Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 615544 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Halmstad Hammers i konkurs!
MrRedhawks: Vilka har HH tagit sina sex poäng mot?

LL: Inte lönt att sitta här å diskutera detta, bättre att vänta till vi får reda på allt, men visst vore det så att Halmstad inte spelar säsongen ut så blir det stora problem, just därför inte derbygupper ska finnas men det fattar tydligen inte Svenska Ishockey förbundet riktigt.........fortsättning följer, om Halmstad

Clubsport: tidigare har i alla fall regeln varit så att om ett lag försvinner ur seriespel under pågående säsong så stryks alla matcher som laget har deltagit i även om det så bara återstår en omgång. I så fall blir alla som har slagit eller spelat oavgjort mot laget av med sina poäng som de tog mot dem, så därför är önskemålet från förbundet precis som du säger att laget ska drivas vidare säsongen ut.

SESL: Skulle tro att den största chansen för att fodringsägarna som vad jag har förstått är till största delen staten är att spela färdigt serien och dra in på kostnader så gott det går. Har för mig att staten går in och betalar spelarnas lön till en viss del genom den statliga lönegarantin.Och kan man övertala kommunen att spela hyresfritt eller avskriva deras skuld.

Clubsport: Hur förbundet vill ha det struntar nog konkursförvaltaren i såvida dom inte går in och betalar skulderna till fodringsägarna.
Det enda han är intresserad av är att så mycket som möjligt av fodringarna blir betalda

svennis:
Dom plockar inte upp ett lag mitt under pågående serie...

Konkursförvaltaren kommer att driva laget vidare säsongen ut, så vill förbundet ha det.

Det har aldrig hänt förut att ett lag kursat under säsong så det kommer att ta ett tag innan dom bestämmt sig.

garfield: Finns kanske någon, men det är inte det som är väsentligt nu.Hur kommer allsvenskan bli om inte Hammers kommer att spela?Skall det plockas upp ett lag och i så fall vilket?Hade allsvenskan varit en rak serie så hade det varit enkelt.Nu är allsvenskan uppdelad i två grupper en nord och en syd.Med åtta lag i varje.Drar sig Hammers ur är det bara 7 lag i södra gruppen.Men man kan ju hoppas att konkursförvaltaren låter de spela säsongen ut, då är det inga problem.Men om inte kommer det att bli helt andra förutsättningar i allsvenskan.

svennis: Finns det inga spelare där som kan platsa i MIF? :)

Halmstad Hammers i konkurs!
Så nu är det officiellt att Halmstad Hammers har gått i konkurs.Frågan man ställer sig är hur skall det göras i hockeyallsvenskan? Kommer Halmstads kommun garantera lönerna under innevarande säsong?Eller går hockeyförbundet in? Eller vad händer?

Sv: Simon Skog
Tycker vi ska ge killen en chans iaf. Det lär ju snart märkas om han platsar eller ej. Helt rätt att plocka hit honom. Även om inte Osten är nån magiker så tror jag att han får ordning på Skoog. Är en klar framtidsinvestering och förutsättningar för att bli en bra ES-back finns ju osso.

MrRedhawks: Han är värvad för framtiden, tanken är att han ska hitta tillbaka till den fina form han hade i HV.
Sen med "Osten" o de andras visdom så kan han mycket väl bli en riktigt bra back i ES osso...

Om han sen inte tillför nått, så finns där andra namn att satsa på, tycker det är helt rätt att ta in Simon vid det här läget. Nu får han en chans, tar han den inte så kommer han inte vara här länge heller.

Nubben: Han kan säker vara före Björk och han lär vara värvad för att Virtanen ska röra på sig

MrRedhawks: Håller inte med, Simon är en kille med talang. Helt rätt tidpunkt o värva honom. Skulle han inte hitta tillbaka till formen så finns där andra namn som man kan satsa på.

Jag tror dock detta är en mycket bra värvning för framtiden.

MrRedhawks:

trivs man inte så presterar man inte, presterar man inte så platsar man inte har hänt bättre spelare än så här

nek97raj: tycker inte detta är ett bra nyförvärv, platsar man inte i Brynäs så vet jag inte vad han ska göra här, nu gör man samma misstag igen som när man tog Lindman,

svennis: Förvisso. Killen är ju ung, 22 år, och därför utvecklingsbar, till skillnad från Jani Virtanen.

nek97raj: Han kanske trivs bättre här nere med det sociala nät han har här nere.Och om han trivs spå kommer också resultaten.(Man kan i alla fall hoppas på det)Vi behöver lite backar nu när både Hersley och Björk är skadade.Jag hoppas i och med detta nyförvärv gör så att Virtanen inte får förnyat kontrakt.

70 Rodrigues: Ja, jag läste att bork sagt något ditåt. Det är ju synd att inte utnyttja dessa 105 kg, man kan bara hoppas att han lär sig göra det.

svennis: Skoog är nog bland det sämsta jag sett i backväg, killen väger över 100 kg o spelar velourhockey, pinsamt!!

svennis: Hur pass illa är det med Hersley egentligen? Trist att han varit borta så länge, han verkar vara en riktig talang.

nek97raj: Vi skall inte glömma att vi har Hersley och Björk på skadelistan så det var nog bra med Skoog.Virtanen lär få vara kvar tills hans kontrakt går ut i december.

pajo: Jomen, så blir det med all säkerhet.

nek97raj: Nu kan Virtanen vakta båsdörren tills december månad :-)

nek97raj: Håller med dig. Hoppas att han kommer att trivas.

Ursäkta, Simon Skoog ska det vara!

Simon Skog
Välkommen! En klok värvning.

Sv: Skellefteå & Löven
Nubben: Man kan inte ha koll på allting ALLTID ;-)

Sv: Derby-grupperna
Nubben: håller med dig till fullo Nubben, detta bordes verkligen ändras,

Derby-grupperna
Kom o tänka på detta direkt när vi åkte ur ES... Ska bli kul o se det laget som får vår plats i sydgruppen. Hur kommer det gå för det laget?
Nu har vi svaret SSK är laget som får känna på hur vi har haft det i alla år...

Sydgruppen:
Frölunda 47 poäng
HV71 45 poäng
Linköping 38 poäng
Södertälje 17 poäng
Totalt poäng: 147 poäng

Om det inte blir 14 lag och en rak serie där alla möter alla nästa säsong kan de lika gärna lägga ner skiten asso. Så trött på det här!

nek97raj: Tur att nån av oss har koll! =)

pajo: Jaså, vi loosade mot SAIK? Inte bra, men, bättre det sker nu än i kvalserien.

Vill se några byte i Malmö!!!
jag vill se ett byte på vem som ska vara capten i Malmö, vill inte ha en capten (i nuläget Jussi) som bara åker runt och inte kämpar ett piss, pinsamt att se, naj vill som sagt se Wahlber, jag tycker Wahlberg är MrMalmö, han har det som jag gillar hos en hockeyspelare och det är Hjärta för klubben, han ger 100% per match, han ger säkert mer om det hade gått.

Sen vill jag även se att Osten spelar med Staal-Wahlberg-Sjögren igen som på försäsongen......kedjorna i övrigt enligt min önskan.....
1 linen : Tomik-Savage-Matthiasson
2 linen : Staal-Wahlberg-Sjögren
3 linen : Jussi-Calle-Mäkiaho
4 linen : Jadeland-Öberg-Forsberg
Detta är truppen i dagsläget, vill se minst 1 till ny på forwardssidan

Backsidan har varit under all kritik så här långt, så här är min önskan
Sekeras - Hersley
Nyförvärv - Frylén
Kangasniemi - Coleman
7 back Norgren/Björk Virtanen kan dom skicka åt .......

skellefteå_elit: Returen i Malmö lär inte bli lika enkel.
Det kan jag lova dig.
För övrigt är det bara att gratulera till segern.
Det är alltid skönt att vinna på det viset.
Men fan vad det svider att förlora.

MrRedhawks: Hersley kommer bli en stor back, han har allt som krävs och han har ett strort spel inom sig. Det är ju helt säker på.
Att jämföra Patrik o "Björken" är som att jämföra Frölunda med Pantern...

I övrigt är där inte så mycket o säga, hade AIK inte fått sin billiga utvisning o sitt 5 mot 3 hade vi åkt hem med 3 pinnar, men nog om det nu. Sånt jämnar ut sig under en lång säsong, vi kommer säkert få nått billigt med oss nån annan match.

Shit happens. Det enda som "oroar" mig är att vi förlorar på det sätter vi gör. Aldrig bra...

skellefteå_elit: Då har vi ju något mer gemensamt förutom platsen i lingonserien.
Att vi släpper vårat "kvalspel" från period ett och två är oförlåtligt men går att reparera. Att Hadelöv är en returspruta blir svårare för er att reparera.

pajo:
Ni räcker inte, helt enkelt!!!

svennis: När SAIK fick 1-3 målet så fick dom nytändning, som vi inte var berädda på, enligt mitt tycke var det rättvist totalt sett över matchen, varav Malmö mål, Tomik å Wahlberg så är det 2 JÄTTE tavlor av Hängeröv :D. men vad hjälpte det, naj bara att ta nya tag nästa match.

Ännu en gång så är backspelet under all kritik, enligt mig så var det bara Sekeras å Norgren som gjorde vad som skulle göras,

Björk - gjorde fanemaj sin sämsta insats, felpass efter felpass.
Sekeras - gjorde ett grymt kyligt mål, även säker i sitt backspel, fick rätta upp misstag efter misstag av backkolegan Björk.
Kangasniemi - Bra stuntals, kass stuntals, en ojämn insats igår, men ändå så var han ok, om man jämnför med dom andra.
Frylén - Började matchen bra. stabilt spel, men sedan efterhand som Kangasniemi blev lite ringrostig så blev Frylén osså det.
Coleman - OK i 2 perioder igår, i tredje precis som alla andra så var han en svag länk, hängde inte med.
Norgren - var mycket bra i 2 perioder, i tredje var han OK inte mer.

som sagt, det behövs en ny back, klart Hersley på skade listan, men tycker att han inte visat upp ett bra spel såhärlångt, ligger i klass med Björk, det säger en del,

mattias - 74: I andra perioden åkte de skridskor men tyvärr inte i tredje.Hade de inte åkt skridskor som du skrev så hade de inte gjort 3 mål heller,även om jag tyckte det var för stora siffror om man såg till matchen.Segern till SAIK var befogad om man ser till matchen i helhet men det var ändå dåligt av Malmö när de hade en ledning med 3-0 inför tredje och slutade att åka skridskor och därigenom drog på sig 2 onödiga utvisningar och därmed bjöd in SAIK in i matchen igen.

mattias - 74: Tyvärr så kommer han bort i de viktiga matcherna.Jag själv anser att de kan bänka honom i de viktiga matcherna.

svennis:

Bara en liten fråga?

Nog har väl Riihijärvi gjort sitt i laget ? Tycker han är värdelös!!

Antos:

Malmö får skylla sig själva... Dom åkte ju inte skridskor i andra perioden. Skellefteå visade prov på lagmoral. Igår visade Wernblom vad an betyder för Skellefteå. Osten hade tydligen sagt nå könsord till honom efter 0 -3 och när Wernblom gjorde 4-3 så fick han igen. När Magnus efter matchen fick frågan varför sa han, Han behövde det :-)

svennis:

Slutar åka skridskor gjorde de väl inte..

Förutom början på andra perioden så hade AIK i stort sett allt spel.
Bara att kolla på skotten..

Men Hirsch var extremt duktig och hade en bunt tur också med fladdrande puckar i stolpar och strax utanför kryss.

När AIK sedan fick sitt 5-mot-3 läge och gjorde mål så hände något med honom och efter det tredje så såg han ju rent utav skakad ut.
Hivade iväg vattenflaskan halvt omotiverat efter att han bjöd på ett öppet mål som dock missades.

Sen så har vi ju Brett Harkins i Skellefteå.. lite orättvist mot andra lag men..

pajo: Så går det när man slutar att åka skridskor. De har sig själva att skylla.Tycker det är ett hån till oss fans.

Vad hände i dag då? tappa allt spel i 3:e när man leder med 3-0 det är otroligt. Visserligen ligger SAIK på ordentligt och går in med en härlig inställning. Men det spelet vi visar upp i dag räcker inte långt.
Det fungerade hyffsat i 2:a men för övrigt långt i från vad vi kan.
Skärpning mot Björklöven på söndag är ett måste!
Fruktansvärt besviken i dag :-(

Sv: Elitserien!!!
mattias - 74: hehe jag förstår dig, men den dagen supportrarna ger upp kan man ju inte kräva att spelarna ska brinna för uppgiften heller?

Nubben:
Ja men jag har lovar att iklä mig en FBK tröja och ställa mig i mittcirkeln i ejendals om leksand slipper ks så jag har gett opp :-)

Och alla vet ju vad jag anser om Färjestadsäcklen!

mattias - 74: Nä måste säga att vår insats i ES förra året var svag, men losade massa matcher på väldigt små saker, ett mål hit o dit...

Leksand är ju inte ens nära känns det som. Men det är långt kvar, mycket kan hända än.

Nubben:

Som Leksand spelar nu lär de väl inte ta en enda p i ks. enda som talar för dom är väl attd e har mer tempo i kroppen... Förhoppningsvis .-)

mattias - 74: Japp men det blir 14 lag o då är frågan blir det något ES-lag som endå åker ur tro?

risken/chansen finns =)

90 Ludde:

Jag tror också det... ett av es lagen får lämna skutan för Malmö har enligt mig bästa laget i Allsvenskan!

« · 615544 · »