Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 533645 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: hjärnskakning...
Antos:

Det räcker med 2 p för LIF och BIF på sön så är era chanser borta

mattias - 74:

Men André kan varken åka skridskor eller hantera pucken iår.. förstår ärligt talat inte varför han får vara med längre..

Är bara upprörd över att Rama skadades när han påbörjade vad som såg ut att bli hans bästa match för säsongen.. han hade behövts i toppform för att reda ut det här..

Grattis till utklassningen!!

aik hade väl säsongens sämsta match och malmö sin bästa.. Ni förtjänar nog att stanna kvar efter de här siffrorna!

Om vi och Leksand besegrar Brynäs och vi skulle torska mot o-hamn vilket inte skulle vara orimligt i frågan så har ni eran plats tillsammans med Leksand.

Lycka till!

Antos:

Kolla vad eran nr 2 Andre Matsson gör istället med sin klubba, Skellefteå hart goda kålsupare de också!!

Antos: Ja visst var det en snäll match igår, du såg den inte förstår jag. Den var precis så hård som man vill att alla hockeymatcher skall vara men de sällan är förrän i slutspelet i Sverige. Tacklingar med höga armar och händer togs det inte en gång för och spelare flög som vantar.

Tänker inte jämföra med Nordström vs. Foppa. Det är fortfarande bara du som har synpunkter på händelsen av alla de SkAIK fans jag pratar med.

Antos: Asso alla får väl ha åsikter, visst... Men nu är det så här att det finns ingen i MAlmö som medvetet skadar någon. O ikväll kommer ingen "plocka" någon eller vad du nu kallade det.

Vi spelar hockey...
Tyvärr har det gått sådär den här säsongen. Men skam den som ger sig!

Hoppas på en bra match ikväll där vi sätter våra chanser för en gångs skull.

Tipset:
4-1 vinst till våra grabbar

Magnus:

Håller verkligen inte med dig och jag måste säga att jag aldrig varit speciellt förtjust i klubbor och handskar i ansiktet på spelare!!!

Klassar det malmö(backen?) gjorde på Rama likadant som det Peter Nordström gjorde mot Foppa, Det blev avstängning där va.... MMMM...

Dessutom var VF mot kaffet igår en relativt snäll match vad jag såg och hörde av killarna på tv. Bortsett från den fullt idiotiska slashingen/'rappet' i högardhs knäveck!

............se på matchen killen...

Sv: Frans Nielsen "klar" för Timrå!
Swordster: Ganaska spelskicklig kille som mycket väl kan bli en kanos ES-spelare i framtiden.

Lycka till med Frasse o bevara honom väl!

Swordster: Styrkor: puckkontroll och spelsinne
Svagehter: fortfararande lite för lätt fysikt. Möjligen något svag psykiskt också.

Antos: Hur kan man ens låtsas vara upprörd över en tackling som hade varit en i mängden i SM-Finalen igår. Kom in i matchen killen!

hjärnskakning...
vem planerar ni att 'stoppa' ikväll då????

Swordster: Frasse är en stor talang. Men rätt killar runt om sig är han en kanonspelare.

Frans Nielsen "klar" för Timrå!
Sundsvalls Tidning skriver idag att Frans Nielssen är klar för Timrå, vad kan ni säga om honom?

Styrkor?

Svagheter?

Sv: Allsvenskan 05-06
Stefan: vad fan yrar du om??? det va ju solklart att det inte va någon spelare imålgården dom visa ju reprisen 2 gånger och dom sa ju det själva att det domaren dömde helt rätt

Nubben:
tja det har du helt rätt i.

Om man ser på kvalseriens sista två matcher, ett bortdömt mål för MIF som skulle varit mål mot Brynäs och betytt 2-2.

Igår ett mål i röven som betydde 3-2 till Leksand, ett mål som skulle ha varit bortdömt pga spelare i målområdet.

Med lite flyt där och vi kunnat haft 2p till samtidigt som Brynäs och Leksand 2p mindre.

svennis: Nurminen har spelat bra tycker jag iallafall. Som att Hedberg är bättre? såg du inte vilken tavla han släppte in en riktig Salo!!

MrRedhawks: Vi kan hellre ta Oskarshamns målvakt. Han är bra samtidigt är han mycket billigare. Jag har inget förtroende för Nurminen han är alldeles för ojämn samt att han tror att han är bra med klubban bakom mål men det är han inte. Blir det fortfarande NHL-Lockout så hade jag hellre sett Breudor (eller hur han stavar sitt namn) från New Yersey.

Leksand4Life: Det ska man verkligen inte...

Jag har så svårt att ta det här, hade vi åkt på klara förluster där vi mött bättre lag då hade jag inte sagt nått. Men på det sättet vi förlorat varje match nu på slutet, det har varit tungt...

Det grinar en i ansiktet.

Magnus: Som jag sa... Det ser inte ljust ut...

Men det är inte helt kört, så länge chansen finns måste vi stötta o kämpa på. Det är trots allt så lite som skilljer. Ett domslut, ett stolpskott, en bruten klubba... o.s.v Det är inte mycket som gått med oss de senaste åren... Någon gång måste det väl vända?
Varför inte i de här 3 sista omgångarna av KS ? =)

Man får iaf hoppas, det är inte mot reglerna.

Magnus: Om Mif ska ta sig tillbaka till Es nästa säsong måste det ske ett mirakel. chansen är minimal men man ska aldrig säga aldrig

Nubben: Det är inte upp till oss, två av topplagen får som sagt bara ta tre pinnar till. Skellefteå kan vi hjälpa på vägen till detta mål om sen Brynäs gör sitt. Samtidigt får vi hoppas att Nyköping kan skrälla igen mot Brynäs och att Leksand tar resten...

Magnus: Där finns en stomme apelare att bygga vidare på. Det som är saken är att vi har många unga lovande spelare som kommer få chansen nu. Det kommer nog bli bra i slutändan.

Men asso det är faktiskt som så här att vinner vi mot Skellefteå och borta mot jumbon Oskarshamn... Då kommer vi vara med o slåss i sista omgången. Där har vi Nyköping hemma...

Det är inte kört än, men visst ser det inte mindre bra ut i dags läget...

MrRedhawks: Matthiasson kan vi nog räkna in även nästa år skulle jag tro.

Allsvenskan 05-06
Det känns vädigt tungt att starta ett nytt ämne med detta namn.
Vi har fortfarande en teoretiskt liten chans men det är extremt liten.
Nu är målet att vi ska spela i elitserien 06-07. vilka spelare kommer vi ha kvar från dagens trupp vilka kommer in???

Ja det är mycket snack men jag vill så mycket att Nurminen stannar men det ser jag som en lika stor chans som om att vi ska spela i elitserien nästa säsong . fan vad det känns tungt. :( :(

Sv: Dagens match!
Magnus: Man har ju hört en del när dom möter MIF o även gamla historier från när dom mötte Frölunda.

mok: Jag minns knappt, men en del av RBK-supportrarna är väl kanske inte där främst för att se hockey tyvärr.

Magnus: Tänkte kanske inte mest på matchen utan på läktaren. Brukar väl gå lite hetare till under dom matcherna än andra :)

mok: Det hoppas och tror jag inte. Dags för A-laget att köra över RBK precis som våra juniorlag gör...

Magnus: Blir ju spänande drabbningar det kan jag tro :)

mok: Japp

Magnus: Kom på en sak.... om nu MIF åker ner... blir det derbyn mot Rögle då?

mok: Alternativ 2 är rätt svar på den frågan. Men nu är det snart slut på Lappvistelsen för mig. Har bott här sedan 99 och har fått så det räcker av ingenting...

Magnus: OK det förklarar ju det.... men varför flyttade du då? FInns la 2 anledningar... jobb eller kärring :)

mok: Nej jag är från Skåne. Har varit Mif supporter sedan 1988.

Magnus: Eller e du född där uppe? Frågan e då varför håller du på MIF?

mok: Bra fråga...

Magnus: Underligt, men vad gör du i Lapphelvetet om du håller på MIF?

mok: Det kanske är en annan effektivitet söderut, har aldrig ätit på MAX utanför Lappland...

Magnus: Tycker det gått snabbt och smidigt när man svängt in 10 pers på max på vägen hem från Malmö måste jag säga. Aldrig några problem.

Danne_l: Som det mesta på det företaget då. "Eh, jag tar ett MAXmål, är det färdigt om 4 timmar?" Så är det i varje fall i Umeå...

Magnus: Har ju sagt länge med att dom skall öppna i GBG med men det kommer väll. Får la ta en tur till Borås annars :)

Magnus:

Den i Trollhättan har de väl planerat under ett antal års tid nu. Känns som att gubbarna som ritar på det företaget är något långsamma.

mok: Max öppnar inom kort i Borås och Trollhättan enligt max.se...håll till godo.

Magnus: Ah skulle ju vara det då men känns lååångt för att käka på MAX. Får börja ta det på vägen till Jönskvarna då.

mok: Skellefteå?

Magnus: Jo det blir ju liksom lite så. Så värst mycke företag etc finns det ju inte där uppe som kan sponsra båda klubbarna. Men vi får se hur det blir. Blir intressanta derbyn där uppe.

Kommer sakna MIF resorna, vart skall jag nu äta på MAX nånstans :)

mok: Enkelt svarat, nej. Varumärket Mora är inte riktigt lika starkt som Leksand om man säger så. Jämför Mif/MFF, vi får vad som blir över...

Magnus: Jo där e nog risken stor skulle jag tro om inget dramatiskt kommer hända. FInns det verkligen utrymme för 2 ES klubbar i dalarna?

mok: Just nu känns det mest sannolikt. Det kommer i och för sig förmodligen innebära att Mora får stryka på foten nästa säsong.

Magnus: Jo men frågan e vad dom skulle kunna prestera. Men det lär väl bli skoggshuggarna från Leksand och Bynäs som klarar sej.

mok: Lämpligare med någon som ligger söder om Dalälven kanske? Nyköping? :)

« · 533645 · »