« Föregående · 276596 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Broderfolket
MoK GG: Jo, precis.
Sedan har ju inte Renberg & Höglund rosat marknaden precis.
Den förstnämnde var kass även i OS
Sedan har ju inte Renberg & Höglund rosat marknaden precis.
Den förstnämnde var kass även i OS
Sv: Broderfolket
nek97raj: Precis det är backsidan som är för svag i år. Lidström o co saknas enormt
Sv: Broderfolket
Johan: jomen, så brukar det vara, utom 1991, då ingen match förlorades. Tre kronor verkar ok, förutom backsidan, som är allt för klen, i bokstavlig och bildlig mening
Sv: Nyförvärv
CoolaKoffe:
Svårt att tänka så också. Se på Anaheim, de plockade den där Holmqvist utan att han ens spelat nåt i VM. Som nån skrev längre ner. De plockar i stort sett vem som helst för det är så gott som gratis..som att sno godis från småbarn ungefär..
Svårt att tänka så också. Se på Anaheim, de plockade den där Holmqvist utan att han ens spelat nåt i VM. Som nån skrev längre ner. De plockar i stort sett vem som helst för det är så gott som gratis..som att sno godis från småbarn ungefär..
Länkar:
http://www.sportzonen.com
http://www.sportzonen.com
Sv: Nyförvärv
Det är riktigt konstigt att man inte fyller upp de uppenbara luckor som finns, eftersom man för inte så längesedan deklarerade att man skulle ha fem kedjor varav en juniorkedja.
Faktum är att vi dessutom riskerar tappa två tongivande spelare, Mika och Stalle. Det känns inte direkt lovande!
Förstår inte hur man kan pririotera saker som att köpa loss Peter Andersson från ett guldkantat kontrakt för att sen inte ha råd med något annat!
I nuläget, som det ser ut nu, tycker jag det är bättre att i så fall ha TVÅ junisfemmor, bara man har en bred trupp. Det skapar ändå viss konkurrens. Utan konkurrens till vem som får vara med och leka så blir det aldrig aldrig guld, MIF kommer aldrig bli ett topplag igen om man inte breddar truppen!!!
Faktum är att vi dessutom riskerar tappa två tongivande spelare, Mika och Stalle. Det känns inte direkt lovande!
Förstår inte hur man kan pririotera saker som att köpa loss Peter Andersson från ett guldkantat kontrakt för att sen inte ha råd med något annat!
I nuläget, som det ser ut nu, tycker jag det är bättre att i så fall ha TVÅ junisfemmor, bara man har en bred trupp. Det skapar ändå viss konkurrens. Utan konkurrens till vem som får vara med och leka så blir det aldrig aldrig guld, MIF kommer aldrig bli ett topplag igen om man inte breddar truppen!!!
Sv: Nyförvärv
Stefan:
Tycker mig känna igen mönstret med att man är nöjd med truppen och att man har på sig till 31 Jan. Fruktansvärt irriterande.
Fattar inte hur man tänker. I slutet på oktober när vi hade 6-7 spelare skadade samtidigt och knappt fick ihop tre femmor med alla juniorspelare i A-truppen så sa dem. Vi måste ha en bredare trupp. Jo jag tackar...
4 förluster har vi inför nästa säsong. 3 har kommit. Som det ser ut just nu har vi TVÅ centrar som är RIKTIGA centrar. Det håller inte med att säga "Ja men Frans, Mackan, Staal och Jussi kan spela centrar om det behövs). Vem som helst måste ju inse fakta att en center behövs till, MINST! Vad är det för idioter som driver denna klubben egentligen? Inget hjärta nånstans. Ingen bryr sig. FAKK!
Tycker mig känna igen mönstret med att man är nöjd med truppen och att man har på sig till 31 Jan. Fruktansvärt irriterande.
Fattar inte hur man tänker. I slutet på oktober när vi hade 6-7 spelare skadade samtidigt och knappt fick ihop tre femmor med alla juniorspelare i A-truppen så sa dem. Vi måste ha en bredare trupp. Jo jag tackar...
4 förluster har vi inför nästa säsong. 3 har kommit. Som det ser ut just nu har vi TVÅ centrar som är RIKTIGA centrar. Det håller inte med att säga "Ja men Frans, Mackan, Staal och Jussi kan spela centrar om det behövs). Vem som helst måste ju inse fakta att en center behövs till, MINST! Vad är det för idioter som driver denna klubben egentligen? Inget hjärta nånstans. Ingen bryr sig. FAKK!
Sv: Nyförvärv
Magnus: Joo...är man nöjd med nuvarande trupp så är man säkert nöjd med att hamna utanför slutspelet igen.
Eller kanske tillome kvala...
Var det inte någon som sa att vi hade för liten trupp ifjor?
Rätta mig om jag har fel, men har vi inte ännu mindre trupp nu?!
Håhåjaja...blir väl o rusta sig för ännu en tuff säsong.
Eller vi kanske satsar på en Minnesota / Timrå grej...
Eller varför inte en Carolina anno 01/02..
Eller kanske tillome kvala...
Var det inte någon som sa att vi hade för liten trupp ifjor?
Rätta mig om jag har fel, men har vi inte ännu mindre trupp nu?!
Håhåjaja...blir väl o rusta sig för ännu en tuff säsong.
Eller vi kanske satsar på en Minnesota / Timrå grej...
Eller varför inte en Carolina anno 01/02..
Sv: Nyförvärv
Magnus:
pratade med Lillis i Söndags och man har ingen brådska med flera nyförvärv man är nöjda med truppen man har samtidigt som man har på sig till sista januari att förstärka truppen.
Urvalet på marknaden är inte speciellt stort just nu... det blir klarare när NHL rensat ut det dem vill ha och inte ha :)
pratade med Lillis i Söndags och man har ingen brådska med flera nyförvärv man är nöjda med truppen man har samtidigt som man har på sig till sista januari att förstärka truppen.
Urvalet på marknaden är inte speciellt stort just nu... det blir klarare när NHL rensat ut det dem vill ha och inte ha :)
Sv: Broderfolket
nek97raj: Jag vet faktiskt inte hur poängsystemet fungerar. kan bara hoppas att hockeyn INTE har handbollen som förebild. Med det systemet som användes sist blev Sverige tvugna att kvala in till nästa mästerskap ju. Bara för de förlorade mot "fel" lag.
Tyckte Ennhåell-pågarna ryckte upp sig idag men de hade inte "de berömda marginalerna" med sig. Men det hör till, ska Serie vinna VM i hockey måste de förlora i "grundserien", så brukar det väl va..?
Forza Stalle.
Tyckte Ennhåell-pågarna ryckte upp sig idag men de hade inte "de berömda marginalerna" med sig. Men det hör till, ska Serie vinna VM i hockey måste de förlora i "grundserien", så brukar det väl va..?
Forza Stalle.
Nyförvärv
Undrar om det jobbas på några fler nyförvärv i klubben? Börjar tvivla nu efter att Casparsson skrivit på för LHC för tre år till. Han var kanske inte drömbacken precis men han hade säkert varit en fullgod ersättare till Öhman. Dessutom finns en stor risk att både Staal och Hannula försvinner som sagt och då är det kul. Då har vi en trupp som är hästlängder sämre än i fjol och det blir säkert bra...
Sv: Broderfolket
nek97raj: Jo det är ju tur dom gör det sen kommer ju inte precis Sundin försämra laget. Blir nog en intressant match.
Sv: Broderfolket
MoK GG: Ja, känns osäkert.
Tre kronor spelar dock alltid bättre mot bättre lag.
Hoppas på en kul match iaf
Tre kronor spelar dock alltid bättre mot bättre lag.
Hoppas på en kul match iaf
Sv: Broderfolket
nek97raj: Var för feg för att tippa den matchen för det känns som det kan gå hur som helst. kanske Fördel Kanada om man ser till dom 2 tidigare matcherna. Sen satsar jag aldrig emot mitt eget lag då skiter jag hellre i det
Sv: Broderfolket
MoK GG: svårt att hämta upp i internationell hockey, ja.
Vad har du tippat i matchen Sve-Kanada?
Vad har du tippat i matchen Sve-Kanada?
Sv: Broderfolket
nek97raj: Jo men det är väl enda sympatierna man har med Schweiz annars. Hade vart kul om Danmark kunde vinna lite, men kul iaf att dom slog USA och får spela A-VM även nästa år. Tyvärr hade jag ju även satsat att vitryssland skulle slå Lettland men det går ju sådär med den saken
Sv: Broderfolket
nek97raj: Ja men Danmark och Schweiz är ju redan klara, så det är lugnt... Snacka om hur viktig 5-2 vinsten mot USA var för Danmark... 2-5 nu...
Sv: Broderfolket
nek97raj: Bra för min del då jag satsat pengar på att Schweiz slår just Danmark idag :)
Sv: angående frölunda matchen
nek97raj: Har inte direkt något som passar in i Malmös gästbok så jag passar tills jag har något vettigt att säga. Vilket fler kanske borde göra :) ha det gött!
Sv: angående frölunda matchen
Ljunggren:
*suck*...att en vuxen människa kan vara så pinsam.
Tack för mig, adjö.
*suck*...att en vuxen människa kan vara så pinsam.
Tack för mig, adjö.
Sv: angående frölunda matchen
nek97raj: Jo numera har tråden ballat ur kan man säga men jag och Liepins försökte föra en vettig debatt men det fallerade brutalt.
Sv: angående frölunda matchen
MoK GG: Det får man säkert, jag är ingen åsiktspolis, men nu tycks tråden ha tappats helt
Sv: angående frölunda matchen
Ljunggren:
Men fatta att det inte haft att göra med Goa Gubbar!
nek: Vart har det att göra då? Här inlägget skrevs...
Men fatta att det inte haft att göra med Goa Gubbar!
nek: Vart har det att göra då? Här inlägget skrevs...
Länkar:
http://www.sportzonen.com
http://www.sportzonen.com
Sv: angående frölunda matchen
liepins: denna diskussion tycks mig något malplacerad i detta forum för Malmö IF.
Sv: angående frölunda matchen
Johan: Jodå, det finns det en del både om Gbg publiken och dess snutar.. Är det derby så är det, det har varit en hel del box genom tiderna i Gbg - sen kan de påstå att de är hur "goa" som helst...
Sv: angående frölunda matchen
Johan:
Jo det kan säkert vara lite småkul att få hela publiken mot sig, ganska mäktig visselkoncert oftast;)
Men iaf..ni gör som ni vill. Vad vi ville säga var att Hata inte skanderas i Scandinavium som lille honken vill mena på...
Jo det kan säkert vara lite småkul att få hela publiken mot sig, ganska mäktig visselkoncert oftast;)
Men iaf..ni gör som ni vill. Vad vi ville säga var att Hata inte skanderas i Scandinavium som lille honken vill mena på...
Länkar:
http://www.sportzonen.com
http://www.sportzonen.com
Sv: angående frölunda matchen
liepins: Ja visst är det trevligare med ramsor som hyllar det egna laget men det är skapligt kul också att sjunga anti-ramsor eftersom folk INTE skrattar, inte i Scandinvaium, där sätter busvisslings-sången igång från 10'000 pers som känner sig grymt provocerade, och det är kul! Förnedrings-sånger är bra, det skapar exakt rätt sorts hat som man vill ha som bortaklack.
Ljunggren: Det finns mycket otrevligare ramsor i er sångbok än så om jag inte hört fel... :)
Ljunggren: Det finns mycket otrevligare ramsor i er sångbok än så om jag inte hört fel... :)
Sv: angående frölunda matchen
Johan:
Var en massa sarkasm i mitt inlägg;)
Nä men är bara så trött på inlägg ala honken22. Meningslöst värre.
Givetvis finns det idioter bland GG. Är själv inte medlem där så kan inte uttala mig för mycket direkt.
När ni kör "hata Göteborg" ramsor kan jag lova att folk bara skrattar åt er, så jävla tröttsamt med sånt. Se på klackarna inom fotbollen, hata-ramsorna börjar försvinna även därifrån. Tycker som dem att det är fan så mycket roligare med "schyssta" ramsor..du måste väl hålla med om det iaf?;)
Var en massa sarkasm i mitt inlägg;)
Nä men är bara så trött på inlägg ala honken22. Meningslöst värre.
Givetvis finns det idioter bland GG. Är själv inte medlem där så kan inte uttala mig för mycket direkt.
När ni kör "hata Göteborg" ramsor kan jag lova att folk bara skrattar åt er, så jävla tröttsamt med sånt. Se på klackarna inom fotbollen, hata-ramsorna börjar försvinna även därifrån. Tycker som dem att det är fan så mycket roligare med "schyssta" ramsor..du måste väl hålla med om det iaf?;)
Länkar:
http://www.sportzonen.com
http://www.sportzonen.com
Sv: angående frölunda matchen
Johan: Bättre än "Hata Göteborg" kan du räkna med att det finns.
Mel Gubben Noak
" När vi går på ishockey i Scandinavium.
Kommer tjocka vakten
Vill utöva makten
Bara för att vi hörs mest i Scandinavium
När vi går på ishockey i Scandinavium.
Kommer feta snuten
Och vill slänga ut en
Bara för att vi hörs mest i Scandinavium"
Men det krävs ju att man verkligen hörs mest då förståss...
Mel Gubben Noak
" När vi går på ishockey i Scandinavium.
Kommer tjocka vakten
Vill utöva makten
Bara för att vi hörs mest i Scandinavium
När vi går på ishockey i Scandinavium.
Kommer feta snuten
Och vill slänga ut en
Bara för att vi hörs mest i Scandinavium"
Men det krävs ju att man verkligen hörs mest då förståss...
Sv: Staalmannen
MrLeth: tak for svaret ang. Martin og Jannik. :)
Og så glæder jeg mig til mødet med Tre Kronor. Stalle, Frans og co. mod Foppa, Sundin og Salo. DET er stort. Hvis Danmark vinder idag mod Schweitz og i kval kampene mod Letland/Belarus (som vi før har vundet over flere gange) så ligner det altså en kvartfinale. ;)
Og så glæder jeg mig til mødet med Tre Kronor. Stalle, Frans og co. mod Foppa, Sundin og Salo. DET er stort. Hvis Danmark vinder idag mod Schweitz og i kval kampene mod Letland/Belarus (som vi før har vundet over flere gange) så ligner det altså en kvartfinale. ;)
« Föregående · 276596 · Nästa »