« Föregående · 239184 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Arkivletande...
Teus: Japp det är imponerande, o framförallt mycket kul för honom... Han har äntligen fått chansen o tagit det på bästa sätt...
Sv: Arkivletande...
MrLeth: Kim Johsson är en grymmt bra hockeyspelare, helt klart en favorit, men det jag menade var framförallt i omklädningsrummet.
Där var det Stalle o Lilja som stod för roligheterna så att säga. Ett lag mår bra av att ha sånna grabar i laget, det har itne MIF haft nu på sista tiden, tyvärr...
Det är trots allt inte på isen alla matcher avgörs...
Där var det Stalle o Lilja som stod för roligheterna så att säga. Ett lag mår bra av att ha sånna grabar i laget, det har itne MIF haft nu på sista tiden, tyvärr...
Det är trots allt inte på isen alla matcher avgörs...
Sv: Arkivletande...
Lilja hade inte varit fel att få tillbaka, men tyvärr så lär det ju dröja. Han har spelat riktigt bra i Florida, sen han blev tradad dit i början av säsong. Han har +14 (+19 om man räknar med de 17 matcher han spelade i LA) i +/- på 44 matcher i bottenlaget Florida. Mycket imponerande!
Sv: Arkivletande...
Nubben: De e lätt o drömma sig tillbaka...Kim Johnsson e nog oxå en spelare som hade platsat i dagens MIF! ;o)
Aja, ikväll e det kvartsfinaler som gäller.
Får hoppas att så många som möjligt tar sig till Isstadion.
En vinst mot Huddinge hade ju inte suttit fel...
Aja, ikväll e det kvartsfinaler som gäller.
Får hoppas att så många som möjligt tar sig till Isstadion.
En vinst mot Huddinge hade ju inte suttit fel...
Sv: Arkivletande...
MrLeth: En spelare som saknas enormt både på isen o i omklädningsrummet, Andreas Lilja...
Han o Stalle lämnade stora hål efter sig....
Han o Stalle lämnade stora hål efter sig....
Arkivletande...
...när jag letade så råkade jag även finna en bild på den dåvarande allsvenska poängkungen Peter Högardh.
Han skulle skjuta Rögle till elitserien upplyser texten under om...fast mot MIF kammade han noll. (såklart)
Bilden visar för övrigt hur Andreas Lilja plockar ner Högardh på jorden! :o)
Han skulle skjuta Rögle till elitserien upplyser texten under om...fast mot MIF kammade han noll. (såklart)
Bilden visar för övrigt hur Andreas Lilja plockar ner Högardh på jorden! :o)
The great One
MrLeth: det var tider det, ojojoj. Man får ju hoppas på en ny storhets tid inom några år...
Sv: Sydsvenskan skrev
Satt o letade lite i mitt numera ganska dryga arkiv och fann naturligtvis artiklarna om matchen den 12 December 1994...
Malmö IF - NinetyNine All Stars 6-5
(1-1,2-2,2-2,1-0)
Första Perioden:
0-1 (7:47) Russ Courtnall (Tony Granato), 1-1 (16:06) Mats Näslund (Tomas Sandström, Robert Svehla)
Skott: 11-6
Andra Perioden:
2-1 (0:57) Roger Öhman (Håkan Åhlund, Bo Svanberg), 2-2 (4:24) Rick Tocchet (Russ Courtnall, Steve Yzerman), 2-3 (18:17) Al McInnis (Wayne Gretzky) 3-3 (18:27) Marcus Magnertoft (u.a)
Skott: 15-10
Tredje Perioden:
3-4 (0:42) Wayne Gretzky (u.a), 4-4 (3:15) Robert Svehla (Ricard Persson, Mats Näslund) PP, 4-5 (12:08) Wayne Gretzky (Paul Coffey, Brett Hull) PP, 5-5 (19:06) Mats Näslund (Robert Svehla, Raimo Helminen)
Skott: 16-8 Totalt: 42-24
Sudden Death:
6-5 (1:47) Ricard Persson (Marcus Magnertoft)
Utvisningar: MIF 3x2 NNA 6x2
Domare: Börje Johansson, Tranås
Publik: 5786 (Och jag var en av dom....)
Kommer ihåg att Gretzky filmade till sig en utvisning vid ett tillfälle och hela ståplats skanderade då förståss: "Hollywood, Hollywood!" :o)
Malmö IF - NinetyNine All Stars 6-5
(1-1,2-2,2-2,1-0)
Första Perioden:
0-1 (7:47) Russ Courtnall (Tony Granato), 1-1 (16:06) Mats Näslund (Tomas Sandström, Robert Svehla)
Skott: 11-6
Andra Perioden:
2-1 (0:57) Roger Öhman (Håkan Åhlund, Bo Svanberg), 2-2 (4:24) Rick Tocchet (Russ Courtnall, Steve Yzerman), 2-3 (18:17) Al McInnis (Wayne Gretzky) 3-3 (18:27) Marcus Magnertoft (u.a)
Skott: 15-10
Tredje Perioden:
3-4 (0:42) Wayne Gretzky (u.a), 4-4 (3:15) Robert Svehla (Ricard Persson, Mats Näslund) PP, 4-5 (12:08) Wayne Gretzky (Paul Coffey, Brett Hull) PP, 5-5 (19:06) Mats Näslund (Robert Svehla, Raimo Helminen)
Skott: 16-8 Totalt: 42-24
Sudden Death:
6-5 (1:47) Ricard Persson (Marcus Magnertoft)
Utvisningar: MIF 3x2 NNA 6x2
Domare: Börje Johansson, Tranås
Publik: 5786 (Och jag var en av dom....)
Kommer ihåg att Gretzky filmade till sig en utvisning vid ett tillfälle och hela ståplats skanderade då förståss: "Hollywood, Hollywood!" :o)
Sv: Sydsvenskan skrev
Gretzkys lag såg rätt fint ut. :)
Målvakter:
Grant Fuhr
Kelly Hrudey
Backar:
Marty McSorley
Al MacInnis
Paul Coffey
Charlie Huddy
Rob Blake
Todd Gill
Forwards:
Wayne Gretzky
Brett Hull
Kirk Muller
Sergej Fedorov
Mark Messier
Steve Yzerman
Russ Courtnall
Rick Tocchet
Tony Granato
Pat Conacher
Steve Larmer
Målvakter:
Grant Fuhr
Kelly Hrudey
Backar:
Marty McSorley
Al MacInnis
Paul Coffey
Charlie Huddy
Rob Blake
Todd Gill
Forwards:
Wayne Gretzky
Brett Hull
Kirk Muller
Sergej Fedorov
Mark Messier
Steve Yzerman
Russ Courtnall
Rick Tocchet
Tony Granato
Pat Conacher
Steve Larmer
Sv: Sydsvenskan skrev
CoolaKoffe: Kommer inte ihåg, men jag vet att Näslund gjorde minst 2. Jag kollade förövrigt på matchen via text teven... suger ju att inte kunnat se den live...
Sv: Sydsvenskan skrev
Magnus:
Tror Malmö vann med 6-5 och Rydmark gjorde avgörande målet, kanske i sudden.
Tror Malmö vann med 6-5 och Rydmark gjorde avgörande målet, kanske i sudden.
Sv: Sydsvenskan skrev
CoolaKoffe: Mif vann förresten matchen. Minns inte vad det blev, någon har kanske match info? Mif var i varje fall förstärt med Tomas Sandström, Mats Näslund och Peter Andersson (stannade hela säsongen)
Gretzky Allstars mötte Mif, Frölunda och Djurgården i Sverige. Mif var enda lag som vann, de övriga fick pisk...
Gretzky Allstars mötte Mif, Frölunda och Djurgården i Sverige. Mif var enda lag som vann, de övriga fick pisk...
Sv: Sydsvenskan skrev
CoolaKoffe: Eeee, det är det väl inte! Han spelade MED Gretzky Allstars I Malmö MOT Mif inte I Mif!
Sv: Sydsvenskan skrev
Teus: Hahahahaha! Hej, jag är journalist! Jag skiver om sport, vad är puck för något? En glass va? Ibland vill man bara gråta!
Sv: Sydsvenskan skrev
Magnus: Eller när de skrev att finnarna Riihijärvi, Hannula och Liimatainen i MIF har en formtopp. :)
Sv: Sydsvenskan skrev
CoolaKoffe:
De kan vara muntligt överrens men klara är dem inte förräns de skrivit på kontrakt med MIF. Och så fort de skriver kontrakt så går MIF ut med det via hemsida och pressmeddelande
De kan vara muntligt överrens men klara är dem inte förräns de skrivit på kontrakt med MIF. Och så fort de skriver kontrakt så går MIF ut med det via hemsida och pressmeddelande
Sv: Sydsvenskan skrev
Magnus:
jodå den artikeln kommer jag ihåg som igår... men det jag funderar över med den är att jag hört inom föreningen att det stämde också.
jodå den artikeln kommer jag ihåg som igår... men det jag funderar över med den är att jag hört inom föreningen att det stämde också.
Sv: Sydsvenskan skrev
CoolaKoffe: Mif har inte sagt det och i mina ögon är inget klart förrän Mif säger det!
Sv: Sydsvenskan skrev
Stefan: Jag vet, vill bara uttrycka min hockeyabstinens lite! :) Undrar om KvP kommit med några kvalificerade rykten i år? Jag har ju inte tillgång till denna eminenta tidskrift här uppe.
Jarg? Fleury? Lidström? Lemieux?
KvP har i varje fall alltid rätt, jag minns bara inte rikitgt vilken säsong Alexei Kovalev spelade i Mif, minns du Stefan? :)
Jarg? Fleury? Lidström? Lemieux?
KvP har i varje fall alltid rätt, jag minns bara inte rikitgt vilken säsong Alexei Kovalev spelade i Mif, minns du Stefan? :)
Sv: Sydsvenskan skrev
Magnus:
det vill vi alla ha..
MEN för att få bra spelare att skriva på krävs oftast att de vet vem som blir tränare i föreningen... och ett välkänt namn i båset leder oftast till att det blir lite lättare att signa spelaren i fråga.
det vill vi alla ha..
MEN för att få bra spelare att skriva på krävs oftast att de vet vem som blir tränare i föreningen... och ett välkänt namn i båset leder oftast till att det blir lite lättare att signa spelaren i fråga.
Sv: Sydsvenskan skrev
Magnus:
inte bekräftat men nästintill på femmans texttv.
Percy skall presentera de nya tränarna på torsdag och Lillis är ett alternativ säger han.
inte bekräftat men nästintill på femmans texttv.
Percy skall presentera de nya tränarna på torsdag och Lillis är ett alternativ säger han.
Sv: Sydsvenskan skrev
CoolaKoffe: Jag vet att ingen är klar, jag har inte sagt att någon är klar heller. Det är väl inte bekräftat att Lundh är klar som tränare ens vad jag vet...
Sv: Sydsvenskan skrev
Magnus:
japp såg det.
Omöjligt är det inte, vi får vänta och se vad som händer när Lillis tar över rodret i morgon :)
japp såg det.
Omöjligt är det inte, vi får vänta och se vad som händer när Lillis tar över rodret i morgon :)
Sv: Sydsvenskan skrev
Stefan: Det bästa är dock att han är Luleås bästa tekare (58%). Men jag tror det inte förrän jag ser det, verkar allt för orealistikt tycker jag.
Sv: Sydsvenskan skrev
Stefan:
10säsonger 483ma 72mål 110ass 182po 332utv.min
helt ok statistik... smäller på friskt också
10säsonger 483ma 72mål 110ass 182po 332utv.min
helt ok statistik... smäller på friskt också
« Föregående · 239184 · Nästa »