ingela: När du kommer med ett sådant påstående som att Goa Gubbars slogan "aldrig hata bara älska" inte stämmer, så vore det trevligt med ett konkret exempel på vad som har gjort dig såpass upprörd att du måste klanka ner på en klack som enbart stöder och supportar det lag som de älskar.
Du får gärna tycka att frölundaklacken är jävligt tråkig att lyssna på, det är din mänskliga rättighet, precis som att du har rätt att uttrycka dina åsikter, men jag anser att det är både ganska så onödigt och dessutom taskigt att gnälla på folk som bara gör det de tycker om att göra, nämligen stå i klacken och hylla sitt lag.
Jag skriver inte vad jag tycker och tänker om Malmö, deras arena eller deras publik och klack. Jag har åsikter, men jag behåller dem för mig själv. Jag har full förståelse för att folk som håller på MIF älskar stämningen i deras arena och tyckar att MIF-klacken är bäst. Det är fullt naturligt, de är ju trots allt Miffare. Men andra lags arena, publik och klack måste ju inte vara skit för det, eller? Om du inte kan med publiken i Scandinavium, stanna hemma då. Ingen tvingar dig att gå dit. Så enkelt är det.
Klinth: Det jag menade med att goa gubbar inte existerar, var att eran slogan om att bara älska och inte hata inte stämmer in på den klacken.
Jag tycker att frölunda klacken är jävligt tråkig att lyssna på, det skall bli skönt när man åker ner till Malmö, där kan man njuta en hel match av atmosfären.
det är inte bara att locka hem spelaren det gäller, det gäller att även få deras klubb villiga att släppa spelaren i fråga.
Ta de finska klubbarna, för en mindre namnkunnig spelare vill de ha 100.000 euro... för att släppa sin spelare. Då går det snabbt att räkna ut vilka summor det rör sig om för en mer namnkunnig spelare.
Lite synpunkter på nyförvärv m.m. Följande nyförvärv hoppas jag på: • Niklas Sundblad men eftersom Lillis inte ville ha honom kvar för några år sedan så borde han ju vara lite sur. • En offensiv back med bra skridskoåkning (Harant?). • Överlag lite mer muskler. Egentligen har vi målskyttar men det behövs lite mer muskler och aggresivitet framför motståndar målet. • Bra initiativ med Sandström som extrahjälp i ledarstaben.
Hade vi haft full trupp från början så hade detta läget aldrig uppstått. Minns att vi i vissa matcher i början gick på 2 femmor. Man kan inte skicka iväg en massa spelare och sen endast nöja sig med 2 nyförvärv. Juniorerna är tidigast mogna för hårt elitseriematchande först nästa år(förutom Nielsen). I grundserien skall man spela med 4 femmor.
Var ett tag sen jag var här, har inte rikigt orkat skriva något efter matcherna pga de dåliga resultaten. Behövs nog lite nytt blod i laget, för att få igång målskyttet. Hadelöv spelade ju som en gud i tisdags, men tyvärr så blev det inga mål framåt.
I morgon är det dags för Luleå med 5 raka vinster, det kan väl bara sluta på ett sätt...eller? Någon gång måste det ju vända och nu är iaf Thure och P. Andersson tillbaka...
FreddanVF: Kära du, mitt inlägg handlade inte om ditt VF, jag tycker inte att VF är ett köpelag. Men om du hade läst mitt inlägg riktigt, så hade du insett att det riktade sig till en supporter till Rögle BK som tror att hans lag kan spela i ES utan att skaffa material utifrån, och menar att typ endast MIF är ett köpelag.
Då svarade jag honom att i ES så funkar det inte med bara eget material, titta på ALLA lag i ES idag, de köper spelar från vänster och höger, och jag nämnde därför ( för att det var så aktuellt med KAllio igår) VF:s köp av Tomi Kallio.
miffo: Ja du, det ska bli väldigt intressant att se. Styrelsen har ju som alla vet monterat ner scoutingverksamheten och tänkt kortsiktigt. Att göra sig av med firma Lundh/Vikegård var riktigt kor... Nåja, gott om tillgängliga spelare finns det ont om och vi kan nog förvänta oss gamla bekantingar som vanligt. I så fall är några heta tips Peter Jacobsson, Thomas Sjögren, Robert/Mikael Burakowky, Joakim Mussaka. Eller varför inte Bryan McReynolds och Tehro Lehterä? Jag tror inte att dessa tunga namn är en omöjlighet...
BlackBay: Nä, Frölunda är knappast ett köpelag. Meningen med värvningen av Tomas Sandström var väl att han skulle tänkas kunna producera, men att han var så dålig som han var det trodde jag inte och säkert många med mig. Men han var ändå ett stort namn och det lockade säkert några hundra extra till matcherna! Men Frölundas värvning av Kallio är ju en extrem kortsiktig lösning på ev. målgörarproblem. Han är ju bara i Europa för att få upp sitt värde i NHL. Lyckas han i Frölunda nu i serien o i slutspelet så lär han säkert få ett fint kontrakt i NHL. Vill det sig illa så kanske Frölunda förlorar fler än han efter säsongen. Så ska Frölunda vinna guld så är det bäst att göra det den här säsongen!!!
miffo: Om nu Thuresson och Andersson är tillbaka, vilket de ska vara om man ska tro hockeyligans puckprat vill jag att det ser ut så här i formationerna:
Anledning till de bänkade: Varken Lundberg eller Mattsson har visat upp något strålande spel på sistone. Jag är speciellt trött på Mattsson - han måste rycka upp sig om han ska få spela mer!!!
FreddanVF: Å andra sidan så var väl Sandström mest bara ett kännt namn när han kom tillbaka till sverige? Nån spelare i sina glansdagar var han ju knappast... Många andra lag i ES består av en massa "kändisar" men det många inte tänker på att det ofta är gamla föredettingar som bara har "namnet" kvar.
nä... se på TIK.... bara en massa hungriga "okända" lirare som lyfter sitt lag till toppen =)
Någon som hört mer om MIFs nyförvärv ? Hörde att Percy hade gått ut med att man hade några spelare på gång till laget. Vilka tror ni det kan bli ? Personligen tror jag det kan bli Niclas Sundblad, Tomas Sjögren som spelade hos oss tidigare i år + den där backen som heter Horant eller något :-)
b-sson: Jag kan bara tala för mig själv, men jag anser inte att vi är förbannat otrevliga (frånsett möjligen vissa speciella personer). Att man reagerar på påhopp gällande Goa Gubbar, det får ni faktiskt acceptera. Sedan är vi VF-fans faktiskt relativt ödmjuka, då vi är ganska så vana vid hur det är att slåss runt streckena. Nuvarande tabellposition är vi ju inte bortskämda med, precis. Sedan vore det riktigt kul om det blev VF-MIF i kvarten.
sektionU och andra VF-gubbar: Bara för att det går bra för er nu så bred inte på så ni svimmar. Var inte så förbannat otrevliga. Vi tar er i kvarten...hårt.
exakt! och applåderna började inte falla förräns man gjorde 1-0 då vaknade publiken till liv.. normalt brukar väl vara att heja fram sitt lag från start till slut?
christoffero: "Tomi Kallio skrev på idag för Frölunda. Köpelag, avadå!!"
Vad är MIF om VF är ett köpelag. Byggmästare Percy öppnar plånboken när han ska handla utlandsproffs. Ex. Tomas Sandström, Thuresson, Riihijärvi osv... Nu har det börjat sina i plånboken och då tvingas MIF spela med egna produkter från juniorlagena och titta vart ni hamnar... Vi har kanske inte en massa egna produkter men vi har en massa spelare från egna juniorlag. Och det är en kedja som kallas dragkedjan som är en av dom drivande krafterna i VF och den har inte handlats ihop. Är det några som är köpelag så är det MIF och HV71.
FreddanVF: Hälsning till dig Ingela.. Goa gubbar existerar plus att dom är jäkligt mycket roligare att lyssna på än den där bonden med alla tutorna i MIF klacken.
Stefan: Konstant buande? möjligtvis när domaren missade solklara MIF utvisningar och sen tog ut VF spelare tveksamt... eller när hemmalaget och bortalaget slår icing men det är inte konstant... Undra vilken canal plus du tittade på för jag tittade också men det har jag inget minne av att dom buade hela matchen.
Magnus: Även om jag nu är Luleå Fan så tycker jag att det är rätt märkligt att inte MIF spelar bättre än dom gör men det är väl som en sade laget börjar bli för ålderstiget och mätta på framgång, Det är positivt att Valdix och Dansken Frans Nilsen spelat så positiv ishockey som dom nu har gjort!! Mitt recept är kicka Bäckman & Johansson ta in nya tränare redan nu och låt dom börja jobbet med deras lag redan nu det kan ju lisom inte gå så mycket dåligare än nu iaf, Sedan börja med att göra av sig med dom gamla spelarna som är omotiverade och saknar glöden för spelet! Se på Luleå spelarna är stolta att bära Luleås tröja i med och motgång det skapar ett lag men det verkar ut som om dom som spelar i Mif tröjorna inte har den stoltheten utan vimsar ute på isen som en skock får tyvärr!!
ingela: De e bra försök att stötta ert lag, men om dom inte börjar spela lite anfallshockey så får Ni det svårt, Hardelöv & Hannula kan inte vinna ensamma, det skulle vara mot stockholmare isf. Jag blev dock lite pos. överaskad, det verkade som om Bäckman inte vill att Ni BARA ska spela bök, stök & ryggsäckshockey, Ni hade ju faktiskt ett par chanser, tycker annars om jag ska va ärlig att mif är sveriges absolut tråkigaste lag, men det kan ju ändras, men det är bråttom. När det gäller "goa gubbar" tycker dom ttrummade på skapligt igår, men vill du höra mer, kom på en RIKTIG hockey match, jag menar det va la inte ens 7000 i Scandinavium igår, en utan de sämsta siffrorna i år (02-03). Hårt Hårdare FRÖLUNDA
ingela: ""Goa Gubbar" existerar inte längre, jävligt tråkigt att lyssna på dom"
Jag bara måste fråga, hur kan du tycka att det är tråkigt att lyssna på dom om dom inte längre existerar?
Om Goa Gubbar inte existerar, så kan dom ju inte höras, och då borde du ju rimligtvis inte kunna tycka att det är "jävligt tråkigt att lyssna på dom".
Om nu Goa Gubbar hörs, (en förutsättning för att du skall kunna tycka att det är "jävligt tråkigt att lyssna på dom"), så måste de således också finnas.
Med andra ord skulle man kunna påsta att Goa Gubbar finns i allra högsta grad, och dessutom skulle jag vilja påstå ett det är riktigt förbannat härligt att lyssna på dom, men det är ju min åsikt förstås.
observant: Nja, för Malmös del är jag inte speciellt orolig faktiskt. Även om kvalserien blir ett faktum skall det inte få Mif i rubbning. Mitt drömscenario är naturligtvis som skåning och ishockeyantusiast att BÅDE Mif och Rögle spelar i ES. Skulle vara otroligt roligt och inspirerande. Därför förstår jag mig inte på alla er Rögle-fans som verkar tycka det är roligare när det går illa för andra än när det går bra för er själva. Att sedan sitta och plita ihop ett svar med en svenska under all kritik och ett budskap som ger mig intet får mig att vilja gråta över alla oseriösa hockeyfans där ute i landet. Någon slags lillebrorskomplex kanske vad vet jag.
OM det blir så att Rögle och Malmö får spela ES tillsammans så ska ni veta att ni är hjärtligt välkomna ner till Isstadion för härliga derbytillställningar. Där jag hoppas att båda klackarna är på plats för att hylla sitt lag och koncentrera sig på bra hockey...
Magnus: Men egentligen vet du inte. Precis som många andra här inne så snackar om hur lätt allsvenska lagen skulle få stryk osv. Men ni vet ju inte eftersom ni inte har nogån koll på SA. Tycker personligen efter att ha sett samtliga SA som har spelats, att detta års serie är den bästa. De flesta lagen (undantaget IKO), håller hög klass o har mycket rutinerade spelare lagen. Varken Löven eller SAIK är mycket bättre än något annat lag. När Rögle mötte Löven hemma så var det mer eller mindre oflyt att Rögle inte avgjorde i matchen i 3:e perioden då Löven inte hade mycket att sätta emot. Jag undviker att yttra mig om saker jag inte vet något om, därför så skriver jag inte heller om hur bra laget MIF eller inte. Det enda jag kan konstatera efter att ha tittat på tabellen är att fågelklubben håller på att sakta men säkert tuffa ner i KS. Förhoppningsvis så ses vi där.
Excalibur79: Ja du om ni inte undviker 11.e plats lär ni nog få svårt mot Rögle dom har ju allt att vinna o hungrigare krigare lär dom vara än gamla o sega MIFFARE detsamma med oss BIFFARE hamnar vi där voine voine då får vi pisk mot RÖGLE!!Sanningens stund inväntar kommande veckorna en nervpärs som heter duga!!!
dansken99: Ja, frågan är bara om inte självförtroendet har blivit så sargat till dess att även hemmamatcherna blir tunga. Matchen mot MoDo är otroligt viktig.
Inget kul alls just nu. MIF ligger 10:a med samma poäng som Brynäs, fast med en match mer spelad. Det som jag finner är mest märkligt är att så som laget spelade idag, kan jag inte förstå varför de inte tagit fler bortapoäng. ALLA slet verkligen hur hårt som helst. VF sköt 52!! skott, och endast två smet in, och båda var Hadelöv chanslös på. Imponerande att se Öhman, Jussi, Rydmark mm slita som om de var i glansdagarna igen ;-) Men jag ska jag inte bara ge eloge till de grabbarna, då verkligen alla i laget gjorde sitt. Kul oxå att se Nielsen och de andra juniårerna på isen. Totalt respektlösa, kanon *L*. Med lite mer kyla och precision hade Nielsen satt en idag. Men det är marginalerna som inte är på våran sida riktigt än. Jag är helt övertygad att om de bara fortsätter att kämpa som de gjort hittils, kommer tre poängaren snart.
Virus (kommentatorn på Canal plus) tippade ju MIF som 11:a efter 50 omgångar, men med samma poäng som bl.a Södertälje och någon fler. Personligen tror jag att de får svårt att ta sig till slutspel, men de kommer garanterat undvika kval. Självklart hoppas jag fortfarande på 8:e platsen, men missa slutspel kan kännas som en billigt pris med tanke på som det sett ut i år. Men tar de bara sina hemmamatcher så ska det inte vara något problem.
Hoppas oxå att skadan på Öhman inte var allvarlig, utan att han är snart tillbaka igen. MIF mot SM-Guld 2003
Magnus: såg matchen på tv, fan va synd om MIF dom slet och jobbade på bra men det görs inga mål. Synd också om Roger Öhman som gör en bra match men tyvärr blev skadad undar vad som hände va det knäet eller? någon som vet.MIF vinner nästa match det är jag övertygad om!!!!!!!
Det är bara att gratulera!