Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Forum

« · 841 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: en fråga
Kravet är slutspel tycker jag vilket kan bli tufft nog för vårt kära MIF att ta sig till. Försvaret är enligt mig o många andra bedrövligt.
MIF har värvat Peter Andersson 36år och i slutet av sin karriär vilket syns, Johan Norgren relativt ung men inte en back som övriga lag är livrädda för. Sedan har vi då övriga. Gubbarna "Fjuss" o Due-Boje - botbänkens mästare. Och sedan har vi de som egentligen är de enda som håller, Joakim Lundberg, David Petrasek och Roger Öhman även Johan Tornberg om han kan spela nästa säsong. Nu är jag väldigt pessimistisk visst kan det gå kanonbra, vi har ju trots allt Sveriges bästa tränarpar i Bäckis o Gunnar. Och en kanonorganisation i Lillis, Sylvegård o Co. Men laget kan likaväl hamna i kvalserien.
Kommentera

Sv: Bra jobbat Madhawks
Ja, jag kan bara hålla med, fast jag vill ändå ta tillfället i akt och ge ett privat smygsommartips i all enkelhet till alla abstinenstyngda malmöbor.

I närheten av min arbetsplats, på Kockums Fritid närmare bestämt, håller för andra året (så vitt jag vet) sveriges hockeyframtid på att leka runt och träna på MHC (Malmö Hockey Camp). Inte mycket att titta på egentligen men för folk som mig som njuter bara av att se en ung man i sina bästa år glida runt i dold bakom en full hockeymundering och med mjuka rörelser smeka upp pucken i nättaket mest för skojs skull så är det en tröst på ensamma, sömniga morgnar eller fikaraster.

För att verkligen på värsta sätt kopiera Madhawks lysande kocept och släpa det i smutsen ämnar jag även betygsätta denna upplevelse enligt deras normer.

Supande: 1/5. Känns inte så motiverat även om man inte tackat nej till en öl.
Stämning: 1/5. Mycket, mycket låg stämning då man står ensam och tittar på en halvslö träning...
Rolighet: 2/5. Det är inte roligt. Det är bara så
Kostnad: 5/5. Helt gratis!

Totalt: 9/20. Undvik det om du har något bättre att göra, pilla med tårna till exempel.
Kommentera

Sv: Bra jobbat Madhawks
Så kul att du uppskattade det, Tommy! Aktiviteterna är sådana vi själva gillar att göra på sommaren. Bortsett från att jag inte gillar trav. Svaret på vem som egentligen gjorde detta så är svaret att vi konfererade tillsammans och sen skrev jag ner det!

FOTNOT: Mina personliga favoriter måste vara strandfest, grillfest och ölbrännboll! Bara så ni vet... testa dessa aktiviteter!! ;)
Kommentera

Bra jobbat Madhawks
Ville bara tacka Madhawks för alla sommarnöjen! Detta gjorde Jojo, Johan eller Tunnan (vem det nu kan vara som ligger bakom succén) jävligt bra!

Det mesta användbart även för mig som är brynäsare!

/#27 T.Lindström
Kommentera

Sv: Tråkigt
Go Marcus! Du gör ett kanonjobb!
Kommentera

Buss???
Undrar om någon ska till Grums turnering 17-19 Aug
fixa en buss upp och heja på
Själv ska jag dit och skrika fram seger

Och att bo där i tre dar är inte dyrt
vet ett trevligt ställe

Blixten
Kommentera

Sv: Tråkigt
Hej Hockeyvänner. Hockeysnack har INGET med Timrå IK att göra. Det är skapat av och för hockeyfans. Timrå har således inget inflytande över vad som skrivs i andra lags gästböcker utan bara i sin egen. Varje klubb ståtar med sina egna moderatorer som sköter om sina respektive gästböcker. Hockeysnack kunde lika gärna ha legat på Sundsvall Hockeys server om det är det som ni oroas över. Känner igen bytänkandet som ventilerats här nedan. Ge upp! Eventuellt får jag väl fixa en egen server och en egen domän så att byfånarna slipper ta illa upp av att vara inne och trampa på Timrås server.

könjak: Hockeysnack drivs inte utav Timrå IK utan av mig själv. Du får nu din första varning eftersom du inte bidragit med NÅGOT under din vistelse här. Nästa steg är att ditt användarnamn stängs av.
Kommentera

Sv: mer om wernblom
det verkar lite otroligt men då jag inte har något vettigt att tillföra kniper jag käft
Kommentera

Sv: en fråga
Kan mest bara hålla med dig, Johansson är ok men Bäckman blir svår att smälta, väldigt svår...
Tror dock det kan bli ganska framgångsrikt om vi bara kunde få ihop en hyfsad spelartrupp nån jävla gång.

Fast att förvänta sig ett sm-guld år efter år är väl att ta i? Att verkligen hoppas, innerligt önska och bittert kämpa är väl en sak men förvänta sig, jag vet inte :-
Kommentera

Sv: en fråga
Först och främst tycker jag inte de ska prisas som gudar förrän de presterat nåt som coacher. De komemr från Färjestad respektive MoDo och har därmed varit hatobjekt!! Okej, Gunnar var ganska social men Bäckman har vi nog alla stått och hatat varje match vi mött MoDo... och självklart förväntar jag mig SM-Guld, år efter år... :)
Kommentera

Sv: mer om wernblom
Wernblom skulle knappast följa med Bäckman till Malmö, det var det dummaste jag hört på länge.
När Bäckman tränade Modo var han och Wernblom ständigt i luven på varandra.
Kommentera

en fråga
Jag har en fråga som jag vill ha svar på, vad ska vi ha för krav på Bäckman & Johansson i år? ska vi kräva SM-Guld direkt eller vad tycker ni? personligen tycker jag att semi är ett måste, sen om de lyckas gå längre än det så är det ju en klar bonus... eller? vad tycker ni övriga miffare?
Kommentera

Sv: mer om wernblom
Nubben: Wernblom är knappast på väg till Malmö och det låter lite underligt att han skulle ha skrivit ett på 5-årskontrakt med MoDo för att Bäckman var tränare.
Kommentera

Sv: Tråkigt
Skulle vara j*****ligt intressant att få veta hur mycket du tror att Timrå får i glesbygdsstöd. Men mycket konstigt att Timrå alltid dragit upp sina egna spelare och inte behövt köpa ihop ett lag...... Det är nog där vi fått våra pengar ifrån och knappast något glesbygdsstöd........ är det gröna häxan avundsjuka som smyger runt eller .................
Kommentera

Sv: Johan
För att Rögle i alla tider varit MIFs derbyfiende samt att Rögle har supportrar som beter sig j-vligt svinaktigt åt. Du kan inte annat än hålla med, tror Rögles före detta tränare kan hålla med mig också... Därför.
Kommentera

Johan
TILL JOHAN FRÅN LUND.

EN LITEN ENKEL FRÅGA.
HUR KAN MAN VARA RÖGLE HATARE???


Hälsningar
Jan-Åke/RÖGLE BK
17ts17
Kommentera

Sv: Tråkigt
Von vettet, Stefan Könjak och alla andra som deltar i debatten som rör MIFs skandalösa Silly Season och huruvida en gästbok ska finnas på ett annat kags hemsida vilket i så fall skulle innebära gullande med detta lag.

-Silly season har inte varit en succé direkt och jag förväntar mig ett starkt nyförvärv på forwardssidan. Dessutom är inte backuppsättningen helt spikad, tror MIF fortfarande jagar Hävelid. Alltså är det för tidigt att utvärdera.

-Denna gästbok/debatt är en idé skapad av Timrå IK (eller i alla fall någon som har med Timrå att göra på något sätt). Den skötsförmodligen av någon Timrå-människa. Idén är kul, jag gillar community-systemet. Dessutom vet alla som någonsin varit ansvarig för en aktiv debatt att det är jäkligt jobbigt att behöva rensa ut "skit" från pundhuven som inte kan sköta sig. Därför tycker jag det är toppen!

-Jag gillar Timrås supportrar men det har ingenting med denna sida att göra. Jag tycker nivån på inläggen är hög, även om jag tycker det hade varit roligt med lite intelligens-huliganisering lagen emellan här. Folk är för snälla!! När/om Djurgården och MoDo entrar denna debatt skall i alla fall jag vädra mina åsikter! :) Visst, jag hatar Rögle, men ingen rögle-användare här verkar hata MIF så enormt så det stör. Synd. Kasta paj!!
Kommentera

Försvara Percy
gå in under Brynäs IF och försvara Percy, förklara för alla okunniga typer...
Kommentera

Due Boje
Jag har klagat en hel del på honom men jag måste ju faktiskt säga att ingen tjänar på att såga honom totalt. Han hade väl en del ljusa punkter förra året, men misstagen var ju desto fler... Men jag tycker iaf att vi lägger ner "Due-Boje pajkastningen", eller? ska han nu stanna i klubben så är det ju inte riktigt rätt att bara koncentrera sig på det negativa, han kanske är det mest pådrivande personen utanför hallen eller i omklädningsrummet... det lär vi ju aldrig på reda på, men en sak som är säger: ingen (som har MIF som klubben i hjärtat) tjänar på att såga honom totalt...
Kommentera

mer om wernblom
Jaha... det var ju en hel del som har sagt sin åsikt om Wernblom nu iaf... men om han har kontrakt eller inte kvittar i dagens hockey, det finns en prislapp på allt o alla... Sen en annan sak vissa sa att han stannade för att det är Modo, kan det int vara på det här sättet att han stannade i Modo för att Bäckman var tränare, Wernblom har ju sagt att han näst intill uvgudar Bäckman som tränare m.m... O han är en Hockey spelare, ett civilt "vanligt" jobb tror jag nog kommer i andra hand, får han ett fint erbjudande av en intressant klubb (personligen ser jag MIF som en "intressant" klubb)... men men, jag kan ju ha hely fel, men ryktet kom i alla fall direkt från en person som jobbar inom klubben, så vi får se vad som händer...
Kommentera

Sv: Tråkigt
Von Vettet du var då lika negativ till gästboken som förut användes av MIFs Officiella hemsida? Den gästboken drevs inte heller från Malmö. Eller ta forumet som används vid sidan av denna gästbok, forumet ligger på min domän www.mif.nu som i sin tur ligger på en server i Borlänge!

Ska man börja klaga på varifrån tjänsterna tillhandahålls så är det bättre i att skita i att skriva!

Och dessutom behöver man INTE surfa till Timrås hemsida för att kunna skriva även om själva communityn ligger där, det räcker att surfa till www.mifredhawks.com klicka på Diskussion --> Hockeysnack för att komma hit!

Namnbytet dummare än ett hål i marken hmmm du vet att man böt namn redan i mitten av 90-talet va? Man har sedan dess hetat MIF Redhawks överallt utom vid kontakter med Hockeyligan osv.. Men numera hetar man MIF Redhawks överallt dvs att det inte längre är något artistnamn man tagit.

Det enda som är försvagat sedan förra säsongen är Kim Staals flytt till MoDo, Peter Jakobsson har ersatts av Peter Andersson och Johan Norgren och nog f-n är de båda bättre än Tyskland flyktande Rauken?
Kommentera

Tråkigt
Jag ser inte fram emot kommande säsong. Jag tycker att föreningen håller på att krackelera, sett ur ett sportsligt perspektiv. Det mest allvarliga är och har varit föreningens ovilja/bristande kompetens att bygga upp en vettig värvningsstrategi. Hela silly season har varit ett fiasko. Man har inte dragit lärdom från slutspelet utan har istället valt att behålla i stort sett samma lag dock aningen försvagat.

Mindre allvaliga men dock irritationsmoment för en MIF-supporter har varit namnbytet som är dummare än ett hål i marken grävt nerifrån. Ett annat är att vi supportrar numera är hänvisade till en hemsida som upprättshålls av ett lag som uppbär glesbygdsstöd. Tänk om man som Rangers-fan måste bege sig till Bruins hemsida för att ventilera och utbyta tankar med likasinnade.

Nej, jag tycker det mesta är dynga just nu. Vi kan knappast inbilla oss att Bäckis är magiker...
Kommentera

MALMÖ IF
Jag anser att MIF inte ser att laget behöver bättre och yngre spelare.


Due- Boje

- en rutinerad elitserie back som börjar eller har kommit upp i åren, håller ej Elitserie klass nå längre, AVDANKAD


Hasselblad

-bra i boxplay men för ojämn



Thuresson

- han e mycket bra när han är på topp, Men försvinner i matcherna allt för ofta nu förtiden




NORGREN

Vissa säjer att han e en grov jobbare andra säjer att han e helt kass, återstå att se??
Kommentera

Sv: Rykte
Stina: Jag menade Malmö med "Ni". det är deras gb eller..?
Kommentera

Sv: Rykte
foldron: Tackar allra ödmjukast för det svaret...
Kommentera

Sv: Rykte
Nu tror jag inte att Miffarna har något större intresse av vad Wernblom jobbar med !
Men han har jobbat åt Solängets travbana men arbetar nu åt MODO Hockey med att sälja reklam och annat liknande.
Kommentera

Sv: Rykte
"Werner" har väl ett jobb på Solänget?
Kommentera

Sv: Rykte
Wernblom lämnade inte Ö-Vik för ett NHL kontrakt.
Så trots att jag är Malmöbo, så tror jag inte att han lämnar för att
spela i MIF.
Dessutom har han någon form av sidoverksamhet i Ö-vik
Kommentera

Sv: Rykte
En kille med större MoDo hjärta än Magnus Wernblom tror jag man får svårt att hitta, å dessutom har foldron helt rätt i sin analys:
för 2 år sedan nobbade "Werner" ett NHL-kontrakt å signerade istället ett 5års kontrakt med MoDo!

GO ON TIK!
Kommentera

Sv: Rykte
Nu blev jag förvirrad. Bäst att få ordning på denna gröt! "Ni har väl inte haft snö på tjugo år!" Vilka menas med "Ni"? Vad mig beträffar så har jag haft mer snö än inte snö under hela min livstid, den dimper ner i oktober någon gång och stannar tills i början av maj. Om du menar att "Ni" är de lyckliga människor som är bosatta i Ö-vik, så blir jag genast lite mer tveksam, men nog sjutton måste det gå att köra skoter där oftare än i Malmö i alla fall. Att Malmö inte haft snö de senaste 20 åren, det låter trovärdigt.
Kommentera

Sv: Rykte
Var ska han då åka på sin skoter?
Ni har väl inte haft snö på tjugo år!

Nä, det där är nog bara ett falskt spritt rykte.
Kommentera

Sv: Rykte
Han gillar säkert att spela golf också och det kan man inte i Lappland - fråga Ove Molin!
Kommentera

Sv: Rykte
Wernblom gillar att köra skoter, det kan man inte göra i Malmö=)
Kommentera

Sv: Rykte
Okej, Wernblom har kontrakt! Däremot är ingenting uteslutet, kontrakt existerar inte i Percys värld verkar det som...
Kommentera

Sv: Rykte
Wernblom har tre år kvar av sitt kontrakt med MODO ,han skrev ett femårs kontrakt med MoDO för två år sedan.
Kommentera

Sv: Rykte
Jag har också för mig att Wernblom varit aktuell, faktiskt! Så vitt jag vet har han inget kontrakt och har inte hört att han skrivit något med MoDo. Hursom, jag håller mig ganska kall i frågan, det vore dumt att hoppas för mycket.
Wernblom kan nog förstärka MIF, det behövs lite agressivitet i laget. Dessutom hade det varit en härlig hämndaktion! :) Inte för att en skäggig butter same kan ersätta en ständigt leende (och dock skäggig) dansk, men ändå!
Jag tycker inte idén att värva en ytterforward är dum - vi har Linkan som är center i grund och botten och egentligen har vi då fyra centrar redan.
Kommentera

Rykte
Jag har hört ett rykte som kanske inte är helt fel... MAgnus Wernblom ska tydligen vara rätt så aktuell för spel i MIF, är det någon annan som har hört det här ryktet? jag fick höra det av en polare som känner en del folk som är djupt inne i mif:s lokaler... kan detta stämma? och om det stämmer, vad tycker vi miffare om den värvningen? personligen så kan jag inte säga mer än, välkommen till Malmö Magnus (om det nu är mer än ett rykte)...
Kommentera

Sv: Due Boje
jag måste hålla med, om man tittar tillbaks på semin förra säsongen så såg man villken otroligt dålig back besättning mif hade med undantag av med Thornberg som var en frisk fläkt, hoppas man lärt sig att inte värva gammla avdankade Djurgårdare se bara på lindkvist och due-boje.
Kommentera

Due Boje
Tjenare alla. jag måste bara säga en sak, Christian Due-Boje måste bort får klubben... Jag har följt MIF i ca 13 år , och Due-Boje är utan tvekan den slöaste o mest taffate back jag nånsinn sett i Malmöisstadion... Han är en "föreddetting" och han har inget i MIF att göra, värva hem Hävelid eller nån annan back som är av klass, värva inte hem avdankade spelare... Perer Andersson har rutin och så, men han är rörlig som ett kylskåp. sluta värva gamla gubbar, om man inte hittar något intressant på marknaden så har MIF ett bra junior och u21 lag... ta tillvara på de unga istället, skärpning nu, om 1 eller 2 år behövs ju en helt ny backuppsättning annars....
Kommentera

Laget
Allright, PF, här kommer min syn på det hela:
---
Andreas Hadelöv: En toppmålvakt med ytterligare kapacitet.
Ola Nilsson: Kommer vara ruskigt vass bakom Hadelöv.
---
David Petrasek: Fick som sagt inte chansen av tränarna förra året, hoppas på ökat förtroende för "Pettan".
Jocke Lundberg: Gjorde vad jag kunde se inte ett enda misstag värt namnet. Stabil och trygg. Kommer göra ännu en suverän säsong i det tysta.
Christian Due-Boje: Tyvärr ser jag inte "Bojan" som en bra spelare. Kanske kan nya tränarna få honom att utnyttja rutinen och ledarskapsförmågan?
Peter Hasselblad: Bra bakåt, katastrofal framåt. Hoppas han utnyttjas bättre.
Roger Öhman: Kommer vara taggad inför kommande säsong!
Peter Andersson: Tillför backuppsättningen rutin, intelligens och klass.
Johan Norgren: Svårbedömd, men MIF-blod är aldrig skadligt.
---
Marcus Thuresson: Behöver verkligen en spark där bak så han visar vad han går för. Tror tränarbytet är perfekt. Thure är riktigt bra egentligen.
Daniel Rydmark: Samma sak gäller honom.
Mikael Wahlberg: Gjorde en hyfsad säsong, var lysande på slutet. Börjar han där han slutade och sen ökar blir han ruggigt bra.
---
Henrik Malmström: Vaknade till liv i slutet av säsongen när han lirade med Stalle och Jussi. Låt killen fortsätta med Jussi, de verkade ha kul ihop!
Janne Hammar: Har nu en säsong på sig att visa att han är bra. Tror han kommer ge järnet.
Marcus Magnertoft: Slitvargen som aldrig är dålig egentligen. Ge honom en ny miljö istället för Thuresson och Sandström.
Juha Riihijärvi: Stjärna. Kommer vara äckligt nyttig för MIF (i år igen).
Jesper Mattsson: Gör alltid kanonsäsonger om man ser till det poängmässiga.
Fredrik Lindqvist: Har SÅ mycket mer att visa!! Han är en stjärna innerst inne. Kan bli enormt bra.
Tomas Sandström: Låt killen lira back och köp in en ny forward. Som back var han ju bra, som forward grinig.
Mika Hannula: Läs Wahlberg.
---
Det är inte SÅ krisartat...
Kommentera

Back kris eller inte
Ser man tillbaka på fjoråret, så såg det ganska illa ut i försvaret.

Man startade med för få backar och sedan kom skadorna som ett brev på posten.
Sandström fick göra par förvånansvärt bra ihop, men det blev aldrig någon riktig ordning.

Backarna:

Tornberg: Var bra som förväntat.
Öhman : En riktigt bra förstärkning.
Lundberg: Blev bättre och bättre för var match, för att avsluta mycket bra.
Petrasek: Gjorde precis tvärtom började riktigt bra men kom aldrig riktigt tillbaka efter sin skada.Fick inte många chanser i heller.
Hasselblad & Due Boje: tycker jag är svår bedömda.Gör ena sékunden något riktigt bra för att nästa göra jordens tappe.

Jag hoppas naturligtvis att vi kommer se Tornberg speedskate
även nästa säsong.
Andersson förstärker.
Lundberg: fortsätter där han slutade
Petrasek: Börjar som i fjor och slipper skador.
Öhman: lika säker som i fjor.
Hasselblad & Due-Boje: Minimerar sina indianare och rensar lite bättre framför Hadelöv.
Norberg: Vet ingenting om honom.

Ser man på det utan panik i sinnet så ser det inte så illa ut.
Men det är klart, man hade inte tackat nej till Hävelid.
Kommentera

Sv: Norgren och Liima
Jag kan hålla med om att årets uppställning inte ser helt 100% ut.
Men man skall ändå komma ihåg att det blev ett ganska bra resultat trots allt.Det var trots allt nio lag av tolv som var sämre än
MIF.
Detta trots att många spelare hade problem att komme upp i sin
normala standard.
EX: Lindqvist ,Rydmark,Hammar,Wahlberg,Hannula & Malmström.
Dessa kom inte till sin rätt, från den 45 omgången av grundserien.
Thuresson som inte motsvarde förväntningarna med undantaget
när han blev landslags aktuell.

Ser man tillbaka på fjoråret, hade vi

En del nyförvärv som det tog lite tid innan dom kom in i matchen.
Delvis pga skador.
En del gamla MIF stjärnor som såg tidvis lite omotiverade ut
En del potentiella stor spelare som fick sitt genombrott.
Mängder med skador.

Jag är övertyga om att kan vi nå en semifinalplats med de förutsättningarna, kan vi göra det i år med.

51,26 & 9 , börjar på en högre nivå än vad de gjorde i fjor.
Bäckman & Johansson kommer att göra att spelarna förmodligen känner att de måste bevisa att de platsar i laget.
Bäckman kommer inte finna sig i loja spelare.
Fjor årets förstaåringar har fått tid på sig att hitta rätt.

Det kommer i alla fall bli intressant !
Kommentera

Norgren och Liima
"Percy" jag kan inte mer än instämma i Magnus inlägg egentligen. Liimatainen ÄR en stjärna. Det är anledningen till att han far runt i Europa med en lön likt en man får i NHL. Backar blir bara äldre med åren men tyvärr börjar storbackarna Andersson och Liima bli lite väl gamla dem också. Anderssons kontrakt är på tre år så vitt jag minns och när det är över kan han ta Pär Djoos i armen så kan de båda gå till närmsta vårdcentrak och hämta ut varsin rullator.
Vad gäller Norgren tror jag stenhårt på killen, tror knappast han kommer göra bort sig. Tvärtom så kommer han tillföra nytt och färskt MIF-blod i truppen. Värvningen av Norgren gör att vi har en jäkligt bra backuppsättning, faktiskt.
Kommentera

MrLeth
Skyldig. Jag pratar med kluven tunga, när det gäller MIF.s och
RBK s satsningar-

SORRY.

Hälsningar
Jan-Åke
Kommentera

Sv: Johan Norgren
Jag har sett Johan Norgren många gånger under SSK tiden. Han blir ingen stjärna i Malmö men kommer att göra ett bra defensivt arbete i det tysta. Han spelar enkelt och krånglar absolut inte till det för sig. Jag kommer inte ihåg att han gjorde någon tavla under SSK tiden och om han har blivit bättre offensivt i Tyskland så kommer ni få en bra förstärkning... ingen idé att dömma ut honom innan ni sett honom spela.. backar blir bättre med åren!
Kommentera

Sv: Johan Norgren
Eee..."Percy" du vet väl varför Liimatainen försvann från Mif hoppas jag? Han blev totalt förnedrad och utfryst av Herr Jortikka och det är enda anledningen att han inte var bra sista året i Mif.

Liimatainen tillhör klart en av de 5 bästa Svenska backarna i Europa just nu. Klart bättre än Tornberg är han också.
Kommentera

Sv: Johan Norgren
Detta är pinsamt och skrämmande. Lillis borde få sparken som sportchef då han uppenbarligen inte har en enda aning om hockeyspelare i världen! Att kalla Liimatainen för stjärnspelare som han gjorde i tidningen är pinsamt - han platsade knappt i MIF förra gången han var här - det gjorde långt ifrån Johan Nordgren heller och det är helt OFÖRSTÅELIGT hur MIF kan värva sånt här skit. Gamla avdankade föredettingar som inte platsade innan kommer bara att göra det denna gången pga en enda sak - att MIF inte är lika bra och heller inte värvar för att förbättra sig! Ett svagare MIF än årets (och förra årets) upplaga har jag inte sett sedan innan Pekka-tiden!!! *suck*
Kommentera

Sv: Johan Norgren
Visst är Norgren ingen stjärna men däremot tror jag han har blivit bättre under tiden i Tyskland. Och han är ju bättre än Due-Boje gissningsvis... Om han är en dålig värvning vet jag inte, beror på hur mycket lön han får jämfört med hur bra han är... kan inte uttala mig.
Kommentera

Sv: Johan Norgren
Kan ju säga att Norgren skulle inte ha fått förnyat kontrakt i SSK om Sport hade hållt sig kvar i eliten 98 !
Och dessutom så fick han ju sparken från Malmö 95/96 !
Bra i Allsvenskan men i eliten motsvarade han inte förväntningarna , klubbteknink och skridskoåkning som en div 2 lirare !
Dessutom så minns jag inte denne spelare som en tuffing trots sin storlek och tyngd !
Att Malmö väljer att plocka honom är oförståeligt ???
Kommentera

Sv: Johan Norgren
Jag har aldrig sett Johan Nordgren spela, är han bra eller är det en
nödlösning?
Vem kan han gemföras med i befintlig trupp?

Är det någon som vet någonting om hur det går med Hävelid?
Kommentera

« · 841 · »