Dragan 2k: Jag är förvånad, trodde MIF skulle köra sin uppblåsta style och dra in nån jänkare som skrek lite och fick hög lön. Men nu verkar det som de tänkt till lite och kommit fram till ett spännande namn. Han har ju inte gjort något stort namn för oss supportrar, kanske mer känd i kulisserna. Kul med ett nytt ansikte!
Om han är bra eller inte är det nog ingen som kan sia om, men han har ju inte direkt varit i hetluften förrut. Så om det mer är en förlängd arm till percy eller en person som tänker driva egna ideér får väl visa sig.
Spud: Där ser man. Det blev Björn Kinding. Honom hade jag faktiskt aldrig hört talas om tidigare trots att han är Göteborgare. Det var väl kanske inte direkt det tränarnamnet som Mif fansen hoppats på. Eller vad säger ni?
Stefan: Är det inte så att fågeln måste ha kvittrat rätt nu, för vilken tränare vill inte vara med att lägga upp träningen/träningsmatcherna lära känna truppen osv..
Det verkar som att inom 1 möjligtvis 2 veckor, kommer klubben presentera en ny tränare och en "ny" budget. Antingen har man fått de pengar som krävs för ett par riktigt fina värvningar till. Eller så kommer det bli en billigare lösning. t.ex flytta upp någon mer junior i truppen.
Frågan är bara om backarna håller, jag personligen vill ha 2 riktigt bra backar till klubben. Annars tror jag verkligen att nästa säsong kan bli en kamp i botten igen...
Magnus: ja till skillnad från andra möjligtvis så är inte sps en särskillt stor del av mitt liv. Men som man känner sig själv känner man andra eller?
Så är alla överens om att jag hade fel i allt nudå? inte ett rätt i fakta eller åsikter som att MIF åker ur när percy ledsnar..
Här ska ni få beröm! det är kul att se att ni skulle återgå till att ha Malmö i namnet! Jag vet itne om det var Malmö Redhawks men jag hoppas mer på Malmö IF det skulle ger er ltie respekt, sen att anledningen är att ni behövde cash behöver man väl inte säga.
Kalle K: Ska det vara denna typ av debatt ser jag hellre en död GB. Det enda jag fick ut av denna debatt var att Herr/Fru/Fröken Spud inte går att debattera med. Varför jag ändå gjorde det trots inrådan från andra var att jag blir tolig på folk som förnekar fakta för att få fram sin åsikt...
Poffa: Vet inte om trollet Spud lyckades såra någon, han lyckades dock med att ta upp en ohygglig mängd plats på en massa tyckande utan fakta. Grymt irriterande, som en mygga i örat när man vill sova...
scim: Inte alls dum faktiskt, lite väl "förrvirrande" stridsscener i slutet. Jag hade mycket svårt att hänga med vilka som var vilka så att säga. Säkert meningen men eftersom de flesta inte bar någon form av kännetecken som exempelvis uniform var det lite jobbigt att hänga med tyckte jag.
Kalle K: Svaret på om Mif varit i ES utan Percy är till 99% definitivt NEJ. Men när han väl tagit oss dit och etablerat oss, ja då rullar det på med automatik. Från att knappat ha någon juniorverksamhet att tala om, åtminstone framångslös till att tillhöra den absoluta eliten i Sverige talar sitt tydliga språk...
Spud: "att percy återigen fick skjuta till pengar för de löpande kostnadera." -> Totalt felaktigt, rena lögner kan du bespara oss.
Om du ser på MIFs sponsorskara är Percy med i löjligt stor skara på något sätt i de befintliga bolagen. -> Javisst, och tomten finns han också.
Så att inte vara öppen med fakta att näringslivet i Malmö inte är med i MIF är bara pinsamt. -> LB-Hus AB, Skånemejerier EK Förening, Sydsvenskan, Malmströms, Grafo Österlen, Sydkraft AB, Gasell Profil, Gasell Profil osv, osv, osv, osv, osv, osv. Ännu en gång tomma ord...
Magnus: Spud har avverkat en hel del gästböcker om vi säger som så. Han tittar in lite här o där, kläcker ur sig nått mindre begåvat o så nappar några... Pang han har fått precis som han velat.
Vem bryr sig om vad han tycker om MIF, eller för den delen vilket lag som hellst. Personligen tycker jag bara det är så lönlöst att sitta o tjafsa med personer som bara är ute efter en sak...
Det är som sagt verkligen, dags att lägga ner nu....
Kalle K: Mif stod och föll med Percy en gång i tiden. Den tiden är förbi då herr Nilsson inte går in med egna pengar längre och har ej gjort så på en hejdundrande mängd av år. Först nu, inför kommande säsonger upp till arenan är klar (som har påbörjats) kommer han och en samlig andra investerare (som till dags datum är obekanta) pumpa in tillräckligt med medel för att Mif inte ska falla ur.
Krügers förtjänst är att han, genom bland annat att få till ett avtal om att sänka löner genom LÅN av berörda spelare/anställda, styrde upp ekonomin till den verklighet som rådde. Krüger jagade dessutom, personligen, sponsorer hela säsongen och fick på det sättet in ytterligare medel.
Spud... tyck vad du vill om mig, MIF och Percy. Jag är ingen allvetare eller någon bättre människa än någon annan, men nog fan vet jag mer om MIF än t.ex dig. Så där får du ge dig... Tycker det är tragiskt att det finns supportrar som tänker som du, visst kan man tycka mindre bra om ett lag eller någon person. Men inte fan lägger man flera kvällar på att sitta o tjafsa hit o dit om nått helt otroligt korkat som det här.
Håll på ditt lag, o gråt en skvätt när MIF går still slutspel i vinter...
Har absolut inget i mot percy, debatten kom igång när Magnus sa att MIF inte står och faller med percy, vad tror du själv att MIF hade varit om inte han ställt upp som han gjort för MIF ? Tycker i hög grad att det är percys förtjänst och inte kruger...
och vad har din så kallade "kaxxighet" med MIFs tränarfråga att göra? OM du klarar av att läsa så heter denna tråd: TRÄNARFRÅGAN, men det enda du hitills klarat av att tillföra denna tråd är allt annat än det eller?
MoK: Bra fråga,sedan kan man ju fundera hur dom gjort med lönerna för de som fick sänkningar mitt under säsongen? hur motiverar man de värvningar man gjort för dyra pengar till dom som fick sänkt nu? behöver man en ny arena när malmö med tanke på dess storlek inte har något hockey intresse?
Kalle K: Men frågan är då hur kommer MIF klara sej utan PErcys pengar om dte skulle bli så? Bygger Percy ny arena ändå för den nuvarandra är för dålig.
Magnus: Att mif gick bra är väl en sanning med liten sanningshalt? De gick inte runt ekonomiskt och fick ta lån av spelarnas löner samt att percy återigen fick skjuta till pengar för de löpande kostnadera.. Bra Stefan!
Om du ser på MIFs sponsorskara är Percy med i löjligt stor skara på något sätt i de befintliga bolagen. Så att inte vara öppen med fakta att näringslivet i Malmö inte är med i MIF är bara pinsamt. Vem skulle skjuta till pengar och med sina styrelseuppdrag se till att MIF fick sponsorer när inte percy orkar längre eller sitter i fängelse?
Spud: Eftersom våra J-lag ligger i topp säsong efter säsong (u-16 guld i år) är framtiden för hockey i Malmö löjligt ljus, trots extrem konkurrens från inte minst fotboll.
Malmö har lirat 1 kvalserie, frågan går att ställa om Modo också. Finns inte mycket hjärta i Modo då förstår jag med tanke på framgångarna...
Krüger vet tillräckligt mycket om verksamheten för att driva Mif. Vi kan tacka Krüger för att ekonomin kom på fötter under säsongen. Det är med andra ord MYCKET viktigare att VDn är bra på att driva företag än att veta hur man slipar skridskor. För sportbiten finns det kompetent folk så det räcker och blir över. Att sen Mif skulle stå och falla med Percy är skitsnack och okunskap.
Magnus: ja jag förstår att ni resonerar så, och det är då det blir farligt. Om man som ledare inte förstår vad produkten handlar om får man aldrig känslan eller fingertoppskänsla över vad man gör. Det förklarar de uttalanden som kommer och skapar oreda och skitsnack.
Tele2s chef. Han som stod i reklamen för comviq och snackade om priserna för ett par år sen. Kommer inte ihåg exakt hans namn men jarnheim eller nåt sånt tror jag det var, han införde att alla som har ledande befattningar inom företaget skall rotera runt minst 1 dag på samtliga positioner inom företaget för att få en helheltssyn som är så viktigt när man ska konkurerra i en tuff branch. Han blev även belönad som en av de 10 chefer i europa som har mest spännande framtid. Nu menar jag inte att kreuger ska åka ner å få känna på en tackling eller täcka skott. Utan bara ha en grundläggande kunskap i ämnet han ska marknadsföra och leda. Det är svårt när man inte vet nåt om det.
Modo har ett sm-guld. Det vet du, men vi har även en framtid. Hur många kvalserier har malmö lirat i? Utan hjärta ingen framgång, det har bevisats så många gånger. Se på NHLs finaler idag, eller för att ta ett exempel som du kanske förstår MIF.
Spud: "Stefan kreuger till exempel, vet han nåt om hockey?" Lika intressant fråga som om Åke Svensson, VD SAAB Sverige, vet hur man byter en kamrem. Vad har det för betydelse vad Krüger vet om hockey? Han är ju för i h*lvete VD och har som enda uppgift att marknadsföra Mif, och basa över kansliet. Vad han vet om hockey är ju totalt ointressant! Det intressanta är väl vad de som ska syssla med sportbiten vet om hockey!
Hur många SM-Guld har Modo? Men det är väl mest snack och lite verkstad även i Övik förstår jag...
får väl se det som avslutat då utan att få ta del av Percys godhet och storhet.. Men det är väl som det mesta som förknippas med MIF stora ord men ingen handling.
Stefan kreuger till exempel, vet han nåt om hockey? I jämförelse med övriga hockey sverige och inte med er eller andra MIF supporters.
Spud: Vad bra att du förklarar hur verkligheten ser ut för oss ovetande. Tack o upphöjda. Nu kan du sluta skriva här eftersom vi nu vet hur världen och Mif fungerar. Eller i klartext, tack och hej.
Jag har alltid njutit lite extra mycket när MIF förlorat, men på senare år har det ju gått inflation i de känslorna eftersom ni generellt varit så jävla dåliga.
Och sen alla skattehärvor percys åtal.. Nästan så man tror att de gjort de med flit enbart för att jag ska få njuta ev er misär. Den dagen percy lägger ner har inte MIF nåt elitlag, för utan hans pengar skulle ni aldrig varit där ni är. Och när de dras in kommer ingen fylla på.
Nubben: men det är ju underbart att du vet allt då!
percy har inte gjort nåt bra för svensk hockey om man inte gillar att spelarna idag inte har ett lag hjärta utan enbart njuter av att se sina bankkonton bli påfyllda i slutet av månaden.
Spud: Vad gäller Mifs lagmoral får det stå för dig, om jag skulle ge exempel på hur god lagmoral Mif oftast haft skulle detta inlägg bli ännu mer enormt än vad det redan är. Ett lysande exempel är väl årets trupp som utsatts för alla påfrestningar man kan tänka sig förutom att spela på utomhusrink...
Spud: Hockeysverige (ES) bestod av ett gäng ryggdunkare som slickade varandras r*var innan Mif. Bara notera med den frenesi Kell Glennert gick ut och förklarade att "Percy och Mif inte viste hur saker och ting fungerade" i ES när han (PN) plockade godiset i FBKs trupp. Problemet var väl mer att Glennert och Co inte viste hur det ska fungera, men det lärde de sig snabbt och nu finns det väl nästan inga inavelslag kvar i serien. Visst sörjer jag att Mattsson sticker till FBK, men samtidigt är jag stolt att FBK vill ha honom och att en Malmöpåg rankas högt av en av sveriges bästa sportchefer. Observera nu att jag sa EN av sveriges bästa.
Nu kan vi "supporters" verkligen luta oss tillbaka o bara invänta ytterligare några namn på spelar fronten.