Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

glöm sm-guld!!!

Sv: glöm sm-guld!!!
sektionU: Ja klart, men nu har ju juniorerna börjat komma upp, laget har varit i ekonomisk "kris". Vi ska käpa oss igenom några lite tunga år nu, sen kan en ny satsning komma.

Nubben: ok, så ni drömmer om upprepning. ( eller ja det e la klart :-)

sektionU:Pekka å Helminen

sektionU: Pekka och Roger Nordström

sektionU: hehe, Raimo...

Men det fanns fler.

Svehla, Lusth, P.Andersson, pekka, Roger Nordström. m.fl

sektionU: ok, vem var keeper

jävlar du det var inte illa. vem var kungen i laget.?

sektionU: Raimo Helminen

1992 : MIF vinner sitt första SM-Guld
1993 : MIF blir Europamästare
1994 : MIF vinner SM-Guld igen

Det var tider det ;)

inget mer?. men vilket lag hade ni då vem var kungen 94?

läste nyss sportbladet Fokin lånas bara 2 matcher te d här måste va årets bästa förvärv fast d va bara ett lån så om han hade kommit te MIF i början så hade d va perfekt

sen han kom te MIF så har han gjort skit bra jobb

SNÄLLA FOKIN STANNA ME OSS!!!!!!!!!

å kanske ta ditt första SM-Guld i Skåne

sektionU: 1994 ;)

Vilket år det var...
fotbolls VM, MIF o allt, underbart ....

precis! vi tog sm guld senast 1965 de dags nu. när tog ni guld senast?

sektionU: hehe, ja leder man ES så får man tro på det, annars vore man rätt dum. Eller ? ;)

ne ne men de gör brybnäs i alla fall, sen så tror ju jag på sm-guld för mitt lag

sektionU: haha, vi TROR INTE PÅ DET ! =)

asso jag tror att slutspel kan vi nå, och om vi gör det så är MÅLET (inte tron) SM-Guld.

nej men jag klagade på att ni trodde på det men dom som förlorade med 4-0 mot er tror ändå på det.

sektionU: Kul för dem kanske ? ;)

brynäs tror ändå på sm-guld

Stefan: Så hade det blivit förlust mot Brynäs igår så hade kvalseriebiljetten varit färdig??? Vad är det för nån jävla inställning, tur att inte du är med i laget!!!

anders:

jasså det har jag?

då är det dags för dig att börja läsa tycker jag.
Jag skrev fortfarande VID förlust mot Brynäs är jag säker på att det blir kvalserien.

Och eftersom jag redan har gett upp så förlorade vi igår faaaan i helvete isåfall.. Vad såg jag för match i Gävle igår? Var det G30+ eller nått?

Jaha då är man tillbaka efter banningen i Torsdags. Härligt att MIF tog sin andra bortaseger och drömmen om att slippa kvalserien lever vidare. Det är just kvalet vi måste fokusera på just nu och att försöka slippa det, om det börjar lossna nu så kanske vi kan drömma om en slutspelsplats.
Själv var jag på matchen Modo - Luleå igår och jag måste säga att det var en helt värdelös föreställning rent spelmässigt. Spelarna måste verkligen lära sig att skjuta, som jag minns det så hade vi spelare som sköt minst lika hårt i vårat pojkar 17 lag, om inte hårdare. Så jag är inte förvånad att det blev en målsnål match i kempehallen.
Varken Modo eller Luleå bjöd upp till något skönspel och anfallsspelet hade ingen som helst struktur, man försökte mest passa till den spelare som var fri utan att försöka bygga upp något riktigt anfall. Om klassen är så här på Elitserien i överlag så förstår jag att Sverige inte håller internationellt längre.

ribba9: Du grabben/tjejen, går man till slutspel så är det guld som gäller. Mif har alltid haft den inställningen, möjligt att Frölunda inte haft den. Men så brukar de åka ut i kvarten också!!!

Stefan: Det är väl bättre att klubben gör allt de kan för att förhindra kvalspel, eller ska de ge upp som du redan har gjort nu???

mellbinaren: det är väl alltid bra att ha några mål frmöver men sm guld kanske e att överdriva....ni har vunnit TVÅ borta matcher o det kommer nog inte att hålla om ni fortsätter så

Fy faan vad gött att det äntligen blev en seger. Glömma Sm-guld behöver vi väl inte göra ännu, eller ? Nää... kom igen nu å ge inte upp.

ribba9: jo men han är ändå rätt bra ändå. fast han platsar BARA i mif

sektionU: jag tycker det är dags att den schletna backen läger skridskorna på hyllan snart...han drar ner tempot så fort han får pucken...

Men när går hans kontart ur i båros . jag menar h an väljer väl hellre mif en borås?!?!?!

Stefan: japp han fyller 40 :) sigge forever

sektionU:

Fokin är 39år...fyller 40 senare i år om jag inte misstar mig helt?

och Fokins lön lär det inte vara några problem med, destå större problem att lösa honom från Borås... och frågan om han ens är värd det för resten av Elitserien? Missar vi slutspel och slipper kvalspel så är det bara 8 matcher kvar väl?

Låt säga att Borås vill ha 200.000kr för att lösa Fokin resten av säsongen Blir en summa på 25.000kr per match om jag inte räknat fel plus lön.

Visst MIF behöver honom så som han spelar nu och det kan det vara värt för att ev. slippa kvalserien men men...

påskharen: öhh fokin e 38 år han kostar nog inte så mycket sen har han inte så mycket att begära då det gäller lön.

Nubben: men frågan är hur länge han håller han e ju 38 år nu,gretzki va väl typ 39 år när han la av.

Stefan: hehe, nä verkligen inte dåligt ;)

Vad sa Gunnar mer då, om matchen i övrigt ?

Nubben:

Fokin spelade nästan nonstop i 3:e... 13-14min enligt Gunnar klockades han för. Inte illa för en avdankad 39-åring va? :)

Stefan: Japp jag har osso hört det. Fokin kan inte vara nån stjärna som vinner matcherna genom att göra lite dragningar och massa mål. Men han är ruskigt nyttig i egen zon, och framförallt när man har BoxPlay.

Bara hoppas att han är kvar så att man får se han på hemmais snart...

Nubben:

Fokin var en jätte även idag... slänger sig och täcker skott, gör mål, spelar ett stabilt backspel med Fjuss idag.

sektionU: Som sagt, den som lever får se...

Fokin har fått rätt bra omdömen så här långt. Men vi får se hur han klarar sig i längden.

Sen tror jag att fokin e rätt onödig

Nubben: ja men det är rätt kul att spekulera kring årets upplaga av ES den är ovanlig jämn

sektionU: Vi får helt enkelt vänta o se.

Går Mif till slutspel så är SM-guld givetvis målet. Det bör det vara för alla lag. Har man inte den målsättningen kan man lika gärna lägga ner verksamheten!

Nubben: jo, tikerkar ha svalnat och kommer svalna mer. Men sen är frölunda och FBK en trolig Sm-final i mina ögon.

sektionU: Vi får väl helt enkelt se, dif har haft så pass mycket flyt på slutet, flyt rinner ut tillslut. Fbk har en fin grund i sitt spel och det kommer nog bära dem rätt långt.

Men om vi tar oss till slutspel så kommer ju givetvis drömmotståndaren vara Tik. tror inte allt på dem i ett kommande slutspel.

hv rodde på dom med dålig form och djurgården ser bättre ut än fbk enligt mig

sektionU: Nej har ingen heller sagt här. Möjligheten finns, och om man bara tar sig dit kan allt hända ;)

Men laget som ut att vinna är Fbk. Så starka som de varit på slutet tror jag ingen rår på dem.

visst är det ett mål men bara en kan nå ditt och det blir nog tyvärr inte M.I.F

sektionU: Malmö, laget med humor. =)

Asso allt vi har sagt är att segern var välförtjänt och viktig. Nu är det köpa vidare som gäller i förstahand säkra ES-spel nästa säsong, om det bler slutspelsplats så är det kanonom, och i ett slutspel är det bara ETT mål. SM- guld.

Nubben: vaddåär ni så eroniska mot erat lag!!??

sektionU: Det var 2:a bortavinsten, och om man går till SM-slutspel är målet SM.guld, enkelt, sen har ingen sagt att vi ska ta SM-guld, lägg märke till alla smilies...

Så sluta hoppa in med meningslösa inlägg.

« · 201085 · »