Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 139707 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MIF - Linköping
Jag är INTE pessimist men detta vänder vi nog inte tyvärr. En vecka till nästa poängchans. För mot Frölunda blir det dunderpisk dessvärre. :(

Ja men några skador till kan vi väl ta, med den bredd vi har på truppen är det väl inga problem!

Det kanske blir en HV säsong, de hade väl en i fjol(?) när de aldrig fick mönsta fullt lag.

Ahhh igen! Vi är så bra på att göra mål! Eller också inte. Det är skönt att vara Miffare alla dagar!

1-2, hmmm...låter som från fotbolls VM 1990! :)

Det är ju skönt att vissa lag åtminstone kan fiddla in pucken, även om det nu tydligen inte direkt var något snyggt mål. Men, det är poängen som räknas och inte skönheten!

Magnus:

motgångarna fortsätter..

Peter Andersson skadad.
Ett tveksamt mål godkänt i baken..

När ska det ta slut? Är inte förvånad om Jussi, Hadelöv och/eller Liimatainen blir skadad för resten av säsongen inom kort..

I och för sig hade LHC den goda smaken att vänta med målet till 1 sekund efter att Thuresson kommit ifrån rasten så att Mif inte slipper ifrån minus i statistiken! :)

Ahhh! Känns bra! Mif har spelat pp mest hela tiden i andra sen gör LHC mål så fort Mif får en utvisad. Använder Mif pp som rast och vilo period eller?

Är det detta som kallas "lura-motståndaren-att-somna-och krossa-honom-sedan"?

25.28 3 - 2 EQ FBK 37. BÄCKER, Pär
(7. LUNDELL, Per)
24.28 2 - 2 EQ FBK 20. ERIKSSON, Claes
(10. JANTUNEN, Marko
71. HAMMARSTRÖM, Peter)
23.22 1 - 2 EQ FBK 11. SÖDERSTRÖM, Ulf
(29. ARTURSSON, Greger
36. FAUST, André)

Stefan: I och för sig har han skärpt sig och tagit tre i andra varav en på Magnus "vad-är-ishockey-för-något" Nilsson, han kanske skärpt sig trots allt! :)

Magnus:

hehe... eller så har dem ryckt honom hårt i örat...

Kan inte motstå! Virrborg dömer visst SSK-Luleå, bara en utvisning! Glömde han pipan hemma eller? :)

Stefan:

Fortfarande 1-0 till MIF efter första perioden

10-7 skott.
3utvisningar för MIF 2 för LHC.

MIF - Linköping
13.02 1 - 0 SH1 MIF 13. THURESSON, Marcus

härligt grabbar...

Sv: Nu får det vara nog!
CoolaKoffe: Det gör de säkert också, efter varje match!

nek97raj:asså ja tror att d måste ta ett krismöte

Hen-rink: Kul alias!

nek97raj: Jäpp - det är jag det!

Sv: Nubben tipskungen =)
Nubben: Jag litar på Nubben, även om jag misstänker att hjärtat ibland övertrumfar hjärnan i tipsen.

Redhawk: Jag har haft rätt på en. Varit ett mål från 5 gånger och de andra har inte precis gått in...

Förra året prickade jag in match efter match, det kommer. Jag är som laget börjar segt men kommer stark sen... ;)

Hen-rink: Hön-rink?

Redhawk: med risken att få stå med skägget i brevlådan, här kommer mitt tips: MIF-LHC: 4-2, sista baljan i öppet mål utav Norgren.

Nubben: varje gång du tippar så skrattar jag på isstadion när dina tippande inte stämmer)))))

jag har känsla att vi förlorar idag (((((((( fassssan .

Linköping kommer ner, och jag känner faktiskt inget speciellt inför den här matchen. Jag ska ju gå på matchen som vanligt och ser fram emot det (som alltid), men nått resultat är väldigt svårt att säga.

Denna matchen känns väldigt öppen, Linköping har ett ok lag som kan vinna mot vem som helst men samtidigt förlora mot vem som helt. Tror dock att MIF kommer ha svårt att göra mål på Sandberg i deras mål.

Tipset som kommer är väl det här då:
3-2

Rydmark gör återigen en kononmatch...

nek97raj: tror inte att malmö har något att vinna på att spela fysiskt mot lhc, bättre att försöka att åka ifrån dem. Jag tror dock inte de klarar något av dem alternativen.

Tror mig veta att malmö får stryk med 1-5.
Sorry, men så bra som Lhc var senast mot HV, utan att vinna - ja det ¨får nog mif sota för idag. TJ är tillbaka vilket ökar säkerheten till bjudningar som skedde förra matchen. Blir svårt mif, trots bra hemma spel. Räddningen stavas Hadelöv, men kan han göra en sån mirakulös fantommatch som Livv senast, och dessutom förlita sig på att inte lhc sätter sina öppna burar denna gång? Nja, tror inte det. Men Lhc tenderar att spela jävligt defensivt på bortaplan, vilket förmodligen gör att det är större chans till att det slutar 1-2.

Vita hästen: Blir tufft för MIF ikväll, LHC hade HV på gaffeln senast
och med lite mera målflyt och inga "ge bort mål" blir det 1-5.

Vita hästen: MIF måste stå upp ordentligt mot LHC, spela fysiskt, då kan det gå vägen.

Vita hästen: Jag hoppas också! .-)

Rocco 2002: Jag tror mif vinner i kväll hoppas dom skärper sig det blir vinst 4-3 och tre härliga poäng till hökarna (Hoppas och tror.....)

Heja mif...

Mot Guld 2003

Sv: Slutspel
Jari Von Jäger: Det har jag aldrig skrivit. Risken finns naturligtvis.

Lilja
1 assist av Andreas Lilja inatt! Gött att det går bra för miffarna over there iallafall!

Sv: Vad hette nu låten
Nubben: nej jag menar det är en sån techno låt!!!!

Jonsson: Och var läste du det med backersättning av Öhman?

Håller med dig, först av allt borde man testa att köra med Johan Björk i minst 5-10 omgångar, sen kunde man utvärdera resultatet.

Se på Modo, de kör med en 17 årig back som tar för sig duktigt.
Och Björk var inne mot DIF och skötte sig utmärkt enl Bäckis då ju.

Men det som ledningen isåfall skall göra om inte Björk funkar ännu, är att skaffa en förstärkning, inte en utfyllnadsspelare, utan en skridskostark, rörlig och vass back. Annars kan det vara, inte in med nån back som är bara medelmåttig a´la Jocke Mussakka, inget ont om honom nu, men det är ingen förstärkning i mina ögon sett- Då kan vi lika så bra utveckla Johan Björk och ge honom istid i varje match!!

Sen håller jag med om det med Janos Vas och Valdix, som matchen igår var, så kunde man lika gärna gett Vas chansen, vem vet han hade kanske gett liv i ladan. Han har ju iaf tyngden, som inte Valdix har lika mycket, men Valdix har ju sin snabbhet.
Nej jag tycker man borde ge Vas en chans iaf.

Om förstärkningar ska göras, ska det oxå vara just förstärkningar, inte bara utfyllnadsspelare, då har vi våra juniorer som kan ta vid!
Så tycker jag iaf just i detta läget.

Kämpa på Redhawks, SKÄRPNING KRÄVS!!!

KOM IGEN MALMÖ!

nek97raj: Du verkar ju ha rätt om att ni spelar i kvalserien nästa år. He He!!

Nubben: Måste bara be om ursäkt, jag kan tydligen inte skriva rätt bokstäver idag...

hoppas ni fattar vad där ska stå här under iaf...

Jonsson: Nubber är grundaren av rörelsen "IN MED VAS NU !"

Så du är itne ensom om att tycka att han sak in ;)

o Björk ska helt klart få spela. Han kommer bli en stor back om några år, om bara vi ger honom chansen...

Nu får det vara nog!
Läste att man tänker ersätta Öhman med någon "ny" back. Hur i hela världen kan man ta in någon utifrån när Björk har åkt med hela säsongen bara för att inte få spela? Ge Björk chansen NU! Sluta med idiot värvningar och bygg på de unga. Varför får inte Vas göra ett enda byte? I går hade han väl knappast gjort bort sig mer än vad vissa andra anfallare gjorde?

Sv: Går ju bra det här!
Svehla55: Jag har ALDRIG "försvarat" Vinnerborg! Tycker ju bara att man ska komma med en konstruktiv kritik! Malmö hade 3 perioder på sig att vinna?? Därför titta i tabellen? går det bra för Malmö även om Vinnerborg inte dömer?? Kanske nån annan domare som åker och förstör Malmös matcher!!!! Knappast!!!

Be nån snubbe från Sporten typ Albert Svanberg!!! Att jämföra en spelares misstag i en match jämfört med domaren!! Så kan vi ju se vem som gör flest fel!

Visst fan ska man visa känslor!! Men firma Bäckman/Johansson beter ju sig alltid illa mot alla domare!!! och det gynnar KNAPPAST Malmö!!!

Kör hårt!!!!

Tränare:

men hallå vakna.

Har du sett några klagomål på att vi förlorat mot Leksand, Hv71 mfl pga domaren? nä precis.

Klagomålen från fans, ledare, spelare kom mot Elitseriens sämsta? domare Vinnerborg, vilket var en befogad kritik för han var helt under isen. Fast vänder man på steken hade MIF varit i DIFs kläder i den matchen så hade ingen klagat från MIF håll... men Wikegård och DIF spelare, fans hade gått i taket istället.

Tränare: Hur fan kan du försvara den förvirrade domaren från Ljungby egentligen. Tycker du egentligen att firma Bäckis/ Johansson skulle stå med armarna i kors och acceptera den ruskigt usla insatsen som pajasen i svart/vitt utförde? Redan nu när 10 omg är spelade, har han skapat rubriker i tre matcher, han är, har alltid varit och kommer alltid att vara ett skämt bland domarstaben. Tycker verkligen att tränaren har all anledning till att bli upprörd för vad domaren presterade i den matchen. Han var fanemaj horribel. Jag accepterar förluster, men inte på det sättet den "där" avgjorde matchen. Man måste kunna visa känslor, även som ledare. Det är inte på dagisnivå detta handlar om, utan på elitnivå, alla vet trots allt vad det handlar om. Om spelare gör dåliga insatser får dom höra det av media och dyl, varför kan inte en domare också få höra det. Jag försvarar ine alltid en tränares uppförande, men i detta fallet har dom mitt full förtroende och även många andras. Tack för mig!!

Tränare: Domaren har en stor roll ibland, och matchen mot Djurgården var horribel av vinnerborg. MEn det har vi miffare laggt bakom oss nu, det är du som tittar in och drar upp det hela tiden, om du bara slutar gorma så tror jag nog inte många gormar här inne....

Thomas: Ville ju bara säga att jag tror ju varken Vinnerborg eller någon annan domare gör så att Malmö förlorar!!

Vilken barnunge som helst till och med Per Bäckman och hans kära kollega Gunnar Johansson borde ju nån gång istället för att skrika sig blåa i ansiktet på domaren FÖRSTÅ ATT DET BEROR PÅ SPELARNA OCH INGEN ANNAN!!

Men Malmö kan ju fortsätta GNÄLLA/gorma/skrika/dra på sig 10 minuters utvisningar så kommer dom säkerligen att avancera i tabellen!!!! *Not*

Punkt slut!!!! *ler*

Att ranka spelarna i MIF så här långt är onödigt, det är bara en som presterat det man förväntat sig, det är Hadelöv...

Alla utespelare kan bättre o då menar jag ALLA...

Ska skrika mig hes imorron på matchen och vi SKA VINNA IMORRON !!!!

Gå nu på matchen alla, det är NU MIF behöver ert stöd, det är NU vi ska vända på det här...

Tränare: nja borde väl du veta, var inte du bra polare med honom? måste väl vara därför du är så mycket för M.Vinnerborg.

Går ju bra det här!
Går ju fint för Malmö IF!

Undrar om Marcus Vinnerborg dömer ALLA Malmös matcher!!

Funkar nog jättebra med två tränare som Per Bäckman och Gunnar Johansson i båset!!

Keep on going Malmö!!!
Tränare!!

anders: jag vill bara säga att hannula är malmös bästa spelare...och min kusin.......

miffo: Jo, hoppet är ju det sista som överger en...

miffo: vad ä rdet med er i malmö går det bra med juniorerna. får de nån speltid av per bäckman? vill ha med er i sluitspeklet så vi får piska er i kvarten iår igen- lycka till och bit ihop!
hv rular just nu!

nek97raj: Jag är iaf nöjd om MIF går till slutspel med den tunna trupp som vi har i år. Tror inte vi ska förvänta oss några stordåd när vi har så pass unga och orutinerade spelare.
Bara vi får tillbaka några skadade spelare så tror jag vi börjar vinna matcher även på bortaplan. På Torsdag måste vi dock vinna hemma mot Linköping om vi inte vill halka allt för långt efter mittenskiktet. Men vi minns förra året då MIF var bland de 3 bästa lagen efter jul, kanske kan vi även denna säsong vända på steken.

Stephan Lundh!
Efter att jag sett matchen mot Brynäs i söndags trodde jag inte att man kunde göra en sämre match än då(bortsett sista perioden), men så kom matchen mot Leksand igår och det var den absolut sämsta matchen jag någonsin sett MIF göra. Allt saknades, geist, mod, fart, vilja, ork, ja nämn vad som helst och som vanligt fick ett par av landets mest lovande juniorer sitta på bänken förrutom Nielsen som är passerad till tredje kedjan igen efter bra matcher ihop med Thure och Hannula.
In med nytt blod t.ex Stephan Lundh kanske är sugen på en comeback för Bäckman har inte lyckats med MIF och kommer inte att lyckas. In med Stephan och alla våra juniorer för sämre kan det inte bli, juniorerna kommer iallafall att ge allt.

« · 139707 · »