Jajajaja, alla Timrå fans. vi vet att ni har haft en tung säsong och desvärre kommer den att bli ännu tyngre. har förståelse av att er frustration och ilska går ut över småsaker, men ni behöver väl inte skriva en hel vecka efter åt i vår gästbok för att nån som ni påstår i alla fall hatat ett "zäta", en bokstav=)
Visst skrek ni "hata Zäta",flera gånger dessutom....och efter slutsignalen fick en av er någon sorts hjärnsläpp. Han hade #44 på ryggen och ni fick hålla i honom när ni gick till bilen,så att han inte skulle göra något dumt....men han hade säkert kul..?!
Det var naturligtvis kasst att förlora mot Timrå, men matchen betydde ju inget. Dock förväntar jag mig bättre tag på himmamatcherna mot Frölunda & Brynäs.
kanske det;0) Nej , men ordet hata är egentligen ganska relativt. Samma med älska. Du kanske älskar din tjej eller dina barn. Jämfört med de älskar man knappast sitt hockeylag speciellt mycket. Alla klackar i ES skriker hata, det vet jag.
luddan: För att skapa en aning perspektiv på debatten: Om ett barn skriker "Jag hatar dig" till sin bror, eller till sin mamma, stämmer det då, tror du?
Jönsson får alltid utstå skit. Han är en jävla fjolla och antagligen den spelaren som skämde ut sig mest i hela OS. Mathias Johansson vet jag icke. Eftersom vi möter FBK tidigast i semin så ligger OS så pass långt bak i tiden så folk lär inte bry sig. Och nej, vi hatade inte Zäta.
När har jag sagt att vi hatar Zäta? Aldrig. Sweden hockey games, vad är det? Hallå. Kom in i matchen! Visst var det en härlig assist till Kenny Jönsson. Zäta är duktig, inget snack om saken. Men "LoZer-flaggan" hävdar bara vilken Loser han och övriga Sverige var i OS. Och dessutom att han inte är någon jävla gud utan en bokstav. Jag har iaf fått lära mig det i skolan.
...och dessutom hördes det tydligt "Hata Zäta" från Malmö-fansen... så visst hatade ni! LoZer, vad betyder det? Hittar inte det i någonstans i nå'n ordbok.
Hatade ni Zäta även när han gjorde fyra mål mot Finnarna..? ... och när han passade fram till mål mot Canada...? Fast ni kanske inte håller på Sverige där nere i Skåne...
Hatet till andra lag stärker kärleken till det egna. Glöm aldrig det. Vi hatade inte Timrå. Vi hatade inte någon. Däremot skrek vi att i vårat alfabet är Zäta en bokstav och ingen jävla gud som ni tycks tro. Han är helt enkelt en jävla LoZer. *Garvar*
MIF är redan klara för slutspelet, vi supporters och spelare är inställda på ett långt slutspel i år. Det är trots allt inte så konstigt att man inte kan motivera sig till en borta match mot ett mediokert Timrå som ska spela kvalserie. Ni kommer se ett helt annat lag nu imororn och på söndag. Det lovar jag.
Och i slutspelet... Ja jag vågar inte ens tänka på det än...
Så ta det lugnt, det är ingen panik om man förlorar en match direkt efter ett uppehåll, vi kommer vara giftiga i slutspelet och det är trots allt där det gäller.
Härligt att få stå och se på när Timrå IK leker med stackars malmö som dom gjorde i två perioder.Synd bara att Timrå släppte in dom i matchen.Segern var hur rättvis som helst inget att snacka om.Kollade också på klockan i första perioden och malmö lyckades inte komma ur egen zon på 2 minuter och 17 sekunder i fem mot fem snacka om att malmö spelarna var trötta då efter att Timrå snurrat upp dom i knäet på Bäckman.....
Okej, lite märklig regel är det iaf. Tror inte det blev utvisning på hjälmar som for av heller. Lite surt att OS slutspelet bara spelas i bäst av 1 match, tycker dom borde förlänga det till bäst av 3 nästa år. Då blir det en rättvis segrare.
Såg att det hände fler gånger i OS att målvaktern fick puckar på masken, men domarna blåste inte någon gång. Så det verkar precis som att det regeln inte gällde i OS.
Är jag helt ute och cyklar eller ska inte dommaren blåsa av när målvakten får en puck i huvudet ? Har suttit och funderat över detta under kvällen och i såna fall skulle egentligen Vitrysslands mål bli bortdömt. Visserligen är detta historia nu men jag bara undrar.
Nu kommer man gå och deppa lite hela kvällen, men som tur var är det en inte allt för betydelsefull match. Förhoppningsvis finns motivationen där i nästa match...
En seger behövs till, sen är 6:e-platsen säkrad...
Brukar sällan klaga på domare men en sak kan jag konstatera efter att ha sett honom i aktion samt hört om honom än fler gånger. Marcus Vinnerborg är inte Mif:s önske domare, han verkar ha ett eller kanske tvåhundra onda ögon till Mif.
Vi har svårt mot alla 4 topplagen, ska man se till vinstprocenten är FBK önskemotståndaren av de fyra. Med andra ord spelar det inte speciellt stor roll vilka vi möter. Ska man ranka dem i önskeordning där 1 är "ja, ja, vi krossar!" och 4 är "jaja, snart är det höst och nya tag" är min lista som följer:
Fan vad besviken man blir när laget släpper in 2 mål på en gång. Satt och väntade på en förlägning :-( Det gjorde antagligen MIF spelarna också tyvärr. Jaja, nu går jag och gräver ner mig och kommer tillbaka till nästa match. MIF mot SM Fiasko 2002 !