en talang Håkan Åhlund, vem skall nu MIF förstärka med nu finns det inte fler ex. MIFFARE kvar... *ler* Nej, det var tur att skridsko prinsessan åkte norrut... :) TIMRÅ - MIF 2-4 Nu bär det uppåt i tabellen....
Jag har 0,2 i syn, men varför är det ingen uppdatering om matcherna? Dåligt stil! Desto bättre stil är det på isen nu för tiden, 2-1 smakade gräddfil!! Heja MIF RedHawks!!
Jeg er en dansk hockeyfan, som var på plads til Malmø-MoDo i går. Har altid synes om MIF med Damgaard, Staal og nu Frans. MEN...jeg synes det var pinligt og skandaløst, at konstatere hvor små sko man går i ovre på den anden side af broen. Ganske enkelt barnligt at svine Kim Staal sådan til i det officielle kampprogram. Hvad enten man kan li' hans klubskifte eller ej, så er det dynt uprofessionelt af en klub og uden format at reagere på den måde. Så er MIF IKKE en rigtig storklub. Rigtige storklubber har nemlig format - MIF er tilsyneladende stadig bare en amatørforening. Overskriften "Danskere kan ikke spille ishockey" afslører, hvor deprimerende lille hjernekapacitet forfatterne har. Og hvordan kan man skrive sådan, når et af klubbens største talenter og formentlig kommende storspiller (Frans Nielsen) er dansk??? Har hørt, at Malmø med tiden gerne vil markedsføre sig som hele Øresundsområdets klub og trække endnu flere tilskuere fra Danmark. Så skal man nok se at finde folk med format og ikke beholde sårede Percy's barnlige disciple. Hvad synes andre MIF-fans om dette??? Held og lykke i sæsonen Redhawks - håber at se Frans på isen.
hoppas att klacken kör från början nästa match,och håller i till slutet.3p behöver vi!!bra stöd ger poäng och råg i ryggen. VI HAR BÖRJAT KLÄTTRINGEN MOT TOPPEN!!!!
Jag tycker att det var bra tryck på klacken i går och det smittar av sig på sittplats och framför allt ner på isen. Synd bara att det dröjde till 3:e perioden. det verkar som om det måste bli ett mål innan klacken vaknar och börjar gala och slå på stor trumman:-) Jag tycker att ni gör ett jävla bra jobb. Fortsätt som ni slutade i går så kommer det bli 3 friska p på alla hemma matcher och inte bara 2p. För har dom det stödet med sig från start som dom fick i 3:e i går kan dom bara inte förlora.
var ej på matchen eftersom det är en bit mellan dalarna och skåne.kan tyvärr ej se alla matcher jag vill.de sa iallafall på radion att publiken buade ut malmö.de va ju bra att det inte va så.hoppas kunna komma ner till nästa match!!
JEJEJEJEJEJEEJEJEJEEJE TRRRRROOOOOOOOOORRRRRRRRRRRRRRRRR JU DU ÖNSKETÄNKANDE VA?????? FÖR ER I FATTIGA RÖGLE.OM NI KOMMER TILL KVALSERIEN SKA JAG ÄTA UPP MIN MIF-TRÖJA.OM MIF KOMMER TILL KVALSERIEN DRICKER JAG UPP EN FLASKA CHAMPANGE NÄR SERIEN ÄR ÖVER.KOM I HÅG DET ÄNGELHOLMAREN.
Grattis på födelsedagen (scorpio),förlåt att jag kommer sent med det ,men hellre för sent än aldrig. :-)) ha det bra och hälsa familjen. maila mig och ge mig adresen(mail) till Wike är du snäll. see ya .
Hejsa! Jeg er en dansk MIF fan, jeg synes det var fedt at Staal brændte igår, bare vent MIF vinder SM guld. Jeg har lige et spørgsmål, hvad hedder den sang med Vangelis, der bliver spillet lige inden MIF løber på isen? Store hilsner fra Rødovre Ishockey
Det var mysigt att se hur Staalmannen blev så obalanserad av buropen! Som han skämdes när han skulle plocka upp hjälmen framför MIF-klacken. Staal var helt anonym och straffen var den överlägset sämsta av de 4 missade straffarna i straffläggningen! Jublet var större när Kim missade straffen än när Malmö vunnit matchen... Det kändes som en härlig revansch för Kim´s toppmatch uppe i Övik..!! Härligt att se Rydmark, Hadelöv, Petrasek med flera gå så hårt åt Stalle som man gjorde...
What!? Satt idag på sittplats i tredje perioden och det var kul att se hur klacken höll Malmö IF är dem bästa - Heja heja heja Malmö under 15 minuter av sista perioden! Ingen i klacken buade, ingen på sittplats för den delen heller. Har vi varit på samma match? Som Hadelöv sa efter matchen var trycket på läktarna i tredje perioden väldigt väldigt bra!
hoppas bara att hökarna börjar vinna efter full tid oxå. klacken måste heja fram spelarna mer !!! visa att ni är en grymt bra klack nästa match,och sluta bua börja stötta!!!
Man kan göra ett enkelt konstaterande efter dagens match. Kim Staal BLEV utbuad...och dessutom mycket hårt tagen av flera av MIF-spelarna. När det var dags för straffläggning och Staal åkte fram mot den buande Malmöpubliken så fick han stora skälvan och missade målet totalt....nästan en hel meter utanför sköt han... Kan inte komma ihåg att jag sett en sån dålig straff av Stalle förr...hmm.
Mycket vikitg match borta mot Timrå på torsdag. Timrå ligger nu 3 poäng bakom Mif och riskerar att bli lite avhängda om de inte vinner nästa match. Samtidigt har Mif chans att gå upp på slutspelsplats vid seger.
Positivt om man tittar på de fem senaste matcherna; Mif har släppt in näst minst mål (8) av alla lag, bara FBK har släppt in mindre (7). Mif har bara en förlust på 5 matcher (FBK) Om man fortsätter spela diciplinerat ska man kunna ta påäng mot Timrå och kanske till och med tre...men det går inte att glida hem poängen!
Enkelt utmanövrerande av MoDo under det pp-spelet. Mif är mycket mycket bättre nu än i inledningen, nu måste man bara göra mål på sina chanser. Exempelvis borde kanske Hannla ha träffat målet åtminstone när han kom ren med Hirch med någon sekund kvar bara.
Ja det blir väl så när man krigar för varje poäng, man tänker mer på att försvara sig än att göra mål. Men det är ändå positivt att vi inte släpper in lika många mål som tidigare på säsongen. Man kan ju hoppas att Rihijärvi hittar formen någon gång.
Ja det har du visserligen rätt i, men jag tror inte MIF har kapaciteten att vinna SM i år. Just nu är varje match mer eller mindre en ödesmatch för våran fortsatta existens :-(
Nu bär det uppåt i tabellen....