Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 72577 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Aleksandr Macijevski
Hej Hej alla heta Malmö fans.
Ska jag vara helt allvarlig tycker jag Malmö ska skita i Gahn, han har verkligen inget att komma med i jämfört med Espen Knutsen.
Och sedan tycker jag dom ska värva Aleksandr Macijevski och Markus Mattiasson eller Daniel Rudslätt. Men forwardsen är kanske inte Malmös största problem som varför inte slänga in ett par backar. Det finns ju en del alternative som ni kanske vet.
Vi har ju Robert Svehla otroligt kraftfull back med bra skott. Och så ha vi Andreas Lilja som har ungefär samma spelstil som Svehla. Men det vi behöver är en målfarlig back och då har vi ju Niclas Hävelid vi kan plocka tillbaks om han vill hem till Sverige.
Så varför inte köpa in Hävelid och tex. Andreas Lilja så har vi både en bra defensive back plus en mycket bra offensive back. Men jag tycker verkligen inte Malmö ska köpa Richard Persson han är alldelse för slö. Han skulle inte platsa i Malmö med sin skridskoåkning ! ! ! ! ! ! ! !

De e oxå intresserad av Rudslättå Bissett nje.. han har inte bestämt sig vilken klubb han ska spela i...

Å Mif måste hinna köpa Gahn innan Linköping gör de...

hur många forwards ska Mif värva?? e Mijcevski center eller??
hoppas att de värvar både Mijcevski och Gahn... och någon back så blir Mif farliga nästa säsong.

Jag har sett han en gång och han såg j*vligt bra ut faktist.Så han borde Malmö satsa på!Det kan bli ett kanon lag nästa säsong!

hmm.. jag tor att han letten som spelar i Odensen.. kan bli ett bra nyförvärv.. har sett honom i tv i danmrk... han e rätt bra... skulle nog klara elitserien.. hoppas att mif värvar honom.. samtidigt säger jag att skipa gahn in med Espen Knudsen...

Aleksandr Macijevski
Aleksandr Macijevski er en Lettisk OS spiller som spiller i Odense i Danmark. Stephan Lundh, Per Bäckman og Göran Karlström er i Danmark for at se nærmere på ham...

Se "Länktips" :)

Sv: Robert borgquist klar fö MIF
Skånepågen...
vart står de att gahn e klar ljuger ru fö mifponkarna??

e det någon som vet om johan björk och henrik blomqvist ska vara ordinarie på backsidan?? ska valdix och vas vara ordinarie??

Mif måste värva Gahn innan LHC tar han...

ja han är för dyr för mif

Vad snackar du för skitt han var ju bäste back förra säsongen med petrasek kolla bara på dom andra due boje var pinsam och peter A höll ingen klass nä due boje ska väck.... Pettan stannar i mif

Sv: Malmö IF - tvingas betala 12 miljoner
Gahn är klar för malmö om en vecka så det är så.....

Krille

TACK LILLIS!!!
Efter att ha läst i Expressen idag så vill jag bara TACKA Lillis för att han nobbade DIF!!..

Det är så jävla skönt att ha dej som sportchef!!.DU E BÄST!!..

Tänkte bara berätta om Elitserieforum, ett nytt forum som samlingsplats för alla elitseriefans! OBS! Forumet är nystartat så registrera dig, skriv ett inlägg och starta en diskussion!
adressen:
www.elitserieforum.tk
funkar inte den? testa:
213.66.144.149

KentaK

Rudslätt å bisset har slutat i brynäs så de blir DIF lr MIF!!

Håller han på Brynäs eller VF?!:=)

KentaK

Ja just ja nu är vi där igen, det är ju ett rent vansinne att Frölunda värvade hem gamla föredettingar som Micke Andersson och Niklas Andersson det är ju vansinne och slöseri på pengar och talang!

Eller?

Rudslätt kommer!!tro mej!...ERAN!! vadå han gorde vell klart redan förra säsongen att han ville till en ny klubb!!

Ska jag vara ärlig, så tror jag nog att MIF ska värva MINDRE och inte mer..

Utan som Teus skrev försöka plocka upp juniorer till A-laget.. Titta på Frölunda, "dagis-kedjan" spelade ju underbart, och Alexander Steen var bäst på plan..

Tycker att Frölunda föregår med ett exempel som alla elitserieklubbar bör försöka följa.. Det skulle gynna vår svenska hockey nåt enormt!

Att sitta och värva gamla föredettingar som Burakovsky, Sandström och nu LIMATAINEN (?)
Det är ju rent vansinne, och slöseri på både pengar och talang!!

Ni ger fan i våran Rudslätt!!!!!!

D kommer att ordna sej!!.jag tror knappas att det här stör laget så mykke!!......Jag tror fortfarande på Rudslätt o Gahn

de kan man ju inte om e tvungen å betala 12,3 mille....

Värva mera!!!!!!!!!!!!!!!!

12 miljoner är kanske inte lite, men man har ju vetat om det nu i x antal år (precis som MrLeth skrev).

Såg förresten detta på i en av nyheterna på mifredhawks.com av Sven-Åke Wikers:
"MIF Redhawks har under många år satsat på juniorverksamhet. Starten för Malmös riktigt stora hockeyintresse kom i och med storsatsningen klubben gjorde 1988. Det är först nu som vi börjar se dessa talanger blomma ut för att en dag kunna ta steget upp i vår A-trupp eller gå som en export till utlandet och proffslivet."

Jag skrev ju något nästan likadant här, så det är kul att iaf någon mer tänker i samma banor. Jag tror detta innebär att det kommer dyka upp en hel del duktiga juniorer i framtiden.

12 miljoner i skatteskulder = liten skitgrej???

Räcker nog bra för förstasidestoff till sportbladet iaf...

Ah, seriöst...ibland undrar man hur det står till i huvet på en del folk här.
E det verkligen en nyhet för er att MIF hade en skatteskuld liggande?
Tror ni att de helt plötsligt dykt upp en stor skuld som föreningen inte hade en aning om?!
Pengarna e undanlagda sedan länge...
Vi har vetat om detta i x antal år nu.
MIF har bara accepterat att betala för att som Stefan skrev...lägga allt bakom sig.
Detta har absolut inget med satsningen inför nästa säsong o göra.
Sluta tjabba om en sån här liten skitgrej...

19 Nicke

Det är väl klart att penga-förlusten inte går ut över spelarna i laget, jag misstänker att han menade att det går ut över spelarna som ni hade tänkt värva!!??

19 Nicke

Gahm...?

Kanske dags isf att byta namn till Mif Red Vultures......;-)

Gahn ska d nog vara*smile*

Är du så jävla dum så att du tror att det går ut över spelarna?!..jag kan säja att vi har ett jävla bra lag på pappret nu!!...om dom lyckas fixa Rudslätt o Gahm så vore d kanon!..

Ja man är ju inte förvånad direkt, när ska klubben lära sig att sköta ekonomin ?
Jag önskar att MIF hade lika bra orginastion som Färjestad eller Modo, det känns redan som att nästa säsong är förstörd.

Tvingas och tvingas... eftersom MIF går med på att betala så tvingas man inte, man hade ju kunnat fortsatt med överklagandet för att ev. slippa betala.

Nu vill man bli av med skatteskulden för att kunna lägga det bakom sig.

och Kenta låt oss slippa dina okunniga kommentarer!
När du inte vet ett jota om hur det sköts i MIF KNIP!! Percy har inte lagt in en krona på över 10år och så kommer det att fortsätta!

De e väl lungt.. ni har ju Peeercy...

Malmö IF - tvingas betala 12 miljoner
Jättesmäll för Malmö IF - tvingas betala minst 12 miljoner

Elithockeylaget Malmö IF (Mif) drar tillbaka sina skattemål hos länsrätten.
Därmed accepterar klubben att betala minst 12,3 miljoner kronor i gamla arbetsgivaravgifter...

kolla länktipset...

Mitt länktips går till aftonbladets artikel angående skattesmällen (gäller minst 12.3 mille, kanske upp till 18.5).

bara pinsammare å pinsammare... nu r det nog slut på spelarköp iaf... minst 12 mille till skattmasen... muahaha... jaja... jag som hade tänkt att ni kunde köpa hela FBK:s lag... och sätta i MIF tröjor... men men... inget SM guld nästa säsong heller? men hoppas det jör jag varje säsong...

MIF borde försöka värva Shayne Toporowski från Lule om han inte fortsätter där.

Ska Hasselblad få fortsätta spela nästa säsong, synd isåfall för han e grymmt dålig.

Eeeh du KentaK Suursoo är klar för spel i Mif nästa säsong sedan flera dagar nu. Jag skulle tro att han ville tillbaka eftersom han valde att gå till Mif...

Varför sånt gagg om Sursuo?? Ok han e bra..

Men i MIF:s gästbok.. Tror ni verkligen han vill tillbaka till er??

Sv: Allez les noirs!
Va e Nubben(experten)??

Allez les noirs!
Stefan, hur ser det ut på värvningsfronten?

Undrar hur länge d tar innan man får höra något mellan MIF o Kristian Gahn....hoppas verkligen att han kommer!!..

J20 spelar mot AIK kl 15.00
Tjabba

De står att J20 ska spela mot AIK i semfinalen

Lördag:30/3 kl:15.00 MIF-AIK

Inga problem Jönsson, det krävs bra mycket mer än så för att jag ska bli förbannad. Om du vill se aggressiva kommentarer från andra skribenter, ta då en titt på Luleå:s forum. Ett annorlunda system med ett antal huvudtrådar. Men dessa spinner ofta iväg i en helt annan diskussion i slutänden och alla har inte tid att läsa allt. Denne person skapar då en ny tråd i ett ämne som redan har behandlats... De har också problem med discspace och ett enda långt inlägg kan därmed putta ut en hel tråd. Vår gästbok tycker jag fungerar bra, även om flera diskussioner pågår samtidigt. Det går som bekant att välja att se enbart ett ämne om så önskas.

Va ja!!!

CoolaKoffe: Hatade du Hävelid och Öhman när de kom från Gnaget till Mif också eller? Burra var ju även han gnagare.

oops!
det stod visst redan här, men nu vet ni ju det i alla fall.

förlåt moogli!

linkan får inget nytt kontrakt.
kristian gahn är ett "hett" namn för tillfället.

källa: sydsvenskan

/Jönsson

« · 72577 · »