Vill bara säga att Staal vill vinna mål-ligan nästa år, eftersom första kedjan ser ut så här:Salle, Foppa, Stalle. för sedan hamnar han i NHL som förste dansk! MIFo idioter!
Idag kan man läsa på mff.se (länktips) att MFF ska starta upp en hockeysektion, som dessutom ska slås ihop med ett annat lag. Laget ska vara ett elitserielag lagom till arenan i Hyllie är klar.
Nyheten var förstås ett aprilskämt, men tänk tanken om ett till Malmö-lag gick upp i Elitserien. Undrar om man hade börjat hata det laget (som t ex i Stockholm) eller om man bara hade tyckt det varit kul om det gick bra för det laget i Elitserien.
nek97raj: Tror precis tvärt om,,måste va en dröm att få plocka de spelare man själv vill ha som tränare ,Karlis är ju 2:e sportchef då han håller koll på yngre förmågor, plus att nu håller mif på med att slussa in fler och fler gamla spelare i föreningen, ex sandström och peter andersson och sedan tidigare har man redan t.ex sylvegård och svanberg. tror verkligen att det här är den rätta iden..
1 GK Heino-Lindberg Christopher Hammarby IF 30 GK Wesslau Gustaf AIK 2 D Granath Elias Leksands IF 3 D Jonsson Johan Timrå IK 4 D Fransson Johan Luleå HF 5 D Erkgärds Stefan Skåre BK 6 D Engman Gustav HV 71 7 D Svanberg Ola HV 71 8 D Täng Alexander Västra Frölunda HC 9 D Karlsson Mattias Brynäs IF 11 F Williams Bobby Leksands IF 12 F Eriksson Loui Västra Frölunda HC 14 F Söderberg Carl MIF Redhawks 15 F Öberg Mikael MODO HockeyL 16 F Lindholm Christopher Leksands IF 17 F Lindström Liam Mora IK 18 F Videll Linus Södertälje SK 19 F Hollström Filip MODO Hockey 20 F Persson Linus Västra Frölunda HC 21 F Olsson Kalle Västra Frölunda HC 22 F Ahrling Adrian Timrå IK 29 F Nilsson Robert Leksands IF
dansken99: Ja jag tyckte också det var trevlig läsning... :)
jh: Kul att se att Nielsen och Hansen går bra. Starkt att vinna gruppen. Bra för dansk hockey att återväxten finns där, bra för dansk hockey att många får chansen att utvecklas i Sverige. Jag tror det är bra för båda parter.
CoolaKoffe: Så vitt jag vet åkte MoDo ur slutspelet för bara ett par veckor sedan. Visst jag tycker också det tar tid men de två månaderna du sitter och yrar om vet jag inte var du hittat. Svenska fans hemsida månne?
// Kim Staal har fortfarande inte bestämt sig för hur hans framtid ska se ut, men i dagsläget talar mycket för att han flyttar till Malmö. – Vi har gett Kim ett förslag på ett nytt ettårskontrakt och vi lever i from förhoppning att han ska tacka ja. Men vi vet också att han för intensiva diskussioner med Malmö. //
Låter ju intressant, men som man vet sen andra år att man inte ska jubla i förtid. Men det låter intressant iallafall ;-) . MIF mot SM-Guld.
Stefan: Hoppas du har rätt, verkligen. När han gick till Mif fanns det inte mycket att välja på. DIF var uteslutet eftersom han var AIK:are skulle jag tro. Mif låg bra till då, är som sagt inte säker på att vi gör det längre.
Stefan: Tror att Hävelid är en Stockholmskis och om han varvar ner i Sverige blir det nog i SSK eller AIK. Jag hoppas givetvis på Mif men jag tror det inte...
CoolaKoffe: Sportchefen Mats Hallin är också halvskånsk och hejade på MIF när han var lite yngre. Sen när han flyttade till Södertälje började han också heja på SSK.
Stefan:gissa varför..d e Klubbdirektören Jan Buckhöj han e halvskånsk å han gillade MIF när han va liten å sen när han flyttade te Södertälje så började han heja på SSK vikken svikare P.S Ja känner han lite
så tveksamt är det absolut inte om han nu mot all förmodan skulle vända hem igen.
Hävan trivdes ypperligt i Malmö när han var här senast och kan mycket väl tänka sig komma tillbaka när det blir dags för hemresa.. men tänker han på pengar så lär LHC säkert offra stora pengar i signing bonus för att få honom att skriva på.
Även SSK lär ligga i vassen och locka, de gillar gamla MIF spelare.
MIF:Ja tycker att Hävelid ska komma tebaxs te MIF GARANTERAT!! han e en back som vi behöver han e som Ricard persson så ja hoppas att backparet blir så här om Hävelid kommer
MIF: Då kan jag väl upplysa dig lite kring de rykten du skrivit kring Luleå då, Luleå har endast en icke EU plats över och den lär vara vikt till Lintner och inte Potvin utöver det så är Tuukka Mäntyllä redan klar för Luleå och Tarvainen klar för LHC.
får man fråga vart du fått alla dessa rykten ifrån?
Fredrik Modin har sedan flera år tillbaka spela i Tampa dit han blev tradad av Toronto mot Cory Cross. Daniel Tjärnqvist i Atlanta, en av deras bättre backar där han även får speltid tveksamt om han vill flytta "hem" redan. Visst kan vara familjeskäl bakom det isf.
Hävan tja han är ordinarie i Anaheim och spelar en hel del och gör poäng, flyttar han hem redan så är det pga hemlängtan.
NHL spelare och andra stora spelare som är på väg till Elitserien:
Brynäs Tigers: Johan Holmqvist - Minnesota Tommy Westlund - Carolina Fredrik Modin - Toronto
Leksand: Andreas Karlsson - Atlanta Tommy Westlund - Carolina Jussi Tarvanen - Tappara
Djurgården: Patrik Kjellberg - Anaheim Mariusz Czerkawski - Montreal Daniel Tjärnqvist - Atlanta Fredrik Svensson - Luleå Anders Burström - Luleå Mikael Holmqvist - TPS Åbo
Färjestad: Andreas Johansson - Nashville Magnus Arvedsson - Ottawa Janne Grönvall - Tappara Martin Lindman - Timrå
HV71: Jussi Tarvanien - Tappara Anders Eriksson - Toronto
Södertälje: Jussi Tarvainen - Tappara Bert Robertsson - Ilves (Vancouver) Peter Messa - Bofors Josef Boumedienne - Tampa Bay Nichlas Hävelid - Anaheim
Linköping HC: Jakob Karlsson - Hannover Fredrik Modin - Tampa Bay Mikko Peltola - Rapperswill Jakob Johansson - Rögle
Luleå: Rikard Lintner - Pittsburgh Tuukka Mäntylä - Tappara Jussi Tarvainen - Tappara Steve Potvin - Björklöven
MIF Redhawks: Magnus Österby - Björklöven Kim Staal - MoDo Nichlas Hävelid - Anaheim Peter Casparsson - Linköping HC Lasse Degn - Rungstead
MoDo: Kari Haakana - Edmonton Per Svartvadet - Atlanta Samuel Påhlsson - Anaheim Andreas Salmonsson - New Jersey Mathias Timander - Boston Henrik Tallinder - Buffalo
Timrå: Pasi Petriläinen - TPS Åbo Fredrik Svensson - Luleå Yared Hagos - AIK Sami Kapanen - Philadelphia Flyers Fredrik Modin - Toronto Johnny Oduya - Hammarby
Frölunda Indiens: Calle Johansson - Washington Johan Witehall - Hamburg Tom Koivisto - St.Louis Martin Lindman - Timrå Henrik Tallinder - Buffalo Dick Tärnström - Pittsburgh Nichlas Hävelid - Anaheim
Många klubbar verkar ute efter Jussi Tarvainen från Tappara i Finland. Var en av finska ligans bästa spelare i år, tycker MIF ska kolla där med.
Dock ska sägas att detta med spelarna är rykten, men rätt säkra rykten. Dock inte Hävelid men som jag tror flyttar hem. NHL har en kris nu och det kommer blir mer och mer spelare som flyttar hem till Elitserien. Elitserien nästa säsong kommer blir riktigt,riktigt bra, det kan jag lova. Den håller absolute bäst klass i Europa.
Magnus: Finska ligan är väl inte känd för sitt försvarsspel. Utan där är det väl mera tuta o kör om jag inte minns fel. Det kan ju dock ha ändrats genom årens lopp? Peltola är väl liksom Jussi en humörspelare som bara tar i när han känner för det. Så jag undrar om det är nån supervärvning det där. LHC är ju inte kända för att värva bra spelare direkt. De kanske skulle se sig om efter en ny klubbdirektör efter Helber. Han har väl misslyckats med det mesta sedan han tog över den ledarposten?
kan ni läsa och se om MIF, dock måste ni ha real player. dom interjuvar Danne Rydmark och Lillis Lundh och Curre Lundmark. det handlar om MIF uteblivande framgångarna mm...
Kollade upp Peltola lite och han gjorde två ryggigt (för honom) dåliga säsonger i Finland efter Mif. Men sen var han lysande i Pelicans och gjorde 105 poäng under två säsonger och 110 matcher. Kanske är han inte så dum ändå, det visar sig i höst...om Linköping klarar sig kvar vilket jag inte är helt säker på.