Du sitter bakom ratten i en bil och håller en konstant hastighet. På din vänstra sida har du en avgrund. På din högra sida har du en brandbil och den håller samma hastighet som du. Framför dig springer en gris, som är större än din bil. En helikopter förföljer dig i markhöjd bakom bilen. Både helikoptern och grisen håller samma hastighet som du. Hur ska du göra för att kunna stoppa?
Linkans roll när han köptes var att producera, nu har hans roll mer blivit att öppna upp för andra. Han spelar bra tillsammans med Thure, och om t.ex en spelare som Hannula hade satts in där så kanske det skulle bli lite mål från Linkans sida också.
Sen en annan sak, när laget vinner och andra gör mål, varför ska man då hänga upp sig på att någon kanske inte gör lika många mål som han brukar ?
Sundis>>Ja, det vore faktiskt en höjdare!!! Framförallt med tanke på vilka superroliga kämpamatcher det är mellan oss två. (de sista tre åren iaf) Det finns en anledning till att jag krånglar mig ner med buss när vi möter er borta... Lägger man då till slutspelskryddan så kan jag bara tänka mig vilka matcher det blir! Tränarna kommer nog slita sitt hår, men vi kommer ha kanonskoj! :-)
Nubben>>> Och Linkans roll är att....? Han hade sina glansdagar, men någon glamourkedja kommer han knappast ingå i någe mer. Men jag är glad att ni är glada över honom, vi är å andra sidan glada att slippa betala hans lön idag. Och det säger vi med det spel vi presterar just nu... hm.
Ja, det är skönt att se att ni är tillbaka igen. Fan, var ju lite orolig för er ett tag där i höstas! Kör hårt så ses vi i slutspelet - det är mycket roligare att slå ut er där... ;-)
Ja det är klart det ska vara så här, men det är sällan det är så. Det är ju rätt ofta en hel del gnäll, men som sagt inte nu, det har väl kanske med att vi vinner igen =)
Börjar man planera en jubileums match nu så är man troligen för sent ute tyvärr... men lägger man matchen i augusti/september före seriestarten så ska det nog inte vara helt omöjligt att fixa..
Linkan ligger på den lön han hade under tiden i DIF ... okej den är säkert lite högre men så blir det för "nästan" alla spelare när man förlänger kontraktet...
Linkan var känd för att vara ett spelgeni som gör en massa poäng, men Linkans spelstil verkar inte ha passat in med MIFs tyvärr...
Nej, Skäret bytte namn till Limahamn Limeburners och Pantern är en annan klubb ute på kirseberg som för tilfälligt spelar i allettan (snäppet under allsvenskan). Föreningen är förövrigt malmös äldsta!
Ja, det är ju sällan dem bästa spelarna tjänar mest. Linkan skulle inte haft så mycket som han troligen har. Lilienberg i MFF var en av de bäst betalda i allsvenskan, det kan man inte tro när man såg hans spel. Han spelade visserligen upp sig mot slutet. ojdå, bev lite fottbolls snack här osså , sorry
Föreningen bildades 1971 och i år är det 30år sedan... fan va skoj det hade varit med en match mellan årets lag och laget som gick upp i Elitserien... en vanlig jippo match med en massa härligheter runt omkring..
Jag har EN fråga till ALLA som säger att MIF är ett köpelag...
När blir en spelare så att säga "köpt", om man ser en ung dansk talang vid 17 års åldern och köper till sig honom för nån liten slant, han får träna och utvecklas i klubben, anser ni att ha när köpt endå ?
Eller menar ni bara när man köper en spelare som redan har lirat elithockey... Man börjar ju undra, för det är enormt många som plockas hit vid ung ålder och utvecklas här i Malmö...
KLART MALMÖ HAR ETT HOCKEYGYMNASIUM! Ett av Sveriges bästa dessutom! MoDo 1.a, Färjestad 2.a och Malmö 3.a. vet inte var rankingen har gjorts eller av vem...
jag känner många som går på hockeygymnasiet. vi har fått en del spelare från övriga Sverige till gymnasiet!
Asso, detta bevis hur okunniga alla över skånes gränser är när det gäller MIF. Visst satsades det stort och köptes in spelare och DET LYCKADES. Inse att vi var ett av lagen i elistserien som köpte minst spelare inför den här säsongen. Vi var en gång ett köpt lag, men idagsläget tycker jag att spelare som Magnertoft som spelat en herrans massa år här är Miffare. Hura många enga produkter har lagen i elitserien i genomsnitt, det är inge många det. Vi har iaf en del skåningar i laget och det är grymt bra. Vi har ett hockeylag som är bland de bästa i landet, och vi har J20 lag som går långt i varje SM-slutspel för J20, så sluta klaga på oss, och hitta ett resept som fungerar för er. Jag lovar att inte klaga på er iaf, varje framgång ska betraktas med respekt och inte avundsjuka. Istället för att kasta paj, kan ni inse att vi satsade och lyckades, hur många är det inte som misslyckas ???
Jag tror att det är MIF som är det mest hatade laget i ES. Bara för att det är ett hopköp, hela laget. Det är många i hockey sverige som inte tycker om ihop köpta lag. BORÅSINDIAN
I dagens läge har nästan alla lag i Elitserien köpt sin stomme. Kan bara räkna upp exempel som Djurgården, FBK och AIK. AIK som är nästan ett helt nytt lag för i år och därför har någon publiken mer eller mindre övergett sitt kära AIK.
Att MIF är ett hopköp hela laget är inte en särskilt bra analys. Kolla bara på spelare som Frans Nielsen, en talang som redan har fått provat på Elithockey. Dessutom har vi flera spelare som blommat ut i MIF, tex Hadelöv. Att köpa ihop ett lag är inte lätt, det är nästan svårare än att bygga ett lag från grunden. Många kanske inte håller med men det måste ju vara svårare att få en massa spelare som inte spelat ihop tidigare att fungera bra tillsammans än att ha en stomme som spelat ihop under flera år. MIF har även nu en dansk backtalang på gång och det är positivt att klubben har tagit hem lite yngre spelare igen.
MIF är inte det enda lag som köper spelare nu för tiden, det är ett måste om man ska överleva i dagerns Elitserie. Den enda klubb som skulle kunna klara sig utan att köpa spelare är möjligen Modo.
Ja, då väntar LHC hemma på torsdag. En "lätt" match på papperet men som sagt det finns inga lätta matcher. Men så som Mif spelar nu så ska de vinna utan några större problem. Personligen så kan jag inte kommentera något efter den matchen pågrund av att min kära dator ska in på reparation idag, så jag kommer inte att höras här på hockeysnack på ett tag. Säkert blir en del glada att slippa höra min negativa tunga. Men så som MIF spelar nu så lär det bara bli positiva kommentarer.
I vilket fall är Hadelöv på väg att bli lika bra som en gång "Pekka" Lindmark och Roger Nordström var i Mif i början på 90-talet. En bra målvakt är ju som alla vet en grundförutsättning för framgång i hockey. Med målvakt hade FBK nog vunnit guld förra året. t.ex.