Det är många på jobbet som känner likadant faktiskt att vändingen kommer mot just DIF som är ett starkt lag i eliten. och jag är nervös efter varje timme närmare matchen uuschhhh . till web master STEFANO )) varför finns inga kommentar innan matchen numera??? HEYA BOYS.KAZ
hmm är det bara jag som känner på mig att en vändning kommer att ske ikväll? har inte kännt så här inför någon match, men nu vänder det, det måste bara göra det.=)
Jag var igår och tittade på matchen mellan Limahamn-Panter och det var jätte rolig match trots förlusten för BO Svanberg men tycker att Panter förtjänade vinsten med 5-4 på "borta "plan. det var kamp och spelare offrade sig verkligen, och jag tror ej om MIF hade klarat uppgiften och vinna mot Panter just nu :-)) jag tittar varje dag i mifredhawks sidan liksom i alla andra tidningar för att se några nya sensutionnella nyheter om MIF och kanske nån som har lämnat sin post elle sånt men IKKE fan .vi får förtsätta med det vi har och bara GOD vet var vi hamnar i slutet av februari månad.HEYA BOYS och ta 2 p mot DIF. HOPPAS jag.Kaz
jag tycker det ser lite illa ut för malmö för tillfället...men jag vet att de kommer ta sig i kragen och börja spela ordentlig hockey!!!detta é ju bara uppvärmning:)
Ilja Byakin spelade i Mif säsongerna 95/96 och 96/97. Han var tänkt som en ersättare för Svehla och kom från San Jose Sharks. Han var en humörspelare som kunde åka ensam från egen zon och dribbla bort hela motståndarlaget när han kände för det och åka på matchstraff när han kände för det. Superbra i sina bästa stunder och helt anonym i sina sämsta.
nä, nu tycker jag det börjar bli lite lång lista....
över förluster alltså.
och lustigt nog kan jag inte komma på någon anledning.
det är ju inte att spelarna är för dåliga. inte ens backarna. det kan ju knappast saknas motivation. det saknas inte rutin. inte de rätta tränarna ( i mitt tycke iaf)
det skulle kunna vara farten men jag tror inte det.
ineffektivitet? slarv i försvaret?
jag vet inte
men jag kan säga så här...dety börjar bli dags att skippa sistaplatsen och att ståplats kan sjunga. ni ligger sist i tabellen utan att syfta på sitt eget lag
Tja alla mif fans...det här meddelandet vill jag rikta till alla spelare i Malmö Redhawks A-lag....nu tycker ja fannimej att ni ska ta er i kragen å spela lite hockey å inte bara åka runt på isen å tro att ni e världs sjärnor...´NI LIGGER SIST FÖR FAN...Ja är en trogen miffare å ja vill inte se att ni gör samma misstag som LEKSAND...vakna för sent...
de är inte bäckman å johansson fel att det går så jävla dåligt det är alla spelare i MIF REDHAWKS A.lag...så för fan ta tag i era jävla liv å spela lite hockey...skit samma om de e GRISHOCKEY vinn lite
ja skäms att ja e miffare nu...
de va allt ja ville skriva...
men ja önskar Bäckman å johansson all lycka dom kan få...ja undrar om dom kan få igång alla "sjärnor" som är i malmö
Haha Ni är roliga ni Malmö supporters. Dessa nedanstående inlägg säger allt om hur hockeykunniga ni e. Man skulle kunna lägga in en tråd om att MIF är på väg att värva hem Ulf Sterner o det första ni skulle fråga er var "hur mycket kostar han att få hit?". Hahaha
hej jag är lite äldre än dig.. 25 bast rättare sagt och skåning.. men mitt superintresse för hockey fick jag först för typ 3 år sen, bodde då uppåt i landet och "höll" på det laget, men det ramlade ur och gick i konken, och spelar i div 1 just nu..
Men Malmö har alltid varit nummer ett.. Har säsongskort nuförtiden och bor i Malmö sen ett år tillbaka.. Men jag lidet oehört av att det går så jävla dåligt nu... svider i hjärtat.. Men men jag hoppas på två rörliga backar.. det hade behövts!!
Byaikin är back men jag är väldigt tveksam till att han fortfarande spelar ishockey...Han borde vara runt 37-38 nånting... Han var en ganska orörlig back har jag för mig. Stod mest o brottades med andra spelare men var en jävel på o psyka andra "bra" motspelare. Han var ialla fall en lagspelare...Detta är obekräftade uppgifter då jag har för mig det men är inte alls säker...Ang. Åhlund så är han absoulut inget att ha. Orörlig, seg och gammal, Har spelat i MIF. Japp, Självklart att vara miffare när hela släkten e skåningar. Jag är 16 år. Har bara sett 1 match iår(AIK borta) men ska ju se AIK(hemma) och FBK(borta) nästa vecka! Hur gammal e du?
Men jag tror en person här jävlas med oss, jag tror han driver med oss om Byakin och Åhlund, vill väl få det som att vi ska tro att percy köpper in flera föredettingar och veteraner till vårt redan gamla MIF. Killen som skrev det har nickname "Fagerlund" och håller på Rögle Badmintonkluddar!!
Just nu är det vi som möter Rögle, Leksand och Gislaved...Men de kan ju bara bli bättre...Min teori är att MIF förlorar mot DIF imorn och vinner knappt mot Ajk himma...Men vändningen kommer I KARLSTAD PÅ TISDAG! Ska för övrigt ner till Skåne imorn o se Malmö - AIK på söndag o sen åka minibuss med Madhawks till Karlstad på tisdag!
Hej Kalle, tack för ditt svar! är han back eller? rörlig back isåfall?? det är en sån vi behöver!! Kul att du håller på MIF och bor så långt bort.. :-) Ja Håkan Åhlund ska det vara!! Känner igen namnet, har han spelat i MIF?? isåfall var han bra? Okej byakin var osså innan min tid.. hur gammal e du?
Hej! Vem är Byakin, har läst att han slutat på MIF:s hemsida, men du säger att han är på gång hit, jag minns ej vad han är, är han back eller vad? Var han bra i MIF när han spela här? Är han bra nu då??
Håkan Ahlund, känner igen namnet, men vem är det? position?? Spelar var nånstans nu då??
Självklart är väl inte MIF avsågade ännu. Serien är låång. Vi är ganska många som har förstått redan innan serien skulle börja att det här skulle bli en ovanligt jämn serie. Nykomlingarna SSK och Linköping var riktigt hyggliga redan förra året och har kanske gjort de smartaste värvningarna av alla lag till årets serie. Bägge har dessutom mycket bra målvakter. Att media inte har fantasi eller intelligens nog att kunna analysera fram detta är inte överraskande. Detta gör att även de andra lagens fans som läser dessa torftiga medier också blir förvånade. Måste också säga att det för en hockeysupporter är något genant att läsa inlägg på denna sida som tycker att det skulle vara sådan skandal att torska mot SSK. MIF är som ett nyfött barn jämfört med Södertälje SK. SSK har tillhört den svenska eliten under en massa decennier. Det är framförallt efter senaste SM-guldet -85, då ekonomin inte tillät klubben att hålla sig med toppspelare som SSK levat i skymundan. Skulle inte bli förvånad om NI kan få liknande kommentarer på SSK:s hemsida om ett par år, att SSK:arna tycker att det är skandal att torska mot MIF. Man kanske måste ha sett hockey under en lite längre period för att inse att Södertälje SK är en klubb som alltid kommer tillbaka.
Jag både hoppas och tror att MIF ska klara av det här. Men med den nuvarande sistaplatsen är det inte helt otänkbart att det blir en kvalserie. Nu är det inte så att MIF:s kansli börjat fundera i denna negativa riktning. Men läget är sådant att några årskortsinnehavare har hört sig för, men Monica kan inte säga hur det blir. Det blir inte klart förrän det är riktigt kört, men vi får se till att stötta vårt lag ännu bättre så den situationen inte uppstår.
Låter ju lite illavarslande om de redan nu funderar på vad som gäller vid eventuell kval, låter lite då som de kanske gett upp om att de ska klara sig kvar. Detta är ju en fråga som ska ställas när det är typ 10 matcher kvar och det fortfarande ser mörkt ut.
Men jag är optimistisk iallafall. Jag tror att de hänger kvar och t.o.m tar sig till slutspel, det vore ju förjävligt annars med tanke på vilket lag de har. Men de kommer att få svårt att lyckas om de inte täcker upp hålen i försvaret. Just nu läcker de som ett såll samt de verkar spela varannan dags hockey, och det håller ju inte, varje match är ju lika viktig som om det var den sista matchen i en final. Så för att lyckas gäller det att de spelar mer defensift, forechecka redan i anfallszon, pucken ska inte få komma in i försvarszon och om den gör så ska den inte komma in med någon hög fart. Samt att de inte försöker spela ett offensivt spel, för det klarar de inte av, inte med de manskapet de har. Gå på motståndarnas misstag istället och hjälp till att hålla rent framför Hadelöv. Som en känd tränare sa en gång, spela äckligt disciplinerat ;-) , eller sk. grishockey. MIF mot SM-Guld 2002
Enligt ihärdiga rykten skall Byakin(ursäkta eventuellt stavfel) vara så gott som klar för mif.Och diskutioner förs även med Håkan Ahlund enligt folk i örebro. Men som sagt inget officelt ännu så än så länge är det bara rykten.
Jag ringde Monica i förra veckan och hon sa då att de ännu inte bestämt vad som ska gälla vid en eventuell kvalserie. Men om de ska ha några bra publiksiffror bör de nog inkludera de flesta matcher... Rätta mig gärna om jag har fel, men är det inte 6 lag i kvalserien? Det ger 5 hemmamatcher i så fall.
När du säger det så verkar det inte helt osannolikt. Vi får väl stå ut med att de styrande i våra två stora malmöföreningar inte insett att vi är som fans i stort, dvs att vi gärna ser att våra lag vinner. Det är mycket snack & lite hockey nu Bäckman!
Hej! Har en liten undran nu när det går så bra för vårt lag MIF angående kvalserien som vi ser ut att gå emot.
Gäller säsongskortet på alla kvalseriematcher, eller hur fungerar det med det?
Du kan ju alltid hälsa till Percy att han borde sparka de flesta backar utom J.Lundberg och J.Norgren och även sparka vissa forwards (speciellt dyra såna) men abolut inte Hannula, Rydmark,Mattsson, Riihijärvi, Malmström, Magnertorft, Majic och Burra.
>>Försökte skicka till Monica via hemsidan men det gick inte, ej heller till dig, där är en massa länkar på sidan som inte funkar, bara så du vet!!
FÖRSLAG! Hela laget inklusive Bäckman-Johansson tar en överlevnadsvecka under uppehållet.Motto:En för alla_alla för en!! De är välkomna till Kiruna- Här har de gott om utrymme!!!
Jag ser en tydlig parallell till TFFs misslyckande. Tränaren bestämde att laget skulle spela på ett sätt det ej hade förutsättningar för, med känt resultat. Bäckman skulle göra Mif snabbare. Det torde vara svårt med "oldboys-spelare". Nu torde man försöka spela efter sina förutsättningar. Utnyttja tyngden och spela snålt och defensivt, "äckligt disciplinerat" som en framgångsrik Mif tränare en gång sa.
Reflexion på Bäckis uttalande i KvP idag: "Jag är inte besviken..."
1. Han är iskall och vet saker som ingen annan ännu har sett? 2. Han har redan gett upp. Insett att hans "terrorcoachning" inte funkar på luttrade gamla gubbar (sorry, kunde inte hjälpa det). 3. Han VILL få sparken, av anledningar som står skrivna i stjärnorna.
En sak är i alla fall helt säker. Man känner inte igen Bäckman. Allra minst på det emotionella planet.
kvallag, som så ofta nu för tiden glömmer man ihopskrivningsreglerna. denna anglifiering av språket är en styggelse. Till innehållet: Tur kan man nog inte tala om, tyvärr ej heller otur i Mifs fall. Låt denna bortkastade säsong bli ett lärospån för kommande säsonger. Percy Lundh et consortes, värva spelare i lägre serier istället för avdankade d:o. Ha en mer ödmjuk inställning. Träna power play. Försök inympa lite kämpaglöd i spelarna.
Ja, det är klart Mif är sämst, de ligger ju också sist. frölunda är egentligen inte heller särskilt bra. Det finns två outsanding lag: DIF och FBK, därefter ingenting, ingenting och så HIV.
Hur fan kan man förlora med 7-2??? Och så södertälje???
Vad har det tagit åt Mif Redhawks??? te.x förra säsongen vann dom ju över Frölunda med 1-10 borta men det spelet har inte jag sett iallafall inte (inte i år) men nu kan så ska dom vända (hoppas jag)
Sist i tabellen!!! där ska dom inte ligga,aldrig i livet
RES ER UPP MIF!!! (för fan...)
Färjestad på Tisdag... För Mif Redhawks har ju vunnit mot dom i år iallafall 3-2 men det är inget att hurra för nu...
Sköt om er Miffare!
//Blixten (Värmlands lungt största Miffare)
Ps. Jag ska ditt mot Fbk jag hoppas att ser många Miffare där ds.
HEJ! Nu måste jag få reagera. Ena veckan slår man Frölunda med 4-3 efter en riktigt bra kämpainsats, andra veckan blir man utspelade och förlorar mot samma lag med 7-2, och den senaste matchen, förlust mot Södertälje med 3-2. Är det inte dags att vakna nu? Varför värva så gamla spelare som Burakovsky? Han var ju så dålig sist så han blev bänkad och i Frölundamatchen fick han en tvåa. Nej Bäckman och Johansson, har ni funderat på att det där spelet med Häxpipor kanske inte passar MIF. Byt spelsystem och skaffa hem lite yngre spelare som har vilja och är hungriga, för det kan inte dagens MIF-lag vara när det går så dåligt.
Juha Riihijärvi, Peter Andersson, Tomas Sandström mfl märks ju inte. Vissa av MIF-spelarna har ju så dålig fart under skridskorna så att en 80-åring hade gladligen kunnat komma förbi dem!
Sedan är det rena skitsnacket som Bäckman körde med för ett tag sedan när de hade förlorat en match. "Vi gjorde två jättebra perioder idag så det var bättre än förra matchen". Hallå, vad kvittar det om man jag två jättebra perioder när man ändå förlorar klart.
Nej, kom igen nu MIF för detta är pinsamt. Vi har ju ändå 13 landslagsmeriterade spelare i truppen....
DIFferent, tja, allt var bättre förr, som -92, härliga drabbningar DIF-Mif på den tiden. Vi ses inte imorgon, pallar inte med fler förnedringar på ett tag. Lycka till med guldjakten!
Citat och pressklipp efter lördagens match mellan VF-mif som slutade 7-2
"Mif är det sämsta lag vi mött" - Joel Lundqvist visar vart skåpet ska stå
"Klassskillnad. Rappa Frölunda åkte brallorna av Mamlö från första nedsläpp. Att det bara blev ett mål i första perioden kan Malmö tacka Andreas Hadelöv för. I andra orkade inte andreas längre och målen trillande in" - Någon i aftonbladet tyckte att mif spelade utan byxor...
"Dagiskedjan var på bästa lekhumör. Den fick hela Skandinavium att snurra. Och malmös rödhökar att bli yra som höns" - GP berättar vad som händer när hönorna rusar in i rävgrytet.
"Henrik Lundqvist var helt lugn och trygg i målet. Alla trodde att han höll lördagsstängt igen - precis som i förra vecka (VF-BIF 5-0) - Det gjorde han, men fick besök av några inbrottstjuvar...
HEYA BOYS.KAZ