Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 224656 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: actionleif's tråd
19 Nicke: Se länktips ..

Sv: Inför säsongen 2003/04
Magnus: Det var ett försök till lätt ironi...

actionleif:HaHa!!!

actionleif: Mmm och Börje Salming gör comeback i Toronto.

actionleif's tråd
En viss #19 från MIF är klar för Timrå!

På Åsen:

tack för en fin beskrivning.

Kan förstå jublet efter förlustmatchen mot Osby.

Ungefär lika skadeglad som en annan är när man ser LHC rasa ned i kvalserien trots en miljonsatsning av rang och mer eller mindre alla floppade totalt.

Fast även om man som RBK fan jublat sedan fornstora dagar när MIF torskat kan jag inte förstå varför man som RBK supporter ödslar mer tid att hoppas att MIF rasar ned än att RBK går upp till Elitserien och att man där spelar härliga derbyn istället?

Som det verkar på de flesta RBK fans så ser dem hellre att MIF rasar och RBK stannar i Allsvenskan stämmer den uppfattningen?

nek97raj:
Nä, det tror jag inte alls. Eftersom jag är en av dem som varit med ett tag nu så kan jag säga att Röglesupportrarnas inställning till MIF-förluster varit densamma sedan det glada 80-talet när jag började gå på hockey.
Då var det inget snack om vem som var lillebror. RBK hade sisådär 15-16 raka segrar mot MIF, dvs flera säsonger utan att MIF hade något att sätta emot. Det jublades lika mycket åt MIF-torsk då som nu.
Ett av de största jublen någonsin i Ängelholms ishall kom faktiskt efter en match. En stor del av publiken stod kvar efteråt för att följa resultattavlan angående en avgörande match mellan MIF och Osby. När vaktmästaren (jo så länge sedan är det) långt om länge satte upp ett S bakom resultatet som visade att Osby vunnit matchen utbröt ett enormt jubel. Jag vill minnas att det där innebar att storsatsande MIF missade allsvenskan.
Så var det då, så är det nu.

Att MIF och deras supportrar sedan SM-guldåren haft mindre intresse för RBK är bara naturligt. De har inte haft någon större anledning att titta nedåt, medan RBK:s supportrar tittat längtansfullt uppåt. Inte utan missunnsamhet, det medges.
Själv känner jag fortfarande en härlig skadeglädje när det går dåligt för MIF. Med självdistans får jag erkänna att det är ganska fjantigt, men känslan finns där oavsett.

Olycka till i fortsättningen ;-) och fram för den våldsfria rivaliteten mellan grannklubbar.

Stefan: Jo, Rögle-fansen tycks lida av svårartat lillebrorskomplex. Finns bara en sak att säga: Patetiskt!

nek97raj:

det är just det som är så komiskt, många Miffare vill se Rögle vinna och gå upp i Elitserien. Men kikar man i Rögles gästbok så jublas det så fort vi förlorar som igår tex mot Luleå.

Rögle fansen verkar vilja mer att vi rasar än att de klättar upp i Elitserien. Verkar iaf hel sjukt.

Jag hoppas att Rögle vinner ikväll och tar sig till kvalserien för att fortsatta den långa vägen upp till Elitserien.

nek97raj: Ja ekonomiskt hade Rögle i Eliten varit en strålande affär för Mif. Men det ser jag inte hända inom överskådlig framtid. Brynäs/Linköping må ha haft det svårt i Elitserien i år men jag tippar att båda kommer tillbaka. Om något faller ur är det Linköping men jag tror det knappast.

Magnus: precis! Där finns kanske några pärlor att hämta.
Sedan skulle ju derbyn mot RBK, OM de gick upp, vara bra för ekonomin, varför jag hoppas att RBK till att börja med klarar av Löven.

nek97raj: Visst, det är väl tveksamt om det finns något stort intresse här för Löven-Rögle men visst kan jag det. Jag kan ju om inte annat tipsa om spelare som gjort sig i Mif! :)

Magnus: du kan väl lämna en matchrapport här sedan, är du hygglig?

Kingen: Vet väl inte om jag skulle kalla killar som tagit steget från Rögle till Elitserien för avdankade direkt. de som går andra vägen kan man däremot kalla avdankade.

Ikväll ska jag förövrigt se Löven-Rögle, håller inte på något av lagen och det känns bra. Det jag vill ha ut mest av kvällen är den gamle "avdankade" Miffaren Roger Hanssons autograf på ett gammalt idolkort från 92...
Mif-kort givetvis men det behöver man väl förhoppningsvis inte förklara...

Teus: Mest "gamla avdankade" Röglestjärnor...Förutom Staal så har samtliga dessa spelat i Rögle!

19 Nicke:

de har tyvärr ingen hemsida

Vad är adressen till KVP?? om dom nu har någon..

Efter 50 omgångar kan jag konstatera att endast 6 spelare varit omklädda samtliga matcher:

Juha Riihijärvi, Daniel Rydmark, Petri Liimatainen, Johan Norgren, David Petrasek och Andreas Hadelöv.

Skyttekung är Rydmark (21)
Bästa framspelare är Jussi (28) som också är poängkung (som vanligt) (42)

Största syndaren är Petri (73) tätt skuggad av Petrasek och Hannula (72). Fast i år var vi snälla i stort sett.

Rydmark och Jussi är bästa pp-målskyttar (6) och Thuresson har gjort 3 i boxplay

+/- Ligan vinns av Andersson och Mattsson +11 och mest negativ är Wahlberg med -14

När börjar Elitserien igen? Det är hemskt att det redan är slut! Men, man får väl njuta av en spännade kvalserie och slutspel utan Mif. Medan man förhoppningsvis får se Mif satsa lite inför nästa säsong och inte lägga sig redan i förväg ännu en gång.

Stod i Kvällsposten en del om MIF's silly season idag...

Om kontrakten stod det ungefär det vi redan vet. Alltså att MIF förhandlar med Andersson och Thuresson, och att det fortfarande är ovisst med Malmström och Hammar.

Tänkbara nyförvärv, enligt artikeln, är Modo's Kim Staal och Peter Högardh, Brynäs Daniel Johansson och Linköpings Peter Casparsson.

Kvällsposten om spelarna:
Staal - Vill flytta söderut.
Högardh - Har inte bestämt sin hockeyframtid, men MIF kan mycket väl vara ett alternativ.
Johansson - Har alltid varit intresserad av att spela i MIF.
Casparsson - Står bara lite om vad "Lillis" tycker om honom.

Det står även i artkeln att utlånade spelarna Erik Persson, Jamie Svensson och Janos Vas, som alla just nu spelar i Troja, ska få chansen.

MIF vill nästa år ha en bred trupp. Blandning mellan rutinerade och unga hungriga spelare. De ska ha 5 femmor där en blir ungdomsfemma och truppen spikas i slutet av Augusti.

MIF - LHF
Det är visst mycket lekstuga ikväll hos Mif-spelarna. Kanske lika bra att de får leka lite. Jag har också hört att laget ska bli bjudna på middag o lite goda drycker ikväll av en sponsor. Så de kanske åker o tänker på det nu?=)

Rogen Öhman gör sin sista match me me MIF Redhawks =( Han hoppas att han ka kunna spela i Tyskland

Nubben: He, he. Jäpp, nu är det match!

Sv: Stalle
Nubben:Okejj tack så mkt!!

CoolaKoffe: kommer inte komma nått nytt innan säsongen är över för Modos del...

anders:Något nytt om Stalle e han klar fö MIF än?? Mitt tips e 4-2 te MIFS

b-sson: Haha, lite sarkasm där ? :P

Nu koncentrerar vi oss på sista matchen för den här gången...

Öhman m.fl gör ju sin sista match i klubben, han ska hyllas för vad han gjort i sin karriär.

svintoo: Vad bra att du kan så mycket om hockey. Kan du inte skriva in här mer frekvent så att vi som inte kan så mycket kan få lära oss av dig. Efter ett tag kanske vi har lärt oss så mycket av dig att vi kan börja skriva egna inlägg. Hittills har jag läst "Redhawk:s" inlägg med stort intresse men det var väl antagligen för att jag inte visste så mycket om "hockey".

JK: Han är tvungen att säga så..

Vi får helt enkelt se när Modo åkt ur slutspelet. Vem som har "rätt"...

Nubben: Ur ÖA 2003-02-21:

"TV-sporten sa i går att Kim Staal var klar för Malmö till nästa säsong.
– Stämmer absolut inte. Jag vet inte vad de fått det ifrån, fattar inte att man kan gå ut och säga det, sa Modos skridskostarke dansk sent i går kväll.
24-årige Kim kom till Modo inför förra säsongen från just Malmö.
Vill du
”hem” igen?
– Jag har inte haft tid att fundera på framtiden, utan koncentrerat mig på att komma tillbaka efter skador.
Men uppenbart vill Malmö få tillbaka dig?
– Har hört att Mif varit intresserat, men ingenting är klart. Vi har inte ens förhandlat."

svintoo:

notera att Redhawk skrev:

"och sen hoppas på att Öhman &J.lUNDBERG försvinner"

notera hoppas. Även fast Lundberg, Jussi, Mattsson mfl har kontrakt kan de ändå komma lämna MIF om MIF inte skulle vilja ha dem kvar.
Kika in fallet Niklas Sundblad för några år sedan, han försvann trots kontrakt med MIF. Allt handlar helt enkelt om ekonomi.

Sv: Tack!
Mälarmasen: okej.......formen sviker för ssk så det ska väl bli lätt för leksand...men man vet aldrig..

ribba9: SSK.

Mälarmasen: vilka e det som har hemma plan på tisdag??

Tack!
Tack för att ni besegrade SSK i lördags.
Nu tar vi dom imorgon så vi får en slutspelsplats. Än en gång tack för att ni slog SSK!

Redhawk: Kalla dej inte Redhawk om du inget vet om hockey.
När det gäller Lundberg så har han kontrakt nästa säsong, när det gäller Öhman så går hans kontrakt ut och han kommer inte att vara kvar, han vill tydligen ut i Tyskland igen.Anderssons kontarkt går också ut,Hasselblads går ur,Thuressons går ut.
Percy sa på TV att dom håller på att förhandla med Peter Andersson och Thuresson

Magnus: Helt plötsligt finns det pengar i Mif??? Behövs det en bedrövlig säsong som nästan innebar kvalserien för att få ledningen i klubben att fatta lite??? Stalle får vad jag förstått ett guldkantat kontrakt i Mif nästa säsong, Hannula skrev på ett liknande nu (även om han säkert lirar i NHL nästa säsong).

Skönt att Percy o ledningen äntligen fattat att det inte går att köra en lågbudgetsatsning i elitserien!!!

Självklart kan han inte säga ett knyst förrän MoDo spelat klart för i år (dvs efter match sex i SM-kvartsfinalen). Jag vet ingenting om detta mer än att det är väääldigt många som vill ha tillbaks vår gamla gullegris... För att: Han är en mycket bra hockeyspelare, en underbar kille o för att han hör hemma i Svartröd/vit REDHAWKS-tröja som han i princip fått hela sin hockeyutbildning i.

Stalle ska himm till Malmö igen!

(Man kan inte rösta på hemsidan, man kan bara höja sin röst och sjunga med på Isstadion!)

Aben: Enda anledningen att Stalle spelar i MoDo är att Mif klantade sig 2001 och MoDo (eller Brithén rättare sagt) var inte sena att hugga. Denna gången kommer inte Mif vika sig vad gäller lönen och då är nog valet lätt för Stalle, alltså blir det Mif.

Nubben:
Jeg er glad for at det bliver bedre for ham og for det danske landshold (det håber jeg, for han har været MEGET skadet), men at det bliver bedre for MIF er vel også fint nok. Dog holder jeg med Modo i Sverige (med flere hestelængder), og jeg er ærgerlig over at han forlader klubben.....meget endda

Aben: Stalle är Malmö-spelare i hjärtat o han kommer hem snart igen, det kommer gynna både honom, danskalandslaget och MIF...

Så du borde vara glad...

Nubben:
Staal er min yndlingsspiller (efter Peter Forsberg), og at han forlader Modo er tungt for mig, men også for Modo....Han er en pointmaskine (når han ikke er skadet), og dem har Modo ikke for mange af for tiden....Staal bliver savnet så klart...

Aben: Han kommer saknas om han lämnar er eller ? =)

Aben: Varför det då ? =)

Nubben:
Jeg græder en lille tåre...mit hjerte er knust :-(

Stalle
Det är aldrig roligt med rykten som är tagna ur luften, men jag har ett "rykte" som är så gott som 99% säkert.

Har hört från säkra källor att Stalle redan är klar, men att man inte kan gå ut med det i medierna än...

Men som sagt, det är än så länge ett "rykte", men jag kan iaf säga som så här. Om den här personen som sagt detta till mig har fel den här gången, så är det första gången han har det...

Sv: Återförena succékedjan!
CoolaKoffe:
Jeg kan godt se billederne...

Johan:Å man kan inte se bilden

Johan:Vart kan man rösta??asså på hemsidan??

Återförena succékedjan!
Ja nu slapp vi kvala... nästa säsong ska vi vara med och kriga i toppen, allt annat är uteslutet...

Vas sägs om att återförena kedjan Hammar-Staal-Jussi? En arbetsmyra (Hammar), ett spelgeni (Jussi) och en rapp dansk med målsinne (Stalle). Kan inte bli annat än succé!

Rösterna är många och höjda. Höj din röst också!

come.to/staalmannen

Sv: Hadelöv
CoolaKoffe:
Jättekul.....

« · 224656 · »