Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 33206 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vi knäcker
Snälla miffo, kan du inte en endaste gång försöka vara åtminstone lite, lite, lite, pyttelite positiv? Du kan väl vänta att ge FBK kredit för ett mål tills de verkligen gjort ett?

Är det ingen landslags cup nu i dec? har för mig att det brukar vara en sån?

Slut på första 2-1 det får ni vara nöjda med!

Nu blir det 1-3 dock
18.17 2 min MIF 97. BURAKOVSKY, Robert

Ett powerplay mål, kors i taket!

Powerplay mål också, inte varje match det blir såna :)

Fan jag tippar nästan jämt att mif ska loosa, Kanske för att man blir mindre besviken då de gör det.
Men idag tänkte jag fan tippa att de vinner med 4-3.
Fast fbk nu leder med 2-1.
Nåja vi får se, FBK är grymt bra så det blir nog svårt.

//

Hoppas den dåliga inledningen blir en tändvätska för MIF spelarna.

Vi knäcker
Måste bara säja det inte för att vara osjysst men just nu är vi bäst!

Sv: Liveradion
Kan man inte tona ner allt "runtomkring ljud" lite??

Liveradion
Måste säga att ljudet från Livesändningen ikväll är mycket dåligt om man jämför med de andra lagens sändningar.

Sv: Webmaster bortrest
rödhökarna vinner med 4-2,sista görs i tom kasse.efter skit matcherna gör nu mif en kanon match. HEJA MIF

Jag tippar 1-3 till FBK ikväll. MIF har förlorat med 1-3 de senaste 2 matcherna och gör nog det ikväll också tyvärr. Men jag hoppas att jag har fel :-)

Jag hävdar fortfarande att bättre än 4 kan aldrig detta laget bli med tanke på motståndet i serien. Oavsett hur mycket de krigar och sliter eller ej.

JA du, en seger mot Färjestad räcker inte för att vi ska sluta r att kritisera MIFs dåliga inställning i många matcher. Det är ett stort problem som man inte kan lösa genom en vinst mot FBK. Jag säger inte att MIF borde leda serien överlägset, men att de lätt borde ligga bland topp-5 i elitserien, vilket de inte gör. Vår kritik är befogad i högsta grad! Hoppas det blir seger ikväl!

Steffoo bara ge inte flickan mycket whisky för att hon ska somna snabbare :o)) men ha det fint och vi hörs efter matchen kanske.
Öhman ska inte med ikväll(ont i ryggen) det var synd.
men men vi klarar kaffe bönder ändå.
kaz.

Stefan,
ha det så trevligt i Helsinki.
Hur går det med Hannula och Magnertoft, någon som vet?

Webmaster bortrest
Jag åker om 30min till Helsingfors tillsammans med min familj så det blir inga uppdateringar förräns tidigast på torsdag kväll.

Det finns nu en uppdatering inför matchen mot Färjestad upplagd på hemsidan.

Hoppas på seger iväll mot Färjestad.
Så att man kan täppa till truten på vissa klagoandar ;)

/Stefan

Comhem
MIF gör lite mål här med:
www.comhem.com/elitserien/

Så in och gör lite mål! :)

Sv: Håller med dig, Anders!
Sundis.

Ställer en motfråga varför sänka MIF till helvete efter en kass match de senaste 12? Spelar de lika illa idag mot FBK och på torsdag då om nått så är det befogat med kritiik pga att man har dålig inställning.

Men när kritiken inte är befogad så lär jag protestera emot... fråga Magnus, vi har ofta heta diskussioner över icq där jag försvarar MIF eller sågar dem :)

Södertälje är inget dåligt lag, det har inte minst MIF fått erfara!

Alla 22 spelarna kanske inte bara glider, men när laget har en sån dålig attityd ser det ut som det. Hadelöv kämpar alltid! Hannula, Magnetoft och Majic som du nämner är slitvargar, men det går inte alltid in med en 100 procentig inställning och det kan man inte begära. Men dem kämpar alltid mest, men det räcker inte. Varför höja Mif till skyarna? Förlust mot AIK är inte bra oavsett hur man förlorar. Jag såg inte matchen mot AIK, men det verkade inte vara något tempo och mest glidigt enligt många källor, tidningar etc. Ibland kan man säga att alla var viljelösa när det såg ut så. Visst, kanske finns ett par spelare i MIF som försöker, men det lägger man inte märke till i sådana dåliga matcher.

Anders nu måste du yra i nattmössan!

Så du påstår att du sett MIFs ALLA spelare gått in och inte ens försökt spela hockey? Dvs inte ens kämpa!

Det är alltså samma sak som att kalla mig för skridskokung och då kan jag inte åka skridskor!

Den dagen spelare som Hannula, Magnertoft, Hammar, Majic, Hadelöv, Ola Nilsson går in på isen och kämpar så blir jag skridskokung!

Fast Hadelöv som inte kämpar måste vara jävligt dålig på att inte kämpa genom att slänga sig och täcka skott efter skott efter skott. En normal person som inte kämpar hade ställt sig brevid målet och låtit puckarna gå in, varför slänga sig och riskera att få ett blåmärke när jag ändå inte ska kämpa!

Och samtidigt måste jag hylla MIF till skyarna...man måste vara ett av Europas bästa lag som kan ställa in 22spelare på en match som inte kämpar dvs åker skridskor och ändå bara förlora med 3-1 mot AIK det är bra det!

Modo har förlorat båda sina möten med SSK i år.

Luleås föluster har väl ersatts (förutom Renberg som är oersättlig). Luleås lag skall definitivt vara bland de övre åtta lagen.

Hade Mif:s backar glidit mot AIK hade de vunnit med fler mål än två.

Gnäll, gnäll, gnäll. Pip, pip, pip, det låter ju värre än i Kempehallen när en MoDo:it får en regelrätt tackling.

Går det lika illa de kommande matcherna, då är det dags för kritik. Nu är det bara pip o gnäll.

Luleå har tappat massor av spelare till denna säsong så jag är inte förvånad att dom ligger på 11e plats. Jag tycker Luleå har gjort så gott de har kunnat. De har tappat spelare som Renberg, Myllys, Kucera. Det är ungefär som att vi skulle tappa Hadelöv, Rihijärvi och Hannula.
Det lag som imponerar på mig mest är Modo, de har en förmåga att ta poäng i nästan varje match och klarar även att vinna mot lag som FBK. Dessutom har killarna i Modo en helt annan inställning än vad vi i MIF har, de är unga hungriga spelare som vill visa vad de går för och lägger sig aldrig i någon match. Modo vet hur viktigt det är att ta poäng mot lag som AIK, Södertälje med flera. Vi har mycket att lära av Modo som förening och hockeylag.

Sundis>Äntligen en miffare som tycker som jag. Skönt att man har någon likasinnad bakom sig. Självklart gör alla elitserielag en eller flera plattmatcher per säsong men jag har svårt att tro att de övriga lagens 22 spelare samtidigt skiter i det. Som t ex när FBK:s svit bröts borta mot SSK så kämpade iallafall en 5-6stycken fbk-lirare. Men jag har själv sett Mif i matcher där inte en enda jävla spelare har lyft så mycket som ett lillfinger för att ens försöka spela hockey. Sedan kan jag inte förstå hur Mif kan rasa ihop så fullständigt efter en svit på 7 raka segrar. Mot DIF gjorde Mif en hyfsad match men mot AIK så var det knappt allsvensk klass. Se på FBK de förlorade mot SSK där de var nonchalanta men sedan ryckte de upp sig hemma mot MoDo men fick stryk ändå men sedan var de igång igen. Man kan ju bara hoppas att Mif imorgon rycker upp sig och vinner mot FBK. Någon gång måste väl även ett mifhjärta visas!!!!!!!!

Väl talat Sundis, finns inte mycket att tilläga där.
Det som är mest tragist var att om vi vunnit matchen mot AIK så hade vi kunnat dragit ifrån ytterliggare till bottenlagen. Nu kommer vi ha 4 tuffa matcher i rad, 1 match mot FBK och 3 borta matcher i rad!
Om MIF spelarna hade spelat hockey i 3 perioder istället för sista 15 minuterna så kanske resultatet mot AIK hade blivit annorlunda, nu försökte man inte ens spela hockey i början av matchen. Det hade sett mycket bättre med en vinst, nu ligger vi snart bland de 2 sista lagen igen. Vi är ju faktiskt bara 2p från 10e plats och med de tuffa matcherna som är att komma så är det ingen omöjlighet att vi snart ligger på 11e plats igen och då är vi tillbaka på ruta 1.

Ska man skylla ett lag som Luleås resultat på dålig inställning också?

Håller med dig, Anders!
Mif har de senaste säsongerna haft väldiga problem med inställningen i många matcher och därmed förlorat dem. Visst alla lag går in till matcherna med dålig inställning ibland, men Mif har gjort det mest av alla lag. För att det varit så här innan är man självklart extra uppmärksam på detta hos Mif. Visst, det är för tidigt för att kritisera Mif för mycket, men den dåliga inledningen berodde inte bara på oflyt och inget fungerande i spelet. En del perioder kanske man la av och spelade vissa stunder och tänkte: det fixar sig nog ändå.
Kom inte och säg AIK var första plattmatchen för i år för det vet ni att det inte var och då är kritiken redan befogad. Visst, alla lag gör plattmatcher, men Mif gör dem oftare och man kan verkligen tala om ytterligheter när det gäller MIF: ena matchen kanonbra för att sen falla tillbaka totalt. Det finns inga fler sådana lag i Elitserien.

Mif har ett bra facit de senaste 14 matcherna och än så länge har det bara varit en match med riktigt dålig inställning under dessa matcherna. Men innan dess var dem fler och jag har en otäck känsla av att dem kommer att bli x-antal till. Medveten om att man inte kan kritisera det nuvarande laget för dålig inställning föregående säsonger, men det finns likheter. Mif kan ju å andra sidan motbevisa detta och det hoppa jag att dem gör!

Vi som kritiserar Mif gör det för att vi bryr oss om vårt kära lag, kom ihåg det.

Är medveten om att alla ni andra som inte tycker att man skall kritisera också bryr er om Mif!

ALLA TILL JÖNKÖPING PÅ TORSDAG!
På Torsdag är det dags för nästa bortamatch! Match mot HV i Jönköping. Naturligtvis ska alla som har någon som helst möjlighet ta sig till Jönköping!
Ingen resa i RS regi arrangeras däremot ska vi upp ändå! 2 storbussar (varav en med sittplatsfolk) och 1 minibuss ska upp. I supporterbussen (dvs icke sittplatsbussen) finns där fortfarande några få platser kvar. Vi är drygt 47-48 stycken hittils men vi får nog en 64-mannabuss så alla som vill med kan bara komma till mig på matchen imorgon (Tisdag) och betala 200 kronor.
Det är för själva resan då. Biljetten kostar 100 spänn i Jönköping men du kommer få pengar tillbaka på dessa 200 eftersom vi för längesen passerat gränsen på 30 pers!

Bara betala 200 spänn till mig under matchen mot Färjestad. Frågor? Ring mig på 070-7224870. KROSSA HV!

Sv: KRIGA är något MIF måste lära sig!
Det är väl klart som f-n man har rätt att kritisera MIF.

Men att som du tex Anders kritiserar MIF pga en plattmatch mot AIK igår det tycker jag att är totalt under isen.

Har man som Magnus redan påpekat spelat 14matcher där man har 3förluster varav EN är ett riktig skitmatch dvs den mot AIK så kan jag inte hålla med om att din kritik är befogad!

Så MIF har inte rätt att göra plattmatcher eftersom de andra lagen inte gör det? Fan vad dåliga Djurgården måsta vara som torskade med 4-1 mot AIK veckan efter man KROSSADE samma lag!

Eller varför inte Hv71 som torskade med hela 8-0 HEMMA mot Linköping!

Du ser även Hv, DIF samt FBK kan göra plattmatcher, vem trodde att det skulle bli SSK som stoppade FBK:s segersvit?

Men gör man flera plattmatcher på raken då blir kritiken mer befogad men INTE efter en enda match!

Kritik är givetvis bra, men den måste vara befogad. Man kan inte börja kritisera efter 7 raka segrar så fort första förlusten kommer. Man kan heller inte kritisera när Mif gör första plattmatchen sedan den 20 oktober. Man har rätt att klanta till det åtminstone en gång utan att få kritik, det tycker i varje fall jag. Efter 14 raka matcher där Mif visat vilja, hjärta och kämpatag i mer eller mindre alla moment tycker inte jag att kritiken är befogad. 14 matcher som inneburit 23 poäng vilket är fjärde bästa lag. Man har släppt in näst minst mål och verkligen fösökt...utom mot AIK i går. Jag säger det igen, plattmatcher kommer...för alla lag.

Något som jag inte har förstått bland flera miffare är att när det går bra så skall vi höja Mif till skyarna och utropa SM-guld m.m. Men när det går dåligt så är det nästan fult att säga något negativt om Mif. Är det så att hur dåligt Mif än spelar så ska vi fans tycka att laget spelar bra, att de har otur i spelet, otur med domaren m.m. Är det förbjudet att kritisera Mif när det går dåligt, det verkar vara så, iallafall hos herrarna Stefan o Magnus. Jag tänker iallafall inte vara tyst när Mif göra sådana plattmatcher som man gjorde mot AIK igår. Ska spelarna ha ros när det går bra så ska de banne mig ha ris när det går dåligt. Detta är ingen lek längre, inte när det är så mycket pengar och anseende inblandat!

Stefan>De gånger jag sett Mif spela live så har de haft en inihelvetes dålig inställning och bara åkt omkring på ett nonchalant sätt. Även många gånger då jag sett dom på teve har det varit likadant. Sedan så har man givetvis rätt inställning i vissa matcher också. Men VARFÖR kan inte Mif ha en kämpaglöd i varje match. Spelar de bara för lönen, är det så att de inte är stolta över att vara en rödhök och istället spela för klubben och fansen. Övriga klubbar klarar iallafall av det oftare än Mif. Och sedan vet du om att inställningen är väldigt avgörande i Mif. Eftersom Mif år ut och år in har en imponerande laguppställning och det snackas om ett nytt guldår men ändå skiter det sig. Då måste det ju handla om en inställningsfråga, för det kan inte handla om tränarna. För så många tränare som vi har haft under de senaste åren så måste det väl handla om svenskt rekord. Inställningen är A och O i idrott och tyvärr så är den många gånger bristfällig i Mif Redhawks. Varför det är så vet jag inte?

Har AIK någonsin varit nonchalanta? Inte sedan blueline var i Solna i varje fall.

Gör man 3-4 mål idagens hockey så har man med all säkerhet vunnit matchen.

Det haringet med att vi har svårt att göra mål.... gör MIF 4 mål så vinner man, gör FBK 4 mål så vinner de...

Sen att MIF mer sällan gör 4mål är en helt annan sak.

Och sen börja gapa om inställningen som ofta är så dålig... då måste jag hylla MIF Redhawks till skyarna då... vinna 7 raka matcher utan att bry sig... det är jävligt starkt gjort!

Magnus>Jag har inte sett matchen mot AIK men jag kan mycket väl föreställa mig att alla var nonchalanta. Att AIK inte vann större kan ju bero på att de också var nonchalanta samt att de som lag är sämre än Mif och inte åstadkommer så mycket mer än 3-1. Sedan så räcker det ju med att motståndarlagen gör 3-4 mål mot oss pågrund av att vi har så oerhört svårt att göra mål. Det talas ofta om att Mif har ett rutinerat lag men när ska denna rutin visa sig egentligen. Man börjar ju undra snart!!!!!!

Mif har inte skitit i matcher mot TIK eller LHF. De gjorde en plattmatch, en av få. I början kunde de inte hjälpa att det blev förluster, spelet stämde inte. Inte för backarna, inte för forwards och inte för målvakterna. Nu funkar spelet bakåt bra medan anfallet just nu ser lite tafatt ut. Alla var inte nonchalanta mot AIK, tror du det hade slutat 3-1 då? Knappast, hade hela laget glidit hade AIK vunnit med det dubbla.

Magnus>Hoppas att du inte antyder att jag har sagt att Mif ska ta SM-guld för då är du helt ute och seglar. Innan säsongen trodde jag på VF som svenska mästare och det håller jag fast vid. Mif kan enligt mig i bästa fall komma 6:a i serien och med lite tur kan vi gå till semifinal men inte längre tyvärr. Sedan det här skitsnacket att laget säkert kommer ha en bättre inställning mot FBK, DIF m.m. Så då är det så att mot dessa lag kämpar killarna och ger allt medan de skiter fullständigt i matcher mot AIK, Timrå, Luleå m.m. Har spelarna en sådan inställning så kan de likaväl lägga av med hockeyn. Sedan har jag givetvis inte som krav att Mif skall vinna alla matcher, det är ju rent omänskligt inte ens FBK klarar ju av det. Nej, vad jag menar är att man gör sitt bästa i varje match, sedan kanske 2-3 stycken per match kanske "spårar" ur och är lite nonchalanta men inte som nu hela laget. Jag kan ta en förlust om killarna kämpar och ger allt men jag kan aldrig i helvete ta en förlust om 22 man åker omkring och inte bryr sig ett jävla skit om matchen. Fram med era mifhjärtan nu och spela för klubben, för Malmö, för Skåne, för alla oss miffare i detta avlånga land, för alla våra juniorer, pojklagsspelare, funktionärer, tränare, styrelsefolk, sponsorer m.m. Utan oss alla skulle det inte finnas något MIF Redhawks!!!!!!!!

Sv: Maaaaalmöööö
om någon syftade på mitt inlägg om att jag skulle vara medgångsfan för att jag gnällde på inställningen tycker jag att man har missuppfattat innebörden av ordet.

Det jag skrev var att inställningen var fel på vissa spelare

Men ett samtalämne som med jämna mellanrum dyker är backarna. Jag har för mig att det endast var positiv kritik när mif hade 6 raka. Varför vände det. Får man inte göra någon dålig match?

Maaaaalmöööö
Skulle bara vilja säga att malmö måste tänka på att skaffa sig nya, friska backar. Dom hänger inte med dom andra lagen....
varför inte låta frasse spela från start i varje match....hann gjorde ju en skitbra match mot djurgården....
Malmö är ett starkt lag och kommer ta sig till slutspel....men vem fan vet hur långt dom går...

Det är helt otroligt hur vissa kan gå från att hylla hela laget och skrika SM-guld till att såga rubbet som primadonnor. Vad väntar ni er? Att man skall vinna alla matcher eller? Vet inte vad ni ser för kvalitéer i laget som jag uppenbarligen missat. Det lag vi har bör kunna bli 4-5 i serien, knappast bättre. Visst hare vi bra spelare men det finns minst 3 lag med bättre spelare.

Man kan givetvis inte försvara inställningen mot AIK, det räcker inte att spela 10 minuter (under vilka förvisso Mif visade att man är det bättre laget) men sådant händer. Det händer alla lag som tror på sig själva. Det händer sällan lag som tvivlar på sig själva eftersom de slåss för livet. Finns flera exempel på plattmatcher från FBK, DIF och HV mot motstånd de normalt sett borde lekt med. Det är oundvikligt.

KRIGA är något MIF måste lära sig!
KRIGA KRIGA KRIGA!
Våga gå in framför kassen och ta STRYK!!! MIF= för många j_kla finlirare som är rädda för småsår!! ( just nu iaf) Det håller inte i elitishockey!

Så kriga! Jag vet ni kan men det görs för sällan!

Kämpa på!

Sv: Nånting är skukt i klubben
Jag trodde att man skulle spela som mot AIK redan mot Södertälje. Nu kom den matchen två matcher senare istället. Än skall man inte såga laget för mycket dock. De har fortfarande chansen att visa motsatsen i nästa match, Färjestad hemma. Med motsatsen menar jag inte att man måste vinna (för det är alltid svårt mot FBK) utan att spela med hjärtat och med bra inställning

Sv: Nånting är skukt i klubben
sjukt skall det vara

Nånting är skukt i klubben
Det är bara att återigen konstatera: det är någonting som inte stämmer i klubben. Visst kan man gåt ut och spela nonchalant och utan bra inställning ibland, men MIF gör det alldeles, alldeles för ofta. Vad är felet? Är man nöpjda med typ 8.e-9.e plats?

Sv: DET SVIDER
Magnus/Med tanke på hur MIFs backlinje ibland föll igenom i matchen mot AIK hoppas jag att du har rätt angående FBK. Motivationen måste vara betydligt bättre än vad den var mot AIK igår. Tror inte heller att det blir kval för MIF, tex Timrå och AIK spelar BETYDLIGT sämre.

Fast det positiva för mig var att de spelade betydligt säkrare i denna match än vad de gjorde i september. Då spelade de fruktansvärt nervöst och darrigt, nu såg det mer ut som om de var nonchalanta och hade mer att ge, vilket stundtals märktes (tyvärr för sällan + att Valley var bra). MIF verkar ha haft svårt att hitta motivation mot AIK de senaste åren, vilket är jobbigt eftersom det nästan bara är de matcher jag kan gå och se......

"Ett sömnigt och viljelöst MIF&qu
Ja rubriken hämtade jag från sportradion!

Enl dem så uppträdde MIF på det viset.
Jag kan bara inte fatta hur man kan vara viljolös när man har ENDAST 4 poäng ner till näst sista plats!???

Hur lätt som helst så ligger vi där nere igen, fattar ni inte det?? Vill ni ligga där nere i tabellen, Malmöspelare??? Tycker ni att ni vunnit tillräckligt nu med sju vinster på raken före DIF matchen??

Om man tappar viljan på det viset som mot AIK, så är sju raka förluster inte långt borta, hoppas jag nu bara har fel och att detta var en tillfällighet, för annars så är det en svår framtid, med FBK, HV71, Luleå och MoDo som motståndare i kommande matcher!!

Så för FAN skärp er Malmöspelare, jag tycker fortfarande att MIF gjort ett stort misstag i att utse Sandström till kapten i år, det verkar som inte spelarna lyssnar på honom, som de gjorde för JUSSI i fjor!!

Alla har inte en ledarestil och ledare-egenskaper!

Svår match imorgon, man måste få igång skyttet, det är ju inte klokt vad svårt vi har för att göra mål!

Burra ta ditt ansvar och sätt dit puckarna, samma gäller Mattsson, Linkan, Thure m.fl men speciellt dessa spelare!!!!!! Jussi gör ju rätt för sig!

Och kämpa på Rydmark!

Kom igen Malmö! En vinst är ett måste, för annars kanske vi ligger nere i skiten igen, om de andra lagen vinner sina matcher!

En tre borta på raken... ja ni fattar själv!

Träna powerplay, gå och kolla synen, skarpare linser kanske skulle hjälpa!

/C

Sv: DET SVIDER
Tycker nog att de flesta i Mif visat stort hjärta i åtminstone 80% av matcherna. Mer kan man nog inte räkna med, se på DIF som fick storspö av Gnaget. Om sen Timrå och Luleå kämpar i 60 minuter kan jag inte svara på men om så är fallet kan de packa kvalväskorna redan nu.

Sv: Vad är motivet?
Fan vad det gnälls här! Medgångssupportrar tycks dominera denna site. Jag håller i.o.f.s. med om att inställningen mot AIK verkar ha varit kass, men, tyvärr är nog inte laget bättre än att det, förhoppningsvis, nätt och jämnt når slutspel, år efter år. Mot FBK blir nog inställningen bättre, om sedan det räcker återstår att se. Det är ju märkligt att det ska vara så svårt att göra mål.
/Med hopp om bättre tider.

« · 33206 · »