Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 128082 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MIF - SSK
Magnus:det=ju det som verk så konst,lgt har ju inga stjärnsp överhuvudt.nu har dock..hiv..tagit befäl 4-3.

+ Toivo Suursoo, kan man bli hetare?
- Jesper Mattsson verkar ha utgått, återstår att se om det var någon lack SSK spelare som använde klubban på det hjärndöda sättet eller om det var en olycka.

Magnus: synd att..nobbe..inte lyck bjuda emot gäll..suurso..,dock int 1:a tavl den mannen gör.

HATTRICK!!! TOIVO SUUUUUUUUUUURSOOOOOOO! :)

Timrå imponerar på mig, inget sådär väldigt imponerande lag på pappret men de kämpar och går rakt på mål. Inga krusiduller utan pang på rödbetan bara.

Magnus: Nä, nu får jag åka himm från jubbet. magnus & ni andra, nu får ni se till att mif grejar det här.
ha´dé

nek97raj: De var ju ett radarpar sist Suursoo var här, när han fick vara hel vill säga.

ett radarpar har fötts kanske, Rihijärvi Suurso.

arnetiberg: da capo, suurso, Rihijärvi. Bra jubbat pågar

arnetiberg: Ingen kan vara sämre än Boork, det skulle vara Abris då...

Suursoo har lekstuga i kväll, härligt. 2-0

Magnus:..suurso..=ett bra förvärv,spel dock mindre roll med en..knallkork..i båset...boorken..100ggr bättre.

9-4 i skott till Mif. verkar gå på knock i varje hemmamatch. Hoppas att inte modo-scenariot följes.

På tiden att Suurso gjorde mål, förövrigt. kanske kommer han igång, det skulle inte skada.

Sv: Kvällens matcher
Magnus: Nä, det kan inte vara lätt.

Det som inte är roligt är att det nästan är omöjligt att tippa matcherna...

nek97raj: Tycker nästan att alla är överraskande och det verkar som om det blir en rikitgt rolig Elitserie i vinter, i varje fall om det fortsätter vara såhär ovisst.

Kvällens matcher
En del överraskande resultat så här långt: Brynäs-Luleå 0-2, Leksand-FBK 3-0!, Fröunda DIF 3-0.

Ahaaaa,tackar

nEwBs: Brevlådan nere till höger, välj bara vilken match du vill fråga om.

Ok,tack,men vart e det man ställer frågorna?

anders: Nej

www.hockeyligan.se/

Klicka vidare på Hockeylive

Vart hittar man denna websändning?

1-0 Suursoo

Johan Björk höll tydligen på att få sin första assist just, fast åt fel håll...
Om de har full koll på websändningen vill säga.

nek97raj: Det är ju så här att börjar man förlora så kan det gå fort, se på förra säsongen! Jag vill inte uppleva något sådant igen, vill du???

Malmö redhawks: Hadelöv läcker väl inte som ett såll??? Hade det inte varit för hans storspel så hade Mif legat sist med noll poäng! Målvakten är A och O i hockey!!!

anders: ja eller hur men jag hoppas det blir mer ungefär 6-2 till malmö heja heja heja malmö malmö if e dom bäste heja heja -- --------------------------------------------------------------------------

Hadelöv läcker ju som ett sål robert är nog lite bättre

Där här e den jämnaste matchen i omgång 5

HADELÖV-ROFFe

mitt tips 4-2

anders: Måste och måste, det är ju bra att vinna, men en måste-match är det väl knappast så här i början på säsongen. Jag tror, pessimist som jag är, att matchen slutar 2-4 (men jag spelar på Nubbens tips).

Sv: Troja....
MrLeth: Jo samlag, förlåt, samarbetslag, är definitivt en del av vägen som till framgång för, se på FBK, de skrotar juniorlaget och skickar istället lovande spelare till Bofors.

Sv: svt.se
Redhawk: Jodå, funkar fint för mig.

Nubben: Allting är förståss beroende på hur mycket speltid grabbarna får.
Att sitta på bänken i Allsvenskan är inte mer utvecklande än att ha en fast plats i J20...

Erik Persson tycks få en hel del speltid i Troja och det är mycket positivt.
Jag vet inte riktigt hur mycket tid Jimmie får...igår stod han uppsatt i fjärde femman...
Men visst är det bra med samarbetslag.
Jag lovar att hålla koll på hur det går för våra pågar! :o)

På tal om det så höll fd J20 målisen Niklas Holm nollan för Pantern i mötet mot Mölndal igår!
Kul!

MIF - SSK
Mycket tuff match ikväll. Båda lagen måste vinna, men jag hoppas att hemmaplan avgör. Och att mitt kära Mif får vinna!

Mitt tips blir 4-2!

svt.se
är det nån som kunde se bilder eller delar av matcherna i sveriges tv web sidan??? kaz.

Sv: Nubben tipskungen =)
Nubben: ja, vi kör på det då, etta på lången. Själv är jag en obotlig pessimist, och tyvärr, som Mif-anhängare får man ju tyvärr ofta sin pessimistiska läggning bekräftad.

Sv: Ricard Persson
Nubben: Tempo har jag svårt att uttala mig om då jag knappt sett tysk hockey men jag hade för mig att det var högre än i Sverige. I varje fall när topplagen möts men jag kan som sagt inte riktigt uttala mig om det.
Det finns flera toppmålvakter i DEL, Boris Rousson (91,47%) och Andrew Verner (92,79%) exempelvis. (Vi får inte heller glömma gamle Nordström i Krefelt (90,32%))
Jag undrar om inte spelet är betydligt öppnare och mer anfallsinrikitat i Tyskland? Någon som sett mer som vet kanske?

Magnus: Jag tänkte mer på tempo och så. Tempot i matcherna och målvaktsspelet brukar inte vara kanon...

Nubben: Visst är det mycket som skiljer mellan DEL och Elitserien men de bästa lagen i DEL är lätt lika bra som de bästa i Elitserien och de bästa spelarna i DEL är minst lika bra som de bästa i Elitserien. Sen är väl botten mer ojämn, de sämsta Elitserielagen hade säkerligen inte haft några problme med de sämre lagen i DEL.

Hur många poäng han gör i tyskland kvittar nästan. Tyska ligan och Elitserien går inte att jämföra där är så mycket som skiljer.

Men R.Persson hade helt klart varit ett tillskott för MIF, jag hoppas verkligen att han kommer hem snart...

nek97raj: Det var rätt nära förra gången iaf, om bara MIF hade fått in ett til i slutet så. men men, nära skuter ingen get...

Ikväll blir det iaf vinst, det känns bara så i hela kroppen, så om du inte vill tippa resultatet så ta iaf o sätt en stensäker etta på lången ;)

Magnus: Tja, det finns rätt många skäl till att hellre spela i Tyskland. Pengar, Gemütlichket & rikligt, gott & billigt öl, bara för att nämna några.

Mackan
jag vill bara säga och kanske ni vet det redan .att Mackan fick en dotter (Ebba) ))) grattis mackan och skynda på till MIF. KAZ.

Nubben: Då jag kammade noll på ditt förra tips, är jag lite skeptisk, men en tia kan jag väl satsa.

Vid närmare undersökning leder faktiskt Ricard hela DEL:s poängliga efter 9 omgångar! Snälla kom hem till Mif! :)

Ricard Persson
Ricard Persson hade inte gjort ont i Mif, vad f*n skulle han i Tyskland att göra? Det låter i varje fall som om han vill till Mif igen, låt oss bara hoppas att han kommer innan han är slut! 9 matcher, 6 mål, 8 ass...han LEDER Eisbären Berlins interna skytteliga...som BACK! Varför, varför valde han inte Mif?!?!

Då är det dags för match igen... Södertälje står för motståndet, de nhär matchen känns som en nyckel match. Vinner vi denna kan det verkligen börja gå uppåt i tabellen, men om vi mot förmodan skulle förlora den här matchen, så ser det verkligen inte ljust ut.

Jag tror som vanligt på MIF. Vi tvålar dit ssk idag med klara 4-1. Hadelöv gör en ny stormatch och Powerplayet får uttdelning idag...

MIF 4 - 1 SSK

MrLeth: Det stämmer. Jag tycker det är possitivt, mycket possitivt faktiskt.

Kolla på Färjestad, hur de har lyckats med att låna ut sina spelare. De utvecklas mycket bättre i en lägre senior serie, än i Junior hockeyn. Så det kan bli mycket bra det här om några år...

Troja....
På tal om ingenting så verkar Troja/Ljungby bli MIFs stora samarbetspartner i Allsvenskan...
Eric Persson -83 & Jimmie Svensson -82 spelar redan för Troja. (MIF J20 förra säsongen)
Nu verkar J20s Henrik Blomqvist -84 vara på väg att lånas ut till Troja oxå...
----

Ola Nilsson är för övrigt klar för Vallentuna...

« · 128082 · »