Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 62756 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: trycket ökar nu kommer våra hökar...
19 Nicke: Det du skriver är helt rätt, det ställer jag mig bakom till 100%.

Men man kan skriva negativa saker om laget i denna GB.n och ändå stötta laget till 100% under matcherna. Man måste ta fram både positiva och negativa saker med sitt lag. veta vad som är bra och vad som skall förbättras. Nu skall jag skriva en positiv sak om MIF.
Positivt: Vi ger oss aldrig! Fast att vi har ett stort underläge kan MIF vända på det och det har vi sett prov på denna säsongen.

Men jag står fortfarande bakom allt jag sa innan och vi får se om jag får rätt eller fel...

Sv: trycket ökar nu kommer våra hökar...
Hoppas inte att Malmö vinner färjestad vinner nog men Malmö har ju tur och spelar mot HV som vi har slaget överlägset de 4 senaste gångerna...
LHC ä bäst

trycket ökar nu kommer våra hökar...
Vi skall vinna vi skall ta dem vi skall göra losers av dem!!!!!!!!!

Kom igen nu Malmö, och kom igen nu supporters, nu ska fanimej vi skrika dem till vinst på fredagkväll!!!

Tänk att gå på hockey en fredagkväll, känns nästa lite konstigt...

Man får kanske fira det med nån bira..

Kom igen nu pågar!!!

Guldet skall hem, guldet skall hem, guldet skall hem till Malmö igen!!

Sv: Malmö-Hv71
Inte för att nedvärdera HV, men visst var det den bästa lottningen för Mif. Samma sak kan även HV-fansen säga. Blir nog jämnt och spännande skulle jag tro och hoppas jag. Om man vill ha en liten fingervisning om formen kan man kolla på de fem senast spelade matcherna, vilket inte är så kul för oss Miffare. En tabell på de senaste 5 omgångarna placerar Mif på en 11:e plats i tabellen, turligt nog är 12:an våra kära kvartsfinalmotståndare. :)

Men, allt sådant gäller inte nu, nu är det nya puckar och nya förutsättningar. I allra högsta grad.

Sv: Smickrad av RBK-fansen.
Röglefans är ju ett kapitel för sig... Så fort man får syn på någon dylik så ska det rapas om en plattmatch vi gjorde för _nio_ år sedan. Men men, lite glädjeämnen måste ju de också få ha.

Smickrad av RBK-fansen.
Satt och kollade lite på RBK-sidor på nätet (jag vet, ibland uppför man sig väldigt omoget och barnsligt) och måste säga att det är ganska smickrande att de orkar hata Mif och miffare så mycket. Jag menar vi spelar trots allt i olika divisioner och de enda gånger vi möts är i löjliga och sömniga försäsongsmatcher. Men det svider väl ganska mycket i deras själar att strykgänget från centrala Malmö gått och blivit överlägset bästa lag i Skåne. Hur som helst är det smickrande att de orkar bry sig om oss som håller på och själva Skånes stolthet, M I F.

Jag får passa på att önska lycka till med sommarlovet till alla RBK:are, 3-0 till Löven en bit in i andra och det är som väntat godnatt för denna säsong. Kanske ses vi någongång i framtiden, i någon meningslös, sömnig försäsongsmatch.

PP-uppställning
Kanske Öhman & sandström som skyttar i pp kunde va nått, med Hasselblad som den som skymmer och styr in puckar & jobbar på returer. Övriga i pp-uppställning kunde vara "Linkan" & Thuresson.

Sv: KLACKEN !!! VAKNA !!!!
Jo, det är en betydelsefull match, men, även om Mif förlorar den är slaget inte förlorat, inte om man visar samma kämpaglöd som guldårgången -94. Då loosade man ju de två första matcherna, varav den 2:a efter "sudden", men kom ändå tillbaka och vann med 3-2 i matcher.
HIV är inte ett särskilt bra lag, de har en målvakt som i sina bästa stunder kan vinna en match, men bara man går in och skymmer och stör, så kan det gå vägen. Mif måste spela alla matcher så som man tydligen gjorde borta mot FBK då man vann med 4-2.

Klart, men det som skiljer en bra klack från en dålig är att bra klackar ALLTID skapar stämning och hörs överallt...

Dåliga klackar är de som är stökiga och bråkiga, samt de som bara låter i medgång...

*väntar spänt tills på fredag nu*

det är i den matchen hela MIF:s slutspel bestäms, vinner vi den kommer det gå bra, losar vi den, då kommer vi inte ha det så kul dock... men men vi får se... ;)

Det är sant att publikstämningen betyder mycket, och att man naturligt vis ska heja lika mycket även om laget ligger under. det är ingen skam att förlora, men för att få rätt stämning krävs väl en slags symbios, där spelarna gör sitt bästa, tar för sig, tacklar, går rakt på mål etc. Det saknades, framför allt i söndagsmatchen. Men, it ain't over 'til the fat lady sings, som det brukar heta, och om alla spelare gör sitt bästa, så har Mif en god chans att nå semifinalen iaf.

Det är inte spelarna som ska lyfta klacken det är TVÄRTOM...

ingen kan tycka att MIF-klacken gjorde ett bra jobb den här helgen. Normalt sätt är stämningen helt ok, men den här helgen var där ingen stämning...

Menar du att om MIF förlorar ska vi stå tysta och inte förföka hjälpa till ? Man kan faktiskt ta en hel del poäng bara pga att man har en bra klack som får en att tänka om när det går tungt.

Bra publik bidrar till - bra spel - vilket bidrar till hög stämning i hela hallen- vilket bidrar till vinster - vilket leder till SM-Guld...

Nubben,
jag tycker inte man kan klaga på klacken, de bjöd till på ett helt annat sätt än spelarna. Det måste vara otacksamt när matchen har uppvisningskaraktär, inga närkamper, ingen nerv.
Ja, skämmas kan man, men då för spelarnas uppträdande.

Sv: Kristallkulan.
En sak är klar: Mif kunde inte fått en bättre lottning. HIV är helt klart det mest överkomliga laget av de fyra främsta. Man får förmoda att di gamle tänder till nu, och förhoppningsvis på rätt sätt. Om Mif går till semi har man gjort mer än vad som kan förväntas av ett tämligen mediokert spelarmaterial.
Till nästa säsong hoppas jag på en storsatsning.
Jag håller alla tummar för en seger nu på fredag.

KLACKEN !!! VAKNA !!!!
19 Nicke han vet vad han pratar om, fler såna på läktaren...

Så slipper man sitta och skämmas när Brynäs klack totalt överröstade MIF-klacken under hela matchen i söndags...

Det var fan pinsamt, skärpning nu...

Och firandet, vad gjorde klacken när MIF - flyllde 30 år ?
Det är frågan ALLA Miffare borde ställa sig, titta på Södertälje, deras fest blev verkligen en fest och inget skämt...

Jag älskar MIF och Malmö över så gott som allt, men efter den här helgen kan man fan inte göra annat än o skämmas...

Om man vill kalla sej supporter så tycker jag att man ska stötta sitt lag!..inte hela tiden finna ut svagheter o kritik så fort d går dåligt!!..

I ett slutspel så spelar d ingen roll om man så hamnat på 8platts eller tabell 1 i serien. Alla lag kan slå ut alla..

Men du verkar för fixerad av hur d har gått under säsongen!...bara för att man spelade under isen i början på säsongen och för att man har svajat på slutet!....i ett slutspel betyder inte d ett jävla skit!.d är nya tag som gäller..d är nu d är vinna eller försvinna matcher o d är då man som supporter ska stötta laget rakt igenom annars är man inte förtjänt av att kanske stå där i April o se MIF som svenska mästare!.

Visst man kan bedöma sitt egets lag o dom andra men man måste ju också försöka se nå positivt! inte bara en massa kritik o så!...för då är d ingen idee att gå på MIF matcherna om man bara tror att dom ska förlora....

Tro på MIF o stötta laget som en supporter ska..o sen är d upp till MIF själva på planen!!.

ALWAYS MIF!!!!

19 Nicke: Vad är skam? vad skrev jag som är skam? Jag skrev visserligen en eller ett par nedlåtande om MIF (sanna saker), men anledningen till att jag skrev i difs GB var att det handlade om elitserien i stort.

Måste man vara optimistiska och bara skriva positiva saker om MIF? Jag vädrade mina åsikter, men det upprörde tydligen dig. Jag tror inte MIF håller, jag tror vi åker ut i kvarten, våra backar är för långsamma, och hänger inte med...

Stämmer, Redhawk, Jussi är aldrig särskilt framträdande i slutspelet. men, hoppet är det sista som överger människan, sägs det ju.

helloo . man har kommit från LHC matchen och känner mig trött fortfarande. Buss jäkel uffff. idag skulle mif träna kl14 men tränarna ville inte att spelare ska gå på isen och de släckte ljuset totalt i arena och fan vad blev mörkt hhahaha. men jag tror ändå att det blir Fiasko i år och vi åker i kvarten , för att vi spelade inte bra igår mot LHC som hade inget och spela för igentligen. vår power play funkar inte på 15x2 vi gjorde 2 mål bara och det är dåligt. jussis mål igår kom i spel 5mot 3 . och han som (jussi) brukar vara dålig lagom till slutspel år efter år efter år. han är bra bara i mitten av serien . och han spelade igår i tredje kedja med whalberg och Hannula och blev lite rörlighet då. neeej hoppas på ett bättre spel på fredag annars är det kört och nu redan jag ser att Bäckman säger att vi spelade mycket bra men vi hade marginaler mot oss. som vanligt.
vi ses på söndag i Kinnarps.
ha det bra . kaz.

Hoppas du har/får rätt, även om Jönköping är en jävla hulla som jag helst inte vill besöka.

Ja du får nog börja träna dårå... släng på dig ett par kängor och gå in dem vet ja!!

För Malmö kommer definitivt gå till semi!

Helt hundra!!

Jag tror en sådan gammal räv som Sandström, som gör sin sista spelsäsong kommer att kriga som faen!!

Sen är vi inget vitryssland, vi har bra mannar, som verkligen vill nu!!

Och sen har vi Peter Andersson, som vi ej hade i fjor, mycket viktig och bra speluppfattning!

Sv: Power play
Råd 2: Säg till Öhman att använda sin tyngd! Samma sak kan sägas om alla Mif-spelarna, f.ö.

Power play
Råd. Använd Hasselblad framför moståndarkassen och försök få Öhman i skottläge, han lyckas hålla ner skotten så att chans till styrningar uppstår.

Att utnämna MIF till slutspelets Vitryssland är väl att ta i.

HV-MIF kommer gå till sju matcher. Hemmaplan fördelen för HV avgör.

Vad gäller de övriga matcherna så Går MoDo och DIF vidare men jag tror nog att Brynäs är mer av vitryssland än MIF. Skrällchansning i den kvarten. Brynäs slår FBK

fotvandra ska det vara...

Går Mif till semifinal är jag beredd att forvandra från Lund till Jönköping. Med glädje!

Jajaaa, det där med 6 matcher får jag väl skylla på medicineringen ;-))
Kanske inte skulle ha tagit de rosa pillerna ihop med de gröna, eller hur var det nu????????

Saxar ur dagens Expressen:
"Inte ens elitserietränarna – de oantastliga hockeyexperterna – blir riktigt kloka på svårbedömda Malmö.
Men en sak kan vi vara överens om.
Backbesättningen imponerar – inte.
Försök att föreställa er hur gråbröderna Musakka, Lundberg, Due-Boje, Hasselblad, Öhman, och Norgren plötsligt börjar lägga guldägg i påsk.
Nej. Det går inte.
Vad Juha Riihijärvi, Tomas Sandström, Fredrik Lindquist och Jesper Mattsson kan när de vill vet vi.
Men vill de? Orkar de?"

Dagens Aftonbladet:
"Det finns ett Vitryssland i varje slutspel.
Det vet alla svenskar nu.
Jag garderar med att slutspelets Vitryssland är Malmö."

Finns det bättre tändmedel för våra hockeykrigare?
Det är bara att klippa ut och sätta upp i omklädningsrummet.
Marsch pannkaka mot SM-final!
Visa de så kallade experterna att när det roliga börjar mullrar Redhawks maskinen igång!

Det är bara 5 matcher i semi och final så tyvärr har du nog drömt en aning fel där...

Här kommer mitt tips för hela slutspelet:

Mif vinner mot hv (rätt jämnt, allt beror på första matchen)
fbk vinner mot bif (lätt)
Modo vinner över Luulä (tajt)
Frölunda slår dif (jämnt)

MIF - FBK (MIF tar det tillslut)
Modo - Fröluuna (Modo tar det)

MIF - Modo i en SM-final (allt kan hända)

Vad tror ni då ? Detta är inget önsketänkande från en yr miffare ;) utan jag tror innerligt på detta...

Kristallkulan.
Inatt , med hög feber till följd av halsfluss, drömde jag om slutspelet.
Malmö spöade HV71 i 4 raka för att sedan ha lite mer problem med DIF där de var tvungna att använda 6 matcher innan de slagit ut dem.
Då stod det alltså mellan Färjestad och Mif i finalen men sen blev det lite grumligt i drömfabriken (eller så slutade Treo:na att verka) så slutet fick jag aldrig reda på.
Man hoppas på sanndrömmar eller??????????????

bor ju i enköping så stöckhölm ligger nära o bra om man ser till ekonomisk synvinkel=)!.

Jo hoppas d!..så man får åka o kolla på matcherna=!)..

Det var till att vara väldigt säker på en fifty/fifty minsann. Nu blev det ju inte så, och det ska ni naturligtvis vara otroligt tacksamma för... :-P Vi kanske ses i semin istället?

oki!=).....

Jo Gone!!!.får hoppas på d!!...var 99.9%säker att d var ni vi skulle få i kvarten=)!,,

Det här fixar ni väl? 4-2 till malmö?

Det föll bort lite där... duva ska det stå, inte du.

Sa jag! när då?!...enda jag har skrivit är hur jag tror slutspelet har slutat! och att jag var bombis på att vi skulle möta DIF i kvarten!...

SUNDIS!!!!
Sundis jag fattar inte varför du kallar dej MIF/supporter!!..

När jag läser ditt medelande på DIF/s gb så undrar man om du verkligen är intresserad av hockey eller om MIF!!..

Byt lag da! om du känner så lite för MIF!!..

SKAM!!

Visst är det så. Det var du som sa att ni hade en god chans att gå vidare, följt av det felaktiga påståendet att ni vunnit fler än ni förlorat mot HV denna säsongen. Jag lade bara in resultaten från matcherna... Här tas inget ut i förskott...

Statistik har inge betydelse när slutspelet drar igång...!

Sorry, målskillnaden skall vara 20-20.

Tidigare möten ser ut så här:

HV-MIF 6-1
MIF-HV 2-4
MIF-HV 4-1
HV-MIF 4-3 str
HV-MIF 1-0
MIF-HV 10-4

HV 11p MIF 7p Målskillnad 22-18 (HV's siffror först)

Bra lottning, Här bör vi ha en bra chans att gå vidare.
Om jag inte minns fel så har vi väl vunnit fler mot Hv71 än vi har förlorat denna säsong.

Helt okej lottning, ska bli spännande.

Malmö-Hv71
Så blev kvartslotteriet

Sv: Funderingar
Har inte var här på några dagar, så jag vet inte riktigt vad ni skrivit här den senaste tiden. Men jag antar att det är rätt negativa saker...Mif's form den senaste tiden har ju inte varit den bästa, men den fixade iaf 6:e platsen. Även om jag inte var så orolig idag, Mif hade ju mer att spela för. Kul att det blev lite powerplaymål ikväll, dessutom var utdelningen iaf bättre än de senaste matcherna. Mif har ju tyvärr haft en mycket ojämn säsong, och det har nog varit svårt att toppa formen på samma sätt som ett lag som spelat jämnare.

Men nu börjar slutspelet och där kan allt hända, som man brukar säga. Jag tror även att många av våra rutinerade spelare kommer höja sig flera snäpp...hoppas gör jag iaf. :)

En intressant kvartfinal kommer det iaf bli...

19 Nicke glömde rubriken :/
Jag har haft tanken länge!!..men inte förs nu så är jag 99.9% säker att d blir DIF i kvarten!!..ett svårt möte eftersom dom gämt o då menar ja GÄMT har fördelen eller handikapp kanske man ska säja men domarn på sin sida!!..

Jag vet!!..har varit i Globen o hovet många ggr å d är ingen som kan neka till d!..

Men vi slår dom i alla fall!!.hoppas jao=)!..FORZA MALMÖ!!!..

kom ihåg att jag skikade detta medelande 21.47 så att ni inte får för er att jag fuska så att säja=)!hehe....

hej, som sagt skönt att vi inte slarvade bort en viktig sjätteplats,
ska bli spännande att se lottningen senare.
Hv eller Dif, ja, bättre statistik mot Hv...spelar inte så stor roll kanske, men oavsett motstånd ser jag verkligen fram mot häftiga kamper. Får helt klart åka milen ner till Malmö och se någon match hemma, kan ju bli tre och även en tur till Jönköping om det skulle bli aktuellt. Ses fredag.

Resutaltet blev..

LHC-MIF 2-4

Gott om utvisningar...BRA!

2 * 4-1 är det väl nu, eller?

« · 62756 · »