Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 591590 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Röd tröja idag för Malmö???
Nubben: Jo men förra gången pissade vi ju faktiskt på dem, det vill säga vi gjorde vårat jobb på isen. Det blir samma visa idag om vi gör vårat jobb, så är det bara. :D

Magnus: Nu ska man kanske inte uttrycka sig på vissa sätt? Kan smaka rätt bittert när man väl åker på däng själv.

MrRedhawks: Förra gången vi pissade på RBK i seriesammanhang hade vi ju röda tröjor så det hade väl passat bra. :)

Röd tröja idag för Malmö???
enligt rögles sida så ska vi redan ha en tredje dress i detta fall en röd tröja, kanske vi får se den ikväll, bara att hoppas, eftersom Rögle kommer lira i sin vita dress idag så är det ju inte helt ute ur bilden att Malmö kör med en röd tröja,

Sv: Rögle borta idag
Nubben: 1-5, det tipset står jag fast vid.

Nubben: Alltid trevligt med lite derby. Kommer bli en tuff kamp tror jag men Rögle får stryk med 5-3.

nek97raj: RBK 2-4 Malmö

Tror Savage stänker dit nån o ligger bakom nått osso.

Sen kan jag ju säga att alla i laget är väl medvetna om att det är ett riktigt derby. Även de nya killarna verkar ha förstått allvaret i att inte torska mot Rögle. Så det kan nog bli en rätt bra match, inställningen tror jag inte blir nått problem.

mattias - 74: Matchen sänds på Sport Expressen ja (kl 18:45)

Magnus: RBK - Malmö 1-5

Nubben: Det snackas toppmatch vilket det väl är även om det bara gått 4 omgångar. Men ser man på lagen så borde vi kunna vinna minst lika lätt som mot Nyköping. Rögle har ett "sådär" lag med fullt manskap och med en hel hög borta har de ett "knappt sådär" lag med Kenny-Clerasil som topp.

Som vi alla vet gäller inte de vanliga reglerna i ett derby så visst kan RBK skrälla. Men det är i så fall på våran dåliga inställning och inte på grund av att de är ett bättre lag. Obesegrade eller ej, mot oss ska de inte ha något att hämta.

Nubben:

Matchen sänds på Tv va ??

Rögle kommer nog fan inte vika ner sig :P

Rögle borta idag
Idag känns det lite extra, eller vad säger ni?

Bortamatch mot Rögle i en fullsatt lada i Ängelholm, hur kommer det sluta?

Sv: Brett McLean
nek97raj: Håller helt med ang McLean Bara att hoppas att vi klarar oss på det material vi har. Än så länge ser det mycket lovande ut.

Sv: Brett McLean
MrRedhawks: McLean: nice, lojal, men, inte någon större målskytt.

Brett McLean
Brett McLean har fått "sparken" från Colorado, hade inte vår kvot varit fyld hade jag tagit emot McLean med öppna armar, synd om en sådan nice kille som Brett, men han är välkommen om typ Savage går i sönder,

Sv: Magnertoft lägger skrillorna på hyllan??
garfield: Mackan är en kanon kille absolut, men om man ska hänga upp hans nr i taket låter jag vara osagt. Är lite kluven i den frågan.

Finns några andra namn som jag personligen tycker är mer värda en plats i taket. Men men, vi får väl se vad som händer. Har inte snackat med Mackan på ett tag nu, så jag vet inte riktigt hur det ligger till.

Trist och tragiskt. Kanske inte riktigt den avslutning på karriären som han drömt om precis.Tycker verkligen att han är värd att äras på något sätt. Han har gjort massor för klubben under hela sin karriär.

Mattsson
Mattsson verkar gå en ny vår till mötes i FBK. Kul för honom, och välunnat!

Nubben: Alltid trist när en trotjänare försvinner. Magnertoft har ju varit med från storhetstiden ända till degraderingen.

Mackan har mått dåligt mycket länge nu, och jag har svårt att se honom tillbaka i fullt slag. O en Mackan som inte går för 100% kommer inte spela nått mer. Så mycket kan jag iaf fastslå.

Framtiden får ju visa vad som händer...

Nr 12 för alltid hos Mackan??
Även om nu Magnertoft lägger skridskorna på hyllan.Så hoppas jag att nr 12 alltid kommer att förbli Mackans nr.Han har varit med i vått och tort och trots att han är en grovjobbare, är han faktiskt bland de 10-15 bästa i Malmö Redhawks poängliga genom tiderna. Men natturligvis skulle man hällst velat se att Magnertoft kommer tilbaka från problrmen.Men det är nog ytterst osanolikt.

Magnus: Han kommer verkligen att saknas om så nu blir fallet. Han har betytt oerhört mycket för laget. Tycker det är mycket trist att behöva avsluta karriären på ett sådant sätt. Som tur är så är ju ungtupparna än så länge verkligen taggade. Tror en ersättare kallas in när ledningen märker att spelet inte längre funkar och målen uteblir.

MrRedhawks: Det har väl befarats då han inte verkar bli av med symptomen efter hjärnskakningen. Det är synd på en kille som Mackan men går det inte så går det inte.
Gissar att laget ligger lågt med ersättare, om han nu slutar, eftersom ungdomarna gör så bra i från sig.

garfield: haha, nä, I don't think so...

MrRedhawks:

Håller med dig ang. Savage. Kan vi inte se om Rydmark vill tillbaka :)

Magnertoft lägger skrillorna på hyllan??
Enligt dagens sydsvenskan så är Magnertoft nära att sluta, nu kommer det funderingar vem som ersätter, jag hoppas på ännu en vass målskytt, för vi vet ju inte hur Tomik är.....

Måste säga att vi gjort ett klipp med Savage, vilken lirare, han är guldvärd

Sv: Malmö-Nybro
nek97raj:
Helt klart. Ledningen har väl äntligen hittat rätt man till jobbet. Har alltid gillat "Ostens" stil.

garfield: Precis, det är därför "Osten" är rätt man för tränarsysslan i Malmö.

nek97raj:
Förvisso har du helt rätt. Det kommer bli en lång vandring för vårt gäng. Men så länge de har fokus på att prestera bra resultat oavsett om de vinner eller ej så ser jag inte några större hinder i serien. Kommer grabbarna däremot in i "hänga med huvudet och inte kämpa stilen". Då kan det bli tungt både för laget och oss fans.

garfield: Vägen till ES är lång, beströdd med vedermödor och kantad av prövningar...

Magnus: Faran med att möta svagt motstånd, som ju fallet kommer att vara i en hel del matcher, är just att försvarsspelet kan bli en smula slappt.

Alisandali: KS och AS är två vitt skillda saker, men att tro nått annat än att MIF är ett av lagen i KS är ju rätt "stupid"...

Sen väl i KS kan allt hända. Plus att trupperna mycket väl kommer spetsas lite inför slutet.

Alisandali:

Vilket då medför att MIF i KS kommer att ha högre tempo, starkare självförtroende och agera som en lagmaskin. Tror kanske inte att vi slutar 1a i serien men givetvis räknar jag att laget placerar sig bland toppen. Tycker det vore ett fiasko annars.

garfield: Att börja ropa att ni snart är tillbaka efter en 10-3 vinst mot Nybro , är väl att ta ut uppflyttingen i förskott.
Du måste också tänka på att vi i Leksand är bra mycket närmare KS än er .
'Vi behöver bara fortsätta att förlora , men ni måste vinna .
Vilket är mycket svårare , vi möts i vår .

nek97raj:
Ja du. Det blev ju lite mer mål än vad jag hade trott. Härligt spel av pågarna. Gott det och bra för grabbarnas självförtroende. ES, snart är vi tillbaka. Detta kommer att bli en mycket roligare säsong än i fjol.

Mr pesemist: Hirsch är en fantom, otroligt skicklig målvakt. Matthiasson vill jag se mer av, mycket mer. Sjögren gör sitt jobb, 1+2 idag (hittills) vilket är mer än vad jag begär från hans sida.

Hur går det för de gammla Timrå spelarna Sjögren,Hirch och mackan.

2698 pers är helt ok mot ett lag som Nybro.

nek97raj: Lite slarvigare bakåt bara, hade de varit diciplinerade hade det stått 7-0 i stället.

garfield: 7-2 i slutet av andra per., pågarna gör sin plikt...

Visst kan alla lag skrälla. Det är ju en sk bragd att vinna över forna ES-laget MIF, men jag tror att grabbarna är fokuserade på att verkligen visa att de tänker tillhöra toppen i årets AS. Tror fortfarande på att matchen slutar 4-2 och att Matthiasson gör en kanon match. Helst nåt mål.

svennis: Spelar Malmö som dom har gjort dom senaste 2 matcherna , så kan mycke väl Nybro skrälla. men hoppas på 3 pinnar,

Jag hoppas att spelarna går in med 100 % inställning annars så kan Nybro bli en otäck överraskning.Tror nog att de skall klara av dom.Jag tippar 4-1 till de våra.

garfield: Jo, inte för att han är super beroende av just mål. Men om han varken sprätter dit målen eller assisterar till en hel del...
Då blir han väldigt, väldigt besviken på sig själv. Så mycket kan jag säga.

Nubben:
Låter inte helt fel. Vore kul om han kunde sätta några puckar nu.

garfield: 4-0 blir det, och Jussi sätter sitt första mål nu.

Roos:

Helt klart ska vi vinna den matchen. Nybro är inte lika bra i år som de har varit. Kanske inte med 5-1, men seger blir det helt klart. Tippar 4-2.

Malmö-Nybro
Detta är en match som bara Malmö ska vinna.Instälningen är det ända som kan göra att det går snett .Jag tror dock att Malmö vinner ganska så enkelt med 5-1.Vakna Jussi, Matthiasson o Savage

Sv: Oskarshamn
Dessutom tror jag att även om vissa lag kommer slå oss, så kommer MIF ändå att tillhöra toppen, när vi ser på tabellen i vår. Bredden är för liten i AS för att det ska finnas nån risk att vi blir kvar där.

Sv: Oskarshamn
Magnus: Dessutom är motståndarna naturligtvis extra taggade när de möter ett tills nyligen varande ES-lag...

« · 591590 · »