Redhat: Normalt sett är inte markanden så överfull av kvalité att man verkligen kan köpa sig till toppen under säsongen. Det kommer bli ett köprace för att komma bättre i tabellen. En "normal" säsong hade aldrig FBK panikvärvat som de gör nu. Panik för att man ligger femma, löjligt.
Nubben: Om nu den här storstjärnan var klar för Malmö men sen inte valde Malmö då kan du väl gå ut med namnet eller? Det kan ju vara kul att veta vem det var. För då kan man ju hoppas att något lika stort namn dyker upp igen.
Nubben: Klubbar med störst plånbok?? Hur var det för er i början på 90-talet då? Men nu när andra klubbar börjar ha gott ställt blir ni oroliga. Detsamma gäller Brynäs, nu snackar dom om Kalle Anka säsong bara därför att dom inte har ekonomi att värva. Som man bäddar får man ligga, så är det.
Han gör alltid mål, var han än spelar. Men han är den första som är klar, det kommer komma ännu "starkare" namn.
Vi har haft klart med en storstjärna redan men agenten o spelaren var inte riktigt på samma linje, det slutade med att han gick till en annan klubb dagen efter han var "klar" för oss.
Det är mycket som kunde gått bättre i år, men jag har inte gett upp hoppet än. Med rätt spelare in i truppen nu, går detta att rädda.
Hmm...inte precis den spelare jag väntade på, Brendl är ett klassiskt exempel på en humörsspelare. Han har mycket talang, men "strunta i" att spela vissa matcherna. Förhoppningsvis kommer han in i laget bra, annars kan det bli problem. Kul att det händer saker iaf.
Kolla länk tips under "Dollars To Doughnuts" för att se vad han hittat på denna höst.
Det största problemet med Matthiasson är att han ser ut som en förvirrad gammal dam när han inte har pucken. Bedrövlig i egen zon rent ut sagt. Om man inte får tekniken att funka gör då för i h*lvete som Melin och Hannula. Åk, åk, åk, åk och åk till motståndarna ligger och ber om syre!
persson: Måste bara säga som så här. "Mackan" har haft massvis med klara lägen men han bränner dem gång efter gång.
Han har inte kommit igång, man ser att han kan mycket mer. Men det är inte efter 15-20 omgångar som det är viktigast att vinna. Det är alltid lagen som går bäst efter jul som är vinnare.
Lag kommer åka på losing-streaks, om vi nu får de spelarna som är på väg hit och några lag ovanför åker på lite förluster så kan det mycket väl räcka ända till slutspel för oss. O där kan man ju hoppas lite extra på Matthiasson. =)
Redhat: Matthiasson har lirat med McLean och "Stalle". Det är inga dussinlirare.
"Mackan" har varit en stor besvikelse. Men som sagt säsongen är lång. Alla ni i övriga hockey-Sverige får gärna hacka på oss, ni får spotta o svära när vi kommer på besök. Ni får skratta när vi förlorar. Tabellen är inte färdig förrän 50 matcher spelats, vi har inte gett upp o vi får väl se hur det ser ut till våren.
Orkar inte babbla om saker o ting just nu. Den här upplagan av ES har blivit en parodi på hockey. Domarna är ojämna som aldrig förr, vissa dömmer för allt, o sen kommer det en annan domare som låter allt pasera.
Klubbarna med störst plånböcker köper sina platser i SM-finalen... Tyvärr är det så.
padda88: I Timrå hade Matthiasson i alla fall bra spelare att lira med. Nu får han ju lira med ett gäng "skogshuggare". Det snackas ju alltid om lagets spelidé, men det finns ju ingen sån i Malmö. Bara huvet ner och kör, samt att sitta som ryggsäckar på motståndarna så dom inte får upp farten.
Tur förtjänar man! De matcher där grabbarna verkligen gett allt, kämpat som djur och aldrig gett motståndrarna lätta mål. Det är de matcherna som vi vunnit.
Det är tragiskt vilket missflyt ett lag kan ha i motgång. Man gör 2-2, sen har Staal ett stolpskott innan HV gör 3-2. Tänk om vi fått 3-2 istället, då hade vi tagit poäng åtminstone...
nek97raj: Spelet har varit mycket bra i mer än 4 matcher, det är det Kinding menar.
Med lite mer flyt och lite mer domslut med oss hade vi ju inte haft 4 vinster.
Men som sagt JAG skyller inte på något (Inte Kinding heller). Det man kan säga är att dåliga lag ofta har oflyt, o med så mycket otur vi har haft den här inledningen så vill jag inte säga mer just nu...
Men laget kommer se annorlunda ut nästa vecka redan ;) Vi får se vilka det till slut blir som kommer.
Nubben: Jag håller snarare med Kreuger: Tabellen ljuger aldrig. Har man bara vunnit 4 av 15 matcher kan inte spelet ha varit tillfredsställande, så enkelt är det.
I det här faller håller jag med honom. Det har gått 15 omgångar, med lite större flyt hade vi lätt kunnat ligga på slutspelsplats. Det har varit MÅNGA jämna uddamålsförluster. Där ibland idiotiska saker har varit avgörande.
Men istället för att gnälla, eller skylla ifrån sig hittar han något bra med spelet. Man måste jobba så, man kan inte ta sig ur en svacka genom att kasta skit på varandra. Alla vet när det gjort nått dåligt, jobba vidare kämpa ihop så mycker poäng som vi bara kan nu. Så hoppas vi på några nya starka namn nu i veckan som kommer. Annars slutar det nog illa.
pajo: Percy vet vad han pysslar med. Han är den siste som stannar upp o gnäller (till skillnad från de flesta så kallade Malmö-supportrarna). Så länge PErcy är med i ledningen kommer klubben klara sig, det tuffa är hur allt kommer gå e.f Percy.
Synd är fel ord, alla visste att Lockouten förmodligen skulle komma. Klubben valde att bygga en bra grund, och hoppades på en snabb lösning där borta. Nu blev det inte så, dags att agera. Vilket Percy o syltan gör just nu.
..tycks mig ha en udda inställning till sport: Det är inte resultatet som är viktigt, utan spelet. Det omvända brukar vanligen framhållas. Särskilt märkligt att en man med fast bosättning i Nordamerika har detta förhållningssätt...
nek97raj: Håller med om att det är syd om Percy som satsat så mycket. Men han verkar vara villig att satsa mer nu. Fast det är klart gör han inte det så riskerar han att inte få tillbaka något över huvud taget.Tragiskt men sant.
Nubben: Det här skulle vara riktigt bra för Malmö. I Malmö blir han garanterat 1.e målvakt och det är väl det som i så fall talar för Malmö. Frågan är har vi pengarna?
pajo: Bry dig inte om Frisco. Han förstår inte konsekvenserna. Anta att en domare dömer en felaktig straff två matcher i rad mot allar gullgris - hemmalaget - och hur påverkad den domaren skulle bli av bästa kompisarna hemma efter det. Självklart skulle det kunna innebära att han därefter troligen inte kommer att döma opartiskt. Dessutom så är det ju troligt att hemmadomaren faktiskt har sympatier för hemmalaget, precis som du och jag har det. Jag tycker att domare skall anses vara vanliga människor av kött, blod och känslor för de man tycker om.
Frisco: Det är klart att det skall vara så att en domare skall kunna döma alla matcher. Men när det finns domare från andra platser i landet så känns det mer naturligt att låta dem döma. För i dag var det verkligen en riktig hemma domare i 1.a perioden. Jag menar inte att Malmö inte drar på sig några utvisningar det gör alla lag även Djurgården. Idag tog det 26min innan Djurgården fick sin 1.a utvisning. Med tanke på den höga nivå domarna nu skall hålla på spelförstörande spel så är det mycket märkligt att det tar 26min.
pajo: Det bor ca 1 miljon människor i Storstockholm. Det bor även ca 1 miljon människor i Norrland. Ska Patrik Sjöberg och Tomas Andersson enligt dig inte heller få döma Luleå?
Jag kan inte förstår hur lagledningen Malmö kan tillåta att en domare från Bromma. Dömer en match mellan Malmö-Djurgården. Det skall ju inte spela någon roll men va fan. Visserligen blev det bättre, men hela första perioden i dag kunde domare Ericsson lika gärna dragigt på sig en Djurgårds tröja. För det var fan skandal som han dömde.
Nubben: Jag fick höra precis efter matchen av en rätt insatt källa att det är 3 finnar som är på väg in i laget redan den 8.e. Hur stämmer det med dina rykten?
Nubben: A fan klart att alla NHL-lirare inte e kanadensare, men vad jag hört så verkade de som att man tänkte värva sådana, men e det som du säger så e de ju skitbra:)
Magnus: Kvittar om Gaborik har kontrakt eller inte, jag skiter i vad det står på ryggen. Är det en spelare i hans klass vi får till klubben så är det en superstar!
Så enkelt är det =)
Jag vill ha en målspottare och en Sundin, Roenick typ. Då hade vi varit i slutspelet o väl där hade allt lossnat kanske?
Sen måste jag säga... Melin - Nielsen - Hannula ! Det var länge sen jag såg en så bra line i Malmö, visst har vi haft fina år med jussi o.s.v. Men Hannula o Melin är bara snäppet bättre. Om nu bara Nielsen kan ta ytterligare ett kliv framåt i år har vi en riktigt bra line att bygga vidare på...
nek97raj: Jag vet redan två riktiga stjärnor som för tillfället är i kontakt med klubben.
Sen är där två till intressanta namn från NHL som är aktuella. Jag avvaktar nu, inte lönt att dra upp det varje gång man snackar med syltan o percy, de blir frågade tillräckligt av alla andra...
Men jag kan säga en sak, något kommer hända!
3 poäng ikväll o poäng borta mot HV så ser det genast ok ut igen. Men två förluster till och vi kan börja skrika kris!
Robnaldo: Marian Hossa har också kontrakt med en Slovakisk klubb, det hindrar inte Mora från att försöka värva honom. Kontrakt är inget hinder för att värva en spelare, kostnaden blir bara högre...
Magnus: Han är lovande, men fortfarande väldigt ojämn. Han är ingen förstekeeper i ES redan vid 20 års ålder. Tyvärr.
Men om han har en bra dag kan han stoppa precis vilket lag om helst. Bara hoppas på en bra start med lite skott utifrån o någon fin räddning, då kan det sluta riktigt bra ikväll.
Nilstorp är i en guldsits nu. OM han tar den chans han troligen får i kväll, kan det vara hans biljett till A-laget. OM han tacklar detta på rätt sätt bör det bli fortsatt förtroende framöver. Han har det i sig, återstår att se om han har nerverna att förvalta det. Nilstorp har trots allt 90,63% och två hållna nollor i Mörrum, bra statistik i ett av den Södra Allsvenskans sämsta lag.