Magnus: Jo vist e han bra det är inget snack om saken men som du kanske såg så syftade jag inte på värvningar som gjorts utahn som kommer göras i nästa fönster.
mok: Jackman tillhör kanske inte toppen men han hade säkert gått in i nästintill samtliga ES lag utan problem. Har sett honom 4 gånger i Löven, han har inte en enda gång gått för fullt men har varit så totalt överlägsen ändå. 1 pinne per match är bra för en back som lallar runt och har kul, även i Norra Allsvenskan.
Magnus: JAckman tillhör knappast toppen. Nurminen hade inte många anda lag in ES att välja på sen kom han ju tidigare. Nu pratar jag främst om spelare som kommer att ansluita nu när nästa transfer fönster öppnar.-
mok: Massor av istid och träning. Vad ger det de spelare som valt att spela i Allsvenskan? Ta Jackman i Löven, spelar alla PP och i första backpar i Pens med Tärnström. Varför spelar han i Löven vars chanser att ens komma till kvalet är mikroskopiska? Varför valde Nurminen Malmö när ungefär alla ryckte i honom? Tror inte att lagets placering eller serie betyder så mycket som du tror för desa grabbar.
Poffa: Jo det skulle väl kanske vara det enda som lockar men frågan e om dom får träning nog av att spela några matcher med ett sunklag ? Kanske får dom det. Återstår att se. Men har svårt att se dom rioktigt stora namnen i ex Malmö.
mok: Det kan ge dem matchträning inför VM. Så spelare som är sugna på VM-spel kan säkert tänka sig en vår i Malmö för att sedan ha matchtempo lagom till VM-turneringen. En VM-turnering som kan bli en av de bättre på många år.
Magnus: Ändå lite kaxigt för en kanadick o ha ett SM guld :) Världens bästa liga. MEn tror inte så mnånga dom dom kommer över för att lira med dom 4a lagen i botten... ger dom liksom inget.
mok: Säkert, men många kommer säkert också åka över för att spela lite matcher samt ha lite semester i Sverige med familjen. Ett SM-Guld betyder förmodligen ungefär lika mycket som ett VM-guld för många storfräsare däröver...det vill säga ingenting.
Danne_l: Inte ens en bråkdel av stjärnorna får plats i slutspelslagen. De som avvaktat så här långt kommer spela där de får spela om de vill spela överhuvudtaget.
Danne_l: Dessutom är det inte bara att värva 5 spelare och hoppas på det bästa. Nu har man inte tid att spela in dem tillsammans. Det måste ske per automatik. Man har med andra ord inte X antal matcher på mig att få spelarna att fatta hur de ska göra.
Men något måste göras och Percy vore inte Percy om han inte försökte. Samtidigt så vill många spelare spela. Det finns en uppsjö av NHL folk som är arbetslösa - iofs en skön arbetslöshet med X antal tusenlappar i månaden - som vill spela någon form av hockey. Och varför inte i Sverige som har den bästa hockeyligan just nu.
De proffs som förstärker nu kommer ju knappast till ett lag som med all sannolikhet missar slutspel. Proffs kommer hit för att spela slutspel och för att vinna.
Nubben: Som du säger, undrens tid kan komma även för oss om än osannolikt. Percy säger något om en helt ny femma vid nästa fönster i dagens Expressen, mycket snack och lite verkstad eller en j*vla verkstad? Framtiden får utvisa vad som sker...
Det är trots allt lite väl tidigt att ge upp. Jag är också inställde på kvalserien, och jag tror att det blir vi och Brynäs som hanmar där i år i gen. Men det som vi supportrar och laget måste göra det är att iaf försöka kämpa vidare, en-två vinster o sen kan det rulla på.
Har sett märkligare saker än det... Vi kan komma att ha två lag bakom oss efter 50 omgångar. Inget talar för det idag, men det är ingen anledninga att ge upp helt redan. Jag vill ha hem Kim, och så några straka forwards. Då kan vi kanske skrapa ihop en hel del poäng i slutet, räcker det inte till att klättra i tabellen får vi iaf ett strakt lag till kvalserien.
Jag vill inte ge upp, jag kan inte ge upp!
(Man måste ställa sig in på spel i kvalserien i god tid, med den tiden är inte här än)
padda88: Inte så extremt stor betydelse. Det handlar om 2 gånger extra på dessa lag och är man bara bra nog plockar man nog poäng av alla andra lag. Men visst jag kan hålla med bort med derby grupperna fär dom är orättvisa och det är trist med för den delen.
Men Faktum är att vi har inga "6-poängs matcher" i vår grupp. Vi har inget självförtroende för vi har mött HV, LHC och VF så gott som konstant de senaste veckorna och laget fungerar inte i dagsläget.
Men vi kommer resa oss, var så säkra. derbygrupperna kommer försvinna... Och Malmö kommer åter igen vara ett lag som slåss om SM-guldet.
Stefan: Det är ju 2 matcher extra mot berörda lag det handlar om och det förklarar absolut inte Malmös position i tabellen. Den kan man bara förklara på ett sätt. Laget är helt enkelt för dåligt.
nu är det iofs inte hela förklaringen till varför Malmö ligger sist men visst har det säkert en inverkan på Malmös poängantal.
Att spela mot Luleå och Brynäs extra många gånger istället för Frölunda och Linköping skulle öka chanserna till poäng radikalt den saken är säker, men det gäller att vinna mot ALLA lag oavsett vad.
MrRedhawks: Tyvärr så måste jag svara nej på den frågan.
Det är ingen inom klubben som har någon som helst aning om hur det blir vid nästa fönster. Eller så har alla blivit väldigt bra på att hålla hemligheter helt plötsligt ;)
men man säger inte nej om man får Detroit duon Whitney-Draper eller kompis duon Tkuchuk-Guiren men i det fallet vill jag hellre ha Detroit duon för jag har sett NHL lagets allstar matcher mot svenska lag och jag kan säga att både Whitney och Draper skulle passa bäst in speciellt Whitney för han har en skridsko åkning som heter duga och det stora Pluset med han att han är en målskytt som vi behöver men samtidigt tänker man på McLean vilket hjärta den killen har, nej det skulle sitta fint med 3 forwards och en back som kan ersätta Norgren. och det vore bra med Johnsson tycker alla men jag vill ha Dallas backe Zubov....
vilka kan ni tänka er... Nubben har du hört något om andra spelare som eventuellt kan vara aktuella???
MrRedhawks: Var Percy säger i media kan du skita i ;)
Han är en räv, av stooora mått. Tro mig. Han säger ofta en sak officiellt när det gäller värvingar, oc sen blir det tvärt om. MEn jag tror inte på nån storsatsning nu vid nästa fönster.
Vi ska ha ett lag som håller sig kvar i ES antingen genom att klättra två platser eller genom att klara kvalserien. Det är så man tänker inom klubben nu. Då behöver vi inga Jagr, Foppa eller så. Det vi behöver är spelare med stort hjärta och som kan lyfta laget.
En bra spelare som har noll motivation/själförtroende vinner inte mycket.
Men det jag säger är att vi har varit sämst, det är inget att sticka under stoelen med. Men att ge upp redan är helt fel. Man måste köra på ett spel som håller, skita i om man förlorar med 10-1 eller 1-0, det är bara poängen som räknas.
Det är trots allt väldigt lite som skilljer, Malmös lag med lite självförtroende kan lätt rubba stora mäktiga Frölunda. Som det är idag förlorar vi 9 av 10 matcher mot er...
Nubben: om vi ska ha någon chans att inte hamna i kvalet i år igen så måste vi få några nyförvärv... vill oc´kså påpeka att vi kunde lika bra behållit Park för den nye ( Mowers ) är fanemaj det sämsta jag har sett på mycke länge..
men jag håller med dig om att man ska inte ge upp men det ser väldigt mörkt ut iallafall
Skillnaden mellan HV och Malmö är att det i alla fall finns en stomme i HV, i grund och botten har de ett helt okey lag. Det har inte Malmö. Jag tror det är läge att börja inse vad som komma skall och börja förbereda sig mentalt på att spela kvalserien, var väl lite så de gjorde i fjol? En av anledningarna till att det sedan gick så bra väl i kvalserien. Mycket sitter i huvet vettu.
Vill bara påpeka att vi har VF (serieledare), LHC (2:a i serien) och HV (regerande svenska mästare) i vår grupp... Det är inte så jefla konstigt att gapet är så pass stort som det är. Luleå, SSK, Brynäs o de andra i bottet har lättare matcher. Det är fakta...
Förhoppningsvis får vi en serie med 14 lag där alla möter alla lika många gånger redan nästa år. Jag har påpekat detta förr, jag vet. Men finns säkert någon som får upp ögonen om man tjatar lite extra...
Jan Linde: Att ge upp redan är ren idioti. Alla måste kämpa på, kommer en två vinster så kan mycket vända. Jag personligen tror också att kvalserien är där vi hamnar, men att ge upp redan, med ca 50 poäng är spela om, nä det vore rent sjukt. SSK, BIF, luleå, en eller två av dem kommer komma i en rejäl svacka nu, om vi samtidigt tar nån vinster, då är det genast krig igen.
Kolla HV, de låg o harvade som jumbo bra länge, sen fick de fart på en två målskyttar o vips... Nu är man på sluspelsplats.
Jan Linde: Kvalserien blir otroligt tuff, tror jag åtminstone. Även om årets Mif är betydligt starkare, snabbare och något bättre än i fjol kommer det förmodligen inte bli lika busenkelt som det var i fjol. I fjol hade vi i varje fall chans i ES, i år räcker inte våran normala ES-trupp till mot NHL-späckade motståndarlag och det gör att självförtroendet hos spelarna är betydligt mycket mindre än ifjol. Det som talar för oss är att nästan hela truppen består av grovjobbare och slitvargar som aldrig ger upp samt att de Allsvenska lagen givetvis inte är ens i närhetan av att vara så bra som de flesta ES-lag är i år.
Bara att konstatera att är dom matcher som är kvar, kan betäcknas som träningsmatcher inför kvalserien, och jag är inte så säker på att det blir någon lycka för MIF där heller..I nuvarande läge. 15 poäng upp till strecket skall mycket till om dom skall plockas in, det tror jag ni Mif-supp håller med om.
willysson: Joo, det gjorde han. Tog ett snack med skattemasen i Nokianland. Och vips var allt fix och färdigt. Och oskattat bidde det och ack så härligt.