Det känns som att engagemanget är kört i botten och en injektion av några nya spelare är avgörande för att inte fastna i botterträsket. Vad gör Lillis? Finns det några tecken i skyn som visar att nya skridskoskickliga spelare är på gång? Att de dessutom kan lägga en passning rätt är ett klart plus.
Nubben: Ja, varför inte testa hur de tre funkar ihop. Hur har du tänkt med Sjögren?? Han behöver nog en kreativ center (vilket det inte fanns i AIK förra säsongen) Vet du om han är tillbaka nästa match??
När de båda är i form är de underbara, men båda två har börjat den här säsongen LÅNGt under sin förmåga... Det håller inte att ha 2 formsvaga spelare i samma line, då går det dåligt, splittra upp dem och låt dem hitta tillbaka till formen med lite nytt folk runt sig...
Plus att, i de linsen jag satte ihopa har man 2 mycket giftiga och en 3:e som kan bli mycket bra, om bara Thure kommer i lite bättre form, sen tänk på att detta är när det är skador, annars vill jag se lite andra saker. Den enda linen som jag alltid vill se är Jussi - Danne o Hannula...
Jag klagar mycket, alla klagar mycket. Men det är inte så konstigt ju. MIF har sedan första SM-Guldet alltid haft höga förväntningar, och nu har det gått lite grus i maskineriet några säsonger.
Det är sånt man får ta.
Jag är helt övertygad om att vi kommer gå till slutspel i år igen, men då måste bäckman o gunnar inse att kedjorna har varit fel sedan starten. 1.a linen, Hannula - Thure - Jeppe, fungerar inte alls. Lägg där till ett backpar som är sämst på skridskorna i Elitserien. 2:a med Jussi - Rydmark - (toivo, Sjögren, Malmström), Rydmanrk o Jussi fungerar bra ihop, men en riktig grov jobbare som tänker offensivt saknas, Rydmanrk tar allt bakåt. Jussi vill leta passningar, men där är ingen som åker. in med Hannula där o.s.v...
Mif är i spillror. Inga pengar och inga bra spelare, förutom 2-3 st OCH ingen publik. Är det ingen inom Mif som undrar varför det inte kommer mer än 4000 pers.När Mff spelar inför 10.000-20.000 och ett snitt på 13.500?.Då skall man också komma ihåg att Mff INTE var en guldaspirant i början på säsongen. Men som vanligt så sover väl alla hos Mif fortfarande. Men snart kommer ni att vakna för det dröjer inte länge förän tidningarna hoppar på er.Själv tror jag ni vaknar till när vi spelar i ettan igen. det är bara en säsong bort tyvärr.....
Angående Andersson och Hasselblads eventuella tillkortakommande kan jag bara säga såhär: Finns det någon mer otacksam uppgift att spela back bakom Thuresson, Mattsson och Hannula. Tre spelare som verkligen inte svettar ner sig i defensiven direkt.
Sen är det inte mycket att säga, förmodligen en trist match där Leksand ville åka hem minst.
Dessutom är Mif fortfarande en enda stor sjukstuga, det höll inte innan, håller inte nu och kommer aldrig att hålla. Hoppas att Sjögren & Co snart är tillbaka.
Vad ska man säga. Matchen kan sammanfattas med ett ord, usel. Ok, MIF gjorde vad de skulle till en början, spelade klokt och väntade på kontring. Men när en sådan dök upp så försvann den rätt snabbt på otroligt dåligt spel av grabbarna idag. Passningsspelet fungerade inte alls. Inga bra avslut, loj inställning på isen. Inget uppoffrande, ingen hjälp åt varandra. Såg ut som att spelarna var rädda för att ge sig in i situationer och hellre höll sin runt sargen. Och så var det hela matchen igenom.
Det är mycket få spelare som kan få godkänt idag. Hadelöv var chanslös på målen och spelade som vanligt kanon. Peter Andersson, trots baklängesmålen, spelade faktiskt bra. Kunde inte göra så mycket åt målen. Norgren var som vanligt bra samt Rydmark. Men sen var det inga fler som klev fram. Såg ut som om spelarna var trötta och hade ingen spellust. Kan kanske bero på många skadade så de får mycket istid och på så sätt blir slitna. Inte helt omöjligt.
Men sen så brände t.o.m Jussi en straff!!!! Detta i ett läge när MIF verkligen behövde komma in i matchen. Och i mina ögon så var straffen riktigt dålig. Nä, kom igen nu grabbar. Nu är det dags att ta tjuren i ballen (jag vet att det är fel, men det låter roligare *L* ) och ge järnet i följande matcher. Vi vill ju inte ha en upprepning av förra årets insats. Jobbigt att följa ett lag som åker upp och ner i tabellen som en jojo, särskillt när man är 70 mil hemifrån och är den enda som hejar på MIF medans resterande här är otroligt skadeglada när det går dåligt för MIF. Så lite vinster nu så vi kan få lite stabilitet i laget vore mycket önskvärt.
Sist men inte minst. Snälla, öva på powerplay, det är ju bedrövligt. MIF mot SM-Guld 2003
Redhawk: Jag tycker inte att verken Hasselblad eller Andersson kunde göra något på de två målen. Direkta slarv från anfallarna, som gav bort pucken både gångerna. Inget backarna kan lastas för...
"Norgren Liimatainen är elitserien bästa backpar, helt klart..."
HERREGUD, vilket skämt! Menar du allvar? Liimatainen kan skjuta hårt i PP, inget mer. Norgren har händer av sten och blir frånåkt var och varannan minut, eller rundad somden orörliga stenstod han är.
Svehla55: Det är inte Bäckan Johanssons "fel" att vissa spelare är kvar. Det är Lillis ansvar.
Han sköter allt det där. Jag har förståelse för att vi inte kommer vinna SM-Guld eller vara med i toppen, vi räddar ekonomin så att hockeyn kommer stå stak många år framöver. Det är BRA. Men för fan, de som är här och lirar ska FAN E MIG KÄMPA, idag ska ALLA sågas längs fotknölarna för deras insats har fan varit horribel...
Man kan inte kräva, mål, vinst eller nått sånt. men att de ska KÄMPA det är ett KRAV.
Har alltid sagt det och står för det fortfarande. Firma Bäckman/Johansson får fan visa lite mera. Dom har fan ingen pondus längre, bara står och ser handfallna ut. Pinsamt är ordet!! Sen får dom fan se till att göra sig av med Petrasek och Hasselblad, dom suger ju fett...
Nubben: Håller absolut med dig Nubben, kan inte hjälpa det men jag blir sååå jävla förbannad, när dom inte kan slå ett sådant lag som Leksand. Var fan är glöden ngnstans, tom Kristianstad hockey hade slagit Redhawks idag. VAR FAN ÄR HJÄRTAT GRABBAR!!!
Rickard: Egotrippad, jobbar loss pucken i sagerna och sliter för laget.
Det ända de flesta nog klagar på är att han i 2 mot ett lägen alltis kjuter själv. MEn det kan man ju lätt förklara. Han är inte världens bästa passningsspelare. Och ett skott är alltid bra.
Sluta klaga på Hannula nu, skärpning...
Alla gnäller, vad har hänt med alla SANNA MIF-FANS ?
anders: Leksand är ett lag som MIF definitivt ska ha bakom sig om man vill undvika kvalspel. Nu tycks det ju vara oerhört jämt bakom HIV, VFHC, FBK & LHC, så allt kan hända.
nek97raj: Tror tyvärr att Mif får det svårt i Leksand ikväll! Mitt tips blir 4-3 till Leksand efter förlängning! Men givetvis hoppas jag på tre poäng till Mif, men det blir svårt!!!
Nubben: Håller med dig. När många andra hänger med huvudet när det går dåligt jobbar Hannula på oavbrutet. Tyckte man såg det tydligt även i inledningen förra säsongen. Den enda (lätt överdrivet) som hade någon glädje och fart under skriskorna var Hannula.
botterträsket. Vad gör Lillis? Finns det några tecken i skyn som visar att nya skridskoskickliga spelare är på gång?
Att de dessutom kan lägga en passning rätt är ett klart plus.