Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 467689 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tre Kronor
Nubben: Självklart, alla vattenkammade pojkar stannar hemma så åker männen och tuggar taggtråd i Moskva...så har det alltid varit.

Magnus: Man är inte direkt förvånad.

Nu när vi inte har Hardy längre så kommer det säkert bli fler än spelare än från topplagen och Djurgårdare i Tre Kronor.

Men detta är Ryssland, där är det alltid flera spelare med som inte är aktuella för VM o.s.v...

mok: Finns ingen plats för sådan humor just här som du säkert förstår...

Magnus: Jo tänkte ge mej in på den humoristiska banan lite just idag :)

mok: Jahahaha det var ju utomordentligt humoristiskt av dig...

Magnus: När många tackar nej får man gräva i botten till gottepåsen :)

Vad ända in i? Två Mifspelare i 3kr??? Det var inte i går! Grattis Mika och Björn! Att Calle blev uttagen till j20-truppen är desto mindre överraskande.

Sv: Nubben tipskungen =)
Magnus: Det är som du säger, bara 3 pinnar som gäller. Men om vi nu mot förmodan tappar poäng mot Mora, så tror jag på en skräll omgången efter.

Djurgården har vunnit för enkelt två gånger redan, det är verkligen dags att vi visar dem hur bra vi är.

3 Poäng i kväll
En otroligt skön seger i kväll.
Nu känns det lite lättare att även tro på seger mot Mora på torsdag.
Som är en måste match om vi vill över kvalsträcket.
Sen kan man alltid hoppas på att vi kan knäcka Dif på lördag eller möjligen ta poäng.

Puh, 3 bärgade och 3 kvar. Vi klarade det "enkla" motståndet. Nu väntar veckans prov, om backarna hjälper Pasi till 100% och inte till 90% som idag kan vi ta Mora.

Sv: Kinding
Castor: Tycker det är lika bra att lägga ner nu. Matchen är glömd för länge sen. Ingen som minns den kvällen i lila ladan om 10 år ändå.

Nya tag som gäller nu ;)

Idag och på torsdag... Det är nu det kommer avgöras!
Kan vi ta två vinster o få känning igen?
Eller kommer vi åka på stryk igen?

Jag hoppas och tror på vinst idag, Nurminen spikar igen. 3 pinnar och sen ytterligare 3 pinnar mot Mora på torsdag. Det är allt som räknas just nu!

Tipset:

Malmö 3-1 SSK

Castor:

Färjestad och Frölunda alltid i toppen?
Du går inte många år tillbaka i tiden när du baserar din fakta va?
OM jag inte missminner mig helt så var Frölunda ett lag som åkte jojo mellan Elitserien och Allsvenskan på 90-talet?
Färjestad var väl nere och vände i kvalserien efter jul under 90-talet också.

Hur hamnar man i kvalserien och Allsvenskan om man alltid ligger i toppen?

Nubben: Att skylla på dommaren i en match där ena laget dominerade fullständigt är minst lika idiotiskt.

Visst hade Malmö ett par gifitiga chanser, framförallt i första perioden. Men Malmö var sett över hela matchen fullständigt chanslösa. För att slå ett elitserielag måste man spela elitseriehockey och det gjorde inte skåningarna. Kanske hade ni slagit Boden men knappast Leksand. I en eventuell kvalserie får man allt bjuda upp lite bättre om det skall bli elitseriespel nästa säsong.

Jag kan förstå att det är frustrerande att ha många tunga förluster bakom sig. Men börjar ni inte bli rätt vana? ;-) Hur som helst så kan knappast Kingings reaktion under presskonferensen efter matchen ursäktas av att laget haft många tunga förluster. Han tränar trots allt Malmö, ett lag som legat i bottenstriden rätt många är nu. Vad hundan förväntar han sig? Hen genomförde ett väl planerat påhopp på hela svenska dommarkåren och beskylde dem för att se till att lag som Malmö alltid ligger sist medan lag som Frölunda, Färjestad etc. alltid ligger i toppen. Vi får väl se hur länge han blir kvar i malmöbåset. Jag hoppas för er skull att ledningen hittar ett bättre alternativ ganska snart.

Sv: Fågel
Nubben:

Paul Kariya vore en spelare som hade kunnat passat i Malmö, smart spelare med bra speed under rören som även klarar av att peta in puckar. Dock haft ett par sämre säsonger men i Elitserien skulle han nog kunna imponera.
[bild]www.mif.nu/bilder/miflogga.gif[/bild]

Magnus: Han säger inte så mycket... Mest p.g.a av den stora ovisshet som råder just nu.
Det är inga klubbar som riktigt vet vilken väg som är den rätta just nu.
Men som det verkar kommer Niinimaa stanna, om han inte ändrat sig sen senast jag pratade med honom.
Sen vet jag inte hur det blir med firma McLean o Park. De jobbar på bra, men det är ju inte två mega stjärnor. Om man får tag på två starka kanadensare eller Amerikaner tror jag de rycker.

Men som det ser ut i dagsläget blir det så här...
Laget förblir intakt, men man försöker krydda med en eller två riktigt stora namn (Sudden klass). Sudden verkar dock vara förlorad, han har sagt en del positiva saker tidigare men nu verkar det som om dörren rätt stängd.
Djurgården lockar mer än jumbon i ES. Men det är inte säkert att DIF har råd, då KANSKE det skulle gå. Men jag tror inte sudden spelar i Sverige alls.

Det är väl så det ser ut just nu ;)

Nubben: Hur kvittrar din fågel nu för tiden? Det är 9 dagar till fönstret slår upp på vid gavel igen och jag har inte fått några som helt antydningar på något alls. Kommer det några nya? Stannar McLean, Park och Niinimaa?

Låt oss säga att lockouten fortsätter och att vi får behålla alla samt även får in en två till av högsta klass. Då är det nästan så att man hoppas vi får kvala om vi inte fixar slutspel, det laget kan ju inte misslyckas i en kvalserie ens i teorin!

Jag hoppas ju lite på slutspel fortfarande även om jag inser att det börjar bli mer och mer osannolikt...

Castor: Brukar aldrig ge mig in i "debatter" där jag inte själv sett vad som hänt med min egna ögon. Men att grunda saker på skottstatistik är som att grunda fotboll på bollinnehav. Rent ut sagt idiotiskt...

Allt hockey går ut på är att göra fler mål än motståndaren. FBK är bättre än Malmö på den punkten just nu. Men som sagt, Malmö må ha haft få skott PÅ mål i den första perioden. Men alla jag pratat med (både fbk:are och miffare) sa att Malmö hade flera klara målchanser. Sen att våra spelare har dåligt självförtroende o prickar nätet över plexit mer än mål, det tänker jag inte försvara...

Kinding har varit väldigt lugn och sansad, jag tycker det är på tiden att kraln visar lite känslor. Jag är nog inte ensam om att vilja se mer glöd i dagens ledare. Matchen mot FBK var droppen, vi har haft många tunga förluster i år. Alla har banne mig inte kommit p.g.a att Malmö varit det sämre laget...

De som såg matchen med två ögon vet att Lahti visserligen var dålig men knappast särskilt favoriserande mot något av lagen. Lahti var som vanligt feg och höll sin vana trogen en nivå som är lika jämn som Värmländska skogsvägar efter tjällossningen. Första utvisningen efter 9 sekunder var riktigt löjlig. Ingen annan än Lahti fattade vad han blåste för. De flesta på min rad trodde att en Färjestadsspelare skulle åka ut. Synd att det blev mål i efterföljande PP.

MIF spelade stundtals div 1-hockey och kan enbart tacka suveräna Nurminen för att siffrorna inte blev pinsamma. Kindings utspel är minst sagt pinsamt för att inte säga oerhört patetiskt. Vad är det med den karln egentligen? Lite självranskan och självkritik vore på sin plats innan man attackerar domaren. Malmö var ett dåligt hockeylag igår och det kan inte Lahti hjälpa. Istället för att hoppa på honom bör ni hylla Nurminen.

Hur kan någon påstå att det är dommarens fel att Malmö förlorar när skotten i de första två perioderna var 34-7???

Min lilla fågen kvittrade nu under eftermiddagen igen. Sudden ska tydligen har sagt sig vara mer än intresserad nu. Men vi får avvakta...
Jag personligen tror in det kommer bli så, tyvärr.

Men om inte Sudden kommer så har man en annan mycket meriterad och välkänd center på ingång. Krafttaget är inte någon sak som ska hålla i nån vecka bara, de ska satsa vidare är det tänkte.

Kinding
"Förmodligen satt Lahti och fikade ihop med Färjestad i pauserna också."
Björn Kinding säger det alla känner i motgång...

Fan vad domaren var dålig!
Vi förlorade ju enbart p.g.a domaren idag...
o.s.v Man kan hitta på 1000-tals ursäkter.

Det som måste sägas är att vi har för dåliga forwards, ca hälften håller men den andra halvan glider omrking o gör inte ens sitt jobb i defensiven. Nä få hit 2 starka forwards under transferfönstret nu. Annars är det kört.

vinst mot SSK, vinst mot Mora. Sen två (center & målskytt) bra spelare, då kanske det kan gå. Vi är trots allt "bara" tre vinster från slutspel.

Sv: FBK borta
Magnus: 3 pinnar mot SSK och 3 pinnar mot Mora.

två hemmamatcher nu. Måndag och torsdag...
Då avgörs största delen av den här fortsättningen för oss. Om vi nu inte får två kanon namn under transferfönstret vill säga... Men det ska vi nog inte förlita oss på.

Inte mycket att säga om dagens match, väntad förlust. Tyvärr har vi inte längre råd att förlora ens de matcher vi inte borde vinna.
Allt annat än 3 pinnar mot SSK är skandal.

Magnus: SOm de säger på radion

"trodde det var typ 18-12 i skott. Malmö har varit mycket bra och haft flera riktigt bra chanser."

Man skjuter som vanligt utanför kassen... VI SAKNAR MÅLSKYTTAR. Det är väl rätt solklart?

Nubben: 18-1 i skott, Pasi gör sitt i varje fall...

PP till FBK efter 9 sekunder!

1-0 till fbk... *suck*

"skitmål" enligt kommentatorerna

FBK borta
Hannula - McLean - Park Bildar kedja idag.

"Hummlan" får Hannulas plats p.g.a att Hammar inte kan spela...

Ska bli intressant o höra vad Hannula o NHL killarna kan göra ikväll ;)

Petrasek leder den interna skytteligan, det säger det mesta...

Huge: Sant, men trots seriens bäste målvakt vinner man inte enkelt. MAn måste ha minst en naturlig målskytt.

Riihijärvi o Jesper Mattsson saknas här i Malmö, när det gäller alla poäng som de bidrog med varje år. Kvittade vem de spelade med, de öste in poäng varje år.

vi har bra målvakt, bra backar. Men våra forwards har helt klart varit knappt godkända så här långt. Många som underpresterar. Men om man kollar lag för lag har vi inte seriens starkaste offensiv. Tyvärr.

Nubben: Ähh, du minns väl hur det var ifjol när ni såg totalt avsågade ut och vi klarade oss med ett nödrop.
Nu är det ju 25 omgångar kvar och mkt att spela om. Det här tabellstirrandet tycker jag många har börjat med alldeles för tidigt.
Ena dagen över strecket och allt är frid och fröjd, nästa dag under detsamma och allt är pest och kolera.
Än är det väl inte dags att kasta yxan i sjön.... :-)

Huge: Hoppet är det sista som överger sägs det ju.

Hoppet är nog det enda vi har kvar här nere. Blir det inte minst två vinster på de tre kommande matcherna så ser det kört ut.

Nubben: Precis. Lagom till slutspelet, för dit skall vi väl med respektive lag... ;-)

Huge: Hörs i mars då ;)

ha det trevligt & gott nytt år på dig!

pajo: Det är väldigt enkelt att vinna matcher när laget man möter går på halvfart och när de väl får lägen så missar man katastrofalt.

Modo kunde ju inte ens trycka in pucken när man hade öppet mål.

Men nog om de matcherna, jag säger inte att laget spelade dåligt. Jag säger bara att 3 poäng mot två svaga lag inte alls gör mig optimistisk inför matchen ikväll. Så effektiva som Timrå var i tisdags. Så effektiva har jag inte sett vårat kära Malmö sen början på 90-talet.

De vi behöver är poäng, en till förlust-svit. O den här säsongen slutar i kvalserien. Jag har varit väldigt optimistisk hela den här tiden, men nu börjar t.o.m mitt tålamod ta slut.

6 poäng på de kommande 3 matcherna är banne mig ett krav!

Nubben: Nädå, inte alls. Det här med hur man skriver eller säger ett matchtips eller resultat har jag tagit som min käpphäst här på sidan.
Brukar återkomma i ämnet ungefär var tredje månad. Då har jag samlat på mig så många exempel att det börjar klia i fingrarna.
Nu är det lugnt igen fram till mars.... ;-))

Huge: Humor har du i alla fall :-)

Nubben: Jag tycker visserligen att det var vi som gjorde modo dåliga
det var inte många fel som gjordes i försvaret den matchen Andersson plockar bort Foppa i varje byte sen tog Niiniima över när Andersson fick 10min så där håller jag inte med sen varken såg eller hörde jag nått från luleå matchen men vinner man och håller 0.an på borta is så kan man inte spela dåligt.
Sen skall man naturligt vis se på villka matcher som man skall ta poäng i helt klart SSK & Mora är helt klart två av dem. sen är jag oxå nöjd med 1p i dag men jag tippar fortfarande 2-4 :-)

Huge: Vaknat på fel sida idag ? ;)

pajo: Mkt nöjd. Nu är det bara lite småsaker kvar och sedan skall vi nog få fason även på 040-området:

Förtydliga, inte fötydliga.
08-området, inte 08 området.
FBK - Mif 4-2, inte 2-4.....

pajo: Modo var dåliga. Luleå var rent ut sagt ett skämt i den matchen.

Timrå och FBK är två mycket bättre lag. Modo har börjat vakna nu men när vi mötte dem var de helt enkelt ett rätt lätt lag att slå.

Man måste se på vilka matcher som är viktiga nu.

SSK hemma ska vara 3 poäng.
Mora hemma 3 poäng.

Om man ska till slutspel, däremot FBK borta... Där nöjer jag mig mer än gärna med en pinne ;)

Nubben: Man måste våga tro på laget att vi rasade samman totalt mot Timrå är mycket svagt efter den öppning laget bjöd på.
hade vi bara fått in 1 eller 2 mål så hade matchen sett anerlunda ut.
nu rasar allt efter att Tik får i mina ögon 2 skit mål och Nurminen får en dålig start på matchen. När sen den 2:e perioden börjar som den gör så är det inte konstigt att man ger upp även om jag kan tycka att man får bita i det sura och bara köra på.
Det är som sagt inte rätt mot fansen på läktaren att bara vika ner sig som man gör.
med det spel laget visar mot Mdo och Luleå så vågar jag tro på en seger i kväll.

Huge: 08 området ok.
Jag skall fötydliga mig Fbk -Mif 2-4 nöjd nu :-)

Nubben: Jaha.
Så när man spelar borta då vinner man med 2-4 och när man spelar hemma då vinner man med 4-2.
Jag är normalt ingen ordmärkare, men jag har svårt för folk som skall krångla till det i onödan.
Man vinner med 4-2 och man förlorar med 4-2.
Att det skall vara så förbannat svårt att fatta... ;-)

Huge: Bortaplan...

Sluta märka "ord" :P

pajo: "Mitt tipps är lite mer vågat 2-4 vinner vi med i kväll."

Hur vinner man med 2-4?

pajo: Vågar inte tippa så "vågat" nu. Känns som att nu blir laget antingen fågel eller fisk. De kommande tre matcherna kommer avgöra hur säsongen slutar känns det som. Bra spel och poäng i alla tre, slutspelet here we come!

Losar vi mer än en av dem då är jag nästan benägen att "ge upp" slutspels snacket...

pajo: här kastas all realism över bord, ser jag :-)

Nubben: Tror oxå på en kanon match av grabbarna i kväll.
Mitt tipps är lite mer vågat 2-4 vinner vi med i kväll.

Sv: Sudden i Malmö?
Stefan: Om man kan undvika att kasta sina surt förvärvade pengar rätt in i det svarta hål som heter offentliga sektorn, så gör man väl det, såvida man ej lider av missriktad lojalitet eller filantropi?

Dags för en mycket svårt botamatch...
Mycket svårtippad match.

Men jag tror på en kanon insats och 2-2 slutar det.

« · 467689 · »