Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 538084 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Spelarflykter....
Stefan: Håller inte med dig där.

Det Percy har sagt har han hållt. Han ahde slantat upp mycket pengar om spelare som Sundin hade varit villiga att spela här. Ingen spelare av den kalibern gick att få, vad skulle han då lägga miljoner på?

Han säger en sak o gör allt för att det ka bli så. Om det varit upp till honom hade ju Sudden, Kim m.fl varit i klubben mer än halva säsongen. Om de sen vägrar, vad ska man göra då?

Nubben:

är väl precis vad det är med Percy mycket snack och liten verkstad senaste åren.

Han är även en av de stora anledningarna till det sportsliga fallet, det håller inte att ha en ordförande som väljer att spela golf istället för att gå på styrelsemöten så man måste skjuta upp dem osv.

Vet inte hur många gånger senaste åren Percy utlovat satsningar, om inte näringslivet går in med pengar till nysatsningar så skulle han öppna plånboken så sent om i December skröt han om det men än idag har det bara varit rent snack.

Huge: Vad ska man säga?

Jag håller med till 110% , både vad gäller studrat hit o dit och det du säger om Percy. Han är en stor man som verkligen får saker o ting att hända. Inte bara snack från hans sida, det finns för många sånna ledare inom dagen hockey, mycket snack lite verkstad...

O ja, vi ska tillbaka. Det har du rätt i! =)

Huge: No comments .. vill inte älta i detta nåmer .. !

90Steen_: Tyck vad du vill. Men räkna inte med medhåll då du gör bort dig.
Nu är ditt ursprungliga inlägg bortplockat, och det gick faktiskt inte att tolka som ngt annat än att du hånade Malmö.
ALLA klantar till det ibland, men det är ju av misstagen man lär sig...

Huge: Jag tycker vad ja tycker och säger vad jag säger, sådeså! .. Man få ha vilka åsikter man har! .. jag vet att MIF precis har fallit ur ES, men jag hånar inte dom för det precis!

Nubben: Nä, både Malmö och Brynäs var väl de 2 lag som förtjänade sina kvalserieplatser, sett tillhela säsongen.
Däremot tycker jag inte att Malmö var så mkt sämre än vare sig Brynäs eller Leksand i KS. Det var mkt små marginaler som avgjorde. Det kändes lite grann som att ni tappade bort det strikta spel ni hade under slutet av ES.
En studs hit eller dit i KS och ni kanske hade varit kvar. Tänker främst på ert stolpskott mot Leksand borta, när det återstod ngn minut av ordinarie tid.
Plus den puck mot oss som faktiskt såg ut att vara inne bakom Honken.
Jag tror ni har en bra chans att komma tillbaka direkt om Percy vill satsa, och inget tyder ju på ngt annat.
Jag gillar Percy skarpt: stöttar alltid sitt lag och verkar vara en ärlig och rättfram person som säger vad han tycker i alla lägen.
Lycka till....

Huge: tackar tackar!

Några personer finns det som vet vad livet går ut på iaf ;)

Men i ärlighetens namn så platsade inte årets Malmö i en Elitserie med NHL-lockout. Utan den hade läget varit ett helt annat, men men. Inte lönt att älta. Vi tar nya tag här nere i söder.

90Steen_: Även om du tycker att både Brynäs och Leksand är bättre lag, så kan du ju behålla det för dig själv i så fall.
Speciellt i det läge som Malmö är i för tillfället: man har precis ramlat ur ES.
Det handlar om att respektera sin motståndare och det gör man absolut inte genom att hovera sig efter en vinst.
Mao: lite mer "bollkänsla", tack....

Gusten: Vaddå dålig vinnare?? Jag tycker faktiskt att dom hör hemma i Allsvenskan, båda LIF och BIF är bättre lag! Men om man skulle utöka till 14lag så skulle dom platsa, tillsammans med SAIK!

90Steen_: Tänk på att det enda som är värre än en dålig förlorare är en dålig vinnare!

Magnus: japp, Björn började lovande...
Vad hände sen?

Så kan man dock säga om väldigt många i år :/

MrRedhawks: Han är Hvspelare så det är helt i sin ordning. Synd att hans inledning på säsongen inte kunde backas upp av fortsatt stabilt spel. Hans formsvacka måste vara en av de längsta någonsin?

Björn Melin klar för Hv71, han skrev på för 1 år, enligt svenska fans

Sv: Nya spelare till säsongen 05-06
MrRedhawks: Som jag sagt tidiagare så ska jag försöka ta det lite lugnare nu. Inte lägga ner lika mycket tid på hockeyn, ta lite "ledigt" i sommar. Sen tar man ju tag i allt igen =)

Jag kommer förmodligen inte få reda på så mycket mer före alla er andra nu den närmsta tiden. Vi får helt enkelt avvakta o se när allt blir klappat o klart.

Nubben: har du hört några namn, plus blir det Osten som blir tränare eller vad händer egentligen med vår kära förening

MrRedhawks: Det finns måååånga fler rykten än så.

Vänta först o främst på vem som tar över som tränare. Sen kommer spelarna komma en efter en. Det man har som tanke nu är att låta en tränare verkligen vara med o bygga ett nytt starkt lag som kan växa år efter år.

Rykten finns det gott om.

Nya spelare till säsongen 05-06
Enligt ett mycket hett rykte så ska Carsparson vara på G till Malmö. det vore en mycket fin förstärkning på back sidan för han duger fanemej mer en Lindman.

Andra rykten: Riihijärvi, Jens Nielsen och Teemu Kuusisto från jokerit

Sv: hjärnskakning...
MrRedhawks: Man har inte satsat på dem annat än på pappret.

nek97raj: Japp, vi kan bara hoppas att allt löser sig nu.

Jag tror iaf att det blir bra tillslut. Men det viktigaste är nog att komma tillbaka till ES direkt. Annars vet jag inte hur det blir med klubben. Då lär det ta tid, för lång tid :/

MrRedhawks:

Annars är ju den där Hinz en sjuhelsikes spelare. Dessutom delar han intresse med målvakten.

nek97raj: sen Malmö började satsa på sina egna juniorer så har det blivit sämre för varje år som har gått,,,,det är sant..man ska satsa på spelare från andra länder ex finland, ryssland,tjeckien, där finns säker någon grymm avdankad amerikan eller canadensare i tyska ligan, eller spelare från elitserien . jag kan tänka mig Hirvonen från Skellefteå

Nubben: Ja, EN bra sak med degraderingen är att de egna talangerna nu, ÄNTLIGEN, borde/torde få chansen.

Spelarflykter....
Hirvonen lämnar Malmö och går till finska Espoo Blues enligt svenskafans hemsida

nek97raj: Japp, för en bra grund har man att bygga vidare på. De unga håller hög klass redan nu.

Den som lever får se.
Jag ska försöka koppla av lite den här våren och sommaren. Så några inside saker kommer jag nog inte komma med på ett tag. Så känns det iaf i dagsläget, sen vet man ju aldrig om jag ändrar mig ;)

Hur som helst så ska det bli mycket, mycket intressant o se vilket lag Percy ställer på benen till hösten. O vem som ska leda grabbarna i båset.

Nubben: Låt oss då hoppas att man hittar spelare som hittar målet...

nek97raj: Skjuter man i magen på motståndar målisen, stolpen eller i ribban. Eller ja en meter utanför, då vinner man inga matcher.

Så har det tyvärr sett ut hela säsongen. Inte en enda spelare har hittat nått flyt i målskyttet. Då går det stadigt utför.

Men nu ser iaf jag framåt med ett litet leende på läpparna.
VI SKA TILLBAKA!

Så enkelt är det.

Nubben: Nä, och Mif faller iaf ur med hedern i behåll, även om det är ofattbart att man med ett faktiskt rätt ok lag får ge sig för ett lag som leksand.

Sv: Allsvenskan 05-06
anta: tackar!
Jo den blir väl det ;)

Vi har ju osso kortare resor nu. Man får se det positiva i det hela.

Lycka till med er säsong i nya Allsvenskan, men för min del blir ju resan kortare till Leksand än till Malmö !

Magnus: Det stämmer. Snackade med Pasi förra veckan o han är ett "fullblodsproffs". Han precis som B.McLean är mycket aktuella även i fortsättningen.

Men nu tänker jag försöka "koppla bort" hockeyn lite grann. Gå på matchen på torsdag, snacka lite med nån av grabbarna. Sen ska jag ha en skön och efterlängtad sommar. Det kommer krävas en hel del energi för att komma tillbaka efter det här.

För tillbaka ska vi!

Nubben: Nurminen utesluter inte Allsvenskan i varje fall:
"Pasi Nurminen har lämnat en stor dörr öppen för fortsatt spel i Malmö i allsvenskan nästa säsong.
- Om det blir spel i Europa är det 50/50 att jag stannar i Malmö. Det är definitivt ett av lagen jag kan tänka mig.""

Nu kommer det hända grejer i klubben, skönt det här.

Visst svider det att åka ur, men ska vi ur så är detta precis rätt säsong att åka ur. Nu hinner vi få in talangerna i laget och satsa till den nya arenan.

Nu vill jag bara höra vilka som stannar och vilka som försvinner. Samt vilka som kommer ;)

MYCKET kommer hända, var så säkra.

O nu ska ALLA gå på matchen på torsdag ändå, det är fan P.Anderssons sista hockeymatch. Han är egentligen värd en full stadion men men. Några ska vi iaf vara som visar vår uppskattning o respekt. Karln är och förblir en stor spelare.

Jan Linde: Kan du sluta skriva Jan Linde i slutet av dina inlägg?

Jan Linde: Ja äntligen ska vi få smiska era ändor även på A-lags nivå i en serie igen. Synd bara att vi var tvungna att ta steger ner för att det skulle bli ett faktum.

svennis: Tyvärr ramlade ett ord bort i mitt tidigare inlägg.
Skall vara nu är det klart för spel i super-allsvenskan för Dödgökarna.

Jan Linde

Magnus: Jag håller verkligen med dig. Det är roligare att se ett lag som vinner och kanske ligger i toppen av allsvenskan än att de ligger i botten av ES och bara förlorar. Men det finns ett litet hopp och det är att de skall utöka ES till 14 lag. Jag tror inte personligen att det blir till nästa säsong, men möjligt till säsongen 2006/2007. Så jag ser fram emot nästa års kvalserie.

Tack och hej Elitserien, nu ska vi ner i potatiskällaren och röra om bland råttorna. Hur lång tid det tar att gå upp igen skiter jag i, huvudsaken är att vi blir ett vinnande lag igen!

Sv: "underbara Borken"
Angående Boorken har han mer eller mindre skrämt livet ur mig en gång denna säsong. Han fick frågan om vilket lag han skulle se som en utmaning och ett tänkbart lag att träna och karln svarar Malmö. Jag har haft mardrömmar om Boork i vårat bås sedan dess och mår lika dåligt varje gång. :)

mok: Japp, mannen har verkligen rätt i det han säger iaf =)

Nubben: Alltid lika klockrena analyser :)

"underbara Borken"
"Ska man göra mål på Gerber måste man skjuta bredvid honom."
Leif Boork, TV 4

mattias - 74: Den som lever får se =)

svennis:

Leksand och Brynäs vinner sina matcher på Sön sedan kan leksand åka opp till gävle med Juniorerna ;)

nek97raj: haha, japp, det är inte dumt när det blir så inte ;)

mattias - 74: Jag tror faktiskt Brynäs grejar det, men är tveksam om Leksands nerver kanske spelar dem ett spratt. Nyköping är inte så dåliga och de har ju fortfarande chansen att bli 4 och då kanske går upp om de utökar elitserien. Men sedan skall Leksand möta Brynäs som då redan är klara så då kanske Brynäs har svårt för att tända till. Jag hoppas för min del att Brynäs vinner sina två matcher och Leksand kammar noll. Men jag tror faktiskt inte att det kommer att hända. Malmö måste vinna sina två matcher och jag är inte 100 på att de gör det.

Fel av mig: (3-0) (4-1) & (4-1) lyder periodsiffrorna, som leder fram till larmnumret 112

Nubben: Ditt tips slog in, som periodsiffror numero 1 & 2...

Antos:

Säsongens sämsta insats? Jag såg (hela) eländet och måste säga att det var den sämsta insats jag sett av ett lag någonsin, sämre än Tre Kronor mot Vitryssland.

Åh jag hopas vid Gud att vi med dagens slakt skickade tillbaka SkAIK dit de hör hemma! Det hade gjort degraderingen lite mindre otrevlig.

« · 538084 · »