Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 228818 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Henke
Så är det då klart att Henrik Malmström spelat sin sista match i MIF Redhawks för denna gången. Lillis säger att han stannat i utvecklingen och att han inte kommer bli erbjuden nytt kontrakt.

Sen som SVT avslöjade igår så är Bäckman klar för Västerås. Kan ju bara meddela att VIK har kallat till presskonferans klockan 14.00 idag. Man kanske skulle ringa till SAS och fråga om där finns en Per Bäckman på deras listor på något plan till Västerås idag :-) Men vetefasen om de avslöjar det...

Mobilfärgbilder
Håller på att testa lite med wapsidor och så. Har lagt in två färgbilder med Mif anknytning att ladda hem till mobiler med färgskärm som gillar JPEG format. Har anpassat dem till Nokia 3510i men det bör funka på de flesta med ungefär samma form på skärm.

Adressan att wappa till är www.algonet.se/~camvid/wap/test.wml

Synpunkter mottages gärna!

Sv: Bäckis
CoolaKoffe:

går han till Hv71 får MIF lite kosing för honom, går han till Tyskland så får man inte en krona.

Frågan är vilket som är bäst.. få pengar för honom som går till en ny spelare och ha honom i ett motståndarlag eller att han går till utlandet och MIF inte får en krona men samtidigt slipper möta honom :)

Magnus:han drar antagligen te Tyskland lr en annan elitklubb kanske HV??

CoolaKoffe: Västerås fansen verkar börja drömma om Thure också. Men så lågt kan han väl inte sjunka? Han är ju klart elitmässig och borde väl lätt få jobb i Tyskland och tjäna flis vilket han verkar vilja...

Bäckis
Enligt svt sport så blev bäckis nyss klar som tränare fö Västerås IK ungdom

Ronnie Hannula
En tidigare fråga här i forumet har varit om den duktige junioren i Huddinge, Ronnie Hannula möjligtvis råkade vara släkt med Malmös Mika...
Tror inte det kommit fram nått svar innan, därför kan jag säga nu:
JA, dom är släkt! Exremt lika varann är dom dessutom.

Hannulorna fick dock pisk idag av MIF.
MIFs J18 vann med 7-6.
Därmed kan J18 som sämst hamna tvåa i den södra gruppen.
Slutspelsplatsen är sen länge säkrad...

Hallå era bråkmakare.
Jävla tur för mig att Mif inte gick till slutspel.
Min klumpiga fru bokade nämligen en resa till Thailand med avresa idag.
Så nu sticker jag.
Hoppas ni fryser arslet av er här i Sverige.

Sv: Inför säsongen 2003/04
svintoo: Självklart är det inte dessa herrars fel. Men att de är så bra defensivt är ju mycket pågrund av att hela laget får jobba så hårt i defensiven. Bland annat så får ju våra forwards jobba onödigt mycket i defensiven. Mycket pågrund av att vi har så slöa backar. Bland annat i uppspelsfasen så har våra backar enorma problem. Detta betyder att våra forwards får gå djupt ner i egen zon för att hämta upp puckarna och detta medföljer att de möter rena väggen sedan när de ska anfalla!

VI MÅSTE HA SNABBA SPELANDE BACKAR. Öhman o Andersson är väl i viss mån spelande men de är definitivt inte snabba längre. Och deras spelsinne kompenserar tyvärr inte längre deras osnabbhet! Andersson har ett enormt spelsinne, men jag fattar inte varför han hela tiden gör det så svårt för sig? Enkla pass har han väl hört talas om, men han ska alltid hitta de svåraste och allt som oftast transportera puck och extremt ofta bli av med den vilket resulterar i mängder av kontringar. Fjuss börjar fatta att han inte är snabb på grillorna och därmed så börjar han spela efter vad han kan. Men det är lite för sent att börja tänka så. Jag säger bara, se på Fokin. Han är grym!!!!

MrLeth: Skriv nåt när du är nykter istället.
Den gamla ladan är nerbrunnen på 80-talet. Den nya hallan ligger på Södra Utmarken och är en hall där man t ex kan se den andra långsidan även när man sitter en bit upp. Malmö ishall...ha.

Åstorp...
Tja, det finns kanske en viss charm med sånna här gamla ruckel.
Skulle inte förvåna mig ett dugg om mögeldoft e favoritdoften nr 1 när man sitter där på sitt nybyggda ålderdomshem o tänker tillbaka på de gamla goda tiderna. :oI

En del äldre ärrade herrar har ju påstått sig få orgasm när de klivit in i Leksand Isstadion t.ex.
Själv har jag mest oroat mig för att falla igenom de icke helt stabila träplankorna där.

Hursomhelst så sitter jag som mest o funderar ut en liten rankinglista på Skånes ishallar.
Jag har ju numera varit i samtliga existerande sådana...
Lovar o återkomma i ärendet när jag tänkt färdigt.

Ja precis, mobba inte Åstorps ishall. Den ishallen har absolut den bästa isen i Skåne.

MrLeth:
Snacka inte skit om ishallen i Åstorp. Jag växte upp i trakterna kring den. Denna bågformade träkonstruktion som höll på att ruttna redan när jag var en liten parvel. En av få ishallar där innertemperaturen konstant är lägre än utetemperaturen.
Dessutom kunde vi lira hockey inomhus i Åstorp, långt före ni kunde det i Malmö.

Vad gäller Ängelholms Ishall så finns det ytterligare ett krav vi inte klarar. Omklädningsrummen är för små för bredrövade Malmöspelare.

Sv: Malmö 1995
Johan:
Det gjorde han også...spillede for Hvidovre indtil de gik konkurs tidligere i år, skiftede derefter til Rødovre

Aben: Misstänkte väl det! Han spelade i Hvidovre innan i alla fall, det är jag helt säker på!

MIF:
Johan Sälle spiller for Rødovre i DK....

Von Vettet: Den senaste klubb jag har hittat han bokförd för är Kölner Haie säsongen 98/99

Sv: Löven-Rögle Bandy Klubb
Teus: Då är mina bilder bra på att ljuga. Den är visserligen bra mycket bättre efter ombyggnaden men den är inget vidare faktiskt.

Von Vettet: haha, profil.

jo han var ett orginal den där...

MIF: Den kanske viktigaste frågan är: Vad gör en profil som Bryan McReynolds idag?

Magnus: Ok tack.

Av att döma från dina bilder, så ser det ut och vara en fin arena.

Teus: 6000 pers tar arenan vid hockeymatcher. Se länktips om arenan.

MrLeth: Både VIP läktare o pressläktare finns. Däremot skall ljuset o högtalarna förbättras. Plexit håller måttet, men skall även det bytas ut antagligen.

Jonas: Helt ärligt...Jag har varit i väldigt många ishallar och det är bara att konstatera.
Malmö Isstadion är rena templet jämfört med Ängelholms Ishall.
Jag är dock lite tveksam om termen "lada" kan användas om eran ishall.
Det finns ju en riktig lada där uppe i norr...Åstorps Ishall.
Den måste jag nog klassificera som den mest slitna och nergånga hallen jag någonsin har varit i!
Måste erkänna att jag faktist trodde det var en ladugårdsbyggnad första gången jag såg den.

Aja hursomhelst, skulle Rögle lyckas ta klivet upp i elitserien så väntar en hel del ombyggnadskostnader.
Ängelholms Ishall håller idag INTE för elitseriespel.
Svenska Hockeyligan har nämligen skärpt kraven för hallarna sen Rögle var uppe sist.
Jag kan inte de exakta kraven...men jag kan åtminstone säga att ljuset i Ängelholm ej håller måttet.
Troligtvis håller ej heller plexiglas och högtalaranläggning måttet, men det är mer en gissning från min sida.

Och förresten...finns det verkligen ingen riktig pressläktare eller VIPläktare i Ängelholm?
Tyckte det kändes lite illa att sitta mitt i bland slummen senast jag var uppe. :o)

Såg förresten idag, när jag kollade resultaten från nattens NHL-matcher, att Burke Henry spelar i Chicago Blackhawks nu. Vet inte om ni kommer ihåg det, men han var med och tränade med MIF i mitten av förra säsongen. Men han fick inget kontrakt.

Se länktips för hans profil på ESPN.

Magnus: Hur många åskådare rymmer Björklövens arena?

Johan: Hemström har lagt av med ishockey.

MIF: Bosson spelar väl fortfarande för HC Fassa i Italien? Svanberg håller på med hockeygymnasiet i Malmö, Sylvegård ägde för ett tag sedan en sportaffär, även styrelseledamot i Ishockeyföreningen MIF Redhawks. Åhlund lirar i Norge, Helminen i Finland, Sälle spelar nog i Danmark tror jag, Jensa Hemström spelade i alla fall för inte så länge i den Holländska ligan där han dominerade :) och ja, Svehla spelar i NHL och kommer nog inte "hem" till MIF någonsin igen tror jag...

MIF: På eran egen sida har ni ju en väldigt bra funktion .. Historik heter den .. där kan du kolla spelarindex .. ja skickar med länken ..

Malmö 1995
Sitter här och kolla på en gammal lagbild 95års upplaga av MIF som jag har planch på väggen ännu.. har alla bilderna

Tänkte vore kul att fråga vad en del spelare gör idag:
Vad gör:
............ Patrik Sundström
............ Mathias Bosson
............ Bo Svanberg
............ Patrik Sylvegård
............ Håkan Åhlund
............ Raimo Helminen
............ Tero Leterä
............ Johan Sälle
............ Jens Hemström
............ Robert Svehla (NHL va? MIF igen nu?)

Mygel: Okej okej! Jag erkänner att min lingonliga-kunskap inte är den bästa. Men superallsvenskan brukar ni väl pallra er till för att där förlora hoppet relativt omgående? Eller är jag ute och reser (igen!)? :)

Jonas: Ja det blir säker jättekul när Rögle och Cluben möts. Kravaller på grusparkeringen mellan två gäng med ungefär samma värderingar i livet... Ser vi framemot!

nek97raj:

inget klart än om hur det blir för Lillis del.. förhandlingar pågår fortfarande.

Johan:
Ängelholms ishall är ingen lada. Det är en (håll i dig)....ishall!
Ni behöver väl inte vara purkna för att säsongen tog slut nu i veckan. Ni kan ju alltid pallra er tiotalet mil norrut om ni vill uppleva stämningsfulla hockeyfester ;-)

GRATTIS!!!
Tja

Ida fyller MIF 31 år

Å ja fyller oxå år... ida fyller ja 15

så MIF å ja har nåt genesamt

Johan: Brukar gå till KS? Senast vi var i KS var 1996 då vi föll ur elitserien.

Stefan: skulle inte Lundh sluta, eller hur blir det med det?
Jag skulle gärna sett honom som tränare igen, gärna ihop med Wikegård eller Lusth.

Jonas: Ängelholms ishall är ett plåtschabrak som faktiskt företer likheter med jordbruksbyggnader, som ex.vis en maskinhall. Malmö isstadion är i.a.f en betongkonstruktion.

Jonas: Jag blir den första att skriva mitt namn på listan "Malmö Isstadion - risigaste hallen i elitserien". Men det är ingen lada.

nek97raj:

Sandström hjälper till vid sidan av ja.. men det är fortfarande Lillis som sköter det hela.

Stefan: jaså, Lundh, men har inte Sandström börjat skolas in som sportchef?

anders: Så det är Andersson,Öhman och Hasselblads fel att dom kom 10a i tabellen??? trodde det var ett lagspel.Andersson och vad jag vet Öhman kom ganska högt upp på +/- statistiken vilket jag då får till att dom varit inne på ganska få baklänges mål .
Så kom inte med att vad kan dom tillföra,

nek97raj:

Herr Lundh sköter dem fortfarande...

Johan:
Snacka om att kasta sten. Kalla Ängelholms ishall för "sketen lada" när man själv är MIFfare och håller till i en av Sveriges mest unkna och nergångna ishall.

Jönsson, Stefan: vem sköter värvningarna nu, Lundh eller Sandström?

Ljunggren: Timrå hade flyt första säsongen, Zäta lyfte upp det laget. Rögle har ingen Henrik Zetterberg. Däremot har Rögle två andra saker som Timrå har: En sketen lada som hemmahall och en ex-DIFare i båset! :) Kommer Rögle upp kan jag bara hoppas att de får stanna. Tror dock ändå inte att de går upp. Tycker Rögle brukar gå till Kvalserien och väl där förbereda sig för ännu en säsong i Södra Allsevnskan...

anders: Du menar en satsning liknande Timrås?

anders: Vi får väl se. Kanske att skillnaderna mellan ett hungrigt AS lag och ett nerdankat ES lag inte är så stora. De senaste säsongerna har ju ett AS lag gått upp. Brynäs må vara starka, men det duger nog inte att ha samma spel som i ES. Då blir det torsk.

Hemsidan
MIF-Dansken: Okej jag glömde bort att ni var tre! I tisdags snackade Karl-Arne med Henricson i alla fall eftersom han skulle vara inblandad i det där. Jag önskar er all lycka till och har absoluuuuut inget emot en dansk webmaster!

MIF och RS har båda varit riktigt usla i år. Hoppas MIF rycker upp sig till nästa säsong, minst två snäpp, och att RS kan skåda den formtopp vi hade för 3 år sen typ. Det krävs förnyelse och förändringar, främst i ledningen men även på hela ståplats.

På Åsen: Men käre gud, jag grundar inte mitt antagande på att Brynäs ska vara kvar för att de är klassiska. De är ju flera klasser bättre än de allsvenska lagen. Se bara på det lag Leksand hade i allsvenskan när de lirade där. Det var ungefär det lag de hade när de åkte ur elitserien. Detta lag spelade fullständigt skiten ur de allsvenska lagen. Behöver jag säga mera??? Brynäs lag är dessutom bättre än det. Skillnaden är enorm, och går Rögle upp så måste ni storsatsa REJÄLT om ni ska hänga kvar. Ingen messatsning som LHC nu gjorde. Utan en rejäl!!!!

Johan: Angående Redhawkssupport.com, så er det ikke Henricson, men mig som skal lave den. Og ja det er rigtigt at Tony skal hjælpe mig.
Vi bliver jo nok den eneste supporterklub i Sverige med en dansk webmaster! ;-)

« · 228818 · »