 EQ MODO 41. HEDMAN, Oscar
(39. HELLSTRÖM, Mattias)
Peter Messa
Peter Messa som är aktuell för spel i MIF Redhawks kommer med 95 % säkerhet lira i Leksand till hösten. Bara så ni vet var ni hörde det först...
[J18] MIF - MoDo
1-0 12,12 Martin Nielsen (Martin Persson) 5 mot 4
efter första perioden till MIF.
10-10 i skott
efter första perioden till MIF.
10-10 i skott
Sv: Hockeyfest i Malmö idag...
Magnus: Mmm det är hockeyfest men för personer som jobbar normalt är det omöjligt att få följa hela J18-marschen mot SM-final... Matchstart 15:30. Det suger.
Däremot hoppas jag att SAMTLIGA som vill bidra till att MIFs J20-lag går till final infinner sig 19:00 på Isstadion, vi ska bära fram pågarna. Vi blir många om just DU kommer!! KOM TILL ISSTADION IKVÄLL!
Däremot hoppas jag att SAMTLIGA som vill bidra till att MIFs J20-lag går till final infinner sig 19:00 på Isstadion, vi ska bära fram pågarna. Vi blir många om just DU kommer!! KOM TILL ISSTADION IKVÄLL!
Hockeyfest i Malmö idag...
...tänk om man fick vara där! Både j18 och j20 semifinaler, bara att packa matlådan och bege sig till Isstadion för er som kan, era lyckliga statar!
Sv: Jens Karlssons avstängning
Stefan: Ddet är inte lönt att bry sig i hur diciplin nämnden dömmer, de är hur som helst ett enda stort skämt och omöjliga att ta på allvar. Det är tydligen värre att slå hål i luften, manga plexiglas eller att vifta lite mot varandra än att verkligen skada någon!
Sv: Jens Karlssons avstängning
Stefan: Mmm som sagt jag tycker reglerna är märkliga - mesiga framförallt...
Sv: Jens Karlssons avstängning
Johan:
notera detta:
Johan Rosén, Leksand - fem matcher för ett slag mot en linjedomare under ett slagsmål
Pekka Lindmark fick 9 matcher för att han "hyttade" med klubban.
Kapanen sprutade tydligen vatten på domaren igår när han vart sur utan åtgärd.
notera detta:
Johan Rosén, Leksand - fem matcher för ett slag mot en linjedomare under ett slagsmål
Pekka Lindmark fick 9 matcher för att han "hyttade" med klubban.
Kapanen sprutade tydligen vatten på domaren igår när han vart sur utan åtgärd.
Sv: Jens Karlssons avstängning
Stefan: Jag minns inte hur mycket Wernblom o company fick det året då Bäckis tog MODO till semi (förlust mot DIF), men då handlade det bara om att slå klubbor i plexiglas.
Jens Karlsson gick in med nävarna alldeles för högt (huvudhöjd) och jag tycker det skall betraktas som grovt.
Sen tycker jag det är skandal att en spelare som kastar handskarna i ett slagsmål där båda spelarna slåss lika ivrigt automatiskt ska bli avstängd minst en match. Mer hockeyvåld på isen hade ökat stämningen i hallarna, lagkänslan hos klubbarna och kanske höjt intresset för hockey - riktig hockey - i Sverige...
Jens Karlsson gick in med nävarna alldeles för högt (huvudhöjd) och jag tycker det skall betraktas som grovt.
Sen tycker jag det är skandal att en spelare som kastar handskarna i ett slagsmål där båda spelarna slåss lika ivrigt automatiskt ska bli avstängd minst en match. Mer hockeyvåld på isen hade ökat stämningen i hallarna, lagkänslan hos klubbarna och kanske höjt intresset för hockey - riktig hockey - i Sverige...
Sv: Jens Karlssons avstängning
Johan:
men det är väl skoj som ungdom bli avstängd i 10 säsonger :)
Undrar om avstägningen bara gäller i Sverige eller överallt isf :D
själv hoppas jag på 9matchers avstängning precis som för Sjögrens tackling tidigare iår...
men det är väl skoj som ungdom bli avstängd i 10 säsonger :)
Undrar om avstägningen bara gäller i Sverige eller överallt isf :D
själv hoppas jag på 9matchers avstängning precis som för Sjögrens tackling tidigare iår...
Jens Karlssons avstängning
Saxat ur Expressens nättidning (hela artikeln finns på länktips)...
"...Utvisningen för checking to the head medförde matchstraff med automatisk avstängning. Hur många matcher det blir bestämmer disciplinnämnden i dag när domaren Christer Lärking lämnar in videobandet från matchen för bedömning.
Men med tanke på hur nämnden dömt i liknande fall under säsongen kan det bli 510 matcher.
Jag tar mitt straff, hur långt det än blir. Just nu mår jag säkert sämre än Wallenberg, säger Jens Karlsson.
Conny Evensson är mycket kritisk mot syndabocken.
Sådana här smällar tar vi verkligen avstånd ifrån och accepterar att Jens blir avstängd. Vi blev lite tagna av det som hände och kom av oss i spelet, säger Evensson...."
Visst var det inget vackert tilltag - men är inte 510 matchers avstängning lite väl hårt... Det rör sig om ca 10 elitseriesäsonger ju... :)
"...Utvisningen för checking to the head medförde matchstraff med automatisk avstängning. Hur många matcher det blir bestämmer disciplinnämnden i dag när domaren Christer Lärking lämnar in videobandet från matchen för bedömning.
Men med tanke på hur nämnden dömt i liknande fall under säsongen kan det bli 510 matcher.
Jag tar mitt straff, hur långt det än blir. Just nu mår jag säkert sämre än Wallenberg, säger Jens Karlsson.
Conny Evensson är mycket kritisk mot syndabocken.
Sådana här smällar tar vi verkligen avstånd ifrån och accepterar att Jens blir avstängd. Vi blev lite tagna av det som hände och kom av oss i spelet, säger Evensson...."
Visst var det inget vackert tilltag - men är inte 510 matchers avstängning lite väl hårt... Det rör sig om ca 10 elitseriesäsonger ju... :)
Sv: Janne Hammar
CoolaKoffe:
hmmm mycket konstigt då varken tidningar eller andra fått informationen om Hammars kontrakt när jag uppdaterade det då han skrev på precis innan jag uppdaterade om det..
Skickligt av dig isf..
hmmm mycket konstigt då varken tidningar eller andra fått informationen om Hammars kontrakt när jag uppdaterade det då han skrev på precis innan jag uppdaterade om det..
Skickligt av dig isf..
Sv: Janne Hammar
Robert P:
Exakt - det undrar jag med!
Officiella hemsidan var självklart före med den nyheten. Tror jag skrev artikeln om Hammar drygt en timme efter så CoolaKoffe det du skriver här stämmer icke...
Exakt - det undrar jag med!
Officiella hemsidan var självklart före med den nyheten. Tror jag skrev artikeln om Hammar drygt en timme efter så CoolaKoffe det du skriver här stämmer icke...
Sv: Janne Hammar
Stefan.Svenskafans.com uppdaterar mkt snabbare fö att när ja va där i svenskafans.com då stog den artikeln då gick ja in på mifredhawks.com fast du ahde aldrig skrvit d då
SCORING LEADERS IN SMÅKRONORNA/TEAM
1. Linus Videll, f, AIK 17matcher 8mål 4ass 12poäng 0utv 11 +mål 10 -mål +1 totalt
2. Carl Söderberg, f, MIF Redhawks 17matcher 8mål 1ass 9poäng 4utv 16 +mål 7 -mål +9 totalt
3. Loui Eriksson, f, Västra Frölunda HC 17 matcher 5mål 4ass 9poäng 10 utv 8 +mål 14 -mål -6 totalt
4. Bobby Williams, f, Leksands IF 17matcher 4mål 5ass 9poäng 18utv 9 +mål 5-mål +4 totalt
5. Christopher Lindholm, f, Leksands IF 13matcher 5mål 2ass 7poäng 8utv 9 +mål 9 -mål 0 totalt
2. Carl Söderberg, f, MIF Redhawks 17matcher 8mål 1ass 9poäng 4utv 16 +mål 7 -mål +9 totalt
3. Loui Eriksson, f, Västra Frölunda HC 17 matcher 5mål 4ass 9poäng 10 utv 8 +mål 14 -mål -6 totalt
4. Bobby Williams, f, Leksands IF 17matcher 4mål 5ass 9poäng 18utv 9 +mål 5-mål +4 totalt
5. Christopher Lindholm, f, Leksands IF 13matcher 5mål 2ass 7poäng 8utv 9 +mål 9 -mål 0 totalt
Sv: Österby klar !
miffo: Precis, det är bra med ett år, om han lyckas kommer han säkert stanna, om inte så blir vi av med honom lätt...
1 års kontrakt är underskattade...
1 års kontrakt är underskattade...
Sv: Österby klar !
Jag tror man skrev 1års kontrakt för att han ska visa att han vill vara kvar i MIF :-)
Sv: Österby klar !
Någon som vet varför det bara skrevs ett 1-årskontrakt med Österby? Om han nu är så bra som alla påstår, inkl. Lundh varför inte skriva ett flerårskontrakt? Eller tror Lundh ändå att han kan bli en flopp och vågar inte satsa fullt ut?
Eller var det Österby som inte vill skriva längre än 1 år?
Eller var det Österby som inte vill skriva längre än 1 år?
« Föregående · 246721 · Nästa »