anders: Givetvis får man hoppas, men det känns inte som om chansen är enorm. Jag har räknat med att vi ska ta 2 poäng till på bortaplan under säsongen, hoppas de kommer.
NallePhu: Alla bortamatcher är svåra för Mif, men för varje förlust kommer vi trots allt närmare en vinst. Men givetvis skulle jag inte satsa speciellt mycket pengar på Mif på torsdag heller.
anders: Vi såg det även på Timrå som belv förnedrade i Elitserien för att sedan relativt enkelt leka hem kvalserien.
Fast vi slutar nia i år så vi slipper kvala, vi får alltså inte leka lite i slutspelet heller, tyvärr.
Det är kul att Rögleiterna är så glada och positiva. Vänta bara till de mött motstånd i Superallsvenskan, hittils har de bara mött ett bra lag och då blev det också spö. Redan i morgon kommer de få pisk mot Hammarby...
19 Nicke: Hur stor skillnaden är mellan elitserien o allsvenskan såg vi med råge när Leksand lekte förra säsongen!!! Ändå hade de ett sämre lag än Mif har nu! Så, jag tycker rögleiterna bara ska hålla käften!!!
anders:!! Han ser bara vad han vill se, dvs..han lixom andra Rögle råttor söker gämt problemen, skiter i att lyfta fram det positiva, finns det något negativt så skriver dom gärna 10000 rader om det..
Frölunda hade som du sa sopat mattan med Rögle, det vet dom om, men dom försöker knipa sin så kallade stolthet, genom att klandra allt på MIF, hade MIF legat 1 i serien så hade dom endå klagat..
Det är sådär med vissa knäppgökar, som till o med kallar sig för hockey supportar..
Allså komma in hit och skriva Rögle- MIF 7-3 det är jue bara så jävla skrattretande, man undrar verkligen vilken nivå dom håller, dom gämför också gärna Elitserien med Allsvenskan, om Rögle leder eller har en bra form där så är det lika som om man vunnit Sm-guld, så stort är Allsvenskan för dom, men det kan man jue förstå eftersom dom har fått tillbringat den större delen där nere, jag antar att en viss kärlek uppstår :)
miffo: Men vänner, ta det lugnt. Det finns ju kapacitet i laget, det syntes ju ikväll. Det måste lossna snart och kanske några nyförvärv får det till att lossna för hela laget. Vi spelar ju inte dåligt, vi höll länge jämna steg med Frölunda. Hur länge tror ni t ex kaxiga Rögle skulle göra det??? En halv period kanske i bästa fall!
Laget har förlorat mycket nu och det syns i spelet. Spelarna är rädda att göra fel och gör hellre en extra passning eller dragning och vågar inte chansa tillräckligt mycket. De gör det också så svårt för sig genom att åka ut o böka vid sargerna istället för att försöka gå rakt på mål o skjuta. Men så här är det när självförtroendet sviktar, man gör det svårt för sig själv.
Men det måste lossna, det finns kapacitet i laget. Något jag såg ikväll var att kampmoralen är så underbart hög.
Kom igen nu MIF, tre poäng på torsdag i Coop Arena mot Luleå!!!!
Wewillwintoday:Ja, Malmö har en bred trupp med namnkunniga spelare, men varför ligger ni då så värdelöst till? Per Bäckman är ju värdelös och om ni tror att det hjälper att köpa in spelare, tror jag ni har fel...ni har ingen harmoni i ert lag...
Wewillwintoday: Alla jag känner här uppe hatar i princip MIF, men det kan ju vara för att vi spöade Modo i en SM final för ett antal år sedan :-) Undra när Percy får loss de så kallade nyförvärven, det börjar bli ont om tid.
Ebbe: superstjärna var ditt ord, inte vårt! Och snälla du, om ni ska upp i es, så kan ni ju bara tro att ni skall endast använda eget material *skrattar* hur går det för era juniorer i J18 respektive J20, jämför gärna med MIF:s juniorlag!!!
Så nämn du bara ett lag i ES som inte köper spelare, jag väntar och kommer vänta för alltid, för det finns just inget lag som inte köper sk färdiga stjärnor!!
Tomi Kallio skrev på idag för Frölunda. Köpelag, avadå!!
En sak är iaf säker, Bäckman kommer bli älskad i Modo och resten av Norrland nu när han lyckas köra ner oss till Allsvenskan. MIFs era är slut och hockeysverige kommer att jubla över det. Tyvärr kommer det slut så i år om inte Percy har något riktigt ess i rockärmen men han verkar ju strunta i MIF nu för tiden.
matchens roligaste händelse så här långt är iaf när Carnbäck moppsade upp sig och drog till med nävarna i ansiktet på Mattsson som backade undan och puttade till Carnbäck med klubban med resultat att Carnbäck blev sittandes i båset... då båsdörren var öppen :)
Stefan: Jo men så är det ju, vissa tror att man spelar dåligt bara för att man loosar vilket inte alls är fallet. Vi har varit mycket jämna i år spelmässigt, få rikitgt stora förluster. Tyvärr har aldrig vågen svängt till vår fördel i de ljämna bortamatcherna vilket visar sig mycket tydligt i tabellen. Hemma har vi spelat kanonbra.
backarna hjälper till mycket bra. 33 skott på 2perioder låter lite väl mycket.. Och självklart är det målen som räknas... men om man har följt lite inlägg här inne så har vi spelat kasst och inte kämpat... helt tvärtom..
Hadelöv verkar vara på topp ikväll, men jag gissar att han har mycket bra hjälp av sina backar som ser till att avsluten blir angenäma för honom. Har jag rätt ni som ser det?
Stefan: jaadu .. testade det dära förr då de var gratis .. blev utkastad varannan minut ,, å som du har sagt: Kommentatorerna är bland det sämsta jag hört.. "å där kommer nummer 15 .. öööööh.. få se "
Bästa målchansen för MIF hade Hammar som brände... Bästa målchansen för Frölunda hade Magnus Johansson som sköt i ribban i spel 4 mot 5.
Frölunda dominerade kraftigt i början, men MIF kämpade upp sig rejält vart efter. Man tog 2st utvisningar i anfallszon, varav Malmströms var bakom mål...
jag har testat radion ett x antal gånger... ofta med taskigt ljud, något extremt partiska kommentatorer, problem att logga in till radion, sändingar som bryts mitt i matchen osv osv..
nu har jag iofs inte testat radion på j-kligt länge, så de kan ha fixat till det nu, men jag lär inte använda mig mer av den tjänsten och än mindre betala för det.
Så vitt jag vet har MIF vunnit alla matcher när dom varit med på Canal+, man kan hoppas den trenden håller i sig även ikväll. Men 6-1 till Frölunda är mitt tips.