Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 424101 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ytterligare NHL Spelare på väg?
Dragan 2k:

nja låt dem diktatera vilkoren om de så vill göra inget som tvingar Malmö i detta fall att värva denna spelare som sponsoren vill bara för att han är gratis.

Nubben: Hmm. Skum sponsor. Personligen känns det inte bra om utomstående, som jag räknar sponsorer vara, ska kunna i princip diktera värvningspolicy.

padda88: Som jag har sagt tidigare här...

Man har fått klartecken från en "sponsor", men man kan inte värva vem som helst. Sponsorn ger bara pengar om man värvar en spelare som sponsorn själv vill. Klubben har mycket lite att säga till om i det fallet.

Men som sagt, vi slutar snacka om nyförvärv nu. Laget möter VF borta imorron, sen på torsdag är det hemmapremiär mot Mora! Ska minst sagt bli skönt! =)

Nubben: JO faktiskt verkar det som man kan lägga ut en fet lön då det enligt rykten verkar som man fått en sponsor:):)

Stefan: Jo, men som jag sagt tidigare. Nyllet var intresserad av Malmö. De flesta NHL spelarna har antingen någon anknytning till klubben här i Sverige eller så får de en fet lön.

Malmö kan/vill inte erbjuda någon fet lön. Så då får man locka hit spelare som vill spela här av någon annan anledning än pengar...

Där har dock dykt upp ett nytt intressant namn på spelarfronten idag. Vi får se om klubben läcker ut någon info om detta, eller om vi ska behöva vänta till transferfönstret öppnar. Inget är klart eller så, men det är en intressant tanke.

Nubben:

Personligen tror jag inte att Nyllet hade varit rätt "namn" att värva för att locka fler personer till ishallen i Malmö.

Saku Koivo
Jeremy Roenick

hade varit större namn och hade säkert gått att få för pengar i närheten av dem Nyllet skulle velat haft.

Stefan: Jag håller med om att för många värvningar vore helt fel väg att gå.

Men vi behöver ju ett stort namn iaf. Nyllet hade varit perfekt för spel i PP och han hade lockat än mer publik.

Nu får vi se vad som händer fram till nästa transferfönster. Om laget håller jämna steg med de andra tror jag knappt att vi får hit någon alls. Det skulle isf vara om vi får någon långtids skada.

Nubben:

då får du sluta tro nu mao :/
Iofs bra att man inte får in mer spelare och riskerar att förstöra lagkemin.

Nubben: Buuhh ingen Nylander till malmö eller elitserien. För jäkligt bara pga av de höga skatterna.

Stefan: Roenick o Leetch har hela tiden låtit som dåliga rykten. Nylander än den jag tror mest på för tillfället.

Nubben:

Många namn som är aktuella men Leetch kan avskrivas efter konversation med Krüeger då han aldrig har varit på tapeten

pajo: Man avvaktar ett tag till nu som det ser ut. Det har varit massvis med rykten igång sista veckorna. Roenick, Leetch, Nylander, Isbister o.s.v listan kan göras lååång...

Det jag kan säga är att klubben fått klartecken (en "sponsor" är villig att lägg ut en summa pengar) att signa ett stort namn. Nylander räknas som ett sådant. O klubben jobbar fortfarande på detaljerna för att få den övergången. Det som är problemet är att klubben inte får välja vem som helst, pengarna kommer enbart om spelaren faller sponsorn i smak så att säga.

I övrigt så finns där inte så mycket att säga. Om laget håller, man slipper skador o ligger med i kampen om slutspelsplats. Då ser man inte lika ljust på att ta hit någon dyr spelare, men om man "halkar efter" lite, eller åker på någora kännbara skador ser läget helt annorlunda ut.

Ytterligare NHL Spelare på väg?
Enligt sportbladet (papper)
Är Brad Isbister (NY Islanders) på väg till Malmö
Någon som vet nått mer om det?

Sv: 2 nyförvärv klara
Värvning av Brett McLean är nu officiell och finns på officiella hemsidan. Trodde att t ex Tomas Sandström eller Mats Näslund skulle bli den som lockade hit en NHL-spelare, men det blev Jason Deleurme. :)

Som jag sagt innan, tror jag han kommer passa utmärkt in i lagets spelstil.

Sv: ligger under
bobbe: Laget kommer nå slutspel, det är jag helt övertygad om.

Vi får väl hoppas att Hannula kommer igång på allvar också. Då kommer laget bli än vassare.

Malmö behöver verkligen inte skämmas för sin insats ikväll, jag är imponerad av kämpaglöden. Fortsätter det så här kommer det gå bra i år.

Matchrapport för den intresserade, se länk.

Bra insats av pågarna, med lite flyt hade vi fått en pinne med oss hem. Vi har nu spelat jämnt med två förväntade topplag, hoppas att det håller i sig. Hadelöv har DEFINITIVT konserverat formen från i fjol. Fortsätter han så här har vi en landslagsmålvakt som inte kan hopas på att få spela många minuter.

ligger under
1-0 till LHC...

Men det är ju minst sagt långt kvar!

Swordster: Han är helt klart en back som är bättre på offensiva blå än i egen zon. Det är ingen nyhet. Men om han trivs i staden, kommer rätt med allt utanför hockeyn. Så är jag helt övertygad om att han kommer tillföra en hel del den här säsongen.

Det är trots allt en back som har flera mycket bra egenskaper. Om bara bitarna faller på plats så kan det mycket väl bli en nytändning. Men med tanke på att de andra nyförvärven klubben gjort i år lyckas så bra. Så kanske detta blir en mindre lyckad sak, vem vet?

Den som lever får se ;)

Tycker McLean verkar vara en intressant spelare av vad jag läst om honom. Det verkar helt klart som man fortsätter att följa den mall man använt sig av innan säsongen vid värvning av spelare. McLean kommer nog att passa väldigt bra in i det sätt som Malmö spelar på.

Han började förra säsongen i AHL, men gjorde där 6 poäng på 4 matcher. Detta innebar att han fick chansen i NHL, där han stannade under resten av säsongen. Har förresten spelat i både powerplay och boxplay under säsongen och han slutade 9:a i poängligan för rookies.

Nubben: Lindman är en kanonback, i offnsivzon. När motståndarna fick tryck däremot så var han inge bra. Det är en offensiv back som måste spela brevid en extremt defensiv...

Teus: Nä han stannar året ut, sen får vi se hur han trivs o hur klubben tycker han har presterat. Helt rätt att skriva ett sånt kontrakt med honom nu. Jag tycker än en gång att Sylvegård o Percy har gjort ett kanon jobb den här sommaren!

Laget ser mycket intressant ut. Det är framförallt ett LAG...

Teus: Japp, jag tror personligen att detta blir mycket bra. Inga mega stjärnor, men bra hockeyspelare som kämpar nått enormt.

McLean har jag inte så bra koll på, hans namn dök upp rätt nyligen. Hörde att de hade snackat om honom ett tag i klubben, men fick inte uppfattningen att han var klubbens förstaval. Nu kan vi bara hoppas att han tar chansen o spelar bra så att kontraktet förlängs.

Martin är en bra ES back, det vet vi alla. Han är stabil och håller en jämn landslagsklass i mina ögon. Bara hoppas att han trivs här nere o stannar ett par år.

Såg nu på den officiella hemsidan att det inte handlar om något lån

2 nyförvärv klara
Martin Lindman från Färjestad (lån om jag förstår rätt?) och Brett McLean som tillhör Colorado.

Sv: Omg.1 Hv71-Malmö
Timråfan_skåne: Tur?

Sen när är det tur att ha en bra målvakt, o möta ett HV som inte kan göra mål?
HV förlorade matchen helt på egen hand, man hade PP hela första perioden, lyckades bara göra ett mål. Sen tog Malmö över helt. Malmö vann skotten med 15-2 i 3:e perioden. Om det är att vinna turligt så hoppas jag vi vinner turligt hela året!

Sv: Fågel
Larionov: Blir nog en jämn och tuff match ikväll. Tar vi poäng så är jag nöjd.

Sv: Omg.1 Hv71-Malmö
Magnus: Jag kan väcka dig, malmö hade sån jädra turrr

Magnus: Dessutom, det jag såg av Lilja i matchen mot FBK var inte så imponerande. Nu ska man väl inte döma honom efter bara en match, men jag undrar om det trots allt inte bara var bra för er att han valde en annan klubb. Speciellt om ni hittar något riktigt bra för samma pengar.

Välkomna i afton till Linköping! Ska bli kul att se vad ni kan åstadkomma här. Hoppas och tror på seger för mitt lag, men efter överkörningen av HV inser man att det kommer att bli tufft....

Sv: Robert Lukas
Magnus: Jo, mycket lutar åt att det händer saker väldigt snart... :)

Sv: Robert Lukas
Han är enligt länken klar för Wien Capitals... Torde betyda att någon är på gång in misstänker jag.

Teus: kolla på "nyllet till mif tråden" på hockeymagasinet

SESL: Har du förresten någon källa eller är det bara så att du hört det av någon som hört det av någon osv? :p

SESL: Om vi inte hade råd att betala Liljas försäkring etc, så vet jag inte riktigt hur vi skulle ha råd med Leetch. :p

Skulle vara om någon stor Rangers eller Toronto fantast vill gå in med massa pengar eller att han betalar allt själv av någon anledning...

Rykten säger att nyllet och Brian Leetch ritat på for Malmö
Är detta sant är det inte klokt :) :)

Tur så värvade MIF iaf inte Aki-Pettri Berg, lite pinsamt när man ser att han beskrivs som "en klassback" etc. De som säger sånt, kan inte ha sett honom i NHL och World Cup.

Sheldon Souray, som gick till Färjestad, hade jag däremot inte tackat nej till.

SESL: Vet om detta.

Men även om man inte signar spelare innan fredag. Så kan man signa kontrakt, men de får inte spela matcher förrän efter landslagsuppehållet som kommer om ett tag.

Nubben: Enligt Aftonbladet är det deadline för övergångar på fredag så nu får dom nog rappa på om det ska bli något nytt på spelarfronten.

Magnus: Jag vet att man inte ska sticka ut hakan allt för mycket, men det känns riktigt bra en dag som denna. Laget når slutspel, det tror jag fullt ut på.

Sen väl där kan allt hända, man kan åka i 4 raka, eller så skräller man o går långt, riktigt långt.

Nubben: "Man vill inte ha en pengakåt spelare helt enkelt, o jag personligen tycker att man gör helt rätt."

Finns nog ingen som tänker argumentera mot dig på den punkten. Årets Mif är en samling hockeykrigare som vägrar acceptera att alla experter mer eller mindre sågar laget. Vi får se hur långt det räcker, med eller utan förstärkningar.

SESL: Jag förstår att alla tvivlar och är besvikna efter Lilja o Kim... Men faktum kvarstår, ledningen tror stenhårt på laget vi redan har. Det är "vi" (inte alla) supportrar som misströstar o skriker efter förstärkningar.

Jag säger att laget har en del intressanta namn på ingång, men man värvar inte bara för att det ska se snyggt ut för alal runt omkring. Man värvar isf för att det är en bra spelare som tillför mycket och som samtidigt vill spela för just Malmö. Man vill inte ha en pengakåt spelare helt enkelt, o jag personligen tycker att man gör helt rätt.

Nubben: Eh, jag vill nog också se det innan jag tror på något men visst hade det varit bra

Sv: 1-5
Nubben: Grymt bra gjort dom ser ut som ett riktigt kämpargäng i år :)

Magnus: Nylander är en klar förstärkning, och den andre centern som är aktuell vore också en mycket stark värvning.

Backarna vet jag dock inget om än.

Men hur som helst, Björk mår nog bra av att lånas ut. Han är fortfarande lite för "valpig" ibland. På forwardssidan behöver vi inte låna ut någon. Valdix, Hammar och Paulsson kommer alla få istid även om en bra center kommer till laget.

Nubben: Jag tror det när jag ser dem på isen i hökskrud. Problemet nu är väl vilka som skall bänkas till förmån för eventuell förstärkning? Enligt rapport snurrade ju till och med 4:e line ganska rejält med Hv stundtals...

Sv: 1-5
Nubben: Helt jävla under bar start!
Hoppas nu att det fina spelet och kämpaglöden håller i sig.
Så det inte blir 2-3 platt matcher på rad efter det här.

Fågel
Min lilla fågel kvittrade igår igen.

Där finns röster som är beredda att lägga ut en rätt stor summa pengar för att få två NHL-proffs till klubben. En center och en back är det som gäller i första hand.

Nylander har ju varit aktuell, som alla vet nu. Sen har även en annan lite äldre NHL-center kommit på tal. Jag är verkligen hoppfull, klubben har fått klartecken att signa nu. Laget ser bra ut, med en center o en back av hög klass kommer laget vara mycket svårslaget.

1-5
Kunde det startar bättre? WOHO

Sv: suck
Det kan man kalla en skön start på säsongen. :D

Sv: suck
padda88:

Grattis till segern, mycket strongt gjort!

« · 424101 · »