Ja, det är positivt att du har kontakt med honom fortfarande. Jag tycker utan tvekan att detta är elitseriens bästa och framförallt utseendemässigt snyggaste hemsida. Keep on Going!! MIF- VF 3-1.
Så länge MIF vinner så får de gärna spela tråkig hockey. Vi behöver alla poäng vi kan få just nu. Sedan när vi har fått en stabil slutspelsplats så kanske vi kan börja spela lite roligare hockey. Men huvudsaken är att vi vinner.
Mattrisen tog fel tröjor kanske va.Ni som inte såg matchen TIK-MIF va glad,det måste vart den sämsta match som spelats i en svensk ishall på många år och då är korphockeyn inräknad. Timrås offensiva och trevliga hockey är som höstlöven borta med vinden och kommer nog inte tillbaka,så det är bara att vänta in kvalserien.Men det är klart chansen finns ju än eller????????? 3 poäng borta mot aik och 3 hemma mot klubben sen är vi väl värlsmästare igen.
dansken99, jag skulle tro att det berodde på att Timrås hemmadress är vita tröjor. Härlig läsning i SDS: "Redhawks inledde tungt som en stenkross. Kroppskontakt i varje närkamp". Nu börjar man känna igen Mif! Fortsätt så, pågar.
Såg att MIF spelade igår matchen mot Timrå i hemmatröjorna fastän de spelade borta. Det gick ju bra, tog ju tre poäng, kanske ska fortsätta med det ;-) . Är det någon som vet varför de inte spelade i borta-dressen?
Nåja till vesäntligare saker nu. Det är skitkul att MIF äntligen spelar som ett lag. De gör förvisso inte så många mål, men så länge de gör fler eller lika många som motståndaren så är det helt ok. Kul att se att alla verkar hjälpa till att hålla rent framför Hadelöv så han får lättare att ta hand om de puckar som väl kommer fram till honom. Bra kämpat grabbar. Fortsätt så. Nu har vi bra häng på en slutspelsplats, se nu till att ta den och håll hårt i den. Jag tror förvisso att MIF kommer att spela i slutspelet, men det är jobbigt när man är nervös vid varje match att de ska sumpa den och åka ännu längre ner, istället för att kunna ha råd att förlora ett par matcher utan att riskera åka ut. Men spelarna har de senaste matcherna visat att de är att räkna med, och vi har en bra svit som förhoppningsvis inte bryts på ett bra tag. MIF mot SM-Guld 2002.
Apropå Åhlund, ett citat från dagens Aftonbladet "Jag blir nästan mörkrädd när jag hör att Timrå värvat gamle Håkan Åhlund och dessutom försökt övertala Challe Berglund att ta på sig skridskorna igen. Då är det tomt i skafferiet, om man säger så." Så sant. Skafferiet är tomt. MIF har det lag som det har. Det finns ingen anledning att panikvärva en överbliven slovak eller en avdankad NHL/AHL-spelare nu när spelarna i MIF har börjat att spela som ett lag. Måhända trist och ”grisit” men det finns ingen anledning att spela galahockey på bortaplan, man kan vinna på olika sätt. MIF inledde elitseriespelet på ett bedrövligt sätt. Men nu ser det väldigt stabilt ut För Håkan Åhlunds del hoppas jag att han kan dra sig tillbaka med hedern i behåll efter årets säsong.
Rögle är ju sämst när det gäller. Hur gick det förra året t ex? Inte så bra... O när de åkte ur 95/96 spelade de ju rätt bra i Elitserien för att sedan tappa allt i Allsvenskan. Stackars Rögle....
japp det hade nog kunnat blivit väldigt uppskattat. Men det kostar oxå pengar för MIF. Dels så ska jag ha lön, sen kostar resor, uppehälle men det mesta av det skulle nog kunna finansierats via sponsorer.
Ta tex PNB som betalar ex. 1.500.000 för att synas i ishallen kunde lägga till 50.000kr mot att ha en banner med i alla online sändningar, intervjuer m.m
och man kan ju ha fler banners på sidorna utan att behöva förstöra dem (avdelning förstöra se på expressen.se/sport så vet ni vad jag menar.
Men detta var inget som MIFs styrelse var intresserat av i somras iaf.
Skulle varit kul med liverapporteringar, intervjuer och sånt. Vet att t ex Boden börjat med webbradio och det har blivit väldigt uppskattat. Inte bara av de som håller på Boden, utan även av andra lags supporters.
jag pratade med Jojo precis nyss, så visst är det en kanon idé. Men inget jag tänker genomföra av en anledning, jag har fått order av styrelsen att tränarna ska rapportera till mig före och efter varje match vilket inte sker.
Jag lade före säsongen fram ett förslag att jag kunde följa med och följa MIF från nära håll och då menar jag nära håll... dvs med liverapporteringar från alla matcher, hemma som borta, med snack från omklädningsrummet i periodpauserna, intervjuer i periodpauserna och direkt efter matcherna men det var inget man tyckte var nått att ha...då det ändå bara är tränarnas kommentarer besökarna här på www.mifredhawks.com vill ha..
och nu när tränarna inte ringer in sina kommentarer så blir det tomt...
Stefan: Du kan väl hålla lite kommunikation med JoJo, som alltid är på matcherna. Fråga efter hans mobilnummer. Lyssna på vad han säger och skriv sedan lite om det.
Mif:s försvar VAR dåligt, de senaste matcherna har de spelat kanonsäkert. Nu är det forwards som är syndarna och inte gör mål. Fortsätter försvaret i samma anda och Hadelöv fortsätter att höja sig. Ja då är det bara för våra forwards att börja göra det som ishockey går ut på...göra mål.
anders... ber om ursäkt när det gäller vega.. tyvärr så gör han bort sig lite överallt.. men vi får hoppas att han blir utsparkad ur hockeysnack..han är ingen bra ambasadör för TIMRÅ IK...
vega: Alla i Malmö är definitivt inte divor, tycker du det så har du inte sett dom. Och sedan håller jag inte med dig om att de skulle ligga bland dom 3 första. För mig är Mif i bästa fall ett mittenlag typ 5-6:e plats. Försvaret i Mif är för dåligt för att vi skall kunna ligga så högt upp. Men den största anledningen till att vi ligger där vi ligger beror delvis på slarvigt försvarsspel men främst på att vi har varit för ineffektiva framåt. Med sådana anfallsspelare som Mif har så skall vi bara inte ligga så långt ner i tabellen. Men jag hoppas och tror att det vänder nu!
jo kanske de, men nu stämmer det inte att han e dåligt tränad, han har stämt klubben för att dom sagt så, men alla i malmö e ju divor titta p ålaget och på tabellen de där laget skulle ligga bland dom 3 första egentligen men dom tänker bara på pengar
Gud, vad härlig den här segern var! Nu är Mif med igen och vi kan äntligen börja se uppåt i tabellen. Chansen är nu stor att Mif kan avancera rätt rejält nu pågrund av bl a Brynäs nedåtgående form samt Frölundas ojämna form. Det var väl Frölunda hemma nu på lördag, vore skönt med tre fräscha poäng då samt kanske också lite bättre målskillnad dock inget krav, det viktigaste är seger sedan om det blir 3 eller 2 poäng har ingen betydelse. Viktigast är att vi spelar disciplinerat försvarsspel samt sätter de chanser vi får framåt. Än en gång, härligt jobb av våra rödhökar!!!!!!!
Miffo inget att betala för, tog tydligen halva matchen innan rapporteringen från MIF-MoDo kom igång senast... trots att de nu tar betalt för skiten.
Hade jag betalat och det fungerat efter halva matchen så hade jag krävt pengarna tillbaka omedelbart!
Detta är rent clowneri av Hockeyligan, gå ut och göra reklam som de gör överallt på nätet (Hockeymagasinet samt Expressen) och göra sidorna oläsbara pga icke fungerande saker..
Mitt råd: Bojkotta Hockeyligans liverapportering tills de lärt sig att hålla det de lovar!
Håkan Åhlund till Timrå låter inte som någon lyckad värvning. Om jag inte har hört alldeles fel så fick han sparken från sin tyska klubb pågrund av att han var för dåligt tränad. Och eftersom den tyska ligan håller en sämre klass än den svenska elitserien så borde väl han också vara dåligt tränad här. Sedan så är han enligt mig bara en "diva" och hans sista år i Mif vill man bara glömma. Han bara gnällde och tjabbade om att han ville bli proffs och tjäna pengar. Den mannen vet inte vad lagkänsla är och då har Timrå gjort en dålig affär, för i den klubben har alla andra en rejäl lagkänsla!!!!!!
MIF svek Staal när man tog honom för givet. Man hade möjligheten att kontraktera honom, men valde att inte göra det. Ingen annan spelare i Malmö skulle heller stannat under dom premisserna, vilket gör dem alla till potentiella svikare. Sen om ni väljer att bua ut era fd. spelare är er sak. Det är inget vi sysslar med i Foppaland i alla fall. För oss är det viktigare att en spelare känner att han vill tillbaks till klubben än en seger i korta loppet. Men som sagt. - Ni väljer själv vad ni finner lämpligt.
Det var ironi, att MIF inte behöver fler avdankade SM-Guld vinnare från tidigt -90 tal, utan ungt o friskt blod, ser fram emot värvningarna till nästa säsong, som minst måste innehålla 3-4 bra spelare i åldern 20-25... för att det skall bli ett bra framtida MIF...
Staal är välkommen tillbaka till Mif vilken dag som helst, men så länge han spelar i MoDo (eller något annat Elitserielag) finns det ingen som helst anledning att hylla honom. Ivarje fall inte under match. Dessutom funkade psykningarna, Staals straff var nog bland de sämre han slagit i karriären.
Kim Staal är en svikare. Om tex Foppa hade lämnat Modo för MIF i sina tidiga dagar hade inte ni buat ut honom då ? Visst det går inte jämföra Staal med Foppa men man kan inte hylla en spelare som sviker klubben för sitt eget intresse. Vad säger att han har större chans till spel i NHL bara för att spelar med Modo. MIF har genom åren haft flera spelare som stuckit till NHL. Senast är Kim Johnsson och Ricard Persson som håller hög klass där borta. Men säkerligen så har Kim fått en större roll i Modo än vad han hade fått i MIF. Tyvärr kan vi MIFare bara säga. Varför ska vi vara glada över en spelare som sviker oss. Han hade ju lovat att inte sticka till någon annan Elitserieklubb.
Så ni buade ut Staal i tisdags? De todde jag faktiskt inte ni skulle. OM ni nu älskade han så jävulskt mycket innan han kom till MODO buar man inte ut honom utan hyllar honom för det han uträttat åt er förrut. Vissa burop förstod man att det skulle bli men av KLACKEN? Va fan håller ni på med?
Här är förresten ett citat från någon klok dansk: "Vi danskere er inte så dåliga som ni tror. Titta bara på Hirsch, Stalle, Jens Nielsen (Leksand) og ikke mindst Frans Nielsen (tyvärr MIF'er ;-) "
Sitter och ser på Philadelphia - New York Rangers på Canal Plus... och man kan inte annat än imponeras av hur grym Kim Johnsson har blivit "over there" han är nu helt komplett defensivt som offensivt..
Fan Åhlund fick sparken för att han var för fet... han är nog inte smalare nu 6 månader sen sista matchen, Karln är 34 år. Räcker det inte med gubbar i MIF, Burra fn vilken skitvärvning..
Får vi se några Miffare i shorts i Timrå Islada senare ikväll? Var oerhört roligt att se förra säsongen. En varning i år, vi har lite snö och det är kalla vindar.
Ska bli roligt att se matchen mot Malmö. Blir det straffar så ligger Tik i lä. Malmö måste vara bäst där..har jag hört...
Er pippi ser åtminstone elak ut, Timrås är bara vindögd.
Vet inte riktigt om man snuvade MIF på Åhlund eller inte.
Med tanke på att Håkan Åhlund ville till MIF, men MIF ville inte ha Håkan. Åhlund har hört av sig till MIF vid ett flertal gånger, men MIF har inte varit intresserad av honom.
Frölundafans skryter om verkar grym...MIF
sköt 8 skott under första perioden, 3 gick i
mål...