Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 514621 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nya tröjor nästa säsong???
Nubben: idé var att den skulle vara röd, REDHAWKS skulle stå på snedden i svart med en vit skugga. sen så skulle örnen vara på höger arm och ett stort M på den andra armen som ska stå för Malmö. Sen så skulle det varit Svarta siffror med en svart skugga samma sak med namnet. Men under armarna så som den svarte är nu så är det rött där skulle den varit svart med en tjock linje i vitt. Svarta byxor och samma strumpor som dom har till den svarte idag kom inte på vad det hette men det får duga vad har ni för idéer?????

MrRedhawks: Jag vet inget om nån ny tröja. Inget som det sagt nått om i klubben. Man har trots allt lite viktigare saker o tänka på just nu ;)

Efter kvalserien kommer man kunna ta upp saker som det här. Men det skulle nog inte vara en helt dum idé att ha ett 3:e matchställ. Jag gillar idén.

MrRedhawks: Röda tröjor funkar nock inte som bortaställ, då det i matcher mot lag med mörk hemmadress (vilket de flesta har) tarvas vit tröja, eller har jag fel?

Nubben: hur vet du det? men det hade varit coolt med en röd med Redhawks så snätt som frölunda hade på sin 3dje dress i år

Timråfan_skåne: Vadå, har jag missat något? Har Timrå köpt rättigheterna för röd färg eller vad?

MrRedhawks: Du får väl vänta o se :P

Det kommer hända mycket inom klubben till nästa säsong, kanske t.o.m en 3:e tröja presenteras?

Timråfan_skåne: ja sa inte att malmö ska ha röda utan att jag vill ha en röd tröja till nästa säsong

MrRedhawks: härma timrås tröjor lite mer va !

MrRedhawks: Vi har röda hemma tröjor å vi e ju coola

Nya tröjor nästa säsong???
Jag vill ha en ny borta tröja till nästa säsong som är rööööd det skulle varit coolt eller vad tycker ni???

Sv: Gary Green??
nek97raj: Som så ofta förr kan det vara lättare att spela obetydelselösa matcher där man har noll press på sig. Det är svårare att gå in i KS som favoriter och vinna matcher på beställning...

Jag är inte orolig, absolut inte. Men jag inser iaf att det inte kommer gå som en dans på rosor.

nek97raj: haha, spelar, inte soelar, ursäkta "the Freudian slip"

Nubben: Jag förutsätter att Mif soelar i elitserien 05/06.
"Malmö såg definitivt inte ut som elitseriens bottenlag, utan visade upp enkelt, effektivt och målfarligt spel.
Även skåningarnas försvarsspel imponerade.
Luleå, på jakt efter viktiga poäng för att gå till slutspel, såg allt mer nervöst ut ju längre tiden gick.
I slutperioden var Malmö det bättre laget.
Vid slutsignalen var resultatet 2–2, och det blev förlängning, som blev mållös."(TT)

MrRedhawks: Japp, allt du säger stämmer ;)

De namnen är aktuella. Men kan vi inte enas om en sak här inne grabbar/töser?
Vi tar oss igenom kvalserien innan vi börjar snacka nästa säsong?

Kommer bli rätt stor skillnad på att spela allsvenskt eller satsa för att nå slutspel i ES. Vi tar en match i taget, för att damma av en gammal fin klysha ;)

Sv: Nubben tipskungen =)
Magnus: ja modo spelare kanske dom är, men dom spelade i modo under olika sesonger.......

Gary Green??
inför årets säsong var Green nära att bli tränare men ännu inför nästa säsong kan han vara aktuell igen själv vill jag har en tuff tränare och det är han. Om nu Gary blir den tränaren som tar över efter Hobér så kan det innebära att Malmö kan få riktigt bra nhl spelare vid fortsatt nhl lockout...

Enligt kvp så är även den finske forwarden Timo Pärssinen på ingång till nästa säson.. Han vann den finska poäng ligan förra säsongen
detta gjorde han förra säsongen :
2003-04 HIFK SM-liiga 56 32 30 62 22 15 ( matcher,mål,assist,poäng mm)

Sv: Percy satsar 60 Miljonr!
nek97raj & alla ni andra: Dagens hockey ser HELT annorlunda ut.

Den satsningen man gjorde då var stor (för sin tid). Men med dagens mått räknat var den rätt liten. Allt kostar så mycket mer idag.
Den störste stjärnan i ES kunde man på den tiden locka till sig billigare än dagens medelmåttor. Tyvärr är det så. Det är mycket tuffare att köpa/sätta ihop ett slagkraftigt lag idag.

Klädedräkten
Härlig bild, från gladare dagar, som lagts in här ovan. Det började gå utför för Mif när man ändrade klubbdräkt, först den röda 95/96, och sedan den nuvarande begravningssvarta säsongen därpå. Nej, ta tillbaka gulddräkten!

Nubben: "Lite svårt att "stor-satsa" i allsvenskan "
- Det var ju precis det Percy gjorde i slutet på 80-talet (fast då hette det väl division 1), med känt resultat...

Nubben: Jag håller med dig att det kanske är svårt att storsatsa i allsvenskan men det går. Bara man hittar rätta spelare. Men det kanske också ett sätt att väcka pupliken att komma tillbaks. Det är ju roligare att se ett lag binna och ligga i topp än att kriga i botten.

Nubben: Det har gjorts förr men det kostar klart mindre om man kan göra det i ES.

svennis: Satsningen kommer, det är det ingen tvekan om. Men det underlättar ju om vi är kvar i ES.

Lite svårt att "stor-satsa" i allsvenskan ;)

MrRedhawks: Tror att han kommer att satsa även om de åker ner i allsvenskan, för vad är Hyllie arena utan ett eliserielag. Ett tomt skal som bara kommer att kosta pengar.

Percy satsar 60 Miljonr!
ja han kommer att ge malmö 20 miljoner varje år med förutsättningarna att dom lirar i elitserien nästa år, med det spelet dom bjöd på igår så kommer dom att göra det FÖRHOPPNINGSVIS

nek97raj: håller med, men i slutspelet brukar en het målis dock behövas.

Salo känns inte som den matchvinnare han en gång var.

Magnus: I slutspelet tror jag i vilket fall att MoDo blir svåra att ha att göra med för alla lag, då lär stjärnorna tända(s).

Falahk: En övervägande del av dessa proffs är Modo-spelare sedan tidigare så det är inget vanligt hopplock ála SSK.

Magnus:

redan före ES startade i höstas trode jag att modo skulle sluta utanför top 3, det blir som de blir med salo i mål:), nä personligen toror inte jag att man kan plocka ihop ett lag med bara stjärnor och hopas på attt det går vägen

Sv: Malmös nye förstemålvakt
Teus: så sant

men ifal NHL lockouten fortsäter och ni klarar ks toror jag chansen att han stanar är stor

65selander: Spelordningen lottas. Vet dock inte alls hur stadgarna ser ut när det gäller den här lottningen.

Ja, vi har en positiv trend. O framförallt har våra spelare som haft måltorka hela säsongen börjat hitta rätt.
Det känns bra.

Tycker fortfarande att vi har den starkaste truppen o bör sluta som 1:a, tätt föjlda av BIF o leksand.

Nubben: Till skillnad mot oss så har ni en positiv trend att luta er tillbaka på men efter ES så blir det ett uppehåll till 17/3 då det drar ihop sig till ett helveteskval för oss båda.

Under det uppehållet hoppas jag att alla lag utom Brynäs tappar all kunskap om Hockeyn ;-)

Och vi möts ju första matchen också om dom inte gör om spelordningen i år.

nek97raj: Kan man vara för hård mot sig själv? :P

Nej men ni förstår säkert vad jag menar. Ordet skandal, har blivit lite väl använt på sistonde.

Det som ska bli kul nu är KS och satsningen till nästa säsong. Har snackat med en del inom klubben, o det är verkligen nått nytt på g känns det som.

Man vill klara KS, sen vill man rensa truppen. Ut med det dåliga o in med hög klass. Det kommer kosta, men pengarna kommer finnas i klubben. Det är spikat nu. Men som sagt.
Årets KS är väldigt viktig. Åker man ur... Nä vi tänker inte ens tanken!

renen: den ledarstilen har ju iofs funkat förr, både för forsberg & sandlin

Nubben: Nu är du väl hård mot dig själv.

Magnus: Till stor del beror det på han i båset.
Inga linjer, inget engagemang, ingen taktik,Ingenting

nek97raj: Jag lär använda ordet då o då :P

Men det är ju bara för att mitt ordföråd är lika stort som Robinsson-Robbans humor...

Nubben: Det är du som använder ordet skandal. Det ordet tycker jag kan reserveras för LHC och deras spelare .-)

scim: Skandal o skandal...

Personligen tycker jag inte något av de två sakerna vore skandaler. VF har varit bäst på alla punkter, går inte de till final är det mycket överraskande!

Men skandal? Kom igen nu grabbar... ;)

nek97raj:

Personligen anser jag att det skulle vara ett större fiasko om HV missar slutspel.

Magnus: ja, och går inte MoDo till final får det väl betcknas som årets fiasko i ishockey-Sverige

Danne_l: hehe, japp det kan vi väl :P

Saken är den att man saknar verkligen de gamla goa tiderna. Det är mer stämning på Malmö stadion mitt i februari när Malmö FF spelar Royal Leauge än vad det var i isstadion ikväll.

Visst är matcherna betydelselösa. O visst är det lite si så där med inställningen på vissa spelare. Men nog måste vi kunna få fram liiite bättre stämning än det här...

Man undrar i sitt stilla sinne hur så många "stjärnor" kan göra så fantastiskt lite nytta som i Modo? Det är skandal att de inte ligger åtminstone topp fyra.

Nubben:

Okey, grattis. Du fick rätt. Men då är väl den riktiga siffran runt det jag tippade så vi kan väl mötas halvvägs och dela på äran?:)

Varför spelar inte Peter den store ikväll, nån som vet?

Danne_l: Vi får väl se om du har rätt "som vanligt" eller om jag lyckas träffa rätt för en gångs skull :P

Danne_l: surrealistiska publiktal är ju annars rätt intressanta

Nubben:

Absolut MAX 3900, men då är det ju ungefär 3400 i verkligheten;)

Nubben: hellre Mif i särklass bättre än alla de andra

nek97raj: Kanske det kanske, men som sagt. Bara o hoppas på Rögle i KS, då lär det bli fullt hus ;)

O sen en jämn o bra ks med vårat lag i topp, då kommer "folket" o komma.

Nubben: ja, mif behöver alla pengar de kan få. hade F(l)oppa varit med hade det nog kommit en fem-tusen sisådär.

« · 514621 · »