Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 133517 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vändning
Thomas:Hejar domaren på DIF??

Vad faan sysslar domaren med i Globen???

Magnus: Säsongen är ju inte slut ännu! Suursoo lyckades väl inte heller speciellt bra i Luleå heller?

Håller dock med dig lite när det gäller Damgaard, förstår inte varför han fick vara kvar så länge i Mif?

Både Nilsson och Damgaard spelar i repektive lags 2:a femmor idag...båda har noterats i protokollen...för utvisningar givetvis.

Thomas:
domaren verkar bra idag....

Magnus:d beror på oxå att han e halvdansk

Hehe jaha bortdömt mål för mif o istället utvisning för mifspelare....
Låter bra...

anders: Det skulle jag inte alls tro att de har gjort, Nilsson ska väl vara en slags ersättning för Suursoo vilket måste vara det största skämtet på fler år i Elitserien.

Brithén värvar allt som är danskt, Damgaard må vara bra i Danmarks A-Lag men i elitserien är han professionell bänkvärmare.

Sv: Frazze
MRX:Frans e cool

MRX: Jag tycker inte VAS ska luftas, han ska få spela hela matcher. Personligen tycker jag att han är bättre än Valdix.

Jag ser ju inte matchen men man kan väl undra om inte domaren är 08 bög.

Nubben:
Det räcker med ett byte för att göra ett mål, men chansen är inte så stor. Jag håller med jag tycker att man ska lufta mycket mer med ungdomarna kanske inte bara för att dem ska få speltid utan även för att vila de andra spelarna.

Magnus: Luleå o MoDo kanske har värvat dom som utfyllnad också?

Vilket betyder straff mot Mif ja, läs på lite nu är du snäll!

Nubben: asså hallå har djurgården straff?? d stog 0 m P-SHOT fö laget MIF

Sedär nu får Dif straff också, har de köpt domaren eller?

hopp hadelöv räddade en straff, var nog nödvändigt för matchens skull.

MRX: Det gör jag gärna, men jag tror inte Vas får spela tillräckligt mycket för att trycka in nått ...

Tyvärr...

"IN MED VAS NU !!! ;)"

Sen har vi ju alltid pålitlige utvisnings kungen. PETRASEK!

Nubben:
Det får vi verkligen hoppas lägg då till ett 3-4 mål av Vas

anders: Jo, men Palo hade ju faktiskt talang att vara bra. Det har jag svårt att se varken Nilsson eller Damgaard ha. De är utfyllnad, har alltid varit och kommer alltid vara.

Frazze gjorde 3-1

Hannula trycker in 3-2 ...

Sen kommer Petri skjuta in 3-3 i PP... ni ska se ;)

*Nubben håller tummarna*

Magnus: Med panikvärvningar så menar jag värvningar i början av säsongen eller mitt i säsongen. När ett lag är i en svacka så börjar man stirra efter nytt folk i truppen direkt!

Sedan kanske inte Magnus Nilsson eller Jesper Damgaard är världens bästa förstärkningar. Men vem vet, de kanske lyckas i Luleå resp. MoDo? Bara för att de inte lyckades i Mif så behöver de inte misslyckas nu? Se bara på Marko Palo, han gjorde succé i HV och floppade i Mif!

Sv: Lägg av
3-1

Frans Nielsen (Peter Andersson)

CoolaKoffe: Vad orkar inte Jussi? Har aldrig sett honom inte orka så du måste förklara för mig.

Bra med ett tidigt mål fortsätt så.

Frazze
Mycket skönt att höra

Magnus:jahapp men man ser att han inte orkar me men aja du har en egen åsikt har nyss anmält me te Honkens målvaktsskola

Ahh! Frazze boy!

3-1 nu.

franz gjorde målet nr 2 för han mkt kul :)

nek97raj: Självklart...

Raimo ägde...

Magnus:Ja nu behöver man d fast ja vill ha Kimpa tebaxs

Stefan: Du går helt efter statistik ser jag! Förväntningarna på Sjögren var nog väldigt mycket högre än på Suursoo, eller tror du inte det???

Sv: Tv-pucken
nek97raj: Knappast, han är för gammal för att vara som till Thuresson om han inte fick barn när han var 16-17 år vill säga.

Nubben: Raimo Helminen, det torde vara den nyttigaste spelaren någonsin i MIF.

CoolaKoffe: Om du snackar om Jussi är du ute på tunn is grabben. Killen är enorm, en av de 5 bästa spelarna i serien överhuvudtaget.

Nubben:men hur länge har bäckman skrivit på fö Malmö??

å vem va d som tog malö te semi??

JO Wikegård

Magnus: så sant, så sant...

Tv-pucken
Stefan: kan detta vara en son till marcus Thuresson?
2 min Skåne 8. THURESSON, Andreas TR

nek97raj: Du glömmer "Syltan" han saknas om nån...

När vi ändå nämner panikvärvningar, vad säger man om Luleås värvning av Magnus Nilsson och MoDo:s värvning av Damgaard. Det är väl panik i den högre skolan enligt mig.

CoolaKoffe:

om Sjögren är slut som spelare efter att ha gjort en "dålig" säsong i AIK förra säsongen med sina 27p borde Suursoo vara "dålig" med sina bara 18p..

Sjögren är en dålig värvning och då bör Suursoo vara en ännu sämre värvning och bör då sparkas väl?

Sv: Linkan
Magnus: Lönen var väl för hög, ja...

Men han var nyttig ändå. Men det är klart att den lönen var för hög.

Nubben:han e ingenting längre han har dragit på utvisningar han har förändras han e ingen spelare längre han orkar inte

Stefan: Så sant så sant.

Men jag säger inget om att byta bäckman, så långt går jag inte. Men Niklas är definitivt inte en "skitbrännare" eller vad det var nån kallade honom innan ;)

Nubben:Han e va i sin gamla trogna klubb när han spelade som junior

Nubben: Näslund, Peter Sundström, det var killar att luta sig mot i motvinden.

Nubben:
Men inte till det priset.

Nubben: Jag kan inte ens när jag anstränger mig påminna mig att Linkan någonsin motsvarade sin lön i Mif. Urtypen för en glidare som får Sandström att verka som värsta slitvargen och grovjobbaren.

nek97raj: Är jussi inte en ledar typ ?

Vet du alls vem som snackar i omklädnings rummet ?

Han är en otroligt respekterad och stor spelare, han är en ledar typ.

« · 133517 · »