Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 167966 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Litta avstånd...
Ser ju gärna att bottenlagen förlorar idag så man kan få lite större distans..
Men sånt flyt brukar vi ju inte ha.. :oI
Aja...

Sv: Mål!
miffo: Ja, jäklar..här blir det mål!

miffo: 1-2 Mattson!!

MrLeth: Där var det kvitterat också.

Mål!
Redan mål för MIF...hepp...det gick snabbt!

Mer tid för Valdix?
Med Sjögren borta så borde det finnas mer utrymme för Valdix...
Han är definitivt den junior som imponerat mest på mig i år.

Med tanke på hur Lillis och Gunnar satt o nickade efter Valdix snygga 5-1 mål på Luleå i söndags så är jag inte speciellt förvånad att han fick plats i truppen idag.
Valdix statistik i J20 är rätt grym förresten... 6mål, 6 assist :12p... på 5 matcher!

Sv: Brynäs - MIF
Casparsson började bra men på slutet har det inte hänt allt för mycket tycker jag, han är dessutom enda back förutom Hasselblad som ligger på negativt +/- vilket inte är speciellt gott betyg. Vi klarar oss utan honom men han hade gärna fått stanna för att fylla ut truppen ändå. Samma sak med Sjögren, han kunde kanske behövts framåt våren.

Vi får hoppas att Malmström komer hem med massor av självförtroende!

Sv: claesw's tråd
claesw: med den rätta utgången...

Stefan:
Vi hoppas på en bra fight helt enkelt!

Jönsson: jo, men, vi får hoppas att Björk kan axla hans fallna mantel.

nek97raj: synad att linköping ska ta tillbaka casparsson=(
han hade varit en tillgång bland backarna!

Stefan: jaså, då får man väl se till att hämta hem malmström efter jul iaf, så det kan bli fyra kedjor!

claesw:

nästan rätt Riihijärvi (två ii) annars var det rätt :)
Jodå Jussi gör ofta en del poäng.. och matcherna mot Brynäs brukar vara mer "öppen" vilket passar Jussi perfekt :) (och Molin)

Stefan:
Det stämmer. MIF har dock Rihijärvi (stavas det så?) som alltid är bra mot Brynäs...

Brynäs - MIF
Thomas Sjögren har blivit entledigad sitt kontrakt och har därmed lämnat föreningen.

3 kedjor och 4 ytterforwardspar går man runt på ikväll.

claesw:

är det nått Elitserielag man inte kan räkna med 3 säkra mot så är det just Brynäs på sin 12:e plats. Det är ett lag som har "gubben i lådan" spelare som Ove Molin som när som helst kan blixtra till och sänka vilket lag som helst på egen hand.

nek97raj:
Nej det är sant, speciellt inte för er i kväll ; )

claesw: finns ALDRIG tre säkra "pinnar"

claesw's tråd
Vad tror ni om ikväll? Det känns plötsligt inte som 3 säkra pinnar att möta Brynäs va? : )

Sv: Those were the days...
nek97raj:Yeppz 6 år av 14 så ja har hejat på d i hälften av mitt liv nästan

CoolaKoffe: utmärkt!

nek97raj:Ja har alltid varit me MIf sen ja började hejade på d(6 år)

claesw: Usch ja, det hade jag ju lyckats förtränga.... Då minns jag hellre säsongerna 91/92 & 93/94

nek97raj:
Jo, ni var ju grymma i början på 90-talet, även om jag lite elakt påminner om semifinalserien 92-93 mot Brynäs (kolla min sida om ni inte vet hur det gick). Brynäs hade då Smurfkedjan, som var GRYM! : )

Those were the days...
Saxat ur Aftonbladet:
"– Jag tycker att vi spelar hygglig hockey i dag men det går inte att jämföra med Mif i början av 90-talet då 15 man i truppen var landslagsmässiga, säger Marcus Thuresson.
Under uppgången var varje match en fest. Det spelades fantastisk ishockey, det bjöds på tacklingar och slagsmål och individuella prestationer i superklass. Fotbollsstaden Malmö blev hockeyfrälst"...

Sv: Mif-Linköping
Magnus: Bra förslag, skicka Sjögren till H(i)V och ta hem Malmström!

Saxat från matchrapporten: "Vi gick runt på tre femmor idag då Wahlberg inte kunde medverka pga sin fot. Sjögren har inte varit bra på sistone så han fick sitta på läktaren idag."
Varför inte låta ge Vas & Valdix chansen för att kunna spela med fyra kedjor?

Sv: Intervju med Mif kolonin i Danmark!
JA menar3 poäng å d va samma sak fö Vas 1 mål å 2 assist

Valdix=2 mål 1 assist
VaS=1 mål å 2 assist

miffo:7-2 te MIF Valdix gjorde Hattrick

Nån som vet hur det gick för J20 idag ??

Intervju med Mif kolonin i Danmark!
Om någon mot förmodan inte sett dessa goa pågar bli intervjuade i Rödovre kommer här några länkar. (Bröderna Burakovskys danska är leker man inte bort!)

Jocke Musakka www.hockeytv.dk/klip/profiler/joakim_adsl.htm

Mikael Burakovsky
www.hockeytv.dk/klip/profiler/michael_bora_adsl.htm

Robert Burakovsky
www.hockeytv.dk/klip/profiler/burakovsky_adsl.htm

Sv: Malmström i media...
MrLeth: Det är som vanligt...

Alltid samma sak, men men. När vi tar nästa SM-Guld så kanske vi får ett annat erkännande, för nu har vi ju inte köpt upp allt bra som går att hitta i Sverige. Nu har vi lovande juniorer, grovjobbare av rang och ett stabilt lag.

Efter nästa framgång så får vi se vad som händer i media, i deras ögon är vi ju fortfarande köpelaget som Percy styr o ställer allt inom.

Okunnighet är ordet som kommer upp...

Malmström i media...
Hörde förresten att Malmström fått fina vitsord på tv-sporten efter sitt mål senast.
"MIF-förvärvet Henrik Malmström gör mål för HV.....men å andra sidan är Linköping det lag som släppt in flest mål i elitserien"

/Avdelningen: måste jag verkligen säga nått positivt om en MIF-spelare??!

:o)

Rögle supporters
Mindervärdeskomplex

Avundsjuka

Sluta skriva att MIF ska till kvalserier m.m och framför allt att vi skulle stöta på Rögle i nått sånt, varken MIF eller Rögle kommer hamna där.

Om ni nu vill kalla er Rögle supporters så visst bra, stötta laget.

O kom ihåg att storebror oftast har rätt, och de få gånger han inte har rätt då kan han alltid sätta lillebror på plats.

ledansk: Det beror på vad du menar med "inte allt för vanligt". Det är bara 4 lag i Elitserien som har fler segrar än Mif så det får stå för dig. Något kval blir det inte och har det heller aldrig varit aktuellt med.

2003-01-28 19:00 HV 71 - MIF Redhawks Kempehallen

Är det inte lite långt att åka om nu Kinnarps Arena skulle vara upptagen? :)

(källa swehockey.se)

Valdix och Vas fick visst stanna kvar på stadion för att leka med j20 lite. 3-0 efter 13:17 mot Björklöven/Teg. Valdix har gjort två mål och en ass, Vas har gjort två ass och backen Henrik Blomqvist (som är angiven som a-lag spelare) har gjort ett mål och två ass.

Härligt!!!!!
Jag ville bara skriva av mej lite, över att jag är så glad att vi vann idag, Underbart!

Brynäs nästa!

Kram på er alla Hökar!

Sjögren var alltså bänkad idag...
Då känns det inte så bra att Malmström är utlånad...
Kanske byta, Malmström hem och Sjögren till Jönköping?

Nubben: Själv vill jag nog vänta en 10-15 omgångar innan jag uttalar mig om vilka lag som slåss om vilka placeringar. Det kan hända massor ännu. I januari ska Mif spela 11 matcher varav 8 på botaplan, då kommer mycket av vårat öde avgöras.

Sv: Staal
Magnus: Om nu Stalle skulle komma tillbaka så kommer iaf jag verkligen tycka att det är bra, och allt annat kan man dra ett streck över.

Han trivdes ju enormt bra här, så varför inte. Det kanske blir så.

*hoppas*

Detta var verkligen en 6 poängsmatch...

Jag kvittar vad folk säger, säsongen är lång, men Brynäs och Linköping blir de två lagen som får spela i kvalserien....

MIF mot SLUTSPEL...

Staal
Tycker att Lillis & Co ska göra allt för att få hem Staal till nästa säsong. Om han tar erbjudandet är allt förlåtet...

3 poäng, härligt :-)

Skulle inte ha sagt att det var avgjort, jävla vitryss. Dom borde inte få spela i svenska hockeyklubbar efter vad de gjorde
i OS :-)

46.42 4 - 1 EQ MIF 21. MATTSSON, Jesper
(13. THURESSON, Marcus)

matchen torde vara avgjord!

Nu kom Petraseks obligatoriska utvisning.

40.54 3 - 1 EQ MIF 17. RYDMARK, Daniel
(37. LIIMATAINEN, Petri)

JAA!

Såg det, 2-1 ledning inför 3:e känns bra :-)

miffo: hannulalalalala

« · 167966 · »