Malmö Redhawks

SHL ˇ 24628 inlägg ˇ 2625 ämnen
« ˇ 447667 ˇ »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Rykten?
nek97raj: Jag gillar läget, men är inte dum i huvudet ;) Finns bättre lägen att gilla.

Mora är det lag som kommer få det svårast kommande år, som sagt de lever på två spelare. LHC kommer också få det mycket mycket tungt när deras NHL-line försvinner.

Malmö har en bra grund, kan inte säga det för många gånger. Det vi saknar är en kille med det rätta flytet. Antingen en målskytt som petar inte puck efter puck. Eller att Hedelöv hittar formen igen. Då kommer det räcka långt. Men för att utmana lagen på övre halvan behöver vi helt klart två starka namn. Jag hoppas och har på känn att vi kommer få hit nått intressant snart.

Nubben: Som de sa i lumpen: Bara att gilla läget (vidrigt uttryck).

Danne_l: Melin - Nielsen - Hannula är en riktigt bra line.

Matthiasson - McLean - Staal håller osso.

Det är den där stjärn formationen som man saknar. Om man får två forwards som håller riktigt hög klass kommer det räcka långt det är jag säker på.

Se nen annan sak, om det itne vore för NHL-lockouten så hade vi varit ett lag på säker slutspelsplats. Nu blev det som det blev och ingen gnäller, men fakta kvarstår. VF och Modo har högsta klass i år. Men där efter är det jämnt, riktigt jämnt. Mora, LHC och flera därtill hade varit i botten utan 2-3 klass spelare som de har just nu.

Nubben:

Jo det håller jag med om. När jag såg Mora i just Mora kunde jag inte förstå hur dom hade kunnat skrälla så som de faktiskt gjort men det berodde väl till stor del på att Cleary fick hjärnsläpp den matchen och åkte ut.

Men det är mer än en eller två bra spelare till Malmö som behövs. Hela laget är ju faktiskt kass. Har ju visserligen bara sett dem två matcher och jag har svårt att tänka mig att två proffs gör ett slutspelslag av Malmö t ex.
Liksom, Hannula är en bra spelare men t o m han är ju blek som snövit.

Danne_l: Stämmer förvisso.

Men säg att man får en stark forward nu, och sen Kim Johnsson till jul. Då kan det banne mig räcka till slutspel.

Jag tror fortfarande att Brynäs och Mora kommer efter Malmö efter 50 omgångar. För Mora gäller en sak, att ha Horcoff o Cleary skadefria, annars kommer de rasa nått enormt. De två har på egen hand tagit 5 poäng mot oss det här året. Pinsamt, men sant!

Nubben:

Jadu. Malmö borde nog agerat lite tidigare. Frågan är ju om det hjälper att värva en stjärna kring nyår, då kan allt vara kört redan.

Inte ens Fedorov gör slutspelslag av Malmö om de ligger 15 pinnar efter i januari, så är det;)

Danne_l: hehe

Jag dagdrömmer nog lite när det gäller just de två namnen ja. Men jag har fått höra en hel del fina namn direkt från Kung Percy. Så nog kommer det hända saker här nere, var så säker.

Men om det blir nu, eller om man väntar till nästa fönster. Det har jag inte fått bekräftat än.

Du som har så bra kolla på allt i vårt avlånga land, vad tycker du som utomståeende att MIF ska göra då? :P

Nubben:

Jaså det är här man dagdrömmer om dagarna..;)

nek97raj: Gaborik och Roenick är de två jag velat se i Malmö tröjan.

Så hade man sålt/sparkat eller lånat ut Jason Delurme, han håller inte ES klass tyvärr!

Nubben: Som sagt, alla har sin åsikt. Jag glömde det där med målskyttet, det behövs sannerligen också, en pålitlig måltjuv.

nek97raj: Alla har åsikter om vad som måste göras.

Jag säger som så här. Om vi får en stjärnmålis kommer vi nog förlora på det. Hadelöv är en bra målvakt, om han bara får lite hjälp av backarna. Det är när "Hade" måste slänga sig som en ping pong boll mellan stolparna han inte klarar sig.

Nej, en riktigt bra back som kan spela i stort sätt vartannat byte. O sen en riktig målskytt. Gaborik, Roenick, Gagne. Då kommer laget lyfta, det är jag säker på!

Mif behöver förstärka i varje lagdel, som jag ser det. En JÄMN målvakt, en habil, hårdför back ā la Louma, en spelskicklig forward.
Låt sedan Söderberg spela istället för ex.vis "Humlan", och Björk istället för Lindman eller Norgren.

nek97raj: Jo, det är EU-medborgare som är ok.

Som sagt, de flesta namn som klubben har på önskelistan är just spelare "inom EU"...

Nubben: Måste de inte vara EU-medborgare också?

padda88: Alla NHL-profft är inte kanadensare :P

Finnar, ryssar, tjecker, o.s.v Där finns en hel del spelare som man kan plocka hit utan att behöva släppa McLean.

Av de namn som nämts till mig, är de flesta födda i Europa.

Sv: Finns det någon framtid-
padda88: Du kan ha rätt

nek97raj: Om klubben gjort en chansartad satsning nu när fotbollen är slut genom att köpa två forwards med absolut stjärnstatus så hade garanterat publiken kommit och vi hade därmed fått pengar till o kunna betala dessa stjärnspelare så enkelt är det nog faktiskt! FORZA

Nubben: Visst, jag håller med, det borde finnas plats för både och, men, kräftgången måste nog vända snart, mycket snart...

Visst vill jag mifs bästa, men jag kan inte annat än tycka synd om Mc Lean om han får lämna för en annan transatlant! För det verkar onekligen som att man tänker värva NHL-proffs!

Gaborik hade inte varit fel. Tre av de namn jag hört är faktiskt bättre än honom, så det verkar vara spelare i denna klass man söker. Sen är frågan om man har råd. En fördel Malmö har är att man slipper förmögenhetsskatten, om man fixar så att NHL-spelarna bor i Köpenhamn.

Tycker att det måste finnas plats för både fotboll och hockey, de spelar ju under olika årstider. En ny arena är kanske det som behövs, blir som en nystart.

Båda lagen har en stor plats i mitt hjärta och jag skulle aldrig kunna tänka mig att sluta följa ett av dem.

nek97raj: Det är en person som skriver detta...

Ta början och mitten på 90-talet, då var där många personer som sa raka motsatsen.

Vi skiter i fotbollen för MIF är laget i vårat hjärta!

Personligen har jag ett tillräckligt stort hjärta att hålla på båda klubbarna. Synd att där finns så många som måste ha framgång för att gå på matcherna dock.

Men som sagt, ny arena, stabil grund genom våra juniorer och några stjärnor de kommande åren. Då kommer vi vara med i toppen av Hockeysverige igen, det LOVAR jag!

Finns det någon framtid-
för hockeyn i malmö? Nja, efter den gångna helgens stora sporthändelse kan man ju undra. Många malmöbor känner nog till dels igen sig i länkens krönikör (se länktips!)

Magnus: Håller med. Det som jag alltid går efter är de namn som folk inom klubben har nämt för mig. Rykten av andra sprids så lätt.

Men visst kan man hoppas på en eller två spelare som Gaborik. Då ska laget bara ta en slutspelsplats. Som det ser ut just nu är det värdigt tveksamt.

Nubben: Hade vi fått Gaborik är det definitivt en mastodontvärvning. Men jag tänker då inte bygga upp några förhoppningar på det. Det är ju en av de bästa unga spelarna totalt sett i NHL.

Har hört ett rykte från ett flertal som inte jobbar inom klubben. Har dock inte hört något från folket i ledningen när det gäller den här spelaren.

Men spelaren det snackas om på vissa håll är... Marian Gaborik. Låter väl inte helt fel?

Sv: skön lördag
Ola: Hirsch har varit ok, han var tänkt som 2:a målis och det är banne mig inte många lag i ES som har en bättre 2:a målis än Hirsch.

Teus: Japp, det verkar som om Percy och några till är på rätt väg när det gäller nya namn.

Jag har hört 3 namn som borde leda till "fest" som du säger. Om vi bara får ett eller två av dem så ser det genast ut som ett givet slutspelslag.

Men Hadelövs dåligt och mycket osäkra spel oroar nått enormt.

Har precis kommit hem från guldfirande, man önska att man fick uppleva något sånt här med MIF snart igen.

Har äntligen fått höra lite inside news. Säger bara så här...om någon av de namn jag fått höra blir klara, så kommer det bli fest. Percy verkar iaf på hugget, så snart lär det ske saker. :)

Magnus:
Det blev en miss när man skrev kontrakt med Hirsch. Man trodde visst att det var Corey som skulle komma.

Magnus: Hoppas att en ny målvakt, som gör skäl för benämningen, ingår i nyförvärvsplanerna. Målvaktsspelet har kostat Malmö sisådär en 5-6 poäng redan. Hadelövs s.k. lägsta nivå, som f.ö. återkommer med allt kortare intervall, är "rock bottom" låg.

nek97raj: Jag är rädd att Hirsch är ännu sämre, men visst borde han få chansen. Speciellt nu efter Hadelövs två senaste matcher som varit sämre än usla.

Sv: Tufft imorron
Nubben: Låter bra, det där med eventuella nyförvärv. Hoppas en målVAKT ingår i planerna.

Magnus: varför prövar man inte med Hirsch? Sämre kan det ju inte bli...
Nåväl, svårt att vara nedstämd en dag som denna, FAN va gött att MFF tog guldet!

Nubben: Vi tackar Hadelöv för ännu en strålande uppvisning i uselhet...

4-5 ledning i början av 3:e perioden.

Mora har bytt målvakt.

Våra grabbar har helt klart gjort sig förtjänta av 3 poäng så här långt!

skön lördag
Malmö FF tar SM guld och våra grabbar tar tre poäng, vilken skön lördag ;)

Man får hoppas iaf!

3-3 just nu i andra perioden!

nek97raj: Hans namn nämndes för ett rätt bra tag sen, har inte hört något nytt på sista tiden om just honom dock.

Men jag kan säga som så här, efter samtal med flera inom klubben ser det väldigt "ljust" ut...
Man har två namn som verkligen ligger nära kontrakt nu. Vi får helt enkelt se vad som händer den närmsta veckan, mycket av klubbens framtid (den här säsongen) avgörs nu. Det är jag helt övertygad om.

Vi måste ha en eller två starka namn, spelare som kan lyfta med sig andra. B.McLean är en medelmåtta i NHL, men han har banne mig varit vår överlägset bäste center. Om vi då får två starka NHL killar till klubben nu. Då ser det genast, riktigt, riktigt bra ut. Grunden är bra, det är det lilla extra som saknas...

Nubben: Ärligt? Fedorov? Det borde ju vara ett dragplåster om något!

Metal Guru: :D

Magnus:
Jodå, den är jättebra. Det är tredje generationens konstis.

Metal Guru: Vi vet vad som väntar, både på isen och själva isen som sägs vara...hmmm...inte så bra?

Rubriken passar ju bra för det mesta, ser jag.
Välkomna upp till masugnen imorrn.

nek97raj: Du vet inte hur mycket rätt du har när du säger det där =)

Klubben har haft hans namn uppe i samtalen.

Nubben: Det jobbas febrilt inom föreningen för att förstärka laget kan jag bekräfta, vad som kommer ut i slutändan får vi veta sinom tid.

Nubben: Fedorov hade suttit som en smäck

nek97raj: helt klart!

Men nu är det som det är. Han kommer hem igen, men förmodligen inte redan i år. Vi får se till o fixa det här utan honom.

Tyvärr så har jag inget nytt att säga vad gäller nya namn. Det verkar som om det låst sig lite på den fronten...

Nubben: Jeppe hade som sagts behövys i det här laget, med sitt målsinne och sin spelkänsla

Lundberg74: Där är en del planer på nya spelare ja.

Ekonomin är inte kanon, men inte heller katastrof. Mycket hänger på publiken de kommande matcherna. Om man fortsätter att se publiksiffror under 4000 så kommer det max bli ett namn som kommer, om ens det.

Men om publiken börjar komma nu när Malmö FF spelat klart så kan det nog bli en helt annan femma. Det som man har utöver klubbens egna pengar är "sponsorer" som är villiga att gå in med pengar för att skriva kontrakt med ett stort namn. Ungefär som Afonso Alves i Malmö FF. Där var det inte klubben som betalade hela affären.

Nubben: Jag förstår läget. Brynäs har samma problem. Men vi har en bra målvakt men ingen player. Men förlusten igår var tung. Hur ser ekonomin ut i övrigt? har Mif råd med nya spelare? Har ni förstäkning på G?

« ˇ 447667 ˇ »