Nubben: idé var att den skulle vara röd, REDHAWKS skulle stå på snedden i svart med en vit skugga. sen så skulle örnen vara på höger arm och ett stort M på den andra armen som ska stå för Malmö. Sen så skulle det varit Svarta siffror med en svart skugga samma sak med namnet. Men under armarna så som den svarte är nu så är det rött där skulle den varit svart med en tjock linje i vitt. Svarta byxor och samma strumpor som dom har till den svarte idag kom inte på vad det hette men det får duga vad har ni för idéer?????
MrRedhawks: Röda tröjor funkar nock inte som bortaställ, då det i matcher mot lag med mörk hemmadress (vilket de flesta har) tarvas vit tröja, eller har jag fel?
nek97raj: Som så ofta förr kan det vara lättare att spela obetydelselösa matcher där man har noll press på sig. Det är svårare att gå in i KS som favoriter och vinna matcher på beställning...
Jag är inte orolig, absolut inte. Men jag inser iaf att det inte kommer gå som en dans på rosor.
Nubben: Jag förutsätter att Mif soelar i elitserien 05/06. "Malmö såg definitivt inte ut som elitseriens bottenlag, utan visade upp enkelt, effektivt och målfarligt spel. Även skåningarnas försvarsspel imponerade. Luleå, på jakt efter viktiga poäng för att gå till slutspel, såg allt mer nervöst ut ju längre tiden gick. I slutperioden var Malmö det bättre laget. Vid slutsignalen var resultatet 2–2, och det blev förlängning, som blev mållös."(TT)
De namnen är aktuella. Men kan vi inte enas om en sak här inne grabbar/töser? Vi tar oss igenom kvalserien innan vi börjar snacka nästa säsong?
Kommer bli rätt stor skillnad på att spela allsvenskt eller satsa för att nå slutspel i ES. Vi tar en match i taget, för att damma av en gammal fin klysha ;)
inför årets säsong var Green nära att bli tränare men ännu inför nästa säsong kan han vara aktuell igen själv vill jag har en tuff tränare och det är han. Om nu Gary blir den tränaren som tar över efter Hobér så kan det innebära att Malmö kan få riktigt bra nhl spelare vid fortsatt nhl lockout...
Enligt kvp så är även den finske forwarden Timo Pärssinen på ingång till nästa säson.. Han vann den finska poäng ligan förra säsongen detta gjorde han förra säsongen : 2003-04 HIFK SM-liiga 56 32 30 62 22 15 ( matcher,mål,assist,poäng mm)
nek97raj & alla ni andra: Dagens hockey ser HELT annorlunda ut.
Den satsningen man gjorde då var stor (för sin tid). Men med dagens mått räknat var den rätt liten. Allt kostar så mycket mer idag. Den störste stjärnan i ES kunde man på den tiden locka till sig billigare än dagens medelmåttor. Tyvärr är det så. Det är mycket tuffare att köpa/sätta ihop ett slagkraftigt lag idag.
Härlig bild, från gladare dagar, som lagts in här ovan. Det började gå utför för Mif när man ändrade klubbdräkt, först den röda 95/96, och sedan den nuvarande begravningssvarta säsongen därpå. Nej, ta tillbaka gulddräkten!
Nubben: "Lite svårt att "stor-satsa" i allsvenskan " - Det var ju precis det Percy gjorde i slutet på 80-talet (fast då hette det väl division 1), med känt resultat...
Nubben: Jag håller med dig att det kanske är svårt att storsatsa i allsvenskan men det går. Bara man hittar rätta spelare. Men det kanske också ett sätt att väcka pupliken att komma tillbaks. Det är ju roligare att se ett lag binna och ligga i topp än att kriga i botten.
MrRedhawks: Tror att han kommer att satsa även om de åker ner i allsvenskan, för vad är Hyllie arena utan ett eliserielag. Ett tomt skal som bara kommer att kosta pengar.
ja han kommer att ge malmö 20 miljoner varje år med förutsättningarna att dom lirar i elitserien nästa år, med det spelet dom bjöd på igår så kommer dom att göra det FÖRHOPPNINGSVIS
redan före ES startade i höstas trode jag att modo skulle sluta utanför top 3, det blir som de blir med salo i mål:), nä personligen toror inte jag att man kan plocka ihop ett lag med bara stjärnor och hopas på attt det går vägen
Nubben: Till skillnad mot oss så har ni en positiv trend att luta er tillbaka på men efter ES så blir det ett uppehåll till 17/3 då det drar ihop sig till ett helveteskval för oss båda.
Under det uppehållet hoppas jag att alla lag utom Brynäs tappar all kunskap om Hockeyn ;-)
Och vi möts ju första matchen också om dom inte gör om spelordningen i år.
Nej men ni förstår säkert vad jag menar. Ordet skandal, har blivit lite väl använt på sistonde.
Det som ska bli kul nu är KS och satsningen till nästa säsong. Har snackat med en del inom klubben, o det är verkligen nått nytt på g känns det som.
Man vill klara KS, sen vill man rensa truppen. Ut med det dåliga o in med hög klass. Det kommer kosta, men pengarna kommer finnas i klubben. Det är spikat nu. Men som sagt. Årets KS är väldigt viktig. Åker man ur... Nä vi tänker inte ens tanken!
Personligen tycker jag inte något av de två sakerna vore skandaler. VF har varit bäst på alla punkter, går inte de till final är det mycket överraskande!
Saken är den att man saknar verkligen de gamla goa tiderna. Det är mer stämning på Malmö stadion mitt i februari när Malmö FF spelar Royal Leauge än vad det var i isstadion ikväll.
Visst är matcherna betydelselösa. O visst är det lite si så där med inställningen på vissa spelare. Men nog måste vi kunna få fram liiite bättre stämning än det här...
Man undrar i sitt stilla sinne hur så många "stjärnor" kan göra så fantastiskt lite nytta som i Modo? Det är skandal att de inte ligger åtminstone topp fyra.