Vi ska inte såga honom än, han kommer säkert göra bra amtcher i MIF. och vi behöver bredare trupp.
Men jag är som sagt väldigt tveksam om just den här värvningen kommer bli bra för laget...
Fast nu har vi ju Mattsson tillbaka och kanske Sjögren klar till imorron, då är det ju bara att rulla runt lite mer på ytterforwards, så har vi nästan 4 kedjor, men det lär väl inte hända.
Nu bänkas väl nielsen o Valdix igen, och inget nytt händer...
anders: Kan bara instämma, varför vänta så länge, man ska ju ha laget klart för säsongen innan serien startar, MIF har länge vetat om att om man får skador så blir truppen enu tunnare..Nog för att det bara har gått 7 omg, men det vore endå bättre om man försöker o fixa ordning laget i tid så man inte spiller bort en massa poäng i onödan..
Nubben: Håller med dig! Äntligen börjar Mif satsa på juniorerna tror man. Men icke det, så fort man får lite skador så visar man direkt att man inte tror på de yngre o värvar en föredetting som Thomas Sjögren. Det stinker Burravärvning lång väg!!!
Blir så trött på dessa meningslösa huvudlösa värvningarna!!!
anders: 50 omgångar har den varit rätt länge nu grabben!
Men jag fattar inte dig egentligen, varför går du inte över och håller på DIF eller nåt annat lag istället.
Det enda du kan göra är att klaga och klaga och klaga, jag har nog aldrig sett nåt speciellt positivt inlägg från din sida här, och jag är moderator här så, jag vet!
Sjögren är ingen föredetting, är 34 år nån ålder?
Då får vi snart slänga Jussi på sopehögen med!?? eller?
Stefan: Jag håller med om att många hackar lite för mycket.
Men att många anser att den här värvningen luktar panikvärvning, tycker jag inte är konstigt. Visst bredare trupp skadar inte, kostar bara lite mer...
Vi behöver en 4:e kedja helt klart, det är ingen som säger emot det. Men är det verkligen rätt att plocka hit en 34 åring som inte precis har glänst de senaste åren ? Jag tvivlar på att detta är en bra värvning för MIF. Men vi får se, bredare trupp får vi iaf, eller kanske en till som tar plats på bänken och tar ut lön varje månad ?
Vas har inte fått en ärlig chans än.
*Nubben startar här med en ny rörelse*
"IN MED VAS, och det är NU" ;)
Någon mer än jag som tycker att Vas borde få mer istid? Jag har sett en hel del matcher med honom och jag måste säga att en så pass målfarlig och bra forward har jag inte sätt på länge. Inte i den åldern iaf...
Stefan: Ja du har sååå rätt, det är SORGLIGT att det skall finnas såna sumpna såkallade supportrar, är inte det ena fel så är fanimej det andra fel, jag vill ibland ställa frågan till såna supportar... Va faen håller ni på Malmö för, när det enda laget och ledningen gör är fel??
Det skall klagas ideligen.
Men visst Stefan, du och jag vet ju hur det ligger till, det ändrar sig ju aldrig, vi ser det ju varje dag här på sidan, och har sett det länge.
Stefan: Tror du vi är dumma eller??? Så tycker varken jag eller säkert inte heller jonsson. Men tycker inte du det är märkligt att man inte lagt ner mer kraft på att värva innan säsongen och slippa dessa panikvärvningar och då försöka spela in helt okända spelare i ett samspelt lag. Är det inte bättre att ha en bred trupp, särskilt nu då det oftast är mycket skador under en så lång serie som elitserien numera är???
ja det är bättre vi väntar 10omgångar till och jussi och nån mer går sönder och vi inte hittar någon ersättare att plocka in.
Det vore ju kanon..
Personligen tycker jag att det är en kanonvärvning i Sjögren, det som ligger imot är "lagmoralen" efter hans ständiga flyttande fram och tillbaka mellan klubbarna så vet man aldrig hur det ligger till..
Men ger han järnet i varje match så är han en kanonvärvning i mina ögon.
Förstår inte alls denna värvning. 34 årig f.d AIK are som inte har gjort något av värde på länge. Det hade varit bättre att bygga vidare på vad man startat. Vas och Valdix borde fått växa in i laget istället. Det stinker panikvärvning om det här.
Laget har haft bra fart framåt i år. Visst, det har inte gett full utdelning alltid men om man har is i magen kommer resultaten förr eller senare. Det är synd att MIF gör så här.
Hade haft mer förståelse om man hade gått efter R Persson istället. Backsidan hade behövt lite konkurrens.
Kolla gärna in mitt länktips och Elitserieguiden jag har skrivit där.
Majic bedömdes vara 4:e center och därmed konkurrent med Frans Nielsen om en plats i laget.. MIF tyckte inte att det var värt att ha en äldre utländsk spelare i 4:e femman.. iofs är Fans danska men en mycket lovande sådan.
Jao, mif får iallafall en bredare trupp, sen om han är ett bra nyförvärv e jag inte riktigt säker på, men man kan alltid hoppas han lyckas mkt bra i mif.
Skönt me Sjögren, hoppas han blir en saftig förstärking, tvekade lite granna idag om man skulle ta o åka upp till globen, inte så bra odds på MIF vinst, men me Sjögren i laget så tvekar ja inte en sekund..
Nån som vet hur det är med Mattsson just nu, kommer han spela imorgon mot Djurgården?
Hoppas så!
Och spöa nu Djurgården för helvete, HÅLL NOLLAN HADELÖV!!!!! Få igång powerplayet igen, in med rätta pp-femma med en gång, inte efter att halva tiden gått!
Hur går det med Suursoos läkning, en vecka har gått imorgon sen han skadades, vad tror läkarna och han själv? Blir det 2 eller flera veckors frånvaro totalt??
Hoppas max 2 veckor, vi saknar dig TOIVO!!!
Inget nytt än angående anmälningen och utredningen av A.Back i SSK, tyvärr! Läggs väl ner, det går väl inte att stänga av en 08- spelare...
Merla: Jag var själv på matchen o tycker att whalund var dålig, han kan säkert bättre men det visade han inte igår!Öhman har man osså sätt mycket bättre.Den spelare jag tycker e jämnast är Hanulla.Jag hoppas att dom krigar lite hårdare nästa match!
Åter igen var det utvisningar som förstörde allt igår...
Den här gången var det dock inte en spelares fel, det var faktiskt en felbedömning av herr domare, som avgjorde matchen. HAn var bra i övrigt men utvisningen på Petri var horribelt dålig...
Som förljd fick håve 2-0 när MIF tryckte på som bäst...
Synd synd synd, men vi kommer tillbaka. Snart är det motståndarna som får en tveksam utvisning eller nått mot sig, då gäller det bara att vi trycker in pucken. Det skjuts för lite i PP...
Mer skott i PP, samma kämpa tag och lite extra flyt som kommer detta vända...
Spawn: Man kan ju också titta på vilka tränare som vinner guld i Sverige. Företrädelsevis relativt lugna och sansade personer. Svenska spelare är inte direkt imponerade av tränare som skriker, det blir mycket skaka på huvudet då vilket inte är så bra för lagmoralen.
Där tycker jag faktiskt att du har lite fel. Visst många spelare har varit med länge, men man ska också komma ihåg att många äldre spelar bara för plånboken och inte med hjärtat. Då kan det behövas att tränaren höjer rösten ordentligt, dessutom lirar man på den nivån ska man kunna tåla att tränaren höjer rösten. Kan man inte det har man inget där att göra.
tobbek: Vet du varför en tränare som Sven Göran Ericsson är så bra, jo det berättade Glenn Hyse´n, han har aldrig höjt rösten till sina spelare någon gång, man ska inte behöva skrika som tränare för då är man såååååååååå fel på det. Spelarna är inte 20 år, dom är äldre och har varit med ett tag så ställa sej och börja skrika tror inte jag hjälper för fem öre.
Man kan inte gå runt på 3 femmor. Visst några kommer tillbaka men nya skador kommer att dyka upp. Truppen är inte bara tunn den är för liten. Burra och Majic borde fått stanna.
Har studerat Per Bäckman under matcherna när han står i båset. Han har en helt annan tränarstil nu än när han tränade MoDo. Han är lugn och går omkring och pratar med spelarna. Den mannen vet ju hur man gör. Det är väl ingen som tvivlar på det men det jag skulle önska att han skrek lite också som i gamla tider. Som igår med matchen mot HV när man såg MIF-spelarna i mitten av tredje perioden började hänga med huvudet. Jag tror det rent psykologiskt hade varit ett plus om han hade gormat lite då. Inte för att tillföra någon teori utan för att bara visa spelarna lite jävlar anamma, här ser ni en tränare som inte har gett upp matchen än så fan tar er om ni gör det. Det skulle jag önska av Bäckman, att han gapade lite som i gamla tider.
Merla: Det var ju ett himnla tjatande om MIF.s backar. Jag var på matchen i går och Öhman var väl inte den bästa av dom, men han gjorde inte bort sej heller han gjorde ett fint pass till Hammar som sedan spelade till Hannula och mål blev det. När Wikegård och Lillis hade laget lyfte Öhman verkligen laget vad har hänt sedan dess????
Jag tycker att Mif skötte sig mycket bra i går dom ägde hela första perioden och borde med lite skärpa i avsluten kunnat avgöra matchen redan där. Men tyvär så får dom ett baklänges mål i slut minuten av första och det tänder Hv.Men det är klart (nu skall det gnällas lite) Har man en domare (Ulf Gyllander) på plan som jag tycker skulle dömma div.2 hockey på sin höjd. ja då kan man ju köra runt och haka,hålla klubbor och bara förstöra spelet. Nu är det inte så att Mif är några helgon. Men jag tycker att Mif spelade lite för snällt i går! det måste smälla mer i närkammperna och ändå behålla spelet som Mif hadde i första perioden. I går var det så att när Mif väl efter att ha blivigt hakade eller fått klubban fasthållen gav till baka ja då åket man ut. Domare står och tittar på jag tycker att det är så jä... dåligt!
Mif måste börja spela tuffare och hårdare men ändå behålla spelet Jag tycker Mif har bättre fart i år men att dom är för snälla!
Pamela39: Tycker själv att Wahla varit otroligt duktig i år, såg tyvärr inte matchen idag men på de 4 andra matcherna jag sett har han varit bra. En viktig spelare defensivt! Öhman har däremot tappat..
Marie:Dom skänkte bort matchen!Många av spelarna har blivit dåliga tex Roger Öhman och Walberg.In med Janos Vas och Johan Björk! Lite hungrigt blod i laget TACK!
Fick se att MIF fick stryk ikväll. Har varken sett matchen eller hört något på radion, så jag kan ju inte uttala mig om nånting! Var det en rättvis seger eller skänkte Mif bort den till HV???
christoffero: Håller helt med dig och var själv sugen på att skicka in en anmälan, men tyvärr i princip brukar privatpersoners anmälningar avslås. Men vi kan ju hoppas på ett undantag om nu ingen klubbfunktionär gjort någon anmälan (vilket för mig verkar väldigt konstigt)
nek97raj: Åka ur behöver vi inte ens tala om, vi kommer vara kvar...
Men att intresset är lågt det har jag märkt av som bara den. Många följer MIF, men det är inte många som går och betalar för att se på matcherna...
JAg tycker helt klart att det är tidningarnas och tv's fel till stor del, de har skrivit så enormt bra och mycket om allsvenskan nu. Så när Elitserien började så var där inte utrymma för den. Men vi kommer tillbaka, allt går i vågor. Jag tror att när MFF slutat spela och MIF börjat vinna kommer det bli drag i stadion igen, men innan dess vet jag inte, tyvärr...
Stefan: Nä, intresset verkar inte vara stort denna säsong. Jag tror anledningen är att det varit lite för många dassiga säsonger för Mif i rad. Percy et al. får nog se upp så att inte intresset dalar än mer när den omtalade arenan står klar (eller att mif, hemska tanke, åkt ner i allsvenskan).
Hittade precis en annons på nätet där en ville sälja sina 3 årskort till MIFs matcher... annonsen är annonserad den 15:e september, så intresset där kan inte ha varit det bästa :)
Vi ska inte såga honom än, han kommer säkert göra bra amtcher i MIF. och vi behöver bredare trupp.
Men jag är som sagt väldigt tveksam om just den här värvningen kommer bli bra för laget...
Fast nu har vi ju Mattsson tillbaka och kanske Sjögren klar till imorron, då är det ju bara att rulla runt lite mer på ytterforwards, så har vi nästan 4 kedjor, men det lär väl inte hända.
Nu bänkas väl nielsen o Valdix igen, och inget nytt händer...
Den som lever får se...