Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 139279 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nu får det vara nog!
Vita hästen: Jag hoppas också! .-)

Rocco 2002: Jag tror mif vinner i kväll hoppas dom skärper sig det blir vinst 4-3 och tre härliga poäng till hökarna (Hoppas och tror.....)

Heja mif...

Mot Guld 2003

Sv: Slutspel
Jari Von Jäger: Det har jag aldrig skrivit. Risken finns naturligtvis.

Lilja
1 assist av Andreas Lilja inatt! Gött att det går bra för miffarna over there iallafall!

Sv: Vad hette nu låten
Nubben: nej jag menar det är en sån techno låt!!!!

Jonsson: Och var läste du det med backersättning av Öhman?

Håller med dig, först av allt borde man testa att köra med Johan Björk i minst 5-10 omgångar, sen kunde man utvärdera resultatet.

Se på Modo, de kör med en 17 årig back som tar för sig duktigt.
Och Björk var inne mot DIF och skötte sig utmärkt enl Bäckis då ju.

Men det som ledningen isåfall skall göra om inte Björk funkar ännu, är att skaffa en förstärkning, inte en utfyllnadsspelare, utan en skridskostark, rörlig och vass back. Annars kan det vara, inte in med nån back som är bara medelmåttig a´la Jocke Mussakka, inget ont om honom nu, men det är ingen förstärkning i mina ögon sett- Då kan vi lika så bra utveckla Johan Björk och ge honom istid i varje match!!

Sen håller jag med om det med Janos Vas och Valdix, som matchen igår var, så kunde man lika gärna gett Vas chansen, vem vet han hade kanske gett liv i ladan. Han har ju iaf tyngden, som inte Valdix har lika mycket, men Valdix har ju sin snabbhet.
Nej jag tycker man borde ge Vas en chans iaf.

Om förstärkningar ska göras, ska det oxå vara just förstärkningar, inte bara utfyllnadsspelare, då har vi våra juniorer som kan ta vid!
Så tycker jag iaf just i detta läget.

Kämpa på Redhawks, SKÄRPNING KRÄVS!!!

KOM IGEN MALMÖ!

nek97raj: Du verkar ju ha rätt om att ni spelar i kvalserien nästa år. He He!!

Nubben: Måste bara be om ursäkt, jag kan tydligen inte skriva rätt bokstäver idag...

hoppas ni fattar vad där ska stå här under iaf...

Jonsson: Nubber är grundaren av rörelsen "IN MED VAS NU !"

Så du är itne ensom om att tycka att han sak in ;)

o Björk ska helt klart få spela. Han kommer bli en stor back om några år, om bara vi ger honom chansen...

Nu får det vara nog!
Läste att man tänker ersätta Öhman med någon "ny" back. Hur i hela världen kan man ta in någon utifrån när Björk har åkt med hela säsongen bara för att inte få spela? Ge Björk chansen NU! Sluta med idiot värvningar och bygg på de unga. Varför får inte Vas göra ett enda byte? I går hade han väl knappast gjort bort sig mer än vad vissa andra anfallare gjorde?

Sv: Går ju bra det här!
Svehla55: Jag har ALDRIG "försvarat" Vinnerborg! Tycker ju bara att man ska komma med en konstruktiv kritik! Malmö hade 3 perioder på sig att vinna?? Därför titta i tabellen? går det bra för Malmö även om Vinnerborg inte dömer?? Kanske nån annan domare som åker och förstör Malmös matcher!!!! Knappast!!!

Be nån snubbe från Sporten typ Albert Svanberg!!! Att jämföra en spelares misstag i en match jämfört med domaren!! Så kan vi ju se vem som gör flest fel!

Visst fan ska man visa känslor!! Men firma Bäckman/Johansson beter ju sig alltid illa mot alla domare!!! och det gynnar KNAPPAST Malmö!!!

Kör hårt!!!!

Tränare:

men hallå vakna.

Har du sett några klagomål på att vi förlorat mot Leksand, Hv71 mfl pga domaren? nä precis.

Klagomålen från fans, ledare, spelare kom mot Elitseriens sämsta? domare Vinnerborg, vilket var en befogad kritik för han var helt under isen. Fast vänder man på steken hade MIF varit i DIFs kläder i den matchen så hade ingen klagat från MIF håll... men Wikegård och DIF spelare, fans hade gått i taket istället.

Tränare: Hur fan kan du försvara den förvirrade domaren från Ljungby egentligen. Tycker du egentligen att firma Bäckis/ Johansson skulle stå med armarna i kors och acceptera den ruskigt usla insatsen som pajasen i svart/vitt utförde? Redan nu när 10 omg är spelade, har han skapat rubriker i tre matcher, han är, har alltid varit och kommer alltid att vara ett skämt bland domarstaben. Tycker verkligen att tränaren har all anledning till att bli upprörd för vad domaren presterade i den matchen. Han var fanemaj horribel. Jag accepterar förluster, men inte på det sättet den "där" avgjorde matchen. Man måste kunna visa känslor, även som ledare. Det är inte på dagisnivå detta handlar om, utan på elitnivå, alla vet trots allt vad det handlar om. Om spelare gör dåliga insatser får dom höra det av media och dyl, varför kan inte en domare också få höra det. Jag försvarar ine alltid en tränares uppförande, men i detta fallet har dom mitt full förtroende och även många andras. Tack för mig!!

Tränare: Domaren har en stor roll ibland, och matchen mot Djurgården var horribel av vinnerborg. MEn det har vi miffare laggt bakom oss nu, det är du som tittar in och drar upp det hela tiden, om du bara slutar gorma så tror jag nog inte många gormar här inne....

Thomas: Ville ju bara säga att jag tror ju varken Vinnerborg eller någon annan domare gör så att Malmö förlorar!!

Vilken barnunge som helst till och med Per Bäckman och hans kära kollega Gunnar Johansson borde ju nån gång istället för att skrika sig blåa i ansiktet på domaren FÖRSTÅ ATT DET BEROR PÅ SPELARNA OCH INGEN ANNAN!!

Men Malmö kan ju fortsätta GNÄLLA/gorma/skrika/dra på sig 10 minuters utvisningar så kommer dom säkerligen att avancera i tabellen!!!! *Not*

Punkt slut!!!! *ler*

Att ranka spelarna i MIF så här långt är onödigt, det är bara en som presterat det man förväntat sig, det är Hadelöv...

Alla utespelare kan bättre o då menar jag ALLA...

Ska skrika mig hes imorron på matchen och vi SKA VINNA IMORRON !!!!

Gå nu på matchen alla, det är NU MIF behöver ert stöd, det är NU vi ska vända på det här...

Tränare: nja borde väl du veta, var inte du bra polare med honom? måste väl vara därför du är så mycket för M.Vinnerborg.

Går ju bra det här!
Går ju fint för Malmö IF!

Undrar om Marcus Vinnerborg dömer ALLA Malmös matcher!!

Funkar nog jättebra med två tränare som Per Bäckman och Gunnar Johansson i båset!!

Keep on going Malmö!!!
Tränare!!

anders: jag vill bara säga att hannula är malmös bästa spelare...och min kusin.......

miffo: Jo, hoppet är ju det sista som överger en...

miffo: vad ä rdet med er i malmö går det bra med juniorerna. får de nån speltid av per bäckman? vill ha med er i sluitspeklet så vi får piska er i kvarten iår igen- lycka till och bit ihop!
hv rular just nu!

nek97raj: Jag är iaf nöjd om MIF går till slutspel med den tunna trupp som vi har i år. Tror inte vi ska förvänta oss några stordåd när vi har så pass unga och orutinerade spelare.
Bara vi får tillbaka några skadade spelare så tror jag vi börjar vinna matcher även på bortaplan. På Torsdag måste vi dock vinna hemma mot Linköping om vi inte vill halka allt för långt efter mittenskiktet. Men vi minns förra året då MIF var bland de 3 bästa lagen efter jul, kanske kan vi även denna säsong vända på steken.

Stephan Lundh!
Efter att jag sett matchen mot Brynäs i söndags trodde jag inte att man kunde göra en sämre match än då(bortsett sista perioden), men så kom matchen mot Leksand igår och det var den absolut sämsta matchen jag någonsin sett MIF göra. Allt saknades, geist, mod, fart, vilja, ork, ja nämn vad som helst och som vanligt fick ett par av landets mest lovande juniorer sitta på bänken förrutom Nielsen som är passerad till tredje kedjan igen efter bra matcher ihop med Thure och Hannula.
In med nytt blod t.ex Stephan Lundh kanske är sugen på en comeback för Bäckman har inte lyckats med MIF och kommer inte att lyckas. In med Stephan och alla våra juniorer för sämre kan det inte bli, juniorerna kommer iallafall att ge allt.

Förstärkningar
Det känns som att engagemanget är kört i botten och en injektion av några nya spelare är avgörande för att inte fastna i
botterträsket. Vad gör Lillis? Finns det några tecken i skyn som visar att nya skridskoskickliga spelare är på gång?
Att de dessutom kan lägga en passning rätt är ett klart plus.

Nubben: som tur är är bottenskiktet av ES jämn, annars känns slutspel avlägset just nu för MIFs del

Nubben:
Ja, varför inte testa hur de tre funkar ihop. Hur har du tänkt med Sjögren?? Han behöver nog en kreativ center (vilket det inte fanns i AIK förra säsongen) Vet du om han är tillbaka nästa match??

Spawn: Mattsson - Thure går itne ihopa...

När de båda är i form är de underbara, men båda två har börjat den här säsongen LÅNGt under sin förmåga... Det håller inte att ha 2 formsvaga spelare i samma line, då går det dåligt, splittra upp dem och låt dem hitta tillbaka till formen med lite nytt folk runt sig...

Plus att, i de linsen jag satte ihopa har man 2 mycket giftiga och en 3:e som kan bli mycket bra, om bara Thure kommer i lite bättre form, sen tänk på att detta är när det är skador, annars vill jag se lite andra saker. Den enda linen som jag alltid vill se är Jussi - Danne o Hannula...

Nubben: Visst in med Hannula jämte Rydmark o Jussi!

När det gäller juniorerna så säger jag inget. Har inte sett dom spela!

Nubben:

Tror du verkligen att Vas skulle funka med Thure och Hammar? Tror att Matsson skulle funka bättre där.....

ha det bra //Lincha

Slutspel
Jag klagar mycket, alla klagar mycket. Men det är inte så konstigt ju. MIF har sedan första SM-Guldet alltid haft höga förväntningar, och nu har det gått lite grus i maskineriet några säsonger.

Det är sånt man får ta.

Jag är helt övertygad om att vi kommer gå till slutspel i år igen, men då måste bäckman o gunnar inse att kedjorna har varit fel sedan starten. 1.a linen, Hannula - Thure - Jeppe, fungerar inte alls. Lägg där till ett backpar som är sämst på skridskorna i Elitserien. 2:a med Jussi - Rydmark - (toivo, Sjögren, Malmström), Rydmanrk o Jussi fungerar bra ihop, men en riktig grov jobbare som tänker offensivt saknas, Rydmanrk tar allt bakåt. Jussi vill leta passningar, men där är ingen som åker. in med Hannula där o.s.v...

Nya kedjor enligt mig: (nu när vi har skadorna)

Jussi - Rydmark - Hannula
Mattsson - Wahlberg - Nielsen
Hammar - Thuresson - Vas
Malmström - Valdix (på bänken)
Sjögren, Toivo, Mackan (skadade)

Keep it up
Kan ni snälla fortsätta i den här stilen. Hade varit så j-vla roligt med ett skånederby i kvalserien.

Värva in några gamla trötta och mätta spelare och ge dem en massa istid.
Hade varit kul o få möta er igen.

Sv: Oj va trist.
Mif är i spillror. Inga pengar och inga bra spelare, förutom 2-3 st OCH ingen publik.
Är det ingen inom Mif som undrar varför det inte kommer mer än 4000 pers.När Mff spelar inför 10.000-20.000 och ett snitt på 13.500?.Då skall man också komma ihåg att Mff INTE var en guldaspirant i början på säsongen.
Men som vanligt så sover väl alla hos Mif fortfarande.
Men snart kommer ni att vakna för det dröjer inte länge förän tidningarna hoppar på er.Själv tror jag ni vaknar till när vi spelar i ettan igen. det är bara en säsong bort tyvärr.....

Angående Andersson och Hasselblads eventuella tillkortakommande kan jag bara säga såhär: Finns det någon mer otacksam uppgift att spela back bakom Thuresson, Mattsson och Hannula. Tre spelare som verkligen inte svettar ner sig i defensiven direkt.

Sen är det inte mycket att säga, förmodligen en trist match där Leksand ville åka hem minst.

Dessutom är Mif fortfarande en enda stor sjukstuga, det höll inte innan, håller inte nu och kommer aldrig att hålla.
Hoppas att Sjögren & Co snart är tillbaka.

Förlåt, kom på en spelare till som faktiskt var ok idag, Liimatainen. Men en spelare gör ju inget lag ;-) . MIF mot Sm-Guld 2003

Oj va trist.
Vad ska man säga. Matchen kan sammanfattas med ett ord, usel. Ok, MIF gjorde vad de skulle till en början, spelade klokt och väntade på kontring. Men när en sådan dök upp så försvann den rätt snabbt på otroligt dåligt spel av grabbarna idag. Passningsspelet fungerade inte alls. Inga bra avslut, loj inställning på isen. Inget uppoffrande, ingen hjälp åt varandra. Såg ut som att spelarna var rädda för att ge sig in i situationer och hellre höll sin runt sargen. Och så var det hela matchen igenom.

Det är mycket få spelare som kan få godkänt idag. Hadelöv var chanslös på målen och spelade som vanligt kanon. Peter Andersson, trots baklängesmålen, spelade faktiskt bra. Kunde inte göra så mycket åt målen. Norgren var som vanligt bra samt Rydmark. Men sen var det inga fler som klev fram. Såg ut som om spelarna var trötta och hade ingen spellust. Kan kanske bero på många skadade så de får mycket istid och på så sätt blir slitna. Inte helt omöjligt.

Men sen så brände t.o.m Jussi en straff!!!! Detta i ett läge när MIF verkligen behövde komma in i matchen. Och i mina ögon så var straffen riktigt dålig. Nä, kom igen nu grabbar. Nu är det dags att ta tjuren i ballen (jag vet att det är fel, men det låter roligare *L* ) och ge järnet i följande matcher. Vi vill ju inte ha en upprepning av förra årets insats. Jobbigt att följa ett lag som åker upp och ner i tabellen som en jojo, särskillt när man är 70 mil hemifrån och är den enda som hejar på MIF medans resterande här är otroligt skadeglada när det går dåligt för MIF. Så lite vinster nu så vi kan få lite stabilitet i laget vore mycket önskvärt.

Sist men inte minst. Snälla, öva på powerplay, det är ju bedrövligt. MIF mot SM-Guld 2003

Sv: PETER ANDERSSON
Redhawk: Jag tycker inte att verken Hasselblad eller Andersson kunde göra något på de två målen. Direkta slarv från anfallarna, som gav bort pucken både gångerna. Inget backarna kan lastas för...

Sv: Skärpning, NU !
"Norgren Liimatainen är elitserien bästa backpar, helt klart..."

HERREGUD, vilket skämt! Menar du allvar?
Liimatainen kan skjuta hårt i PP, inget mer. Norgren har händer av sten och blir frånåkt var och varannan minut, eller rundad somden orörliga stenstod han är.

Svehla55: Det är inte Bäckan Johanssons "fel" att vissa spelare är kvar. Det är Lillis ansvar.

Han sköter allt det där. Jag har förståelse för att vi inte kommer vinna SM-Guld eller vara med i toppen, vi räddar ekonomin så att hockeyn kommer stå stak många år framöver. Det är BRA.
Men för fan, de som är här och lirar ska FAN E MIG KÄMPA, idag ska ALLA sågas längs fotknölarna för deras insats har fan varit horribel...

Man kan inte kräva, mål, vinst eller nått sånt. men att de ska KÄMPA det är ett KRAV.

Har alltid sagt det och står för det fortfarande. Firma Bäckman/Johansson får fan visa lite mera. Dom har fan ingen pondus längre, bara står och ser handfallna ut. Pinsamt är ordet!!
Sen får dom fan se till att göra sig av med Petrasek och Hasselblad, dom suger ju fett...

Svehla55: precis, jag kan ta förluster, flera på rad om det ska vara så, men inte på det här viset.

Vi hade ju losat på plaet upp, INGET HJÄRTA det är så pinsamt att se !!!

Fy fan säger jag bara... FY FAN

Zeb: Norgren Liimatainen är elitserien bästa backpar, helt klart...

Norgen har varit bra idag, som vanligt....

Nubben:
Håller absolut med dig Nubben, kan inte hjälpa det men jag blir sååå jävla förbannad, när dom inte kan slå ett sådant lag som Leksand. Var fan är glöden ngnstans, tom Kristianstad hockey hade slagit Redhawks idag. VAR FAN ÄR HJÄRTAT GRABBAR!!!

Jag fattar inte varför inte Vas, Valdix och co får spela mer.

De kanju inte göra sämre ifrån sig än det här ihåliga laget utan hjärta somskrinnar omkring lite halvointresserat.

Köp 4 nya backar, direkt! värva dem från finland eller var som helst! Bara släng ut skiten, dvs

Petrasek, Norgren, Hasselnöten, P. Andersson. Totala oduglingar som inte håller elitserienivå och som spelar utan hjärta och vilja.

Tittade på matchen på PPV men gav fan i det nu, jag mår illa av att se hur USELT MIF spelar.

De har HÄNDER AV STEN allihopa, de kaninte hantera pucken, de kan inte passa den, de kan inte avsluta.

Hannula verkar vara helt ur form, samtliga backar är odugliga.

Enda spelare som är bra är Hadelöv.

Skärpning, NU !
Sitter och ser matchen på ComHem, jag har bara ett ord att säga pinsamt...

Fy fan vad lojt, ingen Miffare kämpar till 100%...

Fy fan säger jag bara !

Thomas: borde jag,
men inte denna matchen!

3-0 nu!!!

aja nu e det kört.

Jönsson: suck, trist.
hehe de borde iallafall närma sig första borta vinsten :)

Thomas: vad jag har hört så e matchen rena sömnpillret!
så, så bra spelar de nog inte=(

undra när de kommer ta sin första borta poäng!

miffo: hehe nja pause nu, men frågan e om mif pallar vända detta nu i 3:e känns inte så troligt.
Någon som lyssnar på matchen? o vet om de spelar bra?

« · 139279 · »