« Föregående · 76667 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MIF i SM-final?
Men peta Hasselblad!..låna ut han ellir nått!!.man ska få kämpa stenhårt för att ta en platts i nästa års MIF!
Sv: MIF i SM-final?
Jasså NallePhu, ja, det är ju inte så bra, då är det kanske bättre att avstå från Toporowski. Synd, det är en härlig spelartyp.
mIFS jUNIORER
Måste applådera Mifs juniorer. Var en mycket sevärd och spännande match igår.
Synd bara att inte puckuslingen ville in på något av de fina frilägena men jag skall inte säga något om det.
Hade det varit jag själv som skjutit hade jag förmodligen missat hela målet.
Skall bli mycket intressant att se dessa killar i A-truppen nästa år.
Synd bara att inte puckuslingen ville in på något av de fina frilägena men jag skall inte säga något om det.
Hade det varit jag själv som skjutit hade jag förmodligen missat hela målet.
Skall bli mycket intressant att se dessa killar i A-truppen nästa år.
Sv: Sundis hade rätt!
Jag håller faktiskt inte med dig, tycker att det är en kraftig överdrift.
MIF är ett bra lag. Håller däremot med om att de spelare som inte finns i truppen inför nästa säsong,har med all rätt blivit bort plockade.
Jag tycker tvärtom, att nu har man en bra stumme att bygga en framtid av. Det som behövs är, en rörlig back till en bra Center och en
måltjuv. Kompletera detta med ett par hungriga juniorer och det är vi som förlorar mot Färjestad nästa års SM final.
Men i år måste värvningarna bli klockrena. Då menar jag inte att det måste vara några extrema spelare, utan mer i riktningen att det blir rätt rollspelare, som passa in i spelsystemet.
Vi kan ta New York Rangers som ett exempel: Värdens dyraste trupp
men missar ändå Play off spelet. Inte logiskt, men man måste ha ett homogent lag.
Dessutom tycker faktiskt jag att sett över hela säsongen, var Rydmark
MIFs bästa spelare. Thuresson var inte heller han dålig,
MIF är ett bra lag. Håller däremot med om att de spelare som inte finns i truppen inför nästa säsong,har med all rätt blivit bort plockade.
Jag tycker tvärtom, att nu har man en bra stumme att bygga en framtid av. Det som behövs är, en rörlig back till en bra Center och en
måltjuv. Kompletera detta med ett par hungriga juniorer och det är vi som förlorar mot Färjestad nästa års SM final.
Men i år måste värvningarna bli klockrena. Då menar jag inte att det måste vara några extrema spelare, utan mer i riktningen att det blir rätt rollspelare, som passa in i spelsystemet.
Vi kan ta New York Rangers som ett exempel: Värdens dyraste trupp
men missar ändå Play off spelet. Inte logiskt, men man måste ha ett homogent lag.
Dessutom tycker faktiskt jag att sett över hela säsongen, var Rydmark
MIFs bästa spelare. Thuresson var inte heller han dålig,
Sv: Sundis hade rätt!
alla övriga spelare som jag nämnde står jag fast vid att jag ville peta skall det så och inget annat. Och mif har också petat en del av de spelarna jag ville ha bort och det känns bra!
Sundis hade rätt!
MIF hade inte en chans mot HV71 i kvartsfinalen och Färjestad tog hem SM-Guldet enkelt. Det blev som jag trodde. Min kritik var alltså befogad. Alla som sågade mig får kanske ta en tankeställare.
Nubben och alla andra: Visst min besvikelse var stor när laget åkte ut mot HV71 och att peta Thuresson och Rydmark var kanske att ta i. Men för att vinna SM-Guld tror jag att våra centrar inte håller måttet. alla övriga spelare står jag fast vid att jag ville peta. Norgren och Öhman ska vi ha kvar om vi inte hittar bättre alternativ som jag skrev innan.
Nubben och alla andra: Visst min besvikelse var stor när laget åkte ut mot HV71 och att peta Thuresson och Rydmark var kanske att ta i. Men för att vinna SM-Guld tror jag att våra centrar inte håller måttet. alla övriga spelare står jag fast vid att jag ville peta. Norgren och Öhman ska vi ha kvar om vi inte hittar bättre alternativ som jag skrev innan.
Sm-finalen
Sådärja...nu har man precis kommit hem från Sm-finalen i Stockholm...
Och man kan ju bara göra ett enkelt konstaterande.
Det måste vara lite pinsamt för Frölundaspelarna att de få tillresta supportrarna (läs föräldrarna) knappt ens orkade klappa när guldet var klart.
Istället ekade ramsan "Vi älskar Malmö" när slutsignalen gått... :o)
Jaja...Kul va det...men trött e man.
Här ska sovas...
Och man kan ju bara göra ett enkelt konstaterande.
Det måste vara lite pinsamt för Frölundaspelarna att de få tillresta supportrarna (läs föräldrarna) knappt ens orkade klappa när guldet var klart.
Istället ekade ramsan "Vi älskar Malmö" när slutsignalen gått... :o)
Jaja...Kul va det...men trött e man.
Här ska sovas...
Sv: MIF i SM-final?
Nu är det bara så att den svenska klubb som värvar Toporowski får betala retroaktivt den skatt på Toporowski då han varit i Luleå under sk artistskatt.
Mif Juniorer
Kul!!!! att se juniorerna, dom var riktigt bra hoppas nu att man tar med några i A-laget.
Sv: MIF i SM-final?
Kan inte göra annat än hålla med "nek97raj", Shayne Tporowski vore nog bra för MIF, lite av en Niklas Sundblad typ.
Förresten, varför inte försäka få tillbax honom? Niklas har väl aldrig snittat under 20 mål på en säsong?
Förresten, varför inte försäka få tillbax honom? Niklas har väl aldrig snittat under 20 mål på en säsong?
Sv: MIF i SM-final?
Tycker att "Lillis" skulle försöka värva Luleås Toporowski, en rivig spelare och måltjuv.
Sv: MIF i SM-final?
Olausson lär inte komma till MIF, han har väl hus i karlstad.. och jag hoppas inte han kommer heller.. 100 år gammal? :-)
Sv: MIF i SM-final?
Va fan har hänt med Malmö?
Jag kom ihåf för några år sedan då var Malmö kända för sin fysiska och brutala spelstil!
Va har hänt me det?
Allt har ju försvunnit nu är Malmö mest känt för sin mesiga spelstil åker runt och dutta varandra va fan använd kroppen.
/Ciao!
Jag kom ihåf för några år sedan då var Malmö kända för sin fysiska och brutala spelstil!
Va har hänt me det?
Allt har ju försvunnit nu är Malmö mest känt för sin mesiga spelstil åker runt och dutta varandra va fan använd kroppen.
/Ciao!
Sv: MIF i SM-final?
Köp hem Fredrik Olausson????
Va är det du jiddrar om har vi inte nog med gubbar i laget.
Jag tycker också att Hasselblad är för slö, men hur snabb
är Fredrik Olausson då?
Fan så mycket bättre att köpa hem Hävelid eller Andreas Lilja....
Så sluta tjata om Olausson för han få inte komm a te MIF....
Va är det du jiddrar om har vi inte nog med gubbar i laget.
Jag tycker också att Hasselblad är för slö, men hur snabb
är Fredrik Olausson då?
Fan så mycket bättre att köpa hem Hävelid eller Andreas Lilja....
Så sluta tjata om Olausson för han få inte komm a te MIF....
Sv: MIF i SM-final?
Mifmagnus
Jag håller med dig till stora delar. Jag tror inte att det är så enkelt
att säga vad som är fel.
Många frågor måste ställas.
Har vi fel spelare? Har vi rätt spelsystem? Har vi rätt spelare för vårt nuvarande spelsystem? Hittar MIF rätt kedjekombinationer. Många gånger när en spelare bytar klubb, blir de antingen bättre eller sämre.
Det är sällan eller aldrig att de presterar samma resultat. Detta måste
bero på att man får en roll som passar eller kedjekompisar, som man fungerar tillsammans med och omvänt när det inte fungerar. Viktigaste är att man har rätt spelare för rätt uppgift.
Passar spelaren in i vårt spelsystem? Ytterligare en fråga som jag tror är viktig är. Hur kan vi få ut mer av våra befintliga spelare med detta nyförvärv. Skulle vi kunna utnyttja tex Lindqvist bättre om vi haft en riktig måltjuv i laget. Skulle hans förmåga att slå smörpass kunnat utnyttjats bättre om han spelat i en rap formation med en spelare som drog på sig markeringar och en måltjuv, troligt anser jag. Man kan inte heller ha en eller två rappa spelare / kedja. För att få maximal effekt måste alla hänga med för annars får man bara vänta in sin kolleger och möjligheterna är borta. Se på Färjastad, dom spelar som en enhet. Det ser nästan ut som en våg,
som drar fram och tillbaka över isen. Alla är samlade. Det kräver naturligtvis bra spelare, men också att de fungerar bra tillsammans.
Alltså vilken typ av spelare är viktigare än vem!
Men en sak är säker att fortsätter man att peta med klubban istället för att tackla motståndarna, blir det en kort säsong även nästa år.FÖRMYCKET PUCKPETERI.
Jag håller med dig till stora delar. Jag tror inte att det är så enkelt
att säga vad som är fel.
Många frågor måste ställas.
Har vi fel spelare? Har vi rätt spelsystem? Har vi rätt spelare för vårt nuvarande spelsystem? Hittar MIF rätt kedjekombinationer. Många gånger när en spelare bytar klubb, blir de antingen bättre eller sämre.
Det är sällan eller aldrig att de presterar samma resultat. Detta måste
bero på att man får en roll som passar eller kedjekompisar, som man fungerar tillsammans med och omvänt när det inte fungerar. Viktigaste är att man har rätt spelare för rätt uppgift.
Passar spelaren in i vårt spelsystem? Ytterligare en fråga som jag tror är viktig är. Hur kan vi få ut mer av våra befintliga spelare med detta nyförvärv. Skulle vi kunna utnyttja tex Lindqvist bättre om vi haft en riktig måltjuv i laget. Skulle hans förmåga att slå smörpass kunnat utnyttjats bättre om han spelat i en rap formation med en spelare som drog på sig markeringar och en måltjuv, troligt anser jag. Man kan inte heller ha en eller två rappa spelare / kedja. För att få maximal effekt måste alla hänga med för annars får man bara vänta in sin kolleger och möjligheterna är borta. Se på Färjastad, dom spelar som en enhet. Det ser nästan ut som en våg,
som drar fram och tillbaka över isen. Alla är samlade. Det kräver naturligtvis bra spelare, men också att de fungerar bra tillsammans.
Alltså vilken typ av spelare är viktigare än vem!
Men en sak är säker att fortsätter man att peta med klubban istället för att tackla motståndarna, blir det en kort säsong även nästa år.FÖRMYCKET PUCKPETERI.
Sv: MIF i SM-final?
Kan bara hålla med, mifmagnus! Spelarna är stora nock, och nog har de lika stort "hjärta" som andra, men av ngn anledning tacklas de inte. Hoppas "Bäckis" får rätsida på det här till kommande säsong!.
Sv: MIF i SM-final?
Kicka hasselblad... ingen stabil back längre. Köp hem Fredrik Olausson istället. låt han inte gå till FBK, som ni släppte Jönsson... fan... FBK tar nog hem det i morgon. Vad gör MIF:arna?
Sv: MIF i SM-final?
mifmagnus
Du skriver att vi knappt får några utvisningar, det tycker jag inte är riktigt sant. Däremot dom utvisningarna vi får är "skitutvisningar" onödiga hakningar o trippingar.... Jag tar ju hellre än utvisning för en riktigt fet tackling än nån fjollig onödig tripping, eller hur?
Jag vill oxå se ett tuffare MIF, Fysisk hockey!!!
Du skriver att vi knappt får några utvisningar, det tycker jag inte är riktigt sant. Däremot dom utvisningarna vi får är "skitutvisningar" onödiga hakningar o trippingar.... Jag tar ju hellre än utvisning för en riktigt fet tackling än nån fjollig onödig tripping, eller hur?
Jag vill oxå se ett tuffare MIF, Fysisk hockey!!!
MIF i SM-final?
Man kan ju fråga sig hur dagens MIF hade klarat sig i en SM-final mot Färjestad eller MODO. SÅg matchen igår och det finns nog inget lag i landet som hade kunnat slå FBK när de hade sådant flyt som igår. Kunnandet visste vi redan att de hade.
Det jag blev lite förundrad över var att bara efter en minut av matchen hade det utdelats fler tacklingar än under en hel normal MIF-match!!
Jag tror att anledningen till att MIF inte är bättre än de är är tre saker.
A: Spelarna är inte tillräckligt stora/starka/snabba/tuffa
B: Spelarna har inte hjärta för klubben
C: Spelarna vågar inte tacklas längre.
SPeciellt C är ganska talande. Tittar man på en match från 94 med Mif smällde de på så fort de fick chansen. Idag undviker samma spelare kroppskontakt nästan helt och hållet. Bara en sådan sak som att vi knappt får några utvisngar!
Faktum är att framgångaran för många lag går hand i hand med hur tufft de spelar.
Framåt för ett tuffare MIF nästa säsong.
Det jag blev lite förundrad över var att bara efter en minut av matchen hade det utdelats fler tacklingar än under en hel normal MIF-match!!
Jag tror att anledningen till att MIF inte är bättre än de är är tre saker.
A: Spelarna är inte tillräckligt stora/starka/snabba/tuffa
B: Spelarna har inte hjärta för klubben
C: Spelarna vågar inte tacklas längre.
SPeciellt C är ganska talande. Tittar man på en match från 94 med Mif smällde de på så fort de fick chansen. Idag undviker samma spelare kroppskontakt nästan helt och hållet. Bara en sådan sak som att vi knappt får några utvisngar!
Faktum är att framgångaran för många lag går hand i hand med hur tufft de spelar.
Framåt för ett tuffare MIF nästa säsong.
Sv: SM-Final!
Håller med Jönsson, Andersson var den back i årets Mif med överläget mest tanke i sitt spel. Dessvärre är han ingen speedkula men det uppvägde han oftast med mycket kloka och begåvade lösningar på problemen han ställdes inför.
Allt som allt tycker jag att Andersson var gansa outstanding bland backarna i år. Det bevisar om inget annat den tid han var på isen i matcherna. Anledningen till istiden var givetvis att han var bra men också att tränarna inte rikitgt litade på vissa andra vilket inte är så bra kanske. Då menar jag inte att tränarna gjorde fel...
Allt som allt tycker jag att Andersson var gansa outstanding bland backarna i år. Det bevisar om inget annat den tid han var på isen i matcherna. Anledningen till istiden var givetvis att han var bra men också att tränarna inte rikitgt litade på vissa andra vilket inte är så bra kanske. Då menar jag inte att tränarna gjorde fel...
Sv: SM-Final!
JaOw...
Här är mina drömkedjor inför nästa säsong hoppas
jag kan pricka in nån....
Målvakter:
Andreas
Robban
Backpar:
Linmatainen - Nogren
Hävelid - Petrsaek
Lundberg - Andersson
Hasselblad - Öhman
Forwards:
Jussi, Espen, Mattsson
Rydmark, Macijevski, Mattiassson (Marcus)
Hannula, Malmström, Frasse
Suurso, Janos vas, Micke Whalberg
Va säger ni om dom grymma spelarna...
Snacka om SM Guld.. första kedjan är ju sådär bra... oojjo!!!
Men vvarför vill ni ha Shayne Toporowski i Malmö för, va fan ska han kunna tillföra? MÅL nja knappast han var ju värdelös i Lule dom sista Matcherna han kanske va bra dom 10 första matchena men sen gick det bara neråt. I så fall skulle jag nog hellre sattsa på Jari Kaupila... men men det är vad jag tycker ha det så gött...
Måste ladda inför finalen på Lördag så jag har redan börjat pimpla upp ciao!
Här är mina drömkedjor inför nästa säsong hoppas
jag kan pricka in nån....
Målvakter:
Andreas
Robban
Backpar:
Linmatainen - Nogren
Hävelid - Petrsaek
Lundberg - Andersson
Hasselblad - Öhman
Forwards:
Jussi, Espen, Mattsson
Rydmark, Macijevski, Mattiassson (Marcus)
Hannula, Malmström, Frasse
Suurso, Janos vas, Micke Whalberg
Va säger ni om dom grymma spelarna...
Snacka om SM Guld.. första kedjan är ju sådär bra... oojjo!!!
Men vvarför vill ni ha Shayne Toporowski i Malmö för, va fan ska han kunna tillföra? MÅL nja knappast han var ju värdelös i Lule dom sista Matcherna han kanske va bra dom 10 första matchena men sen gick det bara neråt. I så fall skulle jag nog hellre sattsa på Jari Kaupila... men men det är vad jag tycker ha det så gött...
Måste ladda inför finalen på Lördag så jag har redan börjat pimpla upp ciao!
« Föregående · 76667 · Nästa »