« Föregående · 294178 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MIF - FBK
Magnus: Nä, våra backar får definitivt inte gå sönder. Speciellt inte Peter Andersson eller Petri Liimatainen. De är dyrbara de två.
Va kul det vore om det kunde lossna för Mattsson i år. Där har vi ju en målskytt av rang. Tänk om han och Sundblad kunde ösa in mål, typ göra 20-25 mål vardera. Det skulle betyda mycket det. Och vidare att danskkedjan verkligen lyckas fullt ut och att även Jussi gör en bra säsong. Och sist men inte minst att våra juniorer lyckas och att Hadelöv visar att han är landslagsmässig i målet.
Om allt detta lyckas så lirar vi lätt slutspel till våren!!!!
Va kul det vore om det kunde lossna för Mattsson i år. Där har vi ju en målskytt av rang. Tänk om han och Sundblad kunde ösa in mål, typ göra 20-25 mål vardera. Det skulle betyda mycket det. Och vidare att danskkedjan verkligen lyckas fullt ut och att även Jussi gör en bra säsong. Och sist men inte minst att våra juniorer lyckas och att Hadelöv visar att han är landslagsmässig i målet.
Om allt detta lyckas så lirar vi lätt slutspel till våren!!!!
Sv: MIF - FBK
Magnus: Hörde bara matchen på radion, men är ändå nöjd. FBK är stora guldfavoriter. Men jag förstår inte de som lagt upp spelschemat. Har de något emot Mif??? De tre första matcherna möter Mif SM-tvåan, mästarna och sedan tippade topplaget MoDo i Ö-vik. Är jättenöjd om Mif bärgar nån poäng i de återstående två inledningsmatcherna av serien.
Sv: Backarna i MIF
anders:Säg till Stephan Lundh =)
men jag kan hålla med att de andra backarna håller allsvensk klass
men en av backarna borde få lite mer speltid är faktiskt Johan Björk
men jag kan hålla med att de andra backarna håller allsvensk klass
men en av backarna borde få lite mer speltid är faktiskt Johan Björk
Sv: Sundblad
Jag tror laget får en kick med nya tränare och når slutspelet denna säsong. Men en back (en bra sådan, inte en som ska spela i sista backparet) till bör nog värvas, för att jag ska vara helt nöjd med truppen. Sen får ju Lillis komma med lite överraskningar om han vill. ;)
Truppen är ju t ex mycket bättre än säsongen 2001/2002, och då kom MIF sexa. Tyvärr så betyder det ju ingeting. :P
Jag räknar med att Hannula finns med i truppen, när jag för dessa tankar. Men om han försvinner, ser ju läget lite annorlunda ut...
Truppen är ju t ex mycket bättre än säsongen 2001/2002, och då kom MIF sexa. Tyvärr så betyder det ju ingeting. :P
Jag räknar med att Hannula finns med i truppen, när jag för dessa tankar. Men om han försvinner, ser ju läget lite annorlunda ut...
Sv: Backarna i MIF
Johan: Men käre gud, skulle de som är kvar vara bra då? Petri o Norgren kan jag hålla med om. Men de övriga??? Många säger att målskyttet är felet men käre gud, titta vilka backar vi har istället. Visst de är säkert stjärnor i allsvenskan men inte i elitserien. Köp in bättre backar. När ska Mifledningen fatta detta????
Backarna i MIF
Jag är till skillnad från många inte så pessimistisk till vår backbesättning kommande säsong. jag anser den vara betydligt bättre än förra säsongen, med viss modifikation: jag har inte studerat Österby på plan.
Argument för detta då. Vi har "tappat" gamla trotjänarna "Fjuss" Hasselblad och Öhman. Men dessa var verkligen inte mycket till elitseriebackar den sista säsongen!!!
Nu får istället Österby (scoutad under flera ÅR av Lillis) och Björk (imponerar på mig) chansen. Så visst är det bättre nu!
Det finns ingen Johan Tornberg längre. Inget lag har en Tornberg.
Forza MIF.
Argument för detta då. Vi har "tappat" gamla trotjänarna "Fjuss" Hasselblad och Öhman. Men dessa var verkligen inte mycket till elitseriebackar den sista säsongen!!!
Nu får istället Österby (scoutad under flera ÅR av Lillis) och Björk (imponerar på mig) chansen. Så visst är det bättre nu!
Det finns ingen Johan Tornberg längre. Inget lag har en Tornberg.
Forza MIF.
« Föregående · 294178 · Nästa »
följer matchen via MIF radion, har tyvärr inte tillgång till PPV annars hade jag sett matchen istället för att sitta här :)
3-17 i skott 2-1 i mål låter trevligt det tycker jag :)